7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!
Κακώς θεωρούμε, ότι η Mercedes «ανακάλυψε» τον αερόσακο, η Renault το διαιρούμενο πίσω κάθισμα και η Citroen τους περιστρεφόμενους προβολείς. Οι πραγματικοί εφευρέτες τους ήταν άλλοι!

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν καμία σχέση με μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών, όσον αφορά στην ασφάλεια και στην άνεση, που προσφέρουν. Όλα αυτά οφείλονται στην εξέλιξη επαναστατικών τεχνολογιών, οι οποίες θεωρούνται σήμερα αυτονόητες ακόμη και σε προσιτά μίνι για την πόλη. Οι ιστορικοί έχουν καταγράψει με λεπτομέρειες, ποιες εταιρείες λανσάρισαν αυτά τα καινοτόμα συστήματα, ωστόσο μερικές φορές καρπώνονται οι επίσημα αναγνωρισμένα εφευρέτες άδικα αυτή τη δόξα. Ας δούμε 7 χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπου οι πραγματικοί εφευρέτες έμειναν στο σκοτάδι και οι καινοτομίες τους «χρεώνονται» σε λάθος εταιρείες.

Αστικός μύθος

Το μπαλόνι, που φουσκώνει τη στιγμή της σύγκρουσης και σώζει ζωές, θεωρείται πατέντα της Mercedes. Συγκεκριμένα λανσαρίστηκε από τη γερμανική μάρκα το 1981 και τώρα πλέον κατασκευάζεται σε διάφορες εκδοχές, όπως πλευρικοί αερόσακοι – κουρτίνες, για τα γόνατα, ακόμη και εξωτερικά τοποθετημένοι για την προστασία των πεζών!

Η αλήθεια

Ο όμιλος General Motors άρχισε να τοποθετεί ήδη από το 1974 αερόσακους σε σχεδόν όλες τις Cadillac, στις Oldsmobile και στις Buick, όπως η Buick Electra της φωτογραφίας μας. Tα airbags ήταν όμως πανάκριβα και δεν υπήρχε ζήτηση από τους πελάτες, ενώ εμφάνισαν και τεχνικά προβλήματα, οπότε τα απέσυρε η GM δύο χρόνια αργότερα από την αγορά.

Αστικός μύθος

Όταν αναφερόμαστε σε υβριδικά μοντέλα, το μυαλό μας πάει αμέσως στην Toyota, η οποία έκανε το πρώτο βήμα το 1997 με την παρουσίαση του Prius πρώτης γενιάς, ενώ και σήμερα διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα υβριδικών αυτοκινήτων μεταξύ των κατασκευαστών.

Η αλήθεια

Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα εφαρμόστηκε πολύ νωρίτερα και πιο συγκεκριμένα το 1902. Τότε είχε παρουσιάσει η Porsche μαζί με τον επιχειρηματία Ludwig Lohner ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικά μοτέρ, ενσωματωμένα στους τροχούς.

Αστικός μύθος

Η δόξα για τον πρώτο τετράχρονο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού ανήκει στη Mercedes 300 SL του 1954. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία αυξήθηκε η ισχύς των κινητήρων και ταυτόχρονα μειώθηκαν η κατανάλωση καυσίμου και η εκπομπή ρύπων.

Η αλήθεια

Τρία χρόνια πριν τη Mercedes, είχαν λανσαριστεί με βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού τα μοντέλα Gutbord Superior και Goliath GP 700 Sport (φωτογραφία). Ξεχάστηκαν όμως γρήγορα, αφού το σύστημα ψεκασμού τους εμφάνισε πολλά προβλήματα, ενώ αντίθετα στις Mercedes λειτουργούσε άψογα.

Αστικός μύθος

Ο ηλεκτρονικός πλοηγός έστειλε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους κλασικούς χάρτες και διευκολύνει πολύ την καθημερινότητά μας. Το GPS «χρεώνεται» στη BMW, που άρχισε να το περιλαμβάνει στον εργοστασιακό εξοπλισμό των αυτοκινήτων της το 1994.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με σύστημα πλοήγησης δεν προέρχεται από την Βαυαρία, αλλά είναι το ιαπωνικό Honda Accord του 1981. Ωστόσο, αυτό δεν έγινε ευρύτερα γνωστό, καθώς προβλεπόταν ως προαιρετικό αξεσουάρ μόνον για τα Accord, που κυκλοφορούσαν στην Ιαπωνία.

Αστικός μύθος

Τα πρώτα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, που ήταν και διαιρούμενα, υποτίθεται ότι λανσαρίστηκαν στο Renault 16 του 1965, κάτι που όμως δεν ισχύει.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με διαιρούμενα πίσω καθίσματα παρουσιάστηκε πολύ αργότερα στην αγορά και ήταν η σπορ έκδοση του ιταλικού Fiat 127 με έτος λανσαρίσματος το 1978.

Αστικός μύθος

Οι προβολείς, που ακολουθούν τη χάραξη του δρόμου και φωτίζουν καλύτερα το εσωτερικό της στροφής, εξαπλώνονται σταδιακά σε ολοένα περισσότερα μοντέλα. Οι περισσότεροι πιστεύουν, ότι πρώτη διδάξασα ήταν η Citroen DS του 1967, όμως είναι λάθος.

Η αλήθεια

Η πρώτη εταιρεία, που συνέδεσε τους προβολείς με το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, ήταν η Cadillac το 1918! Την ακολούθησε μάλιστα το μοντέλο Tatra 77 του 1934, πριν υιοθετήσει αυτή την ιδέα η Citroen.

