7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!
Κακώς θεωρούμε, ότι η Mercedes «ανακάλυψε» τον αερόσακο, η Renault το διαιρούμενο πίσω κάθισμα και η Citroen τους περιστρεφόμενους προβολείς. Οι πραγματικοί εφευρέτες τους ήταν άλλοι!

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν καμία σχέση με μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών, όσον αφορά στην ασφάλεια και στην άνεση, που προσφέρουν. Όλα αυτά οφείλονται στην εξέλιξη επαναστατικών τεχνολογιών, οι οποίες θεωρούνται σήμερα αυτονόητες ακόμη και σε προσιτά μίνι για την πόλη. Οι ιστορικοί έχουν καταγράψει με λεπτομέρειες, ποιες εταιρείες λανσάρισαν αυτά τα καινοτόμα συστήματα, ωστόσο μερικές φορές καρπώνονται οι επίσημα αναγνωρισμένα εφευρέτες άδικα αυτή τη δόξα. Ας δούμε 7 χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπου οι πραγματικοί εφευρέτες έμειναν στο σκοτάδι και οι καινοτομίες τους «χρεώνονται» σε λάθος εταιρείες.

Αστικός μύθος

Το μπαλόνι, που φουσκώνει τη στιγμή της σύγκρουσης και σώζει ζωές, θεωρείται πατέντα της Mercedes. Συγκεκριμένα λανσαρίστηκε από τη γερμανική μάρκα το 1981 και τώρα πλέον κατασκευάζεται σε διάφορες εκδοχές, όπως πλευρικοί αερόσακοι – κουρτίνες, για τα γόνατα, ακόμη και εξωτερικά τοποθετημένοι για την προστασία των πεζών!

Η αλήθεια

Ο όμιλος General Motors άρχισε να τοποθετεί ήδη από το 1974 αερόσακους σε σχεδόν όλες τις Cadillac, στις Oldsmobile και στις Buick, όπως η Buick Electra της φωτογραφίας μας. Tα airbags ήταν όμως πανάκριβα και δεν υπήρχε ζήτηση από τους πελάτες, ενώ εμφάνισαν και τεχνικά προβλήματα, οπότε τα απέσυρε η GM δύο χρόνια αργότερα από την αγορά.

Αστικός μύθος

Όταν αναφερόμαστε σε υβριδικά μοντέλα, το μυαλό μας πάει αμέσως στην Toyota, η οποία έκανε το πρώτο βήμα το 1997 με την παρουσίαση του Prius πρώτης γενιάς, ενώ και σήμερα διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα υβριδικών αυτοκινήτων μεταξύ των κατασκευαστών.

Η αλήθεια

Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα εφαρμόστηκε πολύ νωρίτερα και πιο συγκεκριμένα το 1902. Τότε είχε παρουσιάσει η Porsche μαζί με τον επιχειρηματία Ludwig Lohner ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικά μοτέρ, ενσωματωμένα στους τροχούς.

Αστικός μύθος

Η δόξα για τον πρώτο τετράχρονο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού ανήκει στη Mercedes 300 SL του 1954. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία αυξήθηκε η ισχύς των κινητήρων και ταυτόχρονα μειώθηκαν η κατανάλωση καυσίμου και η εκπομπή ρύπων.

Η αλήθεια

Τρία χρόνια πριν τη Mercedes, είχαν λανσαριστεί με βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού τα μοντέλα Gutbord Superior και Goliath GP 700 Sport (φωτογραφία). Ξεχάστηκαν όμως γρήγορα, αφού το σύστημα ψεκασμού τους εμφάνισε πολλά προβλήματα, ενώ αντίθετα στις Mercedes λειτουργούσε άψογα.

Αστικός μύθος

Ο ηλεκτρονικός πλοηγός έστειλε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους κλασικούς χάρτες και διευκολύνει πολύ την καθημερινότητά μας. Το GPS «χρεώνεται» στη BMW, που άρχισε να το περιλαμβάνει στον εργοστασιακό εξοπλισμό των αυτοκινήτων της το 1994.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με σύστημα πλοήγησης δεν προέρχεται από την Βαυαρία, αλλά είναι το ιαπωνικό Honda Accord του 1981. Ωστόσο, αυτό δεν έγινε ευρύτερα γνωστό, καθώς προβλεπόταν ως προαιρετικό αξεσουάρ μόνον για τα Accord, που κυκλοφορούσαν στην Ιαπωνία.

Αστικός μύθος

Τα πρώτα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, που ήταν και διαιρούμενα, υποτίθεται ότι λανσαρίστηκαν στο Renault 16 του 1965, κάτι που όμως δεν ισχύει.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με διαιρούμενα πίσω καθίσματα παρουσιάστηκε πολύ αργότερα στην αγορά και ήταν η σπορ έκδοση του ιταλικού Fiat 127 με έτος λανσαρίσματος το 1978.

Αστικός μύθος

Οι προβολείς, που ακολουθούν τη χάραξη του δρόμου και φωτίζουν καλύτερα το εσωτερικό της στροφής, εξαπλώνονται σταδιακά σε ολοένα περισσότερα μοντέλα. Οι περισσότεροι πιστεύουν, ότι πρώτη διδάξασα ήταν η Citroen DS του 1967, όμως είναι λάθος.

Η αλήθεια

Η πρώτη εταιρεία, που συνέδεσε τους προβολείς με το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, ήταν η Cadillac το 1918! Την ακολούθησε μάλιστα το μοντέλο Tatra 77 του 1934, πριν υιοθετήσει αυτή την ιδέα η Citroen.

Αστικός μύθος

Το ΑΒS δεν επιτρέπει στους τροχούς να μπλοκάρουν, όταν φρενάρει απότομα το αυτοκίνητο. Η Mercedes ήταν –σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη- η πρώτη μάρκα, που εφοδίασε το 1978 ένα μοντέλο της με ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών και σήμερα είναι το ABS υποχρεωτικό σε όλα τα οχήματα.

Η αλήθεια

Στην πραγματικότητα, το πρώτο μοντέλο με ABS δεν ήταν η Mercedes S-class του 1978, αλλά το Jensen FF του 1966 με μηχανικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

20:27

ΗΠΑ: Καταργείται η σύσταση για τον εμβολιασμό όλων των νεογέννητων κατά της ηπατίτιδας Β

20:25

Σουηδία: Βάζει τέλος στη οικονομική της βοήθεια σε τέσσερις αφρικανικές χώρες υπέρ της Ουκρανίας

20:18

Τραμπ: Η Ευρώπη αντιμετωπίζει «πολιτισμικό αφανισμό» από τη μετανάστευση

20:06

Ρούμπιο: Το πρόστιμο της ΕΕ στην πλατφόρμα Χ συνιστά «επίθεση στον αμερικανικό λαό»

20:03

Ιαπωνία: Η κεντρική τράπεζα απειλεί να αναστατώσει τις διεθνείς αγορές

20:01

Ο Γκουτέρες χαιρετίζει την υπογραφή των Συμφωνιών των ΗΠΑ μεταξύ ΛΔ Κονγκό και Ρουάντας

19:59

Ο Τραμπ παρέλαβε το πρώτο Βραβείο Ειρήνης της FIFA

19:52

Τα εντάλματα κατά του Πούτιν και άλλων Ρώσων θα ισχύουν και μετά την επίτευξη ειρηνευτικής συμφωνίας

19:46

Κακοκαιρία Byron: Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία των οχημάτων σχεδόν σε όλη την Αττική

19:44

Ουκρανία: Νέες συνομιλίες με Αμερικάνους στη Φλόριντα μετά τη συνάντηση ΗΠΑ-Ρωσίας

19:36

Ευρωαγορές: Μεικτή εικόνα και οριακά «κόκκινος» ο Stoxx 600

19:27

Διπλωματικές πηγές: Το ΥΠΕΞ είχε προβεί στις δέουσες ενέργειες για τη λάθος απεικόνιση χάρτη σε εγχειρίδιο της ΕΕ

19:23

ΕΟΠΥΥ: Πώς φτάσαμε στην εξάρθρωση κυκλώματος εικονικών συνταγογραφήσεων

19:16

Συνάντηση Πιερρακάκη με πρέσβεις ΕΕ: Η Ευρώπη χρειάζεται επιτάχυνση μεταρρυθμίσεων και δημοσιονομική ισορροπία

19:08

Νορβηγία: Αγοράζει δύο ακόμη υποβρύχια και πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς από την Γερμανία

19:08

Παπασταύρου: Τον Απρίλιο στην Ουάσιγκτον η επόμενη υπουργική συνεδρίαση του σχήματος 3+1

18:59

Κεραμέως για «Rebrain Greece»: Πέμπτη εκδήλωση, στις 7/12 στη Νέα Υόρκη - Έχουν εξαντληθεί οι θέσεις από Έλληνες του εξωτερικού

18:59

Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε λειτουργία ξανά η βασική γραμμή από τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου

18:56

Reuters: ΕΕ και G7 εξετάζουν την κατάργηση πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο και μπλόκο στις ναυτιλιακές υπηρεσίες

18:51

Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 12 Δεκεμβρίου

18:47

Κώτσηρας: Αξιοποιούμε τον κοινωφελή πλούτο της χώρας και λύνουμε προβλήματα της καθημερινότητας

18:35

«Mεγάλος σκεπτικισμός» στην κυβέρνηση Τραμπ για το mega deal Netflix-Warner Bros

18:23

Unibios: Έκτακτη ΑΜΚ με έκδοση 323.887 νέων μετοχών

18:19

Κύπρος: Ο Ν. Χριστοδουλίδης προχώρησε σε ανασχηματισμό της Κυβέρνησης

18:14

Ρωσία: Πρότεινε την παραγωγή μαχητικών αεροσκαφών Sukhoi Su-57 και πυρηνικού καυσίμου στην επικράτεια της Ινδίας

18:11

Μητσοτάκης: Αν βρούμε φυσικό αέριο, αυτό αλλάζει τα πάντα - Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας με Τουρκία το πρώτο τρίμηνο του 2026

18:06

Μετρό: Ποιοι σταθμοί θα κλείσουν αύριο Σάββατο με εντολή της ΕΛΑΣ

18:03

Ευρωβαρόμετρο: Το 70% των πολιτών πιστεύει ότι το ευρώ είναι καλό για τη δική τους χώρα

17:54

ΧΑ: Εβδομαδιαία κέρδη 1% για τον Γενικό Δείκτη

17:53

Χεζμπολάχ: Στηρίζει τη διπλωματική προσέγγιση της Βηρυτού με το Ισραήλ

gazzetta
gazzetta reader insider insider