Αυτοκίνητο
03-05-2021 | 18:27

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα με αυτονομία έως 1.000 χλμ.

Μπαταρίες
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Το "άγχος της αυτονομίας" που συνδέεται με την ελλιπή υποδομή φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και με το γεγονός της χαμηλής τους αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση, απωθεί σήμερα πολλούς αγοραστές από τη χρήση τους. 

Αυτό ωστόσο θα αλλάξει σύντομα σύμφωνα με τον καθηγητή Μαξιμίλιαν Φίχτνερ, καθώς η τεχνολογία των μπαταριών μπορεί άμεσα να αποδώσει αυτονομία 500 και πλέον χιλιομέτρων, που στο άμεσο μέλλον μπορεί να ξεπερνά και τα 1.000 χλμ.

Ο Γερμανός καθηγητής Μαξιμίλιαν Φίχτνερ
Ο Γερμανός καθηγητής Μαξιμίλιαν Φίχτνερ.

Όπως υποστηρίζει: "Αναμένω άλματα ανάπτυξης σε δύο κρίσιμους τομείς. Πρώτον, στα υλικά αποθήκευσης που απορροφούν την ενέργεια. Πολλά συμβαίνουν εδώ, ειδικά στην πλευρά της ανόδου, όπου ένα σύνθετο υλικό από γραφίτη και πυρίτιο θα μπορούσε σύντομα να αντικαταστήσει τον καθαρό γραφίτη. Καθώς το πυρίτιο έχει πυκνότητα αποθήκευσης που είναι δέκα φορές υψηλότερη από τον γραφίτη, το ενεργειακό περιεχόμενο των μπαταριών θα αυξανόταν συνεπώς σημαντικά. Δεύτερον, γίνονται βελτιώσεις στο σχεδιασμό της μπαταρίας. Συγκεκριμένα, τα μελλοντικά συστήματα μπαταριών θα μπορούσαν να έχουν σημαντικά αυξημένο ενεργειακό περιεχόμενο, ενώ παραμένουν στο ίδιο μέγεθος. Αυτός είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για την παροχή μεγαλύτερης εμβέλειας".

Μπαταρίες

Τι ωστόσο πρέπει να περιμένουμε από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο άμεσο μέλλον; Ο καθηγητής απαντά ότι: "Η μπαταρία στερεού τύπου (solid state), η οποία ακόμα δεν χρησιμοποιείται για βιομηχανικές εφαρμογές, προσφέρει τη δυνατότητα αντικατάστασης του γραφίτη στον αρνητικό πόλο με μεταλλικό λίθιο, το οποίο θα αυξήσει το ενεργειακό περιεχόμενο κατά 30 έως 40%. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η τεχνολογία θεωρείται ως το "Άγιο Δισκοπότηρο" της έρευνας για τις μπαταρίες".

Κλειδί και οι υποδομές φόρτισης

Αρκεί όμως η νέα τεχνολογία των μπαταριών για να γίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατάλληλα πλέον για κάθε χρήση, χωρίς συμβιβασμούς; Ο καθηγητής Μαξιμίλιαν Φίχτνερ απαντά πως, προφανώς, όχι: "Παρότι η εμβέλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι σύντομα 500 χιλιόμετρα και στο μέλλον μπορεί να φτάνει ακόμα και τα  1.000, βλέπω προκλήσεις στην παροχή κατάλληλης υποδομής φόρτισης. Χρειαζόμαστε ένα εκτεταμένο δίκτυο ισχυρών σταθμών γρήγορης φόρτισης". 

Μπαταρίες
"Πρέπει να επιτρέψουμε στους οδηγούς να φορτίζουν εύκολα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο παντού, όχι μόνο στο σπίτι τους. Και πρέπει να τυποποιήσουμε τις τιμές χρέωσης στη δημόσια φόρτιση. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει το καλύτερο αποτύπωμα άνθρακα από όλους τους τύπους κίνησης στον τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων - πρέπει επομένως να διασφαλίσουμε ότι θα επικρατήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο πιο άμεσα είναι εφικτό".

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.