Οι 10 ηγέτες της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι 10 ηγέτες της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη
Μέσα στο 2019 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάθε τύπου αυξήθηκαν περισσότερο από 90% στη γηραιά ήπειρο.

Με τις εταιρείες να παρουσιάζουν συνεχώς νέα υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας, δεν είναι τυχαίο που οι πωλήσεις αυτοκινήτων του είδους παρουσιάζουν εκθετική άνοδο. Η ποσοστιαία αύξηση δεν λέει ωστόσο όλη την αλήθεια, καθώς ακόμα, συγκριτικά με τις δεκάδες εκατομμύρια πωλήσεις των συμβατικών οχημάτων, αυτές των ηλεκτρικών μετά βίας θα ξεπεράσουν το 1.000.000 παγκοσμίως το 2019.

Αξίζει ωστόσο να δούμε ποιες εταιρείες έχουν κερδίσει την προτίμηση των Ευρωπαίων οδηγών που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα ποσοστά τους. Στην κατάταξη αυτή συμμετέχουν επαναφορτιζόμενα υβριδικά, αμιγώς ηλεκτρικά μπαταρίας και ηλεκτρικά με range extender. Το ποσοστό πωλήσεων αφορά στο πρώτο οκτάμηνο του 2019.

Μεγάλη έκπληξη, μια αμερικανική εταιρεία να «αλωνίζει» στην ευρωπαϊκή αγορά. Η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που διέθεσε μαζικά στην αγορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πρωτοστατεί και στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Μεγάλο της hit το μικρότερο και πιο φθηνό μοντέλο 3, το οποίο κοστίζει περίπου 45.000€ στη Γερμανία. Στην Ελλάδα η Tesla δεν έχει αντιπροσώπευση, αν και κυκλοφορούν ορισμένα αυτοκίνητα προφανώς από ιδιωτικές εισαγωγές.

Εδώ και χρόνια η BMW έχει ξεκινήσει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της με επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα, που σήμερα ξεκινούν από τη σειρά 1 και φτάνουν έως την 7, χωρίς να παραλείπουμε τα SUV. Ο μεγάλος όγκος πωλήσεων έρχεται από αυτά και όχι από το αμιγώς ηλεκτρικό i3, το οποίο η BMW θα σταματήσει να παράγει, λόγω πολύ υψηλού κόστους.

Η γαλλική εταιρεία διαθέτει ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας στην αγορά εδώ και πολλά χρόνια. Tόσο επιβατικά, τα Zoe και Twizy, όσο και επαγγελματικά, τα Kangoo Z.E. και Master Z.E. Παρότι τα υβριδικά της μοντέλα είναι ακόμα στα σπάργανα, τα δύο παραπάνω προσιτά επιβατικά ηλεκτρικά της έχουν δώσει μεγάλο μερίδιο αγοράς ειδικά στη Γαλλία. Στην Ελλάδα η εταιρεία δεν έχει ακόμα ξεκινήσει την εισαγωγή των ηλεκτρικών της μοντέλων.

Η ιαπωνική εταιρεία ξεκίνησε εδώ και πέντε περίπου χρόνια τη διάθεση του επαναφορτιζόμενου υβριδικού Outlander PHEV, που αποτελεί και το μοντέλο στο οποίο η μάρκα έχει βασίσει όλη την επιτυχία της. Μάλιστα, το 2019 το μοντέλο ήρθε και στη χώρα μας, όπου προσφέρεται στην τιμή των 45.900€. Στη γκάμα της δεν έχει προς το παρόν άλλο υβριδικό ή ηλεκτρικό μοντέλο.

Από τις πιο τολμηρές εταιρείες, η Nissan φρόντισε το μακρινό 2010 να παρουσιάσει το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Leaf, επιτυγχάνοντας να επικρατήσει επί σειρά ετών στις παγκόσμιες πωλήσεις. Καθώς η εταιρεία δεν διαθέτει άλλα επιβατικά ηλεκτρικά ή υβριδικά, το Leaf είναι αυτό που στηρίζει την επιτυχία της στην ευρωπαϊκή αγορά. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου εισάγεται πλέον και στη χώρα μας, με ιδιαίτερα προσιτή τιμή από 33.990€.

Μπορεί στη χώρα μας η Hyundai να υποδέχεται μόλις το υβριδικό Kona, στην Ευρώπη ωστόσο διαθέτει μια εκτεταμένη γκάμα υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, όπως το Ioniq, το Nexo, τα Kona Hybrid και Electric. Έτσι η κορεατική μάρκα βλέπει τα μερίδιά της να αυξάνονται γρήγορα, πιάνοντας «πρώτο τραπέζι» στην επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης.

Σημαντική η παρουσία της Kia στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μπορεί αυτό να εκπλήσσει στα καθ’ υμάς, ωστόσο η κορεατική μάρκα έχει τρία διαφορετικά ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα στη γκάμα της. Το best seller Niro μάλιστα, διατίθεται ως αμιγώς ηλεκτρικό, επαναφορτιζόμενο υβριδικό και υβριδικό, σε τιμές κάτω από 30.000€.

Μπορεί να μην έχει ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μπαταρίας στη γκάμα της –αναμένεται το XC40- με τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά όμως XC90, XC60, S90, V90 και V60, καταφέρνει να προσπερνά σε πωλήσεις τους Γερμανούς ανταγωνιστές της. Τα παραπάνω μοντέλα εισάγονται κανονικά και στη χώρα μας, σε τιμές από 59.995€.

