7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!
Κακώς θεωρούμε, ότι η Mercedes «ανακάλυψε» τον αερόσακο, η Renault το διαιρούμενο πίσω κάθισμα και η Citroen τους περιστρεφόμενους προβολείς. Οι πραγματικοί εφευρέτες τους ήταν άλλοι!

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν καμία σχέση με μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών, όσον αφορά στην ασφάλεια και στην άνεση, που προσφέρουν. Όλα αυτά οφείλονται στην εξέλιξη επαναστατικών τεχνολογιών, οι οποίες θεωρούνται σήμερα αυτονόητες ακόμη και σε προσιτά μίνι για την πόλη. Οι ιστορικοί έχουν καταγράψει με λεπτομέρειες, ποιες εταιρείες λανσάρισαν αυτά τα καινοτόμα συστήματα, ωστόσο μερικές φορές καρπώνονται οι επίσημα αναγνωρισμένα εφευρέτες άδικα αυτή τη δόξα. Ας δούμε 7 χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπου οι πραγματικοί εφευρέτες έμειναν στο σκοτάδι και οι καινοτομίες τους «χρεώνονται» σε λάθος εταιρείες.

Αστικός μύθος

Το μπαλόνι, που φουσκώνει τη στιγμή της σύγκρουσης και σώζει ζωές, θεωρείται πατέντα της Mercedes. Συγκεκριμένα λανσαρίστηκε από τη γερμανική μάρκα το 1981 και τώρα πλέον κατασκευάζεται σε διάφορες εκδοχές, όπως πλευρικοί αερόσακοι – κουρτίνες, για τα γόνατα, ακόμη και εξωτερικά τοποθετημένοι για την προστασία των πεζών!

Η αλήθεια

Ο όμιλος General Motors άρχισε να τοποθετεί ήδη από το 1974 αερόσακους σε σχεδόν όλες τις Cadillac, στις Oldsmobile και στις Buick, όπως η Buick Electra της φωτογραφίας μας. Tα airbags ήταν όμως πανάκριβα και δεν υπήρχε ζήτηση από τους πελάτες, ενώ εμφάνισαν και τεχνικά προβλήματα, οπότε τα απέσυρε η GM δύο χρόνια αργότερα από την αγορά.

Αστικός μύθος

Όταν αναφερόμαστε σε υβριδικά μοντέλα, το μυαλό μας πάει αμέσως στην Toyota, η οποία έκανε το πρώτο βήμα το 1997 με την παρουσίαση του Prius πρώτης γενιάς, ενώ και σήμερα διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα υβριδικών αυτοκινήτων μεταξύ των κατασκευαστών.

Η αλήθεια

Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα εφαρμόστηκε πολύ νωρίτερα και πιο συγκεκριμένα το 1902. Τότε είχε παρουσιάσει η Porsche μαζί με τον επιχειρηματία Ludwig Lohner ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικά μοτέρ, ενσωματωμένα στους τροχούς.

Αστικός μύθος

Η δόξα για τον πρώτο τετράχρονο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού ανήκει στη Mercedes 300 SL του 1954. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία αυξήθηκε η ισχύς των κινητήρων και ταυτόχρονα μειώθηκαν η κατανάλωση καυσίμου και η εκπομπή ρύπων.

Η αλήθεια

Τρία χρόνια πριν τη Mercedes, είχαν λανσαριστεί με βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού τα μοντέλα Gutbord Superior και Goliath GP 700 Sport (φωτογραφία). Ξεχάστηκαν όμως γρήγορα, αφού το σύστημα ψεκασμού τους εμφάνισε πολλά προβλήματα, ενώ αντίθετα στις Mercedes λειτουργούσε άψογα.

Αστικός μύθος

Ο ηλεκτρονικός πλοηγός έστειλε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους κλασικούς χάρτες και διευκολύνει πολύ την καθημερινότητά μας. Το GPS «χρεώνεται» στη BMW, που άρχισε να το περιλαμβάνει στον εργοστασιακό εξοπλισμό των αυτοκινήτων της το 1994.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με σύστημα πλοήγησης δεν προέρχεται από την Βαυαρία, αλλά είναι το ιαπωνικό Honda Accord του 1981. Ωστόσο, αυτό δεν έγινε ευρύτερα γνωστό, καθώς προβλεπόταν ως προαιρετικό αξεσουάρ μόνον για τα Accord, που κυκλοφορούσαν στην Ιαπωνία.

Αστικός μύθος

Τα πρώτα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, που ήταν και διαιρούμενα, υποτίθεται ότι λανσαρίστηκαν στο Renault 16 του 1965, κάτι που όμως δεν ισχύει.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με διαιρούμενα πίσω καθίσματα παρουσιάστηκε πολύ αργότερα στην αγορά και ήταν η σπορ έκδοση του ιταλικού Fiat 127 με έτος λανσαρίσματος το 1978.

Αστικός μύθος

Οι προβολείς, που ακολουθούν τη χάραξη του δρόμου και φωτίζουν καλύτερα το εσωτερικό της στροφής, εξαπλώνονται σταδιακά σε ολοένα περισσότερα μοντέλα. Οι περισσότεροι πιστεύουν, ότι πρώτη διδάξασα ήταν η Citroen DS του 1967, όμως είναι λάθος.

Η αλήθεια

Η πρώτη εταιρεία, που συνέδεσε τους προβολείς με το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, ήταν η Cadillac το 1918! Την ακολούθησε μάλιστα το μοντέλο Tatra 77 του 1934, πριν υιοθετήσει αυτή την ιδέα η Citroen.

Αστικός μύθος

Το ΑΒS δεν επιτρέπει στους τροχούς να μπλοκάρουν, όταν φρενάρει απότομα το αυτοκίνητο. Η Mercedes ήταν –σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη- η πρώτη μάρκα, που εφοδίασε το 1978 ένα μοντέλο της με ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών και σήμερα είναι το ABS υποχρεωτικό σε όλα τα οχήματα.

Η αλήθεια

Στην πραγματικότητα, το πρώτο μοντέλο με ABS δεν ήταν η Mercedes S-class του 1978, αλλά το Jensen FF του 1966 με μηχανικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

19:00

UBS: Τρία σενάρια για τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή

18:20

Ρωσία: Τηλεφωνική επικοινωνία του ΥΠΕΞ Λαβρόφ με τον Ιρανό ομόλογό του

18:00

Σούπερ μάρκετ: «Χέρι χέρι» στο ράφι ιδιωτική ετικέτα και επώνυμα προϊόντα

17:49

Ιράν: Ποιοι είναι οι αντικαταστάτες των υψηλόβαθμων αξιωματικών που έχασαν τη ζωή τους απ' το ισραηλινό χτύπημα

17:30

Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη - Νετανιάχου

17:19

Γάζας: Τουλάχιστον 23 Παλαιστίνιοι νεκροί κοντά σε κέντρο διανομής ανθρωπιστικής βοήθειας

17:06

Ανδρουλάκης: Επέκταση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας στο σύνολο του πυροσβεστικού σώματος

17:03

Κορκίδης: Η πολεμική ένταση μεταξύ Ισραήλ και Ιράν έχει πολυεπίπεδες οικονομικές επιπτώσεις

16:47

Λέων ΙΔ: Αυτές τις ημέρες, οι ειδήσεις προκαλούν μεγάλη ανησυχία

16:21

ΣΕΤΕ: Σύνθετες και επιτακτικές οι προκλήσεις για τον ελληνικό τουρισμό

16:13

Κικίλιας για σύρραξη Ισραήλ- Ιράν: Πρώτο μας μέλημα η ασφάλεια των ναυτικών μας και των πλοίων μας στην περιοχή

15:54

Μητσοτάκης για την απόφαση του ΣτΕ για τα μη κρατικά ΑΕΙ: Τέλος στα ταμπού και στις ιδεοληψίες

15:35

Η συγχώνευση των US Steel και Nippon Steel προχωρά με τις «ευλογίες» του προέδρου Τραμπ

15:09

ΝΥΤ: Πώς η Μοσάντ διείσδυσε κρυφά στο Ιράν για να εξαπολύσει την άνευ προηγουμένου επίθεση

14:49

Καύσιμα: Καταγγελίες για αισχροκέρδεια στην Αττική - Πώς απαντά η κυβέρνηση

14:28

Ινδία: Στους 279 νεκρούς αυξήθηκε ο τραγικός απολογισμός της συντριβής του Boeing 787 της Air India

14:24

Ιράν: Ανούσιος ο διάλογος με τις ΗΠΑ μετά τα ισραηλινά χτυπήματα

14:17

ΓΓΠΠ: Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) την Κυριακή

14:08

Ισχυρές οι προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εκτιμούν διεθνείς Οίκοι

13:55

Ισραήλ: Νεκροί εννιά κορυφαίοι επιστήμονες του ιρανικού πυρηνικού προγράμματος

13:32

Τασούλας: Με μια δεκάλεπτη προσφορά αίματος σώζουμε ζωές

13:25

Πιερρακάκης: Η ΤΝ έχει ενσωματωθεί πλήρως στην καθημερινότητα και οι τεχνολογικές μεταβάσεις επιταχύνονται

13:20

Βουλή: Κατατέθηκε το ν/σ για την ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας

13:14

Μήνυμα του Προέδρου του ΙΣΑ Γιώργου Πατούλη για την Παγκόσμια Ημέρα του Εθελοντή Αιμοδότη

13:04

Κυκλοφοριακή συμφόρηση: Ποιες οδικές παρεμβάσεις «ψήνονται» ή προτείνονται στην Αττική

13:01

Κοντογεώργης: Ο Α. Τσίπρας δεν έχει καμία σχέση με την σύγχρονη Ελλάδα, τις ανάγκες και τις προοπτικές της

12:55

AEGEAN: Ακυρώσεις πτήσεων από και προς Τελ Αβίβ, Βηρυτό, Αμμάν και Ερμπίλ

12:39

Πιερρακάκης: Δομική μεταρρύθμιση η ενσωμάτωση του ΣΔΟΕ στην ΑΑΔΕ

12:19

Washington Post: Το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν χτυπήθηκε αλλά δεν καταστράφηκε

12:09

Λειψυδρία: Πόσο κινδυνεύουν η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη φέτος το καλοκαίρι

gazzetta
gazzetta reader insider insider