7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
7 μύθοι για εφευρέσεις γύρω από το αυτοκίνητο!
Κακώς θεωρούμε, ότι η Mercedes «ανακάλυψε» τον αερόσακο, η Renault το διαιρούμενο πίσω κάθισμα και η Citroen τους περιστρεφόμενους προβολείς. Οι πραγματικοί εφευρέτες τους ήταν άλλοι!

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν έχουν καμία σχέση με μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών, όσον αφορά στην ασφάλεια και στην άνεση, που προσφέρουν. Όλα αυτά οφείλονται στην εξέλιξη επαναστατικών τεχνολογιών, οι οποίες θεωρούνται σήμερα αυτονόητες ακόμη και σε προσιτά μίνι για την πόλη. Οι ιστορικοί έχουν καταγράψει με λεπτομέρειες, ποιες εταιρείες λανσάρισαν αυτά τα καινοτόμα συστήματα, ωστόσο μερικές φορές καρπώνονται οι επίσημα αναγνωρισμένα εφευρέτες άδικα αυτή τη δόξα. Ας δούμε 7 χαρακτηριστικά παραδείγματα, όπου οι πραγματικοί εφευρέτες έμειναν στο σκοτάδι και οι καινοτομίες τους «χρεώνονται» σε λάθος εταιρείες.

Αστικός μύθος

Το μπαλόνι, που φουσκώνει τη στιγμή της σύγκρουσης και σώζει ζωές, θεωρείται πατέντα της Mercedes. Συγκεκριμένα λανσαρίστηκε από τη γερμανική μάρκα το 1981 και τώρα πλέον κατασκευάζεται σε διάφορες εκδοχές, όπως πλευρικοί αερόσακοι – κουρτίνες, για τα γόνατα, ακόμη και εξωτερικά τοποθετημένοι για την προστασία των πεζών!

Η αλήθεια

Ο όμιλος General Motors άρχισε να τοποθετεί ήδη από το 1974 αερόσακους σε σχεδόν όλες τις Cadillac, στις Oldsmobile και στις Buick, όπως η Buick Electra της φωτογραφίας μας. Tα airbags ήταν όμως πανάκριβα και δεν υπήρχε ζήτηση από τους πελάτες, ενώ εμφάνισαν και τεχνικά προβλήματα, οπότε τα απέσυρε η GM δύο χρόνια αργότερα από την αγορά.

Αστικός μύθος

Όταν αναφερόμαστε σε υβριδικά μοντέλα, το μυαλό μας πάει αμέσως στην Toyota, η οποία έκανε το πρώτο βήμα το 1997 με την παρουσίαση του Prius πρώτης γενιάς, ενώ και σήμερα διαθέτει τη μεγαλύτερη γκάμα υβριδικών αυτοκινήτων μεταξύ των κατασκευαστών.

Η αλήθεια

Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα εφαρμόστηκε πολύ νωρίτερα και πιο συγκεκριμένα το 1902. Τότε είχε παρουσιάσει η Porsche μαζί με τον επιχειρηματία Ludwig Lohner ένα μοντέλο με κινητήρα βενζίνης και ηλεκτρικά μοτέρ, ενσωματωμένα στους τροχούς.

Αστικός μύθος

Η δόξα για τον πρώτο τετράχρονο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού ανήκει στη Mercedes 300 SL του 1954. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία αυξήθηκε η ισχύς των κινητήρων και ταυτόχρονα μειώθηκαν η κατανάλωση καυσίμου και η εκπομπή ρύπων.

Η αλήθεια

Τρία χρόνια πριν τη Mercedes, είχαν λανσαριστεί με βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού τα μοντέλα Gutbord Superior και Goliath GP 700 Sport (φωτογραφία). Ξεχάστηκαν όμως γρήγορα, αφού το σύστημα ψεκασμού τους εμφάνισε πολλά προβλήματα, ενώ αντίθετα στις Mercedes λειτουργούσε άψογα.

Αστικός μύθος

Ο ηλεκτρονικός πλοηγός έστειλε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους κλασικούς χάρτες και διευκολύνει πολύ την καθημερινότητά μας. Το GPS «χρεώνεται» στη BMW, που άρχισε να το περιλαμβάνει στον εργοστασιακό εξοπλισμό των αυτοκινήτων της το 1994.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με σύστημα πλοήγησης δεν προέρχεται από την Βαυαρία, αλλά είναι το ιαπωνικό Honda Accord του 1981. Ωστόσο, αυτό δεν έγινε ευρύτερα γνωστό, καθώς προβλεπόταν ως προαιρετικό αξεσουάρ μόνον για τα Accord, που κυκλοφορούσαν στην Ιαπωνία.

Αστικός μύθος

Τα πρώτα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, που ήταν και διαιρούμενα, υποτίθεται ότι λανσαρίστηκαν στο Renault 16 του 1965, κάτι που όμως δεν ισχύει.

Η αλήθεια

Το πρώτο μοντέλο με διαιρούμενα πίσω καθίσματα παρουσιάστηκε πολύ αργότερα στην αγορά και ήταν η σπορ έκδοση του ιταλικού Fiat 127 με έτος λανσαρίσματος το 1978.

