7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!
Κακώς θεωρούμε, ότι η Mercedes «ανακάλυψε» τον αερόσακο, η Renault το διαιρούμενο πίσω κάθισμα και η Citroen τους περιστρεφόμενους προβολείς. Οι πραγματικοί εφευρέτες τους ήταν άλλοι!

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν καμία σχέση με μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών, όσον αφορά στην ασφάλεια και στην άνεση, που προσφέρουν. Όλα αυτά οφείλονται στην εξέλιξη επαναστατικών τεχνολογιών, οι οποίες θεωρούνται σήμερα αυτονόητες ακόμη και σε προσιτά μίνι για την πόλη. Οι ιστορικοί έχουν καταγράψει με λεπτομέρειες, ποιες εταιρείες λανσάρισαν αυτά τα καινοτόμα συστήματα, ωστόσο μερικές φορές καρπώνονται οι επίσημα αναγνωρισμένα εφευρέτες άδικα αυτή τη δόξα. Ας δούμε 7 χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπου οι πραγματικοί εφευρέτες έμειναν στο σκοτάδι και οι καινοτομίες τους «χρεώνονται» σε λάθος εταιρείες.

Αστικός μύθος

Το μπαλόνι, που φουσκώνει τη στιγμή της σύγκρουσης και σώζει ζωές, θεωρείται πατέντα της Mercedes. Συγκεκριμένα λανσαρίστηκε από τη γερμανική μάρκα το 1981 και τώρα πλέον κατασκευάζεται σε διάφορες εκδοχές, όπως πλευρικοί αερόσακοι – κουρτίνες, για τα γόνατα, ακόμη και εξωτερικά τοποθετημένοι για την προστασία των πεζών!

Η αλήθεια

Ο όμιλος General Motors άρχισε να τοποθετεί ήδη από το 1974 αερόσακους σε σχεδόν όλες τις Cadillac, στις Oldsmobile και στις Buick, όπως η Buick Electra της φωτογραφίας μας. Tα airbags ήταν όμως πανάκριβα και δεν υπήρχε ζήτηση από τους πελάτες, ενώ εμφάνισαν και τεχνικά προβλήματα, οπότε τα απέσυρε η GM δύο χρόνια αργότερα από την αγορά.

Αστικός μύθος

Όταν αναφερόμαστε σε υβριδικά μοντέλα, το μυαλό μας πάει αμέσως στην Toyota, η οποία έκανε το πρώτο βήμα το 1997 με την παρουσίαση του Prius πρώτης γενιάς, ενώ και σήμερα διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα υβριδικών αυτοκινήτων μεταξύ των κατασκευαστών.

Η αλήθεια

Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα εφαρμόστηκε πολύ νωρίτερα και πιο συγκεκριμένα το 1902. Τότε είχε παρουσιάσει η Porsche μαζί με τον επιχειρηματία Ludwig Lohner ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικά μοτέρ, ενσωματωμένα στους τροχούς.

Αστικός μύθος

Η δόξα για τον πρώτο τετράχρονο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού ανήκει στη Mercedes 300 SL του 1954. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία αυξήθηκε η ισχύς των κινητήρων και ταυτόχρονα μειώθηκαν η κατανάλωση καυσίμου και η εκπομπή ρύπων.

Η αλήθεια

Τρία χρόνια πριν τη Mercedes, είχαν λανσαριστεί με βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού τα μοντέλα Gutbord Superior και Goliath GP 700 Sport (φωτογραφία). Ξεχάστηκαν όμως γρήγορα, αφού το σύστημα ψεκασμού τους εμφάνισε πολλά προβλήματα, ενώ αντίθετα στις Mercedes λειτουργούσε άψογα.

Αστικός μύθος

Ο ηλεκτρονικός πλοηγός έστειλε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους κλασικούς χάρτες και διευκολύνει πολύ την καθημερινότητά μας. Το GPS «χρεώνεται» στη BMW, που άρχισε να το περιλαμβάνει στον εργοστασιακό εξοπλισμό των αυτοκινήτων της το 1994.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με σύστημα πλοήγησης δεν προέρχεται από την Βαυαρία, αλλά είναι το ιαπωνικό Honda Accord του 1981. Ωστόσο, αυτό δεν έγινε ευρύτερα γνωστό, καθώς προβλεπόταν ως προαιρετικό αξεσουάρ μόνον για τα Accord, που κυκλοφορούσαν στην Ιαπωνία.

Αστικός μύθος

Τα πρώτα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, που ήταν και διαιρούμενα, υποτίθεται ότι λανσαρίστηκαν στο Renault 16 του 1965, κάτι που όμως δεν ισχύει.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με διαιρούμενα πίσω καθίσματα παρουσιάστηκε πολύ αργότερα στην αγορά και ήταν η σπορ έκδοση του ιταλικού Fiat 127 με έτος λανσαρίσματος το 1978.

Αστικός μύθος

Οι προβολείς, που ακολουθούν τη χάραξη του δρόμου και φωτίζουν καλύτερα το εσωτερικό της στροφής, εξαπλώνονται σταδιακά σε ολοένα περισσότερα μοντέλα. Οι περισσότεροι πιστεύουν, ότι πρώτη διδάξασα ήταν η Citroen DS του 1967, όμως είναι λάθος.

