7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!
Κακώς θεωρούμε, ότι η Mercedes «ανακάλυψε» τον αερόσακο, η Renault το διαιρούμενο πίσω κάθισμα και η Citroen τους περιστρεφόμενους προβολείς. Οι πραγματικοί εφευρέτες τους ήταν άλλοι!

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν καμία σχέση με μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών, όσον αφορά στην ασφάλεια και στην άνεση, που προσφέρουν. Όλα αυτά οφείλονται στην εξέλιξη επαναστατικών τεχνολογιών, οι οποίες θεωρούνται σήμερα αυτονόητες ακόμη και σε προσιτά μίνι για την πόλη. Οι ιστορικοί έχουν καταγράψει με λεπτομέρειες, ποιες εταιρείες λανσάρισαν αυτά τα καινοτόμα συστήματα, ωστόσο μερικές φορές καρπώνονται οι επίσημα αναγνωρισμένα εφευρέτες άδικα αυτή τη δόξα. Ας δούμε 7 χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπου οι πραγματικοί εφευρέτες έμειναν στο σκοτάδι και οι καινοτομίες τους «χρεώνονται» σε λάθος εταιρείες.

Αστικός μύθος

Το μπαλόνι, που φουσκώνει τη στιγμή της σύγκρουσης και σώζει ζωές, θεωρείται πατέντα της Mercedes. Συγκεκριμένα λανσαρίστηκε από τη γερμανική μάρκα το 1981 και τώρα πλέον κατασκευάζεται σε διάφορες εκδοχές, όπως πλευρικοί αερόσακοι – κουρτίνες, για τα γόνατα, ακόμη και εξωτερικά τοποθετημένοι για την προστασία των πεζών!

Η αλήθεια

Ο όμιλος General Motors άρχισε να τοποθετεί ήδη από το 1974 αερόσακους σε σχεδόν όλες τις Cadillac, στις Oldsmobile και στις Buick, όπως η Buick Electra της φωτογραφίας μας. Tα airbags ήταν όμως πανάκριβα και δεν υπήρχε ζήτηση από τους πελάτες, ενώ εμφάνισαν και τεχνικά προβλήματα, οπότε τα απέσυρε η GM δύο χρόνια αργότερα από την αγορά.

Αστικός μύθος

Όταν αναφερόμαστε σε υβριδικά μοντέλα, το μυαλό μας πάει αμέσως στην Toyota, η οποία έκανε το πρώτο βήμα το 1997 με την παρουσίαση του Prius πρώτης γενιάς, ενώ και σήμερα διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα υβριδικών αυτοκινήτων μεταξύ των κατασκευαστών.

Η αλήθεια

Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα εφαρμόστηκε πολύ νωρίτερα και πιο συγκεκριμένα το 1902. Τότε είχε παρουσιάσει η Porsche μαζί με τον επιχειρηματία Ludwig Lohner ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικά μοτέρ, ενσωματωμένα στους τροχούς.

Αστικός μύθος

Η δόξα για τον πρώτο τετράχρονο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού ανήκει στη Mercedes 300 SL του 1954. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία αυξήθηκε η ισχύς των κινητήρων και ταυτόχρονα μειώθηκαν η κατανάλωση καυσίμου και η εκπομπή ρύπων.

Η αλήθεια

Τρία χρόνια πριν τη Mercedes, είχαν λανσαριστεί με βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού τα μοντέλα Gutbord Superior και Goliath GP 700 Sport (φωτογραφία). Ξεχάστηκαν όμως γρήγορα, αφού το σύστημα ψεκασμού τους εμφάνισε πολλά προβλήματα, ενώ αντίθετα στις Mercedes λειτουργούσε άψογα.

Αστικός μύθος

Ο ηλεκτρονικός πλοηγός έστειλε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους κλασικούς χάρτες και διευκολύνει πολύ την καθημερινότητά μας. Το GPS «χρεώνεται» στη BMW, που άρχισε να το περιλαμβάνει στον εργοστασιακό εξοπλισμό των αυτοκινήτων της το 1994.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με σύστημα πλοήγησης δεν προέρχεται από την Βαυαρία, αλλά είναι το ιαπωνικό Honda Accord του 1981. Ωστόσο, αυτό δεν έγινε ευρύτερα γνωστό, καθώς προβλεπόταν ως προαιρετικό αξεσουάρ μόνον για τα Accord, που κυκλοφορούσαν στην Ιαπωνία.

Αστικός μύθος

Τα πρώτα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, που ήταν και διαιρούμενα, υποτίθεται ότι λανσαρίστηκαν στο Renault 16 του 1965, κάτι που όμως δεν ισχύει.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με διαιρούμενα πίσω καθίσματα παρουσιάστηκε πολύ αργότερα στην αγορά και ήταν η σπορ έκδοση του ιταλικού Fiat 127 με έτος λανσαρίσματος το 1978.

Αστικός μύθος

Οι προβολείς, που ακολουθούν τη χάραξη του δρόμου και φωτίζουν καλύτερα το εσωτερικό της στροφής, εξαπλώνονται σταδιακά σε ολοένα περισσότερα μοντέλα. Οι περισσότεροι πιστεύουν, ότι πρώτη διδάξασα ήταν η Citroen DS του 1967, όμως είναι λάθος.