Ο απόλυτος κυρίαρχος στο σύνολο των πωλήσεων αυτοκινήτων της ευρωπαϊκής αγοράς, μόλις και μπαίνει στη δεκάδα στα ηλεκτρικά. Αυτό αναμένεται να αλλάξει άρδην με την είσοδο του ID.3 στην αγορά, του οποίου το κόστος εικάζεται ότι δεν θα ξεπερνά τα 30.000€. Σήμερα την παρτίδα σώζουν το επαναφορτιζόμενο υβριδικό και το ηλεκτρικό Golf, καθώς και το ηλεκτρικό up!, τα οποία διατίθενται και στη χώρα μας. Το ηλεκτρικό Golf κοστίζει από 39.950€.

Παρότι παρουσίασε μόλις το εντυπωσιακό αμιγώς ηλεκτρικό SUV e-tron, η Audi έχει μείνει αρκετά πίσω στον τομέα του εξηλεκτρισμού της γκάμας της. Έτσι, μόλις που καταφέρνει να εισέλθει στο top ten των πωλήσεων ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών της ευρωπαϊκής αγοράς. Στην Ελλάδα, το μεγάλο και πολυτελές e-tron κοστίζει από 84.300€, έχει αυτονομία μεγαλύτερη από 400 χιλιόμετρα με μια φόρτιση και ισχύ 408 ίππων.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:55

Τουρκία: Συνάντηση του επικεφαλής της ΜΙΤ με αντιπροσωπεία της Χαμάς

23:40

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αύριο Κυριακή λόγω της διεξαγωγής του «Athens Santa Run 2025»

23:20

ΟΗΕ: Παρατείνει για έναν χρόνο την εντολή της ειρηνευτικής δύναμης στη ΛΔ Κονγκό

23:00

Ο Ρούμπιο ζητεί ανθρωπιστική κατάπαυση του πυρός στο Σουδάν

22:40

Στο μικροσκόπιο των επιστημόνων οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε εγκύους και βρέφη

22:20

Ο Τραμπ ονόμασε αξιωματικό των πεζοναυτών επικεφαλής της SOUTHCOM

22:00

Ρούμπιο: Εξασφαλίστηκαν δεσμεύσεις για την ανάπτυξη 7.500 ανδρών από διάφορες χώρες στην Αϊτή

21:40

Πακιστάν: Σε κάθειρξη 17 ετών καταδικάστηκε ο πρώην πρωθυπουργός Ίμραν Χαν

21:20

Ουκρανία: Έπληξε εξέδρα πετρελαίου και πολεμικό πλοίο της Ρωσίας στην Κασπία

21:00

Προειδοποίηση Λούλα: Μια αμερικανική επέμβαση στη Βενεζουέλα θα μπορούσε να είναι καταστροφική

20:42

Αλυσιδωτές επιπτώσεις στην αγορά και τον τουρισμό από τις αγροτικές κινητοποιήσεις

20:39

Έφτασε στο Μαϊάμι ο απεσταλμένος της Ρωσίας Ντμίτριεφ για τη συνάντηση με Γουίτκοφ και Κούσνερ

20:25

Επίσκεψη του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στην Ιερουσαλήμ τη Δευτέρα

20:10

Ουκρανία: Πυρκαγιά στον μεγαλύτερο τερματικό σταθμό φυτικών ελαίων της Οδησσού

19:45

Σε εφαρμογή ο αποκλεισμός Τραμπ: Δεύτερη κατάσχεση δεξαμενόπλοιου στα ανοικτά της Βενεζουέλας

19:30

Τριπλός «πονοκέφαλος» στο Βερολίνο

19:11

Ζελένσκι: Η Ρωσία προσπαθεί να αποκόψει την πρόσβαση της Ουκρανίας στη Μαύρη Θάλασσα

18:45

Καλαφάτης: Τα επόμενα χρόνια η Βόρεια Ελλάδα θα έχει ένα εντελώς διαφορετικό ενεργειακό τοπίο

18:20

NBC News: Ο Νετανιάχου σχεδιάζει να ενημερώσει τον Τραμπ για πιθανά νέα πλήγματα εναντίον του Ιράν

17:59

Παπασταύρου: «Νευρώνας» η Βόρεια Ελλάδα στη νέα ενεργειακή αρχιτεκτονική

17:46

ΗΠΑ: Ο πρώτος άνθρωπος σε αναπηρικό αμαξίδιο ταξίδεψε στο διάστημα

17:22

Ζελένσκι: Οι ΗΠΑ πρότειναν νέα μορφή συνομιλιών για τον τερματισμό του πολέμου

16:52

DW: Χωρίς προϋπολογισμό και πάλι η Γαλλία

16:35

Παιχνίδι στο κινητό «εκπαιδεύει» πολίτες στην προστασία του περιβάλλοντος και «τροφοδοτεί» το AI

16:16

Ολοκληρώθηκαν πληρωμές 22,16 εκατ. για το μεταφορικό ισοδύναμο - Κικίλιας: Στηρίζουμε τη νησιωτικότητα

16:00

Αέριο: Ενισχύεται ο Κάθετος Διάδρομος – Μεγαλύτερη ευελιξία για την «αρτηρία» Ελλάδας-Ουκρανίας

15:46

Τούρκος ΥΠΑΜ: Δεν μας απειλούν οι συμφωνίες Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ - Να μην έχουν προσδοκίες

15:26

Μαρινάκης: Σεβαστό κάθε λογικό αίτημα των αγροτών, αλλά και αυτό των πολιτών να μην ταλαιπωρούνται

15:09

Τρεις λόγοι για τους οποίους λαχταράς γλυκά το πρωί

14:51

Μιχαηλίδου: Οι νέοι στο επίκεντρο της Ελλάδας του αύριο

gazzetta
gazzetta reader insider insider