Αστικός μύθος

Το ΑΒS δεν επιτρέπει στους τροχούς να μπλοκάρουν, όταν φρενάρει απότομα το αυτοκίνητο. Η Mercedes ήταν –σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη- η πρώτη μάρκα, που εφοδίασε το 1978 ένα μοντέλο της με ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών και σήμερα είναι το ABS υποχρεωτικό σε όλα τα οχήματα.

Η αλήθεια

Στην πραγματικότητα, το πρώτο μοντέλο με ABS δεν ήταν η Mercedes S-class του 1978, αλλά το Jensen FF του 1966 με μηχανικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

07:41

Λιμάνι Λαυρίου: Έρχονται νέες προσφυγές στον διαγωνισμό για την πώληση του 50%;

07:38

Θέρμανση με τζάκι: Η παραδοσιακή επιλογή που μπορεί να καταστεί ακριβή και αναποτελεσματική

07:31

Ακίνητα: Οι ξένοι αγοράζουν εξοχικές κατοικίες από 500.000 έως 1 εκατ. ευρώ - Οι hot προορισμοί

07:28

Τραμπ: Υπόσχεται στις ΗΠΑ «οικονομικό μπουμ που δεν ξαναείδε ποτέ ο κόσμος»

07:23

Κοινωνική Συμφωνία: Συστήνεται Ψηφιακό Μητρώο με όλες τις συλλογικές συμβάσεις - Τι αλλάζει για τους εργαζόμενους από το 2026

07:19

Νέο Αεροδρόμιο Κρήτης: «Πράσινο» για τον κρίσιμο διαγωνισμό προμήθειας/εγκατάστασης εξοπλισμού Αεροναυτιλίας - Τα χρονοδιαγράμματα

07:15

Φθηνό ρεύμα στους κοινωνικά ευάλωτους: Στην αφετηρία η νέα εκδοχή του «Απόλλων»

07:11

Έρχονται φοροελαφρύνσεις για τις επιχειρήσεις - Ποια σενάρια βρίσκονται στο τραπέζι

07:08

Alpha Bank: Ανοίγει τη «βεντάλια» των διεθνών εργασιών και «χτίζει» το νέο private banking

07:03

Πέρασ' ο θυμός - Με ελπίδα θα ψηφίσουν - Πού βάζει τον πήχη η Άννα για αλλαγή ηγεσίας στο ΠΑΣΟΚ

07:00

Στόχος στις ασφαλιστικές - Οι εξαγγελίες έφεραν πίεση - Στο κυνήγι των «ορφανών» παροχών

23:55

Βρετανίδα εξερευνήτρια έγινε ο πρώτος άνθρωπος που διέσχισε περπατώντας τη Σαουδική Αραβία

23:45

Χάρβαρντ: Πρώην διευθυντής του νεκροτομείου της ιατρικής σχολής καταδικάστηκε για εμπόριο οργάνων

23:35

Κεφαλογιάννη: Το 2025 θα είναι ένα ακόμη ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό

23:22

Μήνυση και αγωγή κατά της Ζωής Κωνσταντοπούλου ανήγγειλε ο Άκης Σκέρτσος

23:12

Απώλειες στη Wall Street με «βαρίδι» τις tech μετοχές - «4x4» πτωτικό σερί για τον S&P 500

22:56

Γαλλία: Στόχος χάκερ το υπουργείο Εσωτερικών – Συνελήφθη ένας ύποπτος

22:51

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ελεύθεροι όλοι οι κατηγορούμενοι της δεύτερης ομάδας στην Κρήτη

22:46

Ο Λούλα απειλεί να εγκαταλείψει τη συμφωνία EE-MERCOSUR

22:40

«Συμμαχία» ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - ΜΕΤΚΑ για την δημιουργία του «Μητροπολιτικού Πάρκου Φαληρικού Όρμου» των 320 εκατ.

22:29

Εξεταστική για ΟΠΕΚΕΠΕ: Συνεχείς διακοπές της συνεδρίασης εν μέσω αντεγκλήσεων

22:15

Rebound για το πετρέλαιο - Κέρδη 1,6% με ώθηση από την ένταση μεταξύ ΗΠΑ-Βενεζουέλας

21:58

Ο Νετανιάχου ανακοίνωσε συμφωνία ύψους 30 δια. ευρώ για την πώληση φυσικού αερίου στην Αίγυπτο

21:38

Ιστορικό υψηλό για το ασήμι: «Προσγειώθηκε» πάνω από τα 66 δολάρια - Κέρδη για τον χρυσό

21:17

Μερτς: «Δεν επιτρέπεται να γίνουμε έρμαιο των μεγάλων δυνάμεων»

21:13

Intralot: Απέκτησε μετοχές αξίας 3,22 εκατ. ευρώ ο Soohyung Kim

21:03

Pulse: Στο 29% η ΝΔ στην εκτίμηση ψήφου - Το αποτύπωμα των αγροτικών κινητοποιήσεων

20:46

Βουλή: Αύριο στην Ολομέλεια η τροπολογία για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο

20:45

Opinion Poll: Στο 29,7% η ΝΔ - Ένας στους δύο διαφωνεί με το κλείσιμο των δρόμων από τους αγρότες

20:41

Βραζιλία: Ο πρόεδρος Λούλα απειλεί να εγκαταλείψει τη συμφωνία EE - Mercosur

gazzetta
gazzetta reader insider insider