Η αλήθεια

Η πρώτη εταιρεία, που συνέδεσε τους προβολείς με το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, ήταν η Cadillac το 1918! Την ακολούθησε μάλιστα το μοντέλο Tatra 77 του 1934, πριν υιοθετήσει αυτή την ιδέα η Citroen.

Αστικός μύθος

Το ΑΒS δεν επιτρέπει στους τροχούς να μπλοκάρουν, όταν φρενάρει απότομα το αυτοκίνητο. Η Mercedes ήταν –σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη- η πρώτη μάρκα, που εφοδίασε το 1978 ένα μοντέλο της με ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών και σήμερα είναι το ABS υποχρεωτικό σε όλα τα οχήματα.

Η αλήθεια

Στην πραγματικότητα, το πρώτο μοντέλο με ABS δεν ήταν η Mercedes S-class του 1978, αλλά το Jensen FF του 1966 με μηχανικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

13:47

Κρεμλίνο: Η κατάσχεση των «παγωμένων» assets θα πλήξει το δυτικό χρηματοπιστωτικό σύστημα

13:36

Intracom: Την Παρασκευή 26/9 η καταβολή μερίσματος 0,11 ευρώ ανά μετοχή για τη χρήση 2024

13:36

Σκέρτσος: Ακοστολόγητο το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ - Οδηγεί σε δημοσιονομικό εκτροχιασμό και επιτήρηση

13:30

Στρατηγική συνεργασία Alpha Bank - ΕΛΤΑ

13:22

Έκτακτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ για τα ισραηλινά πλήγματα στο Κατάρ

13:15

Σαμαράς για Novartis: Επιβάλλεται η αποκάλυψη και των ηθικών αυτουργών της σκευωρίας

13:15

Moody's για Ελλάδα: Πιστωτικά θετικά τα μέτρα της ΔΕΘ, «καμπανάκι» για το δημογραφικό

13:14

Έκπτωση 20% σε πτήσεις από και προς Αθήνα από την easyJet

13:10

Ξεκινά το νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης της ΔΥΠΑ για πρώην εργαζόμενους της Ελληνικά Ναυπηγεία

13:07

Τιμολόγια ρεύματος: Αυξημένα 11% το φετινό καλοκαίρι - Ανοδική τάση σε όλη την ΕΕ

13:06

Η νέα γενιά μηχανικών ξεκινά από τη Metlen - Το πρόγραμμα έμμισθης πρακτικής εργασίας

13:03

BYD: Το sell off μετοχών αξίας 45 δισ. δολ. «γκριζάρει» τις προοπτικές της

13:00

Ισπανία: Θα μποϊκοτάρει το φετινό διαγωνισμό της Eurovision, αν συμμετάσχει σ' αυτόν το Ισραήλ

13:00

Ο διεθνής στολίσκος για τη Γάζα αναχώρησε από την Τυνησία

12:58

ΟΠΕΚΕΠΕ: Στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία το πόρισμα για Σεμερτζίδου - Δεσμεύεται η περιουσία της

12:55

Τέμπη: Στην πρόεδρο εφετών και στους διαδίκους η εισαγγελική πρόταση 996 σελίδων

12:47

Άνοδος για τον Δείκτη Παραγωγής στις Κατασκευές το β' τρίμηνο

12:45

ΔΕΗ myHome Plan: Νέο προϊόν σχεδιασμένο για τις ανάγκες των οικογενειών

12:42

Μιχαηλίδου: Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στη διεθνή συνεργασία για την αποϊδρυματοποίηση των παιδιών

12:37

Ο Τραμπ στο Ηνωμένο Βασίλειο για δεύτερη επίσημη επίσκεψη

12:24

Υποχωρεί η «μανία» Labubu - Χάθηκαν 13 δισ. δολάρια από την κεφαλαιοποίηση της Pop Mart

12:17

Διπλή αύξηση στις τιμές εισροών και εκροών στη γεωργία - κτηνοτροφία τον Ιούλιο

12:15

Ουκρανία: Τα πυρομαχικά διασποράς έχουν σκοτώσει και τραυματίσει περισσότερους από 1.200 αμάχους

12:13

Performance Technologies: Αύξηση 63,3% στα κέρδη το α' εξάμηνο

12:09

Κάζιμιρ (ΕΚΤ): Να μείνουμε σε εγρήγορση για τους ανοδικούς κινδύνους στον πληθωρισμό

12:08

Ο ΗΡΩΝ Υποστηρικτής του Ioannina Lake Run 2025

12:03

Κόστα: Πρέπει να προστατεύονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση όλα τα ευρωπαϊκά σύνορα

11:48

Eurobank: Αγορά 2,48 εκατ. ιδίων μετοχών έναντι 7,95 εκατ. ευρώ

11:46

ΧΑ: Σταθεροποίηση στις 2.060 μονάδες

11:46

H Ρωσία προειδοποιεί την Ευρώπη: Θα κινηθούμε κατά όποιου κράτους προσπαθήσει να κατασχέσει τα περιουσιακά μας στοιχεία

gazzetta
gazzetta reader insider insider