Οι 10 ηγέτες της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι 10 ηγέτες της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη
Μέσα στο 2019 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάθε τύπου αυξήθηκαν περισσότερο από 90% στη γηραιά ήπειρο.

Με τις εταιρείες να παρουσιάζουν συνεχώς νέα υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας, δεν είναι τυχαίο που οι πωλήσεις αυτοκινήτων του είδους παρουσιάζουν εκθετική άνοδο. Η ποσοστιαία αύξηση δεν λέει ωστόσο όλη την αλήθεια, καθώς ακόμα, συγκριτικά με τις δεκάδες εκατομμύρια πωλήσεις των συμβατικών οχημάτων, αυτές των ηλεκτρικών μετά βίας θα ξεπεράσουν το 1.000.000 παγκοσμίως το 2019.

Αξίζει ωστόσο να δούμε ποιες εταιρείες έχουν κερδίσει την προτίμηση των Ευρωπαίων οδηγών που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα ποσοστά τους. Στην κατάταξη αυτή συμμετέχουν επαναφορτιζόμενα υβριδικά, αμιγώς ηλεκτρικά μπαταρίας και ηλεκτρικά με range extender. Το ποσοστό πωλήσεων αφορά στο πρώτο οκτάμηνο του 2019.

Μεγάλη έκπληξη, μια αμερικανική εταιρεία να «αλωνίζει» στην ευρωπαϊκή αγορά. Η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που διέθεσε μαζικά στην αγορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πρωτοστατεί και στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Μεγάλο της hit το μικρότερο και πιο φθηνό μοντέλο 3, το οποίο κοστίζει περίπου 45.000€ στη Γερμανία. Στην Ελλάδα η Tesla δεν έχει αντιπροσώπευση, αν και κυκλοφορούν ορισμένα αυτοκίνητα προφανώς από ιδιωτικές εισαγωγές.

Εδώ και χρόνια η BMW έχει ξεκινήσει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της με επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα, που σήμερα ξεκινούν από τη σειρά 1 και φτάνουν έως την 7, χωρίς να παραλείπουμε τα SUV. Ο μεγάλος όγκος πωλήσεων έρχεται από αυτά και όχι από το αμιγώς ηλεκτρικό i3, το οποίο η BMW θα σταματήσει να παράγει, λόγω πολύ υψηλού κόστους.

Η γαλλική εταιρεία διαθέτει ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας στην αγορά εδώ και πολλά χρόνια. Tόσο επιβατικά, τα Zoe και Twizy, όσο και επαγγελματικά, τα Kangoo Z.E. και Master Z.E. Παρότι τα υβριδικά της μοντέλα είναι ακόμα στα σπάργανα, τα δύο παραπάνω προσιτά επιβατικά ηλεκτρικά της έχουν δώσει μεγάλο μερίδιο αγοράς ειδικά στη Γαλλία. Στην Ελλάδα η εταιρεία δεν έχει ακόμα ξεκινήσει την εισαγωγή των ηλεκτρικών της μοντέλων.

Η ιαπωνική εταιρεία ξεκίνησε εδώ και πέντε περίπου χρόνια τη διάθεση του επαναφορτιζόμενου υβριδικού Outlander PHEV, που αποτελεί και το μοντέλο στο οποίο η μάρκα έχει βασίσει όλη την επιτυχία της. Μάλιστα, το 2019 το μοντέλο ήρθε και στη χώρα μας, όπου προσφέρεται στην τιμή των 45.900€. Στη γκάμα της δεν έχει προς το παρόν άλλο υβριδικό ή ηλεκτρικό μοντέλο.

Από τις πιο τολμηρές εταιρείες, η Nissan φρόντισε το μακρινό 2010 να παρουσιάσει το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Leaf, επιτυγχάνοντας να επικρατήσει επί σειρά ετών στις παγκόσμιες πωλήσεις. Καθώς η εταιρεία δεν διαθέτει άλλα επιβατικά ηλεκτρικά ή υβριδικά, το Leaf είναι αυτό που στηρίζει την επιτυχία της στην ευρωπαϊκή αγορά. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου εισάγεται πλέον και στη χώρα μας, με ιδιαίτερα προσιτή τιμή από 33.990€.

Μπορεί στη χώρα μας η Hyundai να υποδέχεται μόλις το υβριδικό Kona, στην Ευρώπη ωστόσο διαθέτει μια εκτεταμένη γκάμα υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, όπως το Ioniq, το Nexo, τα Kona Hybrid και Electric. Έτσι η κορεατική μάρκα βλέπει τα μερίδιά της να αυξάνονται γρήγορα, πιάνοντας «πρώτο τραπέζι» στην επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης.

Σημαντική η παρουσία της Kia στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μπορεί αυτό να εκπλήσσει στα καθ’ υμάς, ωστόσο η κορεατική μάρκα έχει τρία διαφορετικά ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα στη γκάμα της. Το best seller Niro μάλιστα, διατίθεται ως αμιγώς ηλεκτρικό, επαναφορτιζόμενο υβριδικό και υβριδικό, σε τιμές κάτω από 30.000€.

Μπορεί να μην έχει ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μπαταρίας στη γκάμα της –αναμένεται το XC40- με τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά όμως XC90, XC60, S90, V90 και V60, καταφέρνει να προσπερνά σε πωλήσεις τους Γερμανούς ανταγωνιστές της. Τα παραπάνω μοντέλα εισάγονται κανονικά και στη χώρα μας, σε τιμές από 59.995€.

