Σημαντική ώθηση στα τουριστικά έσοδα της Ελβετίας δίνει το φετινό καλοκαίρι η συνεχιζόμενη άνθηση του γυναικείου ποδοσφαίρου, καθώς οι επισκέπτες από όλο το κόσμο συρρέουν στην ευρωπαϊκή χώρα για να παρακολουθήσουν το τουρνουά Euro 2025.
Συγκεκριμένα, ο αριθμός των ταξιδιωτών αυξήθηκε κατά 12% σε ετήσια βάση την πρώτη εβδομάδα της διοργάνωσης που πραγματοποιείται στην Ελβετία, όπως αναφέρει το CNBC σύμφωνα με στοιχεία που του κοινοποιήθηκαν από την Visa, με βάση τους κατόχους καρτών του κολοσσού των πληρωμών. Ο αριθμός των επισκεπτών από τη Γερμανία, την Πολωνία και την Ολλανδία αυξήθηκε κατά 25%, οι αφίξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 20%, ενώ η Ιταλία και η Γαλλία είδαν αυξήσεις 15% και 10% αντίστοιχα.
Εν τω μεταξύ, οι δαπάνες αυξήθηκαν 27% την εβδομάδα που ξεκίνησε στις 2 Ιουλίου στις τοποθεσίες υποδοχής της χώρας, οι οποίες περιλαμβάνουν τη Βασιλεία, τη Βέρνη, τη Γενεύη και τη Ζυρίχη, καθώς και τις μικρότερες πόλεις St. Gallen, Sion και Thun.
- Διαβάστε ακόμα - Ποδόσφαιρο: Πώς γίνονται μεταγραφές χωρίς μετρητά - Το παράδειγμα της Premier League
Τα έσοδα από τα εστιατόρια σχεδόν διπλασιάστηκαν στη Βέρνη, καθώς οι δαπάνες για ψυχαγωγία υπερτριπλασιάστηκαν στις γραφικές όχθες της λίμνης Thun, η οποία φιλοξένησε τον αγώνα Νορβηγία εναντίον Ισλανδίας και Ισπανία εναντίον Βελγίου την περασμένη εβδομάδα. Οι δαπάνες για λιανικά αγαθά στην Ελβετία αυξήθηκαν κατά 30%, κάτι που, σύμφωνα με την Kim Kadlec, Διευθύντρια Μάρκετινγκ της Visa Europe δείχνει την «ισχυρή αλυσιδωτή αντίδραση» του τουρνουά, με αύξηση των καταναλωτικών δαπανών σε πραγματικό χρόνο σε όλους τους κλάδους.
Το θέαμα των γεμάτων μεγάλων σταδίων για αγώνες γυναικείου ποδοσφαίρου - οι οποίοι αναμένονται τώρα καθ' όλη τη διάρκεια του Euro 2025 - κάποτε φαινόταν πολύ μακρινό. Το γυναικείο παιχνίδι άρχισε να επαγγελματοποιείται σε επίπεδο συλλόγων μόλις την δεκαετία του 2010, κάτι που αποτέλεσε σημείο κλειδί για τη συνολική ανάπτυξη ταλέντων.
Το ορόσημο του Λονδίνου
Το Euro 2022, που διοργανώθηκε από την Αγγλία, αποδείχθηκε ορόσημο στην επιτυχία όσον αφορά την εμβέλεια που απέκτησε το γυναικείο ποδόσφαιρο, καθώς παραπάνω από μία δεκαετία επενδύσεων σε αθλητικά θέματα, νέες και διευρυμένες συμφωνίες μετάδοσης και μαζί το αυξημένο ενδιαφέρον από το κοινό και τα μέσα ενημέρωσης, συνολικά καρποφόρησαν και φτάσαμε στη σημερινή εικόνα.
Οι σχεδόν 90.000 θεατές που παρακολούθησαν τον τελικό της Αγγλίας εναντίον της Γερμανίας στο στάδιο Γουέμπλεϊ του Λονδίνου ήταν οι περισσότεροι που παρευρέθησαν ποτέ σε τελικό Euro ανδρών ή γυναικών, οι πωλήσεις εισιτηρίων του τουρνουά σχεδόν τετραπλασιάστηκαν στα 60 εκατομμύρια ευρώ (70 εκατομμύρια δολάρια), ενώ η παγκόσμια τηλεθέαση ζωντανής τηλεόρασης εκτοξεύτηκε στα 365 εκατομμύρια από 178 εκατομμύρια το 2017 και 116 εκατομμύρια το 2013.
Οι σημαντικές εξελίξεις για το παγκόσμιο ποδόσφαιρο περιλαμβάνουν επίσης τη συμφωνία για ίσες αμοιβές που συμφωνήθηκε στις ΗΠΑ το 2022 από την US Soccer, και μια πενταετή συμφωνία δικαιωμάτων με τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς Sky Sports και το BBC για το English Women’s Soccer League από το 2025, η οποία αναμένεται να δώσει άνευ προηγουμένου εμβέλεια στους αγώνες. Αυτά έρχονται ακόμη και καθώς τα μεγέθη των συμφωνιών και η συνολική χρηματοδότηση και η τηλεθέαση παραμένουν επισκιασμένα από το μεγαθήριο του ανδρικού ποδοσφαίρου, του άθλημα με τους περισσότερους θεατές και τηλεθεατές στον κόσμο.
Νέα ρεκόρ έχουν ήδη καταρριφθεί στο Euro 2025, με τις πωλήσεις εισιτηρίων να έχουν φτάσει τις 600.000, ενώ έχουν εξαντληθεί 22 από τους 31 αγώνες. Από αυτά, το 35% αγοράστηκε από διεθνείς επισκέπτες, σύμφωνα με την διοργανώτρια αρχή της UEFA.
«Ήδη υπάρχουν 61.000 Γερμανοί, 41.000 Άγγλοι, 16.000 Γάλλοι, 15.000 Ολλανδοί και 5.000 Αμερικανοί οπαδοί», δήλωσε σε δήλωσή της τον περασμένο μήνα η Ναντίν Κέσλερ, διευθύντρια γυναικείου ποδοσφαίρου της UEFA.
«Νομίζω ότι βρισκόμαστε στις 114 εθνικότητες και αυτό ακριβώς θέλουμε - κάτι που είναι ανήκουστο στο γυναικείο ποδόσφαιρο - και δείχνει ότι έχουμε πάρει τα σωστά μαθήματα από το Αγγλικό Πρωτάθλημα του 2022».