Οι 10 ηγέτες της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι 10 ηγέτες της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη
Μέσα στο 2019 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάθε τύπου αυξήθηκαν περισσότερο από 90% στη γηραιά ήπειρο.

Με τις εταιρείες να παρουσιάζουν συνεχώς νέα υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας, δεν είναι τυχαίο που οι πωλήσεις αυτοκινήτων του είδους παρουσιάζουν εκθετική άνοδο. Η ποσοστιαία αύξηση δεν λέει ωστόσο όλη την αλήθεια, καθώς ακόμα, συγκριτικά με τις δεκάδες εκατομμύρια πωλήσεις των συμβατικών οχημάτων, αυτές των ηλεκτρικών μετά βίας θα ξεπεράσουν το 1.000.000 παγκοσμίως το 2019.

Αξίζει ωστόσο να δούμε ποιες εταιρείες έχουν κερδίσει την προτίμηση των Ευρωπαίων οδηγών που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα ποσοστά τους. Στην κατάταξη αυτή συμμετέχουν επαναφορτιζόμενα υβριδικά, αμιγώς ηλεκτρικά μπαταρίας και ηλεκτρικά με range extender. Το ποσοστό πωλήσεων αφορά στο πρώτο οκτάμηνο του 2019.

Μεγάλη έκπληξη, μια αμερικανική εταιρεία να «αλωνίζει» στην ευρωπαϊκή αγορά. Η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που διέθεσε μαζικά στην αγορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πρωτοστατεί και στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Μεγάλο της hit το μικρότερο και πιο φθηνό μοντέλο 3, το οποίο κοστίζει περίπου 45.000€ στη Γερμανία. Στην Ελλάδα η Tesla δεν έχει αντιπροσώπευση, αν και κυκλοφορούν ορισμένα αυτοκίνητα προφανώς από ιδιωτικές εισαγωγές.

Εδώ και χρόνια η BMW έχει ξεκινήσει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της με επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα, που σήμερα ξεκινούν από τη σειρά 1 και φτάνουν έως την 7, χωρίς να παραλείπουμε τα SUV. Ο μεγάλος όγκος πωλήσεων έρχεται από αυτά και όχι από το αμιγώς ηλεκτρικό i3, το οποίο η BMW θα σταματήσει να παράγει, λόγω πολύ υψηλού κόστους.

Η γαλλική εταιρεία διαθέτει ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας στην αγορά εδώ και πολλά χρόνια. Tόσο επιβατικά, τα Zoe και Twizy, όσο και επαγγελματικά, τα Kangoo Z.E. και Master Z.E. Παρότι τα υβριδικά της μοντέλα είναι ακόμα στα σπάργανα, τα δύο παραπάνω προσιτά επιβατικά ηλεκτρικά της έχουν δώσει μεγάλο μερίδιο αγοράς ειδικά στη Γαλλία. Στην Ελλάδα η εταιρεία δεν έχει ακόμα ξεκινήσει την εισαγωγή των ηλεκτρικών της μοντέλων.

Η ιαπωνική εταιρεία ξεκίνησε εδώ και πέντε περίπου χρόνια τη διάθεση του επαναφορτιζόμενου υβριδικού Outlander PHEV, που αποτελεί και το μοντέλο στο οποίο η μάρκα έχει βασίσει όλη την επιτυχία της. Μάλιστα, το 2019 το μοντέλο ήρθε και στη χώρα μας, όπου προσφέρεται στην τιμή των 45.900€. Στη γκάμα της δεν έχει προς το παρόν άλλο υβριδικό ή ηλεκτρικό μοντέλο.

Από τις πιο τολμηρές εταιρείες, η Nissan φρόντισε το μακρινό 2010 να παρουσιάσει το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Leaf, επιτυγχάνοντας να επικρατήσει επί σειρά ετών στις παγκόσμιες πωλήσεις. Καθώς η εταιρεία δεν διαθέτει άλλα επιβατικά ηλεκτρικά ή υβριδικά, το Leaf είναι αυτό που στηρίζει την επιτυχία της στην ευρωπαϊκή αγορά. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου εισάγεται πλέον και στη χώρα μας, με ιδιαίτερα προσιτή τιμή από 33.990€.

Μπορεί στη χώρα μας η Hyundai να υποδέχεται μόλις το υβριδικό Kona, στην Ευρώπη ωστόσο διαθέτει μια εκτεταμένη γκάμα υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, όπως το Ioniq, το Nexo, τα Kona Hybrid και Electric. Έτσι η κορεατική μάρκα βλέπει τα μερίδιά της να αυξάνονται γρήγορα, πιάνοντας «πρώτο τραπέζι» στην επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης.

Σημαντική η παρουσία της Kia στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μπορεί αυτό να εκπλήσσει στα καθ’ υμάς, ωστόσο η κορεατική μάρκα έχει τρία διαφορετικά ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα στη γκάμα της. Το best seller Niro μάλιστα, διατίθεται ως αμιγώς ηλεκτρικό, επαναφορτιζόμενο υβριδικό και υβριδικό, σε τιμές κάτω από 30.000€.

Μπορεί να μην έχει ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μπαταρίας στη γκάμα της –αναμένεται το XC40- με τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά όμως XC90, XC60, S90, V90 και V60, καταφέρνει να προσπερνά σε πωλήσεις τους Γερμανούς ανταγωνιστές της. Τα παραπάνω μοντέλα εισάγονται κανονικά και στη χώρα μας, σε τιμές από 59.995€.