Η αλήθεια

Η πρώτη εταιρεία, που συνέδεσε τους προβολείς με το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, ήταν η Cadillac το 1918! Την ακολούθησε μάλιστα το μοντέλο Tatra 77 του 1934, πριν υιοθετήσει αυτή την ιδέα η Citroen.

Αστικός μύθος

Το ΑΒS δεν επιτρέπει στους τροχούς να μπλοκάρουν, όταν φρενάρει απότομα το αυτοκίνητο. Η Mercedes ήταν –σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη- η πρώτη μάρκα, που εφοδίασε το 1978 ένα μοντέλο της με ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών και σήμερα είναι το ABS υποχρεωτικό σε όλα τα οχήματα.

Η αλήθεια

Στην πραγματικότητα, το πρώτο μοντέλο με ABS δεν ήταν η Mercedes S-class του 1978, αλλά το Jensen FF του 1966 με μηχανικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:56

Ανησυχητική απώλεια παγετώνων ως το 2100 προβλέπουν οι επιστήμονες - Δυσοίωνες οι εκτιμήσεις για τις Άλπεις

23:50

Οι ΗΠΑ έχουν εισπράξει πάνω από 200 δισ. δολάρια από δασμούς το 2025

23:46

To smart #2 ξεκινά δοκιμές στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ECA

23:41

Βρετανία: «Περισσότεροι άνθρωποι» πρέπει να είναι έτοιμοι να πολεμήσουν για τη χώρα τους

23:30

Δυτική Όχθη: Ο ισραηλινός στρατός απειλεί να κατεδαφίσει 25 πολυκατοικίες σε προσφυγικό καταυλισμό

23:21

Μαρινάκης: Η κυβέρνηση απηύθυνε από την πρώτη στιγμή πρόταση διάλογου προς τους αγρότες

23:11

Μικρές απώλειες στη Wall Street - Παραμένουν οι πιέσεις στις μετοχές AI

23:00

Τραμπ: «Πιο κοντά από ποτέ» η επίτευξη συμφωνίας για την Ουκρανία

22:44

ΗΠΑ: Ο γιος του Ρομπ Ράινερ συνελήφθη για τις δολοφονίες των γονιών του

22:31

Δήμας: Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί περισσότερα από 65 οδικά έργα

22:15

Το Τρινιντάντ και Τομπάγκο έδωσε την άδεια στις ΗΠΑ να χρησιμοποιούν τα αεροδρόμιά του

22:10

Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συμβούλιο: Επισημαίνει αδυναμίες στην ΕΕ για την καταπολέμηση της απάτης

22:09

Νέες απώλειες για το πετρέλαιο με φόντο Ουκρανία και Βενεζουέλα

21:59

Πιερρακάκης: Η Ελλάδα σύντομα στην πρώτη πεντάδα της Ευρώπης στην ψηφιακή πολιτική

21:55

Nέα άνοδος για τον χρυσό - Με άλμα και το ασήμι

21:48

Ευρωπαίοι ηγέτες: Οι 6 δεσμεύσεις ασφαλείας που συμφώνησαν για την Ουκρανία

21:39

Τουρκία: Κατάρριψη drone που πλησίαζε τον εναέριο χώρο από τη Μαύρη Θάλασσα

21:25

Έγραψε ιστορία ο Έλον Μασκ: Πρώτος άνθρωπος με πλούτο 600 δισ. δολαρίων

21:10

ΗΠΑ: Οι εκτελέσεις αυξάνονται, η στήριξη στη θανατική ποινή μειώνεται

21:05

Θεοδωρικάκος: Η προσπάθεια για να τιθασευθεί το κόστος ζωής πρέπει να είναι συνεχής

20:54

Μερτς: 5 προϋποθέσεις για ενδεχόμενης συμφωνίας για Ουκρανία - Νέο μήνυμα Ζελένσκι

20:43

Δημοσκόπηση Alco: Το 78% θεωρεί δικαιολογημένες τις αγροτικές κινητοποιήσεις - Πρώτη η ΝΔ

20:32

Χάνει και το ορόσημο των 86.000 δολαρίων το Bitcoin με πτώση 3%

20:29

ΚΕΔΕ: Συμβολικό «λουκέτο» την Τρίτη στους δήμους όλης της χώρας

20:20

Αγρότες: Ευρωπαϊκό μέτωπο κατά των εισαγωγών από Λατινική Αμερική

20:12

Κάλας: Όλοι γνωρίζουμε ότι το Ντονμπάς δεν είναι το τέλος του παιχνιδιού για τον Πούτιν

20:01

Γεράρδος (Πρόεδρος ΣΕΛΠΕ): Στην Ευρώπη χτίζεται παράλληλο εμπόριο χωρίς κανόνες

20:01

ΕΣΑ: Το τέλος των τριών ευρώ δεν σταματά τη λαίλαπα των ασιατικών πλατφορμών

19:52

Δ. Τσιόδρας: Η εκλογή Πιερρακάκη είναι νίκη σε τρία επίπεδα - της Ελλάδας, της Ευρώπης, του ΕΛΚ

19:50

Η Ικτίνος ολοκληρώνει τη συμφωνία για το ακίνητό της στη Σητεία, ενισχύοντας σημαντικά το τουριστικό αποτύπωμα της Κρήτης

gazzetta
gazzetta reader insider insider