10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
10 μύθοι και η αλήθεια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σε κάποιες χώρες, όπως στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη επικρατήσει των συμβατικών σε πωλήσεις. Επειδή δεν θα τα αποφύγουμε λοιπόν, ας τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Στη χώρα μας το μερίδιο πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα εξαιρετικά μικρό, μόλις 0,6% τον Ιανουάριο του 2020, μοιραία όμως την επόμενη πενταετία θα γνωρίσουν σημαντική αύξηση.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ακολουθούν κάποιες «δοξασίες», οι οποίες δεν είναι χωρίς βάση.

Καθώς ωστόσο η τεχνολογία τους κάνει άλματα, καλό θα είναι να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα στερεότυπα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο ανταποκρίνονται στην αλήθεια.

Αν εξαιρεθεί ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος στα περισσότερα αυτοκίνητα δεν είναι αυτός της… Ferrari, σε κάθε άλλη παράμετρο λειτουργίας ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι με μεγάλη διαφορά καλύτερος. Έχει πολύ υψηλό λόγο ροπής προς την ισχύ του, η οποία μάλιστα αποδίδεται από την πρώτη στροφή λειτουργίας του. Είναι πολύ πιο ελαφρύς. Έχει εξαιρετικά άμεση απόκριση. Και, όπως θα δείτε στο μέλλον, με πολύ λίγα χρήματα θα μπορεί κανείς να αυξάνει ή να μειώνει την ισχύ του κατά βούληση.

Ναι, όπως και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης χαλούν. Ωστόσο, σχεδόν κανείς κινητήρας αυτοκινήτου δεν έχει 8-10 χρόνια εγγύηση, όπως κατά βάση έχουν οι μπαταρίες των σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό άλλωστε είναι και το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου, οπότε ο ιδιοκτήτης δεν έχει να ανησυχήσει για τίποτα.

Αυτό ήταν αλήθεια, έως σήμερα. Μέσα στο 2020 περιμένουμε πολλά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, στο μέγεθος ενός VW Golf με κόστος κάτω από 30.000 ευρώ. Ταυτόχρονα, ακόμα και με τις σημερινές τιμές, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετά τις 100.000 χιλιόμετρα έχει εξισώσει το κόστος του με ένα αντίστοιχο συμβατικό, λόγω της πολύ μικρότερης κατανάλωσης και των εξόδων χρήσης και συντήρησης.

Το αντίθετο. Έξυπνες λύσεις διαχείρισης θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο να τροφοδοτούνται από το δημόσιο δίκτυο, αλλά και να το τροφοδοτούν. Επίσης, στο χρήστη θα προτείνονται οι ώρες της ημέρας όπου η φόρτιση θα είναι φτηνότερη και πιο οικολογική. Επίσης, σε περίπτωση ανάγκης τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να παρέχουν ενέργεια στο σπίτι.

Μόνο ορισμένα υλικά από τις μπαταρίες δεν ανακυκλώνονται. Και πάλι όμως, οι μπαταρίες των αυτοκινήτων μπορούν, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου ζωής τους σε αυτά, να χρησιμοποιηθούν σε οικιακές και άλλες χρήσεις. Ο κύκλος ζωής τους είναι σημαντικά μεγαλύτερος των 10-15 ετών.

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμα και όταν η ηλεκτρική ενέργεια για τα αυτοκίνητα παράγεται μέσω μεθόδων που εκλύουν CO2, όπως από λιγνίτη ή φυσικό αέριο, πάλι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μικρότερο αποτύπωμα CO2. Στην περίπτωση δεν των ανανεώσιμων πηγών παραγωγής ηλεκτρικού, έχουν τεράστιο πλεονέκτημα.

Λάθος, πλέον. Ήδη στην Ευρώπη, αλλά και σε ορισμένα σημεία στη χώρα μας, υπάρχουν φορτιστές των 50 Κw/h που φορτίζουν έως το 80% τις μπαταρίες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε μισή έως μια ώρα, ανάλογα με τη χωρητικότητά τους. 

Όχι περισσότερο από ότι αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αλήθεια είναι ότι δεκαετίες πριν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ήταν επιρρεπείς στις αναφλέξεις, σήμερα όχι. Ταυτόχρονα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις αποκοπής της ροής ενέργειας, ενώ οι μπαταρίες τους βρίσκονται σε εξαιρετικά ανθεκτικά, ξεχωριστά πλαίσια στο κάτω μέρος τους αμαξώματος.

Αυτό στο παρελθόν ήταν αλήθεια, πλέον όχι. Έως και τους -10 βαθμούς δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Ταυτόχρονα, για ακόμα χαμηλότερες ή πολύ υψηλές θερμοκρασίες,  τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διατάξεις θέρμανσης και ψύξης των μπαταριών.

Κάποτε αυτό μπορεί να ίσχυε, σήμερα όχι. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα νέας γενιάς έχουν από 250 έως και 400 χλμ. αυτονομία κατά μέσο όρο. Πάντα σε πραγματικές συνθήκες, με χρήση κλιματισμού ή υψηλές ταχύτητες. To Tesla Model 3 της εικόνας, έχει αυτονομία έως και 518 χλμ.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

16:22

Γουόλερ: «Απαραίτητο» να τονίσουμε τη σημασία της ανεξαρτησίας της Fed στον Τραμπ

16:18

Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια: Πότε και πώς θα επηρεαστούν οι χρήσεις και οι αξίες των ακινήτων - Παραδείγματα

16:18

Σάντσεθ: «Ιστορικό λάθος» η απόφαση της Κομισιόν για τα βενζινοκίνητα οχήματα

16:15

ΥΠΑΑΤ: Πώς θα γίνει η πληρωμή αγροτεμαχίων έως 20 στρέμματα παρά τα ζητήματα ΚΑΕΚ

16:09

Σουδάν: Η πιο παραμελημένη κρίση του 2025

16:07

Το Ευρωκοινοβούλιο τάσσεται υπέρ του «στρατιωτικού Σένγκεν» για ενδεχόμενη ρωσική επίθεση

16:03

Χρυσοχοΐδης: Ο πόλεμος ενάντια στους εμπόρους ναρκωτικών θα συνεχιστεί

15:57

Ευρωκοινοβούλιο: Εγκρίθηκε σχέδιο για τη βελτίωση της προσβασιμότητας στις αμβλώσεις

15:55

Πούτιν: Η Ρωσία θα επιτύχει όλους τους πολεμικούς στόχους της στην Ουκρανία

15:52

«Πάτησε» τα 65 δολάρια με ρεκόρ όλων των εποχών το ασήμι - Υψηλό 17ετίας για πλατίνα

15:51

Το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε σχέδιο για τη βελτίωση της προσβασιμότητας στις αμβλώσεις

15:46

Η Ουκρανία λέει ότι ελέγχει το 90% της πόλης Κουπιάνσκ, η Ρωσία το διαψεύδει

15:42

Μαρινάκης για αγρότες: Δώσαμε λύση σε αιτήματα που δεν ικανοποιήθηκαν για δεκαετίες

15:25

Λουάνα Λόπες Λάρα: Με αυτοκρατορία 11 δισ. δολαρίων στα 29 της - Ποια είναι

15:10

Πώς επηρεάζει την αγορά η αναστολή λειτουργίας της Jetoil - Πόσα πρατήρια κλείνουν

15:08

ΕΚΤΕΡ: Έλαβε έγκριση για την ανέγερση των νέων κεντρικών της γραφείων στην Αγία Παρασκευή

14:58

ΕΑΕΕ: Αύξηση 13,2% στο πλήθος των ασφαλίσεων μεταφερόμενων εμπορευμάτων το 2024

14:57

Helleniq Energy: Βαθμολογία 99% στο ATHEX ESG Data Portal - Κορυφαία κατάταξη μεταξύ 92 εταιρειών

14:52

Το ΑΙ κοινός παρονομαστής στις απειλές ασφάλειας για τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας το 2026

14:49

Πιερρακάκης: Σημαντικός ο ρόλος των τραπεζών στον μετασχηματισμό της Ελλάδας και της Ευρώπης

14:41

Λάιεν για μεταναστευτικό: Απαραίτητη προϋπόθεση η αποτελεσματικότητα των επιστροφών

14:36

Καστοριά: Η αρχοντική πόλη της λίμνης που σε καλεί να επιστρέψεις

14:32

Μελόνι για χρήση ρωσικών assets: H Ιταλία δεν στηρίζει ακόμη καμία σχετική απόφαση

14:28

«Όχι» από το ΔΣ της Warner Bros στην προσφορά εξαγοράς από Paramount: «Είναι ανεπαρκής»

14:26

Η ΕΕ καταργεί σταδιακά τις εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου

14:23

Από ΜΕΤΚΑ - Δομική Κρήτης η καλύτερη προσφορά για την κατασκευή του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά

14:12

Τα 10 κυριότερα προϊόντα που εξήγαγε η Ελλάδα στις ΗΠΑ στο 9μηνο

14:11

Γερμανία: Ο Μερτς δεν αποκλείει την αποστολή στρατιωτών στην Ουκρανία

13:58

Ρωσία: Στις 16/1 η ακρόαση για την αγωγή 230 δισ. της κεντρικής τράπεζας κατά του Euroclear

13:50

Medline: Συγκέντρωσε 6,26 δισ. δολάρια στη μεγαλύτερη IPO του 2025

gazzetta
gazzetta reader insider insider