Οι 10 ηγέτες της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι 10 ηγέτες της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη
Μέσα στο 2019 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάθε τύπου αυξήθηκαν περισσότερο από 90% στη γηραιά ήπειρο.

Με τις εταιρείες να παρουσιάζουν συνεχώς νέα υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας, δεν είναι τυχαίο που οι πωλήσεις αυτοκινήτων του είδους παρουσιάζουν εκθετική άνοδο. Η ποσοστιαία αύξηση δεν λέει ωστόσο όλη την αλήθεια, καθώς ακόμα, συγκριτικά με τις δεκάδες εκατομμύρια πωλήσεις των συμβατικών οχημάτων, αυτές των ηλεκτρικών μετά βίας θα ξεπεράσουν το 1.000.000 παγκοσμίως το 2019.

Αξίζει ωστόσο να δούμε ποιες εταιρείες έχουν κερδίσει την προτίμηση των Ευρωπαίων οδηγών που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα ποσοστά τους. Στην κατάταξη αυτή συμμετέχουν επαναφορτιζόμενα υβριδικά, αμιγώς ηλεκτρικά μπαταρίας και ηλεκτρικά με range extender. Το ποσοστό πωλήσεων αφορά στο πρώτο οκτάμηνο του 2019.

Μεγάλη έκπληξη, μια αμερικανική εταιρεία να «αλωνίζει» στην ευρωπαϊκή αγορά. Η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που διέθεσε μαζικά στην αγορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πρωτοστατεί και στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Μεγάλο της hit το μικρότερο και πιο φθηνό μοντέλο 3, το οποίο κοστίζει περίπου 45.000€ στη Γερμανία. Στην Ελλάδα η Tesla δεν έχει αντιπροσώπευση, αν και κυκλοφορούν ορισμένα αυτοκίνητα προφανώς από ιδιωτικές εισαγωγές.

Εδώ και χρόνια η BMW έχει ξεκινήσει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της με επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα, που σήμερα ξεκινούν από τη σειρά 1 και φτάνουν έως την 7, χωρίς να παραλείπουμε τα SUV. Ο μεγάλος όγκος πωλήσεων έρχεται από αυτά και όχι από το αμιγώς ηλεκτρικό i3, το οποίο η BMW θα σταματήσει να παράγει, λόγω πολύ υψηλού κόστους.

Η γαλλική εταιρεία διαθέτει ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας στην αγορά εδώ και πολλά χρόνια. Tόσο επιβατικά, τα Zoe και Twizy, όσο και επαγγελματικά, τα Kangoo Z.E. και Master Z.E. Παρότι τα υβριδικά της μοντέλα είναι ακόμα στα σπάργανα, τα δύο παραπάνω προσιτά επιβατικά ηλεκτρικά της έχουν δώσει μεγάλο μερίδιο αγοράς ειδικά στη Γαλλία. Στην Ελλάδα η εταιρεία δεν έχει ακόμα ξεκινήσει την εισαγωγή των ηλεκτρικών της μοντέλων.

Η ιαπωνική εταιρεία ξεκίνησε εδώ και πέντε περίπου χρόνια τη διάθεση του επαναφορτιζόμενου υβριδικού Outlander PHEV, που αποτελεί και το μοντέλο στο οποίο η μάρκα έχει βασίσει όλη την επιτυχία της. Μάλιστα, το 2019 το μοντέλο ήρθε και στη χώρα μας, όπου προσφέρεται στην τιμή των 45.900€. Στη γκάμα της δεν έχει προς το παρόν άλλο υβριδικό ή ηλεκτρικό μοντέλο.

Από τις πιο τολμηρές εταιρείες, η Nissan φρόντισε το μακρινό 2010 να παρουσιάσει το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Leaf, επιτυγχάνοντας να επικρατήσει επί σειρά ετών στις παγκόσμιες πωλήσεις. Καθώς η εταιρεία δεν διαθέτει άλλα επιβατικά ηλεκτρικά ή υβριδικά, το Leaf είναι αυτό που στηρίζει την επιτυχία της στην ευρωπαϊκή αγορά. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου εισάγεται πλέον και στη χώρα μας, με ιδιαίτερα προσιτή τιμή από 33.990€.

