Όταν ο πεζόδρομος της Αποστόλου Παύλου δίχαζε την κυβέρνηση

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Όταν ο πεζόδρομος της Αποστόλου Παύλου δίχαζε την κυβέρνηση
Οι πεζοδρομήσεις παραδοσιακά φέρνουν γκρίνιες αλλά το δικαιώνονται εκ του αποτελέσματος

Ιστορία… δεκαετιών έχουν οι «κόντρες» για τις πεζοδρομήσεις στην Αθήνα, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις έφταναν και σε κυβερνητικό επίπεδο, καθώς περιελάμβαναν ακόμη και κορυφαίους υπουργούς. Ακόμα και σε περιπτώσεις όπου –εκ του αποτελέσματος- οι πεζοδρομήσεις έφεραν εξαιρετικό αποτέλεσμα, αναβαθμίζοντας την περιοχή αλλά και ολόκληρη την Αθήνα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση της πεζοδρόμησης των οδών Αποστόλου Παύλου και Διονυσίου Αρεοπαγίτου, στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Τότε, όπως και σήμερα, οι αντιδράσεις στην πεζοδρόμηση ήταν πολύ μεγάλες, προκαλώντας ακόμη και ενδοκυβερνητικό εμφύλιο.

Τον προβληματισμό του για την πεζοδρόμηση των οδών Αποστόλου Παύλου και Διονυσίου Αρεοπαγίτου, που ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα, και τις επιπτώσεις στην κυκλοφορία των οχημάτων εξέφρασε ο υπουργός Μεταφορών Τάσος Μαντέλης προκαλώντας τις αντιδράσεις του υπουργείου Περιβάλλοντος, ανέφερε σε δημοσίευμά της η Ελευθεροτυπία στις αρχές Ιανουαρίου του 2000.

Η κόντρα είχε πάρει μεγάλες πολιτικές διαστάσεις, με τον τότε υπουργό Μεταφορών να δηλώνει ότι είναι επιφυλακτικός για το κλείσιμο των οδών Αποστόλου Παύλου και Διονυσίου Αρεοπαγίτου, καθώς θα δυσχεραίνει την πρόσβαση των τουριστικών λεωφορείων στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης, αλλά και την κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας. Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένες οδοί εξυπηρετούσαν τότε καθημερινά 50.000 αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα μετά την έναρξη των έργων η κυκλοφορία να διεξάγεται από παρακαμπτήριες οδικές αρτηρίες.

Ο κ. Μαντέλης ανέφερε επίσης ότι για την κατασκευή του έργου δεν έχει συνυπογράψει σχετική απόφαση.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Περιβάλλοντος Κώστας Λαλιώτης είχε απαντήσει ότι για την πεζοδρόμηση των οδών στο Θησείο δεν απαιτείται κοινή υπουργική απόφαση, ενώ το έργο έχει ήδη εγκριθεί από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ).

Βέβαια, εκ του αποτελέσματος, η πεζοδρόμηση είχε και έχει εξαιρετικά αποτελέσματα, όπως αποτυπώνονται σε σχετικό ρεπορτάζ των ΝΕΩΝ τον Αύγουστο του 2002, όταν και ολοκληρώθηκε.

«Σήμερα, διαβαίνοντας κανείς την Αποστόλου Παύλου, αντιλαμβάνεται αμέσως τη διαφορά σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Η απουσία των πάσης φύσεως οχημάτων σε ολόκληρη την περιοχή έχει δημιουργήσει μια καινούργια ατμόσφαιρα, στην οποία κυριαρχούν οι φυσικοί ήχοι.

Πέραν αυτού και τα μάτια βλέπουν πλέον εντελώς διαφορετικά πράγματα. Εκτός του κεντρικού διαδρόμου της Αποστόλου Παύλου, για την επίστρωση του οποίου χρησιμοποιήθηκε παρόμοιο υλικό με αυτό του πεζόδρομου της Διονυσίου Αρεοπαγίτου (κυβόλιθοι γνευσίου τύπου Νάξου και πλάκες μαρμάρου Τήνου), το μεγαλύτερο μέρος του πεζόδρομου αποτελείται από χωμάτινες βατές επιφάνειες στις οποίες έχει γίνει ειδική επεξεργασία (σταθεροποιημένο χώμα).

Ο χωμάτινος διάδρομος που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του πεζοδρόμου της Αποστόλου Παύλου με κατεύθυνση προς το Θησείο, αποκαθιστά τη σχέση με το φυσικό περιβάλλον την οποία διέκοπτε μέχρι πρόσφατα η άσφαλτος.

Επίσης, στο σημείο αυτό, δηλαδή από τον κόμβο Πικιώνη μέχρι την οδό Αιγινήτου, το ύψος του πεζοδρομίου μειώθηκε και οι πεζοί θα μπορούν πλέον να βρίσκονται και να περπατούν στο ίδιο επίπεδο με τις αρχαιότητες της Αρχαίας Αγοράς.

Ακόμα, κατασκευάζονται νέες περιφράξεις γύρω από τους αρχαιολογικούς χώρους, ενώ η καινούργια είσοδος στην Αρχαία Αγορά θα βρίσκεται στην περιοχή του Αρείου Πάγου» αναφέρει χαρακτηριστικά το ρεπορτάζ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider