YouTube Red… Η «συνδρομητική» υπηρεσία του YouTube έκανε πρεμιέρα στις 28 Οκτωβρίου, καλλιεργώντας νέες προσδοκίες για τον ψηφιακό και διαδικτυακό κόσμο. Πρόκειται για μια υπηρεσία που επιτρέπει στον χρήστη να βλέπει βίντεο χωρίς διαφημίσεις, καθώς και να τα αποθηκεύεθ για να τα παρακολουθήσει στη συνέχεια ή στο κινητό του ή το tablet του, αντί του χρηματικού αντίτιμου των 9,99 δολαρίων το μήνα. Η εν λόγω συνδρομή ισχύει για χρήση από κάθε συσκευή.

Το ντεμπούτο της νέας υπηρεσίας του YouTube – όπως άλλωστε κάθε «πρωτοεμφανιζόμενης» υπηρεσίας ή προϊόντος – θα ήταν περίεργο να μην έχει προκαλέσει αντιδράσεις. Όπως αποκαλύπτει σε νέο δημοσίευμά του το Bloomberg, στην περίπτωση του YouTube Red, έχουν αρχίσει ήδη οι συγκρίσεις με τη Νetflix, ενώ πληθαίνουν οι φωνές που κάνουν λόγο για τη «γέννηση» του μεγάλου της ανταγωνιστή. Ωστόσο η YouTube προτιμά να μην εισέλθει καν σε αυτό το «παιχνίδι» επίδειξης ισχύος και ανταγωνισμού, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς πως το YouTube Red «βγήκε» για να «χτυπήσει» τις υπηρεσίες της Netflix.

«Η νέα μας υπηρεσία είναι εντελώς διαφορετική από τις υπηρεσίες της Netflix», δηλώνει ο Robert Kyncl, υπεύθυνος διαχείρισης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της YouTube. «Κάθε βήμα που έχουμε κάνει κινείται κατά 180 μοίρες αντίθετα από τις υπηρεσίες της Netflix», προσθέτει.

Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της YouTube Red και οι διαφορές με τη Νetflix

Η πιο προφανής διαφορά είναι το περιεχόμενο που προσφέρουν YouTube και Νetflix, με την πρώτη να ανακοινώνει μια μεγάλη ποικιλία νέων shows και ταινιών, τα οποία απευθύνονται, ως επί το πλείστον, στο πιο νεανικό κοινό. Οι υπηρεσίες της Netflix, στον αντίποδα, απευθύνονται κυρίως σε ενήλικες.

Σε δεύτερη ανάγνωση, οι νέες υπηρεσίες του YouTube θα θυμίζουν ολοένα και λιγότερο την παραδοσιακή τηλεόραση, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, καθώς μπαίνει φρένο σε προγράμματα των 22 ή 44 λεπτών, με την πλειοψηφία των νέων εκπομπών να μην έχουν διάρκεια μεγαλύτερη των έξι λεπτών.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό που κάνει τη YouTube Red να ξεχωρίζει είναι η ευκολία με την οποία μπορεί ο καθένας να την χρησιμοποιήσει μέσω του κινητού του τηλεφώνου, καθώς δεν πρόκειται για «βαριά» υπηρεσία, με χρήση εργαλείων που δεν μπορεί να «σηκώσει» ένα κινητό τηλέφωνο.

H μεγάλη πρόκληση της YouTube Red

Δεδομένου ότι έχει σχεδιαστεί για να κερδίσει τη μερίδα του λέοντος στα νεανικά κοινά, η νέα υπηρεσία της YouTube πρέπει να αντιμετωπίσει και μια μεγάλη πρόκληση. Αυτή δεν είναι άλλη από το να κερδίσει σημαντικό μερίδιο της προτίμησης και στο κοινό των ενηλίκων. Ο λόγος; Για έναν ενήλικο είναι πολύ πιο εύκολο να καταβάλλει το μηνιαίο αντίτιμο των 9,99 δολαρίων, με σκοπό να κάνει χρήση των νέων υπηρεσιών.