Αστικός μύθος

Οι προβολείς, που ακολουθούν τη χάραξη του δρόμου και φωτίζουν καλύτερα το εσωτερικό της στροφής, εξαπλώνονται σταδιακά σε ολοένα περισσότερα μοντέλα. Οι περισσότεροι πιστεύουν, ότι πρώτη διδάξασα ήταν η Citroen DS του 1967, όμως είναι λάθος.

Η αλήθεια

Η πρώτη εταιρεία, που συνέδεσε τους προβολείς με το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου, ήταν η Cadillac το 1918! Την ακολούθησε μάλιστα το μοντέλο Tatra 77 του 1934, πριν υιοθετήσει αυτή την ιδέα η Citroen.

Αστικός μύθος

Το ΑΒS δεν επιτρέπει στους τροχούς να μπλοκάρουν, όταν φρενάρει απότομα το αυτοκίνητο. Η Mercedes ήταν –σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη- η πρώτη μάρκα, που εφοδίασε το 1978 ένα μοντέλο της με ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών και σήμερα είναι το ABS υποχρεωτικό σε όλα τα οχήματα.

Η αλήθεια

Στην πραγματικότητα, το πρώτο μοντέλο με ABS δεν ήταν η Mercedes S-class του 1978, αλλά το Jensen FF του 1966 με μηχανικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Κεντρική Μακεδονία: Αστυνομικοί βεβαίωσαν 678 παραβάσεις του ΚΟΚ από το απόγευμα του Σαββάτου

23:27

Χονγκ Κονγκ: Στους 146 νεκροί από την πυρκαγιά σε συγκρότημα πολυκατοικιών

23:16

Χαρακόπουλος: Ορθόδοξοι και Καθολικοί να προτάξουμε αυτά που μας ενώνουν

22:48

Τασούλας: Θα δεχθεί τη Δευτέρα τον πρόεδρο της Δημοκρατίας της Αρμενίας

22:17

Πάτρα: Δύο συλλήψεις για πώληση αλκοολούχων ποτών σε πέντε ανήλικους

21:47

ΥΠΠΟ: Πρόσκληση υποβολής προτάσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός 2026»

21:18

Ινδονησία: Ο απολογισμός των πλημμυρών έφθασε τους 442 νεκρούς

20:59

Λιθουανία: Το αεροδρόμιο του Βίλνιους έκλεισε ξανά λόγω ύποπτων μπαλονιών στον εναέριο χώρο του

20:52

Κεραμέως: Ενημερώνει Συμβούλιο Υπουργών Εργασίας της ΕΕ για τη σύναψη της Κοινωνικής Συμφωνίας

20:45

Φωτιά σε διαμέρισμα στη Δυτική Θεσσαλονίκη

20:36

Γκιλφόιλ: Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε δυναμικό κέντρο για την ενέργεια, την τεχνολογία και την καινοτομία

20:15

Επίσκεψη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ στην Άγκυρα

20:00

Δένδιας: Μεταβαίνει στις Βρυξέλλες για το Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ

19:48

Πάπας Λέων: Καλεί τους Λιβανέζους να μείνουν στη χώρα τους

19:32

Καζακστάν: Καλεί το Κίεβο να σταματήσει τις επιθέσεις στον τερματικό σταθμό της CPC στη Μαύρη Θάλασσα

19:16

Πιερρακάκης: Αλλάζουμε την οικονομία με τεχνολογία, ταλέντο και σταθερότητα

19:00

Ξενοδοχεία: Ικανοποιητική η πορεία του 2025 - Τα 3 «αγκάθια» για την συνέχεια

18:52

ΟΠΕΚ: Αμετάβλητα τα επίπεδα παραγωγής πετρελαίου για το πρώτο τρίμηνο του 2026

18:32

Κικίλιας: Νέο αναπτυξιακό μοντέλο για τα λιμάνια της χώρας

18:20

Τι σημαίνει μια πιθανή νίκη Πιερρακάκη στις εκλογές του Eurogroup

18:13

ΗΠΑ: Σε εξέλιξη οι ειρηνευτικές συνομιλίες ΗΠΑ - Ουκρανίας στη Φλόριντα

17:40

Τουρκία: Συνάντηση Οικουμενικού Πατριάρχη με τον πρέσβη των ΗΠΑ παρουσία του Αρχιεπισκόπου Αμερικής

17:08

Ελβετία: Απορρίφθηκε στο δημοψήφισμα η πρόταση για φορολόγηση των πολύ πλούσιων

17:00

«Άνοιγμα» στους πολυχώρους κάνουν τα σούπερ μάρκετ

16:21

Δήμας: Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος ενισχύει καθοριστικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας στην περιοχή

16:08

Αυστραλία: Σε ανοδική πορεία οι τιμές των ακινήτων

15:52

Τσουκαλάς: Αποτυχία της κυβέρνησης να ανταποκριθεί στην πληρωμή του 70% των βασικών ενισχύσεων στους αγρότες

15:20

Παπασταύρου: Την Παρασκευή κατατέθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση της Chevron-HelleniqEnergy

15:16

Συνελήφθη 27χρονος που παρέσυρε επίτηδες με το όχημα του έναν 22χρονο στο Κολωνό

14:59

«Το κορίτσι της Ναπάλμ»: Ποιος πραγματικά τράβηξε τη συνταρακτική φωτογραφία στον πολέμο στο Βιετνάμ

gazzetta
gazzetta reader insider insider