7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!
Κακώς θεωρούμε, ότι η Mercedes «ανακάλυψε» τον αερόσακο, η Renault το διαιρούμενο πίσω κάθισμα και η Citroen τους περιστρεφόμενους προβολείς. Οι πραγματικοί εφευρέτες τους ήταν άλλοι!

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν καμία σχέση με μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών, όσον αφορά στην ασφάλεια και στην άνεση, που προσφέρουν. Όλα αυτά οφείλονται στην εξέλιξη επαναστατικών τεχνολογιών, οι οποίες θεωρούνται σήμερα αυτονόητες ακόμη και σε προσιτά μίνι για την πόλη. Οι ιστορικοί έχουν καταγράψει με λεπτομέρειες, ποιες εταιρείες λανσάρισαν αυτά τα καινοτόμα συστήματα, ωστόσο μερικές φορές καρπώνονται οι επίσημα αναγνωρισμένα εφευρέτες άδικα αυτή τη δόξα. Ας δούμε 7 χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπου οι πραγματικοί εφευρέτες έμειναν στο σκοτάδι και οι καινοτομίες τους «χρεώνονται» σε λάθος εταιρείες.

Αστικός μύθος

Το μπαλόνι, που φουσκώνει τη στιγμή της σύγκρουσης και σώζει ζωές, θεωρείται πατέντα της Mercedes. Συγκεκριμένα λανσαρίστηκε από τη γερμανική μάρκα το 1981 και τώρα πλέον κατασκευάζεται σε διάφορες εκδοχές, όπως πλευρικοί αερόσακοι – κουρτίνες, για τα γόνατα, ακόμη και εξωτερικά τοποθετημένοι για την προστασία των πεζών!

Η αλήθεια

Ο όμιλος General Motors άρχισε να τοποθετεί ήδη από το 1974 αερόσακους σε σχεδόν όλες τις Cadillac, στις Oldsmobile και στις Buick, όπως η Buick Electra της φωτογραφίας μας. Tα airbags ήταν όμως πανάκριβα και δεν υπήρχε ζήτηση από τους πελάτες, ενώ εμφάνισαν και τεχνικά προβλήματα, οπότε τα απέσυρε η GM δύο χρόνια αργότερα από την αγορά.

Αστικός μύθος

Όταν αναφερόμαστε σε υβριδικά μοντέλα, το μυαλό μας πάει αμέσως στην Toyota, η οποία έκανε το πρώτο βήμα το 1997 με την παρουσίαση του Prius πρώτης γενιάς, ενώ και σήμερα διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα υβριδικών αυτοκινήτων μεταξύ των κατασκευαστών.

Η αλήθεια

Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα εφαρμόστηκε πολύ νωρίτερα και πιο συγκεκριμένα το 1902. Τότε είχε παρουσιάσει η Porsche μαζί με τον επιχειρηματία Ludwig Lohner ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικά μοτέρ, ενσωματωμένα στους τροχούς.

Αστικός μύθος

Η δόξα για τον πρώτο τετράχρονο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού ανήκει στη Mercedes 300 SL του 1954. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία αυξήθηκε η ισχύς των κινητήρων και ταυτόχρονα μειώθηκαν η κατανάλωση καυσίμου και η εκπομπή ρύπων.

Η αλήθεια

Τρία χρόνια πριν τη Mercedes, είχαν λανσαριστεί με βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού τα μοντέλα Gutbord Superior και Goliath GP 700 Sport (φωτογραφία). Ξεχάστηκαν όμως γρήγορα, αφού το σύστημα ψεκασμού τους εμφάνισε πολλά προβλήματα, ενώ αντίθετα στις Mercedes λειτουργούσε άψογα.

Αστικός μύθος

Ο ηλεκτρονικός πλοηγός έστειλε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους κλασικούς χάρτες και διευκολύνει πολύ την καθημερινότητά μας. Το GPS «χρεώνεται» στη BMW, που άρχισε να το περιλαμβάνει στον εργοστασιακό εξοπλισμό των αυτοκινήτων της το 1994.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με σύστημα πλοήγησης δεν προέρχεται από την Βαυαρία, αλλά είναι το ιαπωνικό Honda Accord του 1981. Ωστόσο, αυτό δεν έγινε ευρύτερα γνωστό, καθώς προβλεπόταν ως προαιρετικό αξεσουάρ μόνον για τα Accord, που κυκλοφορούσαν στην Ιαπωνία.

Αστικός μύθος

Τα πρώτα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, που ήταν και διαιρούμενα, υποτίθεται ότι λανσαρίστηκαν στο Renault 16 του 1965, κάτι που όμως δεν ισχύει.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με διαιρούμενα πίσω καθίσματα παρουσιάστηκε πολύ αργότερα στην αγορά και ήταν η σπορ έκδοση του ιταλικού Fiat 127 με έτος λανσαρίσματος το 1978.

Αστικός μύθος

Οι προβολείς, που ακολουθούν τη χάραξη του δρόμου και φωτίζουν καλύτερα το εσωτερικό της στροφής, εξαπλώνονται σταδιακά σε ολοένα περισσότερα μοντέλα. Οι περισσότεροι πιστεύουν, ότι πρώτη διδάξασα ήταν η Citroen DS του 1967, όμως είναι λάθος.

Η αλήθεια

Η πρώτη εταιρεία, που συνέδεσε τους προβολείς με το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, ήταν η Cadillac το 1918! Την ακολούθησε μάλιστα το μοντέλο Tatra 77 του 1934, πριν υιοθετήσει αυτή την ιδέα η Citroen.

Αστικός μύθος

Το ΑΒS δεν επιτρέπει στους τροχούς να μπλοκάρουν, όταν φρενάρει απότομα το αυτοκίνητο. Η Mercedes ήταν –σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη- η πρώτη μάρκα, που εφοδίασε το 1978 ένα μοντέλο της με ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών και σήμερα είναι το ABS υποχρεωτικό σε όλα τα οχήματα.

Η αλήθεια

Στην πραγματικότητα, το πρώτο μοντέλο με ABS δεν ήταν η Mercedes S-class του 1978, αλλά το Jensen FF του 1966 με μηχανικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:00

Βορίδης για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Οι αιτιάσεις των άλλων κομμάτων δικαιώνουν πλήρως τη θέση της ΝΔ»

22:47

Νέες απώλειες για το πετρέλαιο την Τρίτη μετά το κινεζικό ΑΕΠ

22:35

Βρετανία: Ακτιβιστές έριξαν βαν στον φράχτη αμυντικής βιομηχανίας στο Εδιμβούργο - 3 συλλήψεις

22:26

DW: Αντέχουν οι χρεωμένοι του ΝΑΤΟ τις υπέρογκες δαπάνες;

22:13

Κλήρωση Τζόκερ 15/7/2025: Νέο τζακ ποτ - Πάνω από 13 εκατ. ευρώ την Πέμπτη

22:00

ΕΕ: Νέες κυρώσεις στη Μολδαβία για την αντιμετώπιση της ρωσικής επιρροής ενόψει των εκλογών

21:50

Κλήρωση Eurojackpot 15/07/25: Τα αποτελέσματα και οι αριθμοί που κερδίζουν

21:38

Ήπια πτώση για τον χρυσό μετά την ενίσχυση του δολαρίου

21:33

Ρούτε: Κίνα, Ινδία και Βραζιλία θα πληγούν αν συνεχίσουν να αγοράζουν ρωσικό πετρέλαιο

21:25

Η ΕΤΑΔ παραχώρησε στην Περιφέρεια Αττικής το κλειστό του Tae Kwon Do στο Φάληρο

21:12

ΑΑΔΕ: Διετής σφράγιση πρατηρίου καυσίμων στην Αργυρούπολη λόγω νοθείας

20:59

ΗΠΑ: Δασμούς 19% στις εισαγωγές από την Ινδονησία ανακοίνωσε ο Τραμπ μετά το εμπορικό deal

20:52

Κώτσηρας: Μειώνουμε τη γραφειοκρατία και βελτιώνουμε την καθημερινότητα πολιτών και επιχειρήσεων

20:48

Βρετανία: Ρωσία, Ιράν και Κίνα εντείνουν την κακόβουλη δράση τους στη χώρα

20:24

Τραμπ: Ο Ζελένσκι δεν πρέπει να βάλει στο στόχαστρο τη Μόσχα

20:16

H Τσεχία δεν θα ενταχθεί στο πρόγραμμα αγοράς όπλων για την Ουκρανία

20:04

Πυροσβεστική: 58 αγροτοδασικές πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο σε όλη τη χώρα

20:00

Ο κινεζικός δράκος μπορεί να ξεμείνει από «καύσιμα»: Ισχυρό ΑΕΠ αλλά αδύναμη εσωτερική ζήτηση

19:45

ΠΑΣΟΚ: Κατέθεσε το αίτημα προανακριτικής για τους Βορίδη - Αυγενάκη

19:42

ΕΕ: Η Σλοβακία μπλόκαρε με βέτο την έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων στη Ρωσία

19:30

Μητσοτάκης: «Από σήμερα, για όλα τα θέματα υγείας έχουμε μόνο έναν αριθμό»

19:27

Ευρωαγορές: Πτώση στον απόηχο δασμών και πληθωρισμού ΗΠΑ - «Βουτιά» 7,5% για την Ericsson

19:22

Ισραήλ: Ο στρατός διασφαλίζει την επιστροφή των Δρούζων που διέσχισαν τα σύνορα προς τη Συρία

19:15

Το Euro 2025 στην Ελβετία «σπάει» ταμεία και δίνει συνολική ώθηση στο ποδόσφαιρο

19:02

Ευρ. Συμβούλιο: Κυρώσεις σε πέντε Ρώσους δικαστές για παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων

18:48

Τσάφος: Δέσμη παρεμβάσεων για τις ρευματοκλοπές και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές

18:34

Σε εξέλιξη πυρκαγιά σε δάσος στο Καλλίφυτο Δράμας

18:32

Helleniq Energy: Ολοκληρώθηκε η απόκτηση της Εlpedison - Στα 164 εκατ. ευρώ το τελικό τίμημα

18:30

Intralot: Δεν ζήτησαν ΓΣ οι μέτοχοι για την εξαγορά της Bally’s

18:23

Θεοδωρικάκος: Tους τελευταίους δέκα μήνες εγκρίθηκαν στρατηγικές επενδύσεις 2,5 δισ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider