7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!

Viber Whatsapp Μοιράσου το
7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!
Κακώς θεωρούμε, ότι η Mercedes «ανακάλυψε» τον αερόσακο, η Renault το διαιρούμενο πίσω κάθισμα και η Citroen τους περιστρεφόμενους προβολείς. Οι πραγματικοί εφευρέτες τους ήταν άλλοι!

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν καμία σχέση με μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών, όσον αφορά στην ασφάλεια και στην άνεση, που προσφέρουν. Όλα αυτά οφείλονται στην εξέλιξη επαναστατικών τεχνολογιών, οι οποίες θεωρούνται σήμερα αυτονόητες ακόμη και σε προσιτά μίνι για την πόλη. Οι ιστορικοί έχουν καταγράψει με λεπτομέρειες, ποιες εταιρείες λανσάρισαν αυτά τα καινοτόμα συστήματα, ωστόσο μερικές φορές καρπώνονται οι επίσημα αναγνωρισμένα εφευρέτες άδικα αυτή τη δόξα. Ας δούμε 7 χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπου οι πραγματικοί εφευρέτες έμειναν στο σκοτάδι και οι καινοτομίες τους «χρεώνονται» σε λάθος εταιρείες.

Αστικός μύθος

Το μπαλόνι, που φουσκώνει τη στιγμή της σύγκρουσης και σώζει ζωές, θεωρείται πατέντα της Mercedes. Συγκεκριμένα λανσαρίστηκε από τη γερμανική μάρκα το 1981 και τώρα πλέον κατασκευάζεται σε διάφορες εκδοχές, όπως πλευρικοί αερόσακοι – κουρτίνες, για τα γόνατα, ακόμη και εξωτερικά τοποθετημένοι για την προστασία των πεζών!

Η αλήθεια

Ο όμιλος General Motors άρχισε να τοποθετεί ήδη από το 1974 αερόσακους σε σχεδόν όλες τις Cadillac, στις Oldsmobile και στις Buick, όπως η Buick Electra της φωτογραφίας μας. Tα airbags ήταν όμως πανάκριβα και δεν υπήρχε ζήτηση από τους πελάτες, ενώ εμφάνισαν και τεχνικά προβλήματα, οπότε τα απέσυρε η GM δύο χρόνια αργότερα από την αγορά.

Αστικός μύθος

Όταν αναφερόμαστε σε υβριδικά μοντέλα, το μυαλό μας πάει αμέσως στην Toyota, η οποία έκανε το πρώτο βήμα το 1997 με την παρουσίαση του Prius πρώτης γενιάς, ενώ και σήμερα διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα υβριδικών αυτοκινήτων μεταξύ των κατασκευαστών.

Η αλήθεια

Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα εφαρμόστηκε πολύ νωρίτερα και πιο συγκεκριμένα το 1902. Τότε είχε παρουσιάσει η Porsche μαζί με τον επιχειρηματία Ludwig Lohner ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικά μοτέρ, ενσωματωμένα στους τροχούς.

Αστικός μύθος

Η δόξα για τον πρώτο τετράχρονο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού ανήκει στη Mercedes 300 SL του 1954. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία αυξήθηκε η ισχύς των κινητήρων και ταυτόχρονα μειώθηκαν η κατανάλωση καυσίμου και η εκπομπή ρύπων.

Η αλήθεια

Τρία χρόνια πριν τη Mercedes, είχαν λανσαριστεί με βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού τα μοντέλα Gutbord Superior και Goliath GP 700 Sport (φωτογραφία). Ξεχάστηκαν όμως γρήγορα, αφού το σύστημα ψεκασμού τους εμφάνισε πολλά προβλήματα, ενώ αντίθετα στις Mercedes λειτουργούσε άψογα.

Αστικός μύθος

Ο ηλεκτρονικός πλοηγός έστειλε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους κλασικούς χάρτες και διευκολύνει πολύ την καθημερινότητά μας. Το GPS «χρεώνεται» στη BMW, που άρχισε να το περιλαμβάνει στον εργοστασιακό εξοπλισμό των αυτοκινήτων της το 1994.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με σύστημα πλοήγησης δεν προέρχεται από την Βαυαρία, αλλά είναι το ιαπωνικό Honda Accord του 1981. Ωστόσο, αυτό δεν έγινε ευρύτερα γνωστό, καθώς προβλεπόταν ως προαιρετικό αξεσουάρ μόνον για τα Accord, που κυκλοφορούσαν στην Ιαπωνία.

Αστικός μύθος

Τα πρώτα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, που ήταν και διαιρούμενα, υποτίθεται ότι λανσαρίστηκαν στο Renault 16 του 1965, κάτι που όμως δεν ισχύει.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με διαιρούμενα πίσω καθίσματα παρουσιάστηκε πολύ αργότερα στην αγορά και ήταν η σπορ έκδοση του ιταλικού Fiat 127 με έτος λανσαρίσματος το 1978.

Αστικός μύθος

Οι προβολείς, που ακολουθούν τη χάραξη του δρόμου και φωτίζουν καλύτερα το εσωτερικό της στροφής, εξαπλώνονται σταδιακά σε ολοένα περισσότερα μοντέλα. Οι περισσότεροι πιστεύουν, ότι πρώτη διδάξασα ήταν η Citroen DS του 1967, όμως είναι λάθος.

Η αλήθεια

Η πρώτη εταιρεία, που συνέδεσε τους προβολείς με το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, ήταν η Cadillac το 1918! Την ακολούθησε μάλιστα το μοντέλο Tatra 77 του 1934, πριν υιοθετήσει αυτή την ιδέα η Citroen.

Αστικός μύθος

Το ΑΒS δεν επιτρέπει στους τροχούς να μπλοκάρουν, όταν φρενάρει απότομα το αυτοκίνητο. Η Mercedes ήταν –σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη- η πρώτη μάρκα, που εφοδίασε το 1978 ένα μοντέλο της με ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών και σήμερα είναι το ABS υποχρεωτικό σε όλα τα οχήματα.

Η αλήθεια

Στην πραγματικότητα, το πρώτο μοντέλο με ABS δεν ήταν η Mercedes S-class του 1978, αλλά το Jensen FF του 1966 με μηχανικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:49

Ο αμερικανικός στρατός άρχισε την κατασκευή προβλήτας στη Γάζα

23:36

Microsoft: Νίκησε τις προβλέψεις και έσοδα για το τρίμηνο - Ώθηση από AI

23:20

Άλμα για την μετοχή της Alphabet - 1ο μέρισμα στην ιστορία της

23:11

Απώλειες στη Wall Street - «Κόκκινα» τα ταμπλό από τα μάκρο των ΗΠΑ

23:01

Πλημμύρες: 4.850 επιχειρήσεις και αγρότες έλαβαν το 50% της προβλεπόμενης κρατικής αρωγής

22:51

Κέρδη 1% για το πετρέλαιο - Σκαρφάλωσε σε υψηλό 9 ημερών

22:38

Viohalco: Πρόταση για διανομή μεικτού μερίσματος 0,12 ευρώ ανά μετοχή στη ΓΣ

22:27

Έυα Καϊλή: Θα μετακομίσω στην Ιταλία

22:14

Εφορία: Άνοιξε η πλατφόρμα των φορολογικών δηλώσεων - Οι νέες προθεσμίες

22:01

Τζόκερ Κλήρωση: Οι τυχεροί αριθμοί που κερδίζουν

21:51

Άνοδος για τον χρυσό στην σκιά του ΑΕΠ των ΗΠΑ

21:41

Ζαχαράκη: Προτεραιότητα η εθνική στρατηγική για το δημογραφικό

21:31

Έρευνα Focus-Bari: Πιο σφικτό ζωνάρι για το 55% των Ελλήνων τους επόμενους 12 μήνες

21:21

Καταρρίφθηκε πύραυλος των Χούθι από πολεμικό πλοίο της Βρετανίας

21:11

Τσακλόγλου: Άνω των 10.000 ευρώ συνολικά τα επιδόματα για στήριξη της νέας εργαζόμενης μητέρας

21:01

Αλεξοπούλου: Εντός του Μάϊου η κυκλοφορία των 140 αστικών ηλεκτρικών λεωφορείων

20:51

Σκυλακάκης: Χωρίς τον ΟΔΥΘ δεν σώζονται τα νερά της Θεσσαλίας

20:42

Στα 12 ευρώ ανά μετοχή η Δημόσια Πρόταση για την Epsilon Net

20:34

Τριαντόπουλος: Καταβλήθηκαν 21,2 εκατ. ευρώ του 2ου κύκλου της πρώτης αρωγής προς αγρότες

20:25

Μητσοτάκης για ευρωεκλογές: Πήχης το 33% του 2019 - H οικονομία πηγαίνει καλά

20:21

Θετική πρεμιέρα για την IPO της Rubrik - Ράλι 20% για την μετοχή της

20:19

H Βρετανία ανακοίνωσε νέο πακέτο κυρώσεων κατά του Ιράν

20:14

Η Ρωσία θα υποβαθμίσει τις σχέσεις με τις ΗΠΑ αν κατασχεθούν περιουσιακά στοιχεία

20:07

Ολυμπιακή Λαμπαδηδρομία: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις την Παρασκευή στην Αττική

20:07

Cenergy Holdings: Πρόταση για μικτό μέρισμα 0,08 ευρώ ανά μετοχή - Στις 28/5 η ΓΣ

20:02

Αθήνα: Διακοπή κυκλοφορίας σε δρόμους του κέντρου λόγω βλάβης σε αγωγούς της ΕΥΔΑΠ

19:59

ΣΥΡΙΖΑ: ΠΑΣΟΚ και Νέα Αριστερά γνήσια δεκανίκια της ΝΔ

19:58

ΟΠΑΠ: Διανέμει υπόλοιπο καθαρό μέρισμα 0,5799 ευρώ ανά μετοχή

19:47

Ευρωαγορές: Συνέχισαν πτωτικά για δεύτερη μέρα - Ράλι 16% της Anglo American

19:35

Προς μετωπική σύγκρουση Ευρώπη - Κίνα; Στο επίκεντρο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δημόσιες συμβάσεις

gazzetta
gazzetta reader insider insider