7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!
Κακώς θεωρούμε, ότι η Mercedes «ανακάλυψε» τον αερόσακο, η Renault το διαιρούμενο πίσω κάθισμα και η Citroen τους περιστρεφόμενους προβολείς. Οι πραγματικοί εφευρέτες τους ήταν άλλοι!

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν καμία σχέση με μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών, όσον αφορά στην ασφάλεια και στην άνεση, που προσφέρουν. Όλα αυτά οφείλονται στην εξέλιξη επαναστατικών τεχνολογιών, οι οποίες θεωρούνται σήμερα αυτονόητες ακόμη και σε προσιτά μίνι για την πόλη. Οι ιστορικοί έχουν καταγράψει με λεπτομέρειες, ποιες εταιρείες λανσάρισαν αυτά τα καινοτόμα συστήματα, ωστόσο μερικές φορές καρπώνονται οι επίσημα αναγνωρισμένα εφευρέτες άδικα αυτή τη δόξα. Ας δούμε 7 χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπου οι πραγματικοί εφευρέτες έμειναν στο σκοτάδι και οι καινοτομίες τους «χρεώνονται» σε λάθος εταιρείες.

Αστικός μύθος

Το μπαλόνι, που φουσκώνει τη στιγμή της σύγκρουσης και σώζει ζωές, θεωρείται πατέντα της Mercedes. Συγκεκριμένα λανσαρίστηκε από τη γερμανική μάρκα το 1981 και τώρα πλέον κατασκευάζεται σε διάφορες εκδοχές, όπως πλευρικοί αερόσακοι – κουρτίνες, για τα γόνατα, ακόμη και εξωτερικά τοποθετημένοι για την προστασία των πεζών!

Η αλήθεια

Ο όμιλος General Motors άρχισε να τοποθετεί ήδη από το 1974 αερόσακους σε σχεδόν όλες τις Cadillac, στις Oldsmobile και στις Buick, όπως η Buick Electra της φωτογραφίας μας. Tα airbags ήταν όμως πανάκριβα και δεν υπήρχε ζήτηση από τους πελάτες, ενώ εμφάνισαν και τεχνικά προβλήματα, οπότε τα απέσυρε η GM δύο χρόνια αργότερα από την αγορά.

Αστικός μύθος

Όταν αναφερόμαστε σε υβριδικά μοντέλα, το μυαλό μας πάει αμέσως στην Toyota, η οποία έκανε το πρώτο βήμα το 1997 με την παρουσίαση του Prius πρώτης γενιάς, ενώ και σήμερα διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα υβριδικών αυτοκινήτων μεταξύ των κατασκευαστών.

Η αλήθεια

Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα εφαρμόστηκε πολύ νωρίτερα και πιο συγκεκριμένα το 1902. Τότε είχε παρουσιάσει η Porsche μαζί με τον επιχειρηματία Ludwig Lohner ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικά μοτέρ, ενσωματωμένα στους τροχούς.

Αστικός μύθος

Η δόξα για τον πρώτο τετράχρονο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού ανήκει στη Mercedes 300 SL του 1954. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία αυξήθηκε η ισχύς των κινητήρων και ταυτόχρονα μειώθηκαν η κατανάλωση καυσίμου και η εκπομπή ρύπων.

Η αλήθεια

Τρία χρόνια πριν τη Mercedes, είχαν λανσαριστεί με βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού τα μοντέλα Gutbord Superior και Goliath GP 700 Sport (φωτογραφία). Ξεχάστηκαν όμως γρήγορα, αφού το σύστημα ψεκασμού τους εμφάνισε πολλά προβλήματα, ενώ αντίθετα στις Mercedes λειτουργούσε άψογα.

Αστικός μύθος

Ο ηλεκτρονικός πλοηγός έστειλε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους κλασικούς χάρτες και διευκολύνει πολύ την καθημερινότητά μας. Το GPS «χρεώνεται» στη BMW, που άρχισε να το περιλαμβάνει στον εργοστασιακό εξοπλισμό των αυτοκινήτων της το 1994.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με σύστημα πλοήγησης δεν προέρχεται από την Βαυαρία, αλλά είναι το ιαπωνικό Honda Accord του 1981. Ωστόσο, αυτό δεν έγινε ευρύτερα γνωστό, καθώς προβλεπόταν ως προαιρετικό αξεσουάρ μόνον για τα Accord, που κυκλοφορούσαν στην Ιαπωνία.

Αστικός μύθος

Τα πρώτα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, που ήταν και διαιρούμενα, υποτίθεται ότι λανσαρίστηκαν στο Renault 16 του 1965, κάτι που όμως δεν ισχύει.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με διαιρούμενα πίσω καθίσματα παρουσιάστηκε πολύ αργότερα στην αγορά και ήταν η σπορ έκδοση του ιταλικού Fiat 127 με έτος λανσαρίσματος το 1978.

Αστικός μύθος

Οι προβολείς, που ακολουθούν τη χάραξη του δρόμου και φωτίζουν καλύτερα το εσωτερικό της στροφής, εξαπλώνονται σταδιακά σε ολοένα περισσότερα μοντέλα. Οι περισσότεροι πιστεύουν, ότι πρώτη διδάξασα ήταν η Citroen DS του 1967, όμως είναι λάθος.

Η αλήθεια

Η πρώτη εταιρεία, που συνέδεσε τους προβολείς με το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, ήταν η Cadillac το 1918! Την ακολούθησε μάλιστα το μοντέλο Tatra 77 του 1934, πριν υιοθετήσει αυτή την ιδέα η Citroen.

Αστικός μύθος

Το ΑΒS δεν επιτρέπει στους τροχούς να μπλοκάρουν, όταν φρενάρει απότομα το αυτοκίνητο. Η Mercedes ήταν –σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη- η πρώτη μάρκα, που εφοδίασε το 1978 ένα μοντέλο της με ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών και σήμερα είναι το ABS υποχρεωτικό σε όλα τα οχήματα.

Η αλήθεια

Στην πραγματικότητα, το πρώτο μοντέλο με ABS δεν ήταν η Mercedes S-class του 1978, αλλά το Jensen FF του 1966 με μηχανικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Γερμανία: Κατηγορεί τη Ρωσία για κυβερνοεπίθεση κατά της αεροασφάλειας και ανάμειξη στις εκλογές

23:52

Η Σίφνος ανάμεσα στα 58 νέα μέλη του Δικτύου Δημιουργικών Πόλεων της UNESCO

23:44

WFP: Οι μερίδες τροφίμων στο Σουδάν θα πρέπει να μειωθούν λόγω ελλείψεων στη χρηματοδότηση

23:35

Η Λάρνακα ορίζεται Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα για το 2030

23:24

Ισχυρές απώλειες στη Wall Street - Σχεδόν 2% κάτω ο Nasdaq

23:08

WSJ: Γουόρς και Χάσετ οι δύο επικρατέστεροι για την προεδρία της Fed

23:00

Tether: Προσφορά εξαγοράς της Γιουβέντους από την Exor - Επενδύει 1 δισ. ευρώ

22:47

Γάζα: Οι εκτοπισμένοι Παλαιστίνιοι κινδυνεύουν από ασθένειες και μολύνσεις μετά από πλημμύρες

22:38

ΟΗΕ: Υπέρ του τερματισμού των εχθροπραξιών στην ΛΔ του Κονγκό τάχθηκε η Ελλάδα

22:24

Μικρή πτώση για το πετρέλαιο λόγω ανησυχιών για υπερπροσφορά

22:12

Δεκάδες μετανάστες εισήλθαν στην Πολωνία μέσω κρυφής σήραγγας με τη Λευκορωσία

21:55

Γαλλία: Εγγυήσεις ασφαλείας από τις ΗΠΑ για την Ουκρανία πριν γίνουν διαπραγματεύσεις για το εδαφικό

21:42

Συνάντηση Πιερρακάκη - Κόστα: Σταθερότητα, ανάπτυξη, ανθεκτικότητα οι προτεραιότητες

21:28

«Βουτιά» 3% για το ασήμι μετά το ρεκόρ - Σε υψηλό επτά εβδομάδων ο χρυσός

21:14

Ο Τραμπ λέει ότι Καμπότζη και Ταϊλάνδη συμφώνησαν να σταματήσουν τις εχθροπραξίες

20:59

Πιερρακάκης: Ο προϋπολογισμός του 2026 είναι το θεμέλιο της επόμενης φάσης

20:54

ΕΕ: «Παγώνουν» επ' αόριστον τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία ύψους 210 δισ. ευρώ

20:42

Η Ουκρανία ανακοίνωσε ότι έπληξε ένα από τα μεγαλύτερα διυλιστήρια της Ρωσίας

20:32

Μαρινάκης και Αγγελικούση στις πιο επιδραστικές προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλίας

20:19

Ουκρανία: Η ένταξη στην ΕΕ από το 2027 προβλέπεται στο ειρηνευτικό σχέδιο των ΗΠΑ

20:08

Τουρκία: Ξεκινά στις 9 Μαρτίου η δίκη του Ιμάμογλου για διαφθορά

20:02

Η νέα στρατηγική ασφάλειας των ΗΠΑ: Ιδεολογικές εμμονές και διεθνείς κίνδυνοι

19:48

Κεφαλογιάννη: Η Ελλάδα πρωτοπορεί στη βιώσιμη αεροπορική ανάπτυξη

19:35

ΑΑΔΕ: Νέα σημαντική μείωση του κενού ΦΠΑ στην Ελλάδα - Υποχώρησε 61% σε έξι χρόνια

19:26

Ισπανία: Επικρίσεις στους Σοσιαλιστές για τον χειρισμό καταγγελιών σεξουαλικής παρενόχλησης

19:20

Ουκρανία: Οι ρωσικές απώλειες στον πόλεμο έφθασαν τους 155.368 νεκρούς

19:09

Κλιμακώνουν οι αγρότες: Κλειστή η Αθηνών - Θεσσαλονίκης στη Νίκαια, αύριο η κρίσιμη σύσκεψη

19:06

Συνάντηση Μητσοτάκη με την απεσταλμένη ΟΗΕ για την Κύπρο

18:53

Πτωτικό κλείσιμο στις ευρωαγορές με το focus σε νέα μάκρο

18:45

Q&R: ΑΜΚ με μετρητά ύψους 2,249 εκατ. ευρώ - Στα 1,10 ευρώ οι νέες μετοχές

gazzetta
gazzetta reader insider insider