Μπορεί στη χώρα μας η Hyundai να υποδέχεται μόλις το υβριδικό Kona, στην Ευρώπη ωστόσο διαθέτει μια εκτεταμένη γκάμα υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, όπως το Ioniq, το Nexo, τα Kona Hybrid και Electric. Έτσι η κορεατική μάρκα βλέπει τα μερίδιά της να αυξάνονται γρήγορα, πιάνοντας «πρώτο τραπέζι» στην επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης.

Σημαντική η παρουσία της Kia στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Μπορεί αυτό να εκπλήσσει στα καθ’ υμάς, ωστόσο η κορεατική μάρκα έχει τρία διαφορετικά ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα στη γκάμα της. Το best seller Niro μάλιστα, διατίθεται ως αμιγώς ηλεκτρικό, επαναφορτιζόμενο υβριδικό και υβριδικό, σε τιμές κάτω από 30.000€.

Μπορεί να μην έχει ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μπαταρίας στη γκάμα της –αναμένεται το XC40- με τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά όμως XC90, XC60, S90, V90 και V60, καταφέρνει να προσπερνά σε πωλήσεις τους Γερμανούς ανταγωνιστές της. Τα παραπάνω μοντέλα εισάγονται κανονικά και στη χώρα μας, σε τιμές από 59.995€.

Ο απόλυτος κυρίαρχος στο σύνολο των πωλήσεων αυτοκινήτων της ευρωπαϊκής αγοράς, μόλις και μπαίνει στη δεκάδα στα ηλεκτρικά. Αυτό αναμένεται να αλλάξει άρδην με την είσοδο του ID.3 στην αγορά, του οποίου το κόστος εικάζεται ότι δεν θα ξεπερνά τα 30.000€. Σήμερα την παρτίδα σώζουν το επαναφορτιζόμενο υβριδικό και το ηλεκτρικό Golf, καθώς και το ηλεκτρικό up!, τα οποία διατίθενται και στη χώρα μας. Το ηλεκτρικό Golf κοστίζει από 39.950€.

Παρότι παρουσίασε μόλις το εντυπωσιακό αμιγώς ηλεκτρικό SUV e-tron, η Audi έχει μείνει αρκετά πίσω στον τομέα του εξηλεκτρισμού της γκάμας της. Έτσι, μόλις που καταφέρνει να εισέλθει στο top ten των πωλήσεων ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών της ευρωπαϊκής αγοράς. Στην Ελλάδα, το μεγάλο και πολυτελές e-tron κοστίζει από 84.300€, έχει αυτονομία μεγαλύτερη από 400 χιλιόμετρα με μια φόρτιση και ισχύ 408 ίππων.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:50

Βραζιλία-δημοσκόπηση: Ο Λούλα θα κέρδιζε έναντι όλων των δεξιών αντιπάλων του στις εκλογές του 2026

23:40

Ρωσία: Τρεις νεκροί από ουκρανικά drones στην περιοχή του Ροστόφ

23:26

Wall Street: «Έσπασε» το 4ημερο πτωτικό σερί ο S&P 500 - Ώθηση από την Micron

23:10

ΕΥΔΑΠ: Αυτές είναι οι προτάσεις προς τη ΡΑΑΕΥ για τις νέες τιμές στο νερό

22:57

Μικρή άνοδος για το πετρέλαιο με φόντο τις κυρώσεις ΗΠΑ στη Ρωσία

22:47

Φον ντερ Λάιεν: Αναβάλλεται για τον Ιανουάριο η υπογραφή της συμφωνίας με τη Mercosur

22:37

Χρυσοχοΐδης στην Τουρκία: «Ανοιχτή γραμμή» και κοινές επιχειρήσεις κατά του οργανωμένου εγκλήματος

22:22

Τραμπ: Ζητεί από την Ουκρανία να «κινηθεί γρήγορα» στις διαπραγματεύσεις για το τέλος του πολέμου

22:09

Σδούκου: Οι πληρωμές των αγροτών ολοκληρώνονται σύντομα - Αναγκαιότητα ο διάλογος

21:58

Οριακές απώλειες για τον χρυσό - Υποχώρησε από τα ιστορικά υψηλά το ασήμι

21:42

ΕΥΔΑΠ: Κατέθεσε πρόταση στη ΡΑΑΕΥ για τις αυξήσεις στα τιμολόγια νερού

21:31

Ιταλία για Mercosur: Έτοιμοι να την υπογράψουμε μόλις δοθούν οι αναγκαίες απαντήσεις στους αγρότες

21:22

Δημοσκόπηση Metