7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!
Κακώς θεωρούμε, ότι η Mercedes «ανακάλυψε» τον αερόσακο, η Renault το διαιρούμενο πίσω κάθισμα και η Citroen τους περιστρεφόμενους προβολείς. Οι πραγματικοί εφευρέτες τους ήταν άλλοι!

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν καμία σχέση με μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών, όσον αφορά στην ασφάλεια και στην άνεση, που προσφέρουν. Όλα αυτά οφείλονται στην εξέλιξη επαναστατικών τεχνολογιών, οι οποίες θεωρούνται σήμερα αυτονόητες ακόμη και σε προσιτά μίνι για την πόλη. Οι ιστορικοί έχουν καταγράψει με λεπτομέρειες, ποιες εταιρείες λανσάρισαν αυτά τα καινοτόμα συστήματα, ωστόσο μερικές φορές καρπώνονται οι επίσημα αναγνωρισμένα εφευρέτες άδικα αυτή τη δόξα. Ας δούμε 7 χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπου οι πραγματικοί εφευρέτες έμειναν στο σκοτάδι και οι καινοτομίες τους «χρεώνονται» σε λάθος εταιρείες.

Αστικός μύθος

Το μπαλόνι, που φουσκώνει τη στιγμή της σύγκρουσης και σώζει ζωές, θεωρείται πατέντα της Mercedes. Συγκεκριμένα λανσαρίστηκε από τη γερμανική μάρκα το 1981 και τώρα πλέον κατασκευάζεται σε διάφορες εκδοχές, όπως πλευρικοί αερόσακοι – κουρτίνες, για τα γόνατα, ακόμη και εξωτερικά τοποθετημένοι για την προστασία των πεζών!

Η αλήθεια

Ο όμιλος General Motors άρχισε να τοποθετεί ήδη από το 1974 αερόσακους σε σχεδόν όλες τις Cadillac, στις Oldsmobile και στις Buick, όπως η Buick Electra της φωτογραφίας μας. Tα airbags ήταν όμως πανάκριβα και δεν υπήρχε ζήτηση από τους πελάτες, ενώ εμφάνισαν και τεχνικά προβλήματα, οπότε τα απέσυρε η GM δύο χρόνια αργότερα από την αγορά.

Αστικός μύθος

Όταν αναφερόμαστε σε υβριδικά μοντέλα, το μυαλό μας πάει αμέσως στην Toyota, η οποία έκανε το πρώτο βήμα το 1997 με την παρουσίαση του Prius πρώτης γενιάς, ενώ και σήμερα διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα υβριδικών αυτοκινήτων μεταξύ των κατασκευαστών.

Η αλήθεια

Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα εφαρμόστηκε πολύ νωρίτερα και πιο συγκεκριμένα το 1902. Τότε είχε παρουσιάσει η Porsche μαζί με τον επιχειρηματία Ludwig Lohner ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικά μοτέρ, ενσωματωμένα στους τροχούς.

Αστικός μύθος

Η δόξα για τον πρώτο τετράχρονο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού ανήκει στη Mercedes 300 SL του 1954. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία αυξήθηκε η ισχύς των κινητήρων και ταυτόχρονα μειώθηκαν η κατανάλωση καυσίμου και η εκπομπή ρύπων.

Η αλήθεια

Τρία χρόνια πριν τη Mercedes, είχαν λανσαριστεί με βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού τα μοντέλα Gutbord Superior και Goliath GP 700 Sport (φωτογραφία). Ξεχάστηκαν όμως γρήγορα, αφού το σύστημα ψεκασμού τους εμφάνισε πολλά προβλήματα, ενώ αντίθετα στις Mercedes λειτουργούσε άψογα.

Αστικός μύθος

Ο ηλεκτρονικός πλοηγός έστειλε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους κλασικούς χάρτες και διευκολύνει πολύ την καθημερινότητά μας. Το GPS «χρεώνεται» στη BMW, που άρχισε να το περιλαμβάνει στον εργοστασιακό εξοπλισμό των αυτοκινήτων της το 1994.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με σύστημα πλοήγησης δεν προέρχεται από την Βαυαρία, αλλά είναι το ιαπωνικό Honda Accord του 1981. Ωστόσο, αυτό δεν έγινε ευρύτερα γνωστό, καθώς προβλεπόταν ως προαιρετικό αξεσουάρ μόνον για τα Accord, που κυκλοφορούσαν στην Ιαπωνία.

Αστικός μύθος

Τα πρώτα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, που ήταν και διαιρούμενα, υποτίθεται ότι λανσαρίστηκαν στο Renault 16 του 1965, κάτι που όμως δεν ισχύει.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με διαιρούμενα πίσω καθίσματα παρουσιάστηκε πολύ αργότερα στην αγορά και ήταν η σπορ έκδοση του ιταλικού Fiat 127 με έτος λανσαρίσματος το 1978.

Αστικός μύθος

Οι προβολείς, που ακολουθούν τη χάραξη του δρόμου και φωτίζουν καλύτερα το εσωτερικό της στροφής, εξαπλώνονται σταδιακά σε ολοένα περισσότερα μοντέλα. Οι περισσότεροι πιστεύουν, ότι πρώτη διδάξασα ήταν η Citroen DS του 1967, όμως είναι λάθος.

Η αλήθεια

Η πρώτη εταιρεία, που συνέδεσε τους προβολείς με το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, ήταν η Cadillac το 1918! Την ακολούθησε μάλιστα το μοντέλο Tatra 77 του 1934, πριν υιοθετήσει αυτή την ιδέα η Citroen.

Αστικός μύθος

Το ΑΒS δεν επιτρέπει στους τροχούς να μπλοκάρουν, όταν φρενάρει απότομα το αυτοκίνητο. Η Mercedes ήταν –σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη- η πρώτη μάρκα, που εφοδίασε το 1978 ένα μοντέλο της με ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών και σήμερα είναι το ABS υποχρεωτικό σε όλα τα οχήματα.

Η αλήθεια

Στην πραγματικότητα, το πρώτο μοντέλο με ABS δεν ήταν η Mercedes S-class του 1978, αλλά το Jensen FF του 1966 με μηχανικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:50

Βραζιλία-δημοσκόπηση: Ο Λούλα θα κέρδιζε έναντι όλων των δεξιών αντιπάλων του στις εκλογές του 2026

23:40

Ρωσία: Τρεις νεκροί από ουκρανικά drones στην περιοχή του Ροστόφ

23:26

Wall Street: «Έσπασε» το 4ημερο πτωτικό σερί ο S&P 500 - Ώθηση από την Micron

23:10

ΕΥΔΑΠ: Αυτές είναι οι προτάσεις προς τη ΡΑΑΕΥ για τις νέες τιμές στο νερό

22:57

Μικρή άνοδος για το πετρέλαιο με φόντο τις κυρώσεις ΗΠΑ στη Ρωσία

22:47

Φον ντερ Λάιεν: Αναβάλλεται για τον Ιανουάριο η υπογραφή της συμφωνίας με τη Mercosur

22:37

Χρυσοχοΐδης στην Τουρκία: «Ανοιχτή γραμμή» και κοινές επιχειρήσεις κατά του οργανωμένου εγκλήματος

22:22

Τραμπ: Ζητεί από την Ουκρανία να «κινηθεί γρήγορα» στις διαπραγματεύσεις για το τέλος του πολέμου

22:09

Σδούκου: Οι πληρωμές των αγροτών ολοκληρώνονται σύντομα - Αναγκαιότητα ο διάλογος

21:58

Οριακές απώλειες για τον χρυσό - Υποχώρησε από τα ιστορικά υψηλά το ασήμι

21:42

ΕΥΔΑΠ: Κατέθεσε πρόταση στη ΡΑΑΕΥ για τις αυξήσεις στα τιμολόγια νερού

21:31

Ιταλία για Mercosur: Έτοιμοι να την υπογράψουμε μόλις δοθούν οι αναγκαίες απαντήσεις στους αγρότες

21:22

Δημοσκόπηση Metron Analysis: Πτώση για ΝΔ - Στο πλευρό των αγροτών το 81%

21:19

FedHATTA: Ενισχύονται οι τουριστικοί δεσμοί Ελλάδας - Ιράν

21:02

ΗΠΑ: Κυρώσεις σε δύο ακόμη δικαστές του ΔΠΔ επειδή διεξήγαγαν έρευνα για το Ισραήλ

20:46

Δανία: Αποδίδει δύο κυβερνοεπιθέσεις σε ομάδες που συνδέονται με το ρωσικό κράτος

20:33

Μεξικό: Η Σεϊνμπάουμ προτείνει να μεσολαβήσει για να αποφευχθεί μια ένοπλη επέμβαση στη Βενεζουέλα

20:20

Τρία pause και μία μείωση: Οι τελευταίες αποφάσεις των κεντρικών τραπεζών για το 2025

20:13

Σύνοδος Κορυφής: Στόχος μια συμφωνία έως το τέλος του 2026 για το νέο Δημοσιονομικό Πλαίσιο

20:07

Στα 50 δισ. ευρώ το χρέος των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων» - Κυβερνητική εντολή να πουλήσουν ουρανοξύστη στη Μόσχα

19:57

ΑΑΔΕ: Yπογραφή συμφωνίας Ελλάδας–Αλβανίας για τους «Πράσινους Διαδρόμους»

19:53

ΗΠΑ: Ιδιωτικό αεροσκάφος συνετρίβη στη Βόρεια Καρολίνα

19:48

Κοντογεώργης: Το πεδίο για τους αγρότες το 2026 θα είναι πολύ καλύτερο

19:45

Πηγές ΥΠΑΑΤ για αγρότες: Ναι στο διάλογο, ναι στα λογικά αιτήματα, όχι στην ταλαιπωρία της κοινωνίας

19:37

Συνάντηση για τη Γάζα αύριο στο Μαϊάμι μεταξύ ΗΠΑ, Κατάρ, Αιγύπτου και Τουρκίας

19:31

Ευρωαγορές: Κέρδη στον απόηχο των κεντρικών τραπεζών

19:22

Γιώργος Κώτσηρας: Δίκαιη, ισορροπημένη και θεσμικά ανθεκτική παρέμβαση για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο

19:12

Alpha Bank: Στο 7,33% θα αυξηθεί το ποσοστό της JPMorgan

19:11

ΟΗΕ: Συνεδρίαση του Συμβουλίου Ασφαλείας την Τρίτη για τη Βενεζουέλα

19:08

Τσιάρας: Γυρίζουμε σελίδα - Δεν θα δημιουργηθεί κανένα κενό, δεν θα κινδυνέψουν οι πληρωμές των αγροτών

gazzetta
gazzetta reader insider insider