Ο απόλυτος κυρίαρχος στο σύνολο των πωλήσεων αυτοκινήτων της ευρωπαϊκής αγοράς, μόλις και μπαίνει στη δεκάδα στα ηλεκτρικά. Αυτό αναμένεται να αλλάξει άρδην με την είσοδο του ID.3 στην αγορά, του οποίου το κόστος εικάζεται ότι δεν θα ξεπερνά τα 30.000€. Σήμερα την παρτίδα σώζουν το επαναφορτιζόμενο υβριδικό και το ηλεκτρικό Golf, καθώς και το ηλεκτρικό up!, τα οποία διατίθενται και στη χώρα μας. Το ηλεκτρικό Golf κοστίζει από 39.950€.

Παρότι παρουσίασε μόλις το εντυπωσιακό αμιγώς ηλεκτρικό SUV e-tron, η Audi έχει μείνει αρκετά πίσω στον τομέα του εξηλεκτρισμού της γκάμας της. Έτσι, μόλις που καταφέρνει να εισέλθει στο top ten των πωλήσεων ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών της ευρωπαϊκής αγοράς. Στην Ελλάδα, το μεγάλο και πολυτελές e-tron κοστίζει από 84.300€, έχει αυτονομία μεγαλύτερη από 400 χιλιόμετρα με μια φόρτιση και ισχύ 408 ίππων.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

15:33

Home Depot: Προβλέπει πωλήσεις και κέρδη κάτω από τις εκτιμήσεις για το 2026

15:21

Δούκας: Να αξιοποιήσουμε τα διαθέσιμα κονδύλια επενδύοντας στη βιωσιμότητα

15:14

EnEarth: Μεγάλη επιχειρηματική συμφωνία για επέκταση στη Βουλγαρία

15:12

Unicef: «Σοκαριστικά» υψηλός ο αριθμός των παιδιών με οξύ υποσιτισμό στη Γάζα

15:11

Παρέμβαση Αρείου Πάγου για τα αγροτικά μπλόκα

15:10

Μητσοτάκης για μέτρα στους πληγέντες σε Μάνδρα και Μάτι: Πράξεις ουσιαστικής στήριξης

15:07

«Το νιώθω σαν φίλο»: 1 στους 4 έφηβους στρέφεται στο ChatGPT για την ψυχική του υγεία

15:05

Θεμιστοκλέους: Στην Ελλάδα κλείνει κανείς πιο γρήγορα ιατρικά ραντεβού από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα

15:03

Τσακίρης (ΕΙΒ): Ευρωπαϊκή στήριξη της βιώσιμης και προσιτής κατοικίας

15:01

Παπακωνσταντίνου: Η ΤτΕ προωθεί δράσεις για επιτάχυνση των διαδικασιών εκκαθάρισης χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων

14:55

Κάλας προς Ουάσινγκτον: Η Ευρωπαϊκή Ενωση είναι η πεμπτουσία της ελευθερίας

14:51

ΔΕΗ blue: Νέα RFID κάρτα για πιο εύκολη εμπειρία φόρτισης

14:50

Κατσαφάδος: Ενισχύουμε την αποτελεσματικότητα της ΓΓ Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής

14:49

Κώτσηρας: Το δυτικό παραλιακό μέτωπο παραχωρείται στους τρεις Δήμους

14:45

Βογιατζόγλου: Ολοκλήρωσε την πώληση ακινήτου στο Σχηματάρι έναντι 8,75 εκατ. ευρώ

14:36

Ταχιάος: Να φύγει από το μυαλό μας η αντίληψη ότι το Δημόσιο μπορεί να είναι «πανταχού παρών»

14:34

Δημοσκόπηση: Το 76% δίνει δίκιο στους αγρότες που διαμαρτύρονται - Ευρύ προβάδισμα για ΝΔ

14:32

Έρευνα: Το 10% των πλουσιότερων ανθρώπων κατέχει το 75% του παγκόσμιου πλούτου

14:26

Morgan Stanley: Το ράλι των ευρωπαϊκών αμυντικών μετοχών μόλις ξεκίνησε

14:14

Όμιλος Fourlis: 75 χρόνια διαμορφώνει το μέλλον του retail

14:12

Λαζαρίδου: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ηγείται του μετασχηματισμού των υποδομών της χώρας μας

14:12

Συνεδρίασε το ΚΥΣΕΑ: Εγκρίθηκαν εξοπλιστικά προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων

14:10

Συνάντηση Ζελένσκι με πάπα Λέοντα - Το απόγευμα συνομιλίες με Μελόνι

14:09

Πέντε χειμωνιάτικα ταξίδια σε μικρές και όμορφες πόλεις της Ευρώπης

14:09

Τραμπ: Αυξήθηκε η δημοτικότητά του - Οι Ρεπουμπλικάνοι υποστηρίζουν την οικονομική πολιτική του

14:06

BOX NOW: Ρεκόρ επιδόσεων την περίοδο της Black Friday

14:05

Δίκη Predator: Κατέθεσε ο πρώην πρόεδρος της ΑΔΑΕ, Χρ. Ράμμος

13:49

Σιγάλας (Hill International): Οι υποδομές αλλάζουν επίπεδο με ενέργεια, τεχνολογία και άμυνα

13:47

Προειδοποίηση ΠΟΥ για διευρυμένη μετάδοση της mpox - Ο ρόλος του μεταδοτικού στελέχους Ib

13:47

Μεγάλου (Πειραιώς): Η συμφωνία με την Εθνική Ασφαλιστική εδραιώνει την ηγετική μας θέση

gazzetta
gazzetta reader insider insider