Γιατί το κλείσιμο για τα φορτηγά στην Εθνική Οδό αποφασίστηκε 9 το πρωί και στην Αττική Οδό στις 2 μ.μ;

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γιατί το κλείσιμο για τα φορτηγά στην Εθνική Οδό αποφασίστηκε 9 το πρωί και στην Αττική Οδό στις 2 μ.μ;
Οι ευθύνες για τον εγκλωβισμό οχημάτων και οδηγών επί σχεδόν 20 ώρες στην Αττική Οδό βρίσκονται στο επίκεντρο, μετά και την επίθεση κατά της διαχειρίστριας εταιρίας κυρίως από τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστο Στυλιανίδη.

Οι ευθύνες για τον εγκλωβισμό οχημάτων και οδηγών επί σχεδόν 20 ώρες στην Αττική Οδό βρίσκονται στο επίκεντρο, μετά και την επίθεση κατά της διαχειρίστριας εταιρίας κυρίως από τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστο Στυλιανίδη. Το ερώτημα ωστόσο που τίθεται είναι κατά πόσο ευθύνες βαρύνουν τον ίδιο τον κ. Στυλιανίδη για τους χειρισμούς του στην υπόθεση και την μη έγκαιρη απαγόρευση της διέλευσης βαρέων οχημάτων από την Αττική Οδό.

Και τούτο, καθώς το πρωί της Δευτέρας, λίγο πριν τις 9:00 το πρωί απαγορεύτηκε η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στη N.E.O.Aθηνών -Λαμίας στο ρεύμα προς Λαμία από το ύψος της γέφυρας Καλυφτάκη και από τον κόμβο Οινοφύτων στο ρεύμα προς Αθήνα και λίγο πριν τις 12 η κυκλοφορία στην Εθνική Οδό μέχρι τα διόδια της Τραγάνας. Αντιθέτως, στην Αττική Οδό η κυκλοφορία των φορτηγών απογορεύτηκε αρκετά αργότερα, στις 2 το μεσημέρι.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία διέλευσης που διαθέτει η κοινοπραξία, από την Αττική Οδό πέρασαν περί τα 5.000 φορτηγά με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κυκλοφοριακό χάος στον μεγαλύτερο οδικό άξονα της Αττικής. Κάποιες από τις νταλίκες αυτές δίπλωσαν, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η προσπέλαση των εκχιονιστικών οχημάτων προκειμένου ο αυτοκινητόδρομος να παραμείνει ανοιχτός.

Από χτες η Αττική Οδός απέδωσε ευθύνη για το τεράστιο πρόβλημα στο γεγονός ότι δίπλωσαν νταλίκες στη σύνδεση της σήραγγας Βριλησσίων με την Περιφερειακή Υμηττού και στην περιοχή του Γέρακα στο ρεύμα προς Ελευσίνα. Όπως συγκεκριμένα ανέφερε η Αττική Οδός σε ανακοίνωση της χτες το απόγευμα "σε ορισμένα σημεία του αυτοκινητόδρομου, ειδικότερα στη σύνδεση της σήραγγας Βριλησσίων με την Περιφερειακή Υμηττού και στην περιοχή του Γέρακα στο ρεύμα προς Ελευσίνα δημιουργήθηκαν έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα εξαιτίας οχημάτων που ακινητοποιήθηκαν είτε λόγω μηχανικής βλάβης, είτε φόβου και έλλειψης εμπειρίας των οδηγών τους, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία και να δημιουργηθούν μεγάλες ουρές. Η κυκλοφορία είναι υψηλή από το πρωί και δυσχεραίνει το έργο του αποχιονισμού, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη και την παρουσία φορτηγών και νταλικών σε όλο τον δρόμο. Στο ύψος του Γέρακα μάλιστα έχουν "διπλώσει" νταλίκες οι οποίες έχουν κλείσει κάθετα τον δρόμο και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Συνεπεία αυτής της κατάστασης τα εκχιονιστικά μηχανήματα που δεν μπορούν να προσπεράσουν, επιχειρούν με ανάποδη κίνηση με αποτέλεσμα να καθυστερεί η διέλευσή τους, ενώ το χιόνι που εξακολουθεί να πέφτει επιτείνει τα προβλήματα αυτά".

Η όλη κατάσταση πάντως, πρωτοφανής στα 20 χρόνια που υφίσταται η Αττική Οδός, προκαλεί συνειρμούς με τις επίσης έντονες χιονοπτώσεις στην Αττική, επί υπουργίας Ν. Χαρδαλιά, όλα λειτούργησαν χωρίς πρόβλημα. Είναι πάντως μάλλον προφανές ότι η σύγκρουση του κ. Στυλιανίδη με την Αττική Οδό για τις ευθύνες θα έχει συνέχεια. Να θυμίσουμε οτι χτες ο κ. Στυλιανίδης, ανέφερε ότι θα εισηγηθεί στον πρωθυπουργό να αναζητηθούν ευθύνες από την εταιρεία διαχείρισης. «Παρά τις μεγάλες προσπάθειες της Τροχαίας και της Πυροσβεστικής και της Πολιτικής Προστασίας δυστυχώς η Αττική Οδός, η εταιρεία δεν κατόρθωσε να κρατήσει τον δρόμο ανοιχτό».
Παρέλειψε ωστόσο να αναφέρει ότι ο παραχωρησιούχος δεν έχει δικαίωμα να απαγορεύσει την είσοδο οχημάτων στον οδικό άξονα, καθώς μία τέτοια απόφαση δίνεται από την Πολιτική Προστασία.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αττική Οδός: Από ποια σημεία μπορούν οι οδηγοί να παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους

Μητσοτάκης: Αποζημίωση 2.000 ευρώ από την Αττική Οδό για κάθε όχημα που εγκλωβίστηκε

gazzetta
gazzetta reader insider insider