Ο απόλυτος κυρίαρχος στο σύνολο των πωλήσεων αυτοκινήτων της ευρωπαϊκής αγοράς, μόλις και μπαίνει στη δεκάδα στα ηλεκτρικά. Αυτό αναμένεται να αλλάξει άρδην με την είσοδο του ID.3 στην αγορά, του οποίου το κόστος εικάζεται ότι δεν θα ξεπερνά τα 30.000€. Σήμερα την παρτίδα σώζουν το επαναφορτιζόμενο υβριδικό και το ηλεκτρικό Golf, καθώς και το ηλεκτρικό up!, τα οποία διατίθενται και στη χώρα μας. Το ηλεκτρικό Golf κοστίζει από 39.950€.

Παρότι παρουσίασε μόλις το εντυπωσιακό αμιγώς ηλεκτρικό SUV e-tron, η Audi έχει μείνει αρκετά πίσω στον τομέα του εξηλεκτρισμού της γκάμας της. Έτσι, μόλις που καταφέρνει να εισέλθει στο top ten των πωλήσεων ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών της ευρωπαϊκής αγοράς. Στην Ελλάδα, το μεγάλο και πολυτελές e-tron κοστίζει από 84.300€, έχει αυτονομία μεγαλύτερη από 400 χιλιόμετρα με μια φόρτιση και ισχύ 408 ίππων.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

17:01

Γκούλσμπι (Fed): Εξηγεί γιατί ψήφισε «παύση»... αλλά είναι από τους πιο αισιόδοξους για μειώσεις επιτοκίων το 2026

16:59

ΗΠΑ: Αντιδράσεις για τη συμμετοχή AfD σε γκαλά της νεολαίας των Ρεπουμπλικανών

16:53

Ημαθία: Ενισχύσεις de minimis 563,5 ευρώ ανά στρέμμα στους παραγωγούς βιομηχανικής τομάτας

16:53

Wall Street: Νέο ρεκόρ για τον Dow - Συνεχίζονται οι πιέσεις στον τεχνολογικό κλάδο

16:48

ΕΦΕΤ: Ανάκληση του προϊόντος «Oreo Cheesecakes»

16:44

Ζελένσκι: Η Ουκρανία ανακατέλαβε τμήματα του Κουπιάνσκ από τις δυνάμεις της Ρωσίας

16:37

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επαναπροσδιορίζουν τις στρατηγικές και τους στόχους τους

16:26

Παπασταύρου: Η μετάβαση σε μια οικονομία μηδενικών εκπομπών αποτελεί ευκαιρία για ανάπτυξη

16:22

Άλμα 17 ετών για την UBS: Το πολιτικό «σήμα» που ελάφρυνε τον φόβο των επενδυτών

16:19

Θεοδωρικάκος: Ανοίγει ο δρόμος για νέες ισχυρές αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα

16:08

ΠΑΣΟΚ: Ποιον προστάτευσε με την σιωπή του ο κ. Ξυλούρης;

16:08

Εστίαση: Κερδίζει το delivery, δίνει «μάχη» η σάλα

16:07

Τουρκμενιστάν: Συνάντηση Ερντογάν με Πούτιν στο «Διεθνούς Φόρουμ Ειρήνης και Ασφάλειας»

16:01

Δωρεά της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για το σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων

16:00

Κλιμάκωση στη διαμάχη για τα ρωσικά assets: Ρωσική αγωγή στην Euroclear, καθησυχαστική η Ε

15:57

Γιατί όλοι μιλούν για τη διατροφή χωρίς γλουτένη;

15:55

Βουλή: Παρουσία Μητσοτάκη η συζήτηση για τον Προϋπολογισμό 2026 - Συγχαρητήρια προς Πιερρακάκη

15:49

Λευκορωσία: Συνομιλίες Λουκασένκο με τον απεσταλμένο του Τραμπ για την αποφυλάκιση πολιτικών κρατουμένων

15:44

Χατζηδάκης: Ο προϋπολογισμός του 2026 θα συνδυαστεί με σημαντικές μεταρρυθμίσεις

15:42

Δίκη Χρυσής Αυγής: Τη Δευτέρα θα συνεχίσει την αγόρευση της η εισαγγελέας

15:40

Συνάντηση Ζελένσκι - Μερτς την Δευτέρα στο Βερολίνο

15:39

ΣΥΡΙΖΑ: Ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του βρίσκονται σε πανικό και απομόνωση

15:36

Δημοσκόπηση: Οι Αμερικανοί είναι επιφυλακτικοί για τους χειρισμούς Τραμπ στην υπόθεση Έπστιν

15:33

Δένδιας: Ευτυχείς να ζούμε τη στιγμή που Έλληνας υπουργός γίνεται πρόεδρος του Eurogroup

15:32

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα για την στάση Ξυλούρη στην Εξεταστική

15:27

ΕΚΤ: Έρχονται νέα «αντίστροφα στρες τεστ» στις τράπεζες για τους γεωπολιτικούς κινδύνους

15:18

Το Reddit «σέρνει» την Αυστραλία στα δικαστήρια

15:12

Eurobank: Η Χρ. Μαργέλου στο παγκόσμιο Top10 της ναυτιλιακής χρηματοδότησης για 4η διαδοχική χρονιά

15:11

Η Φινλανδία θα προμηθευτεί πυραύλους AMRAAM από τις ΗΠΑ

15:09

Γερμανός ΥΠΟΙΚ: Η καλή συνεργασία με τον Κυρ. Πιερρακάκη θα συνεχιστεί

gazzetta
gazzetta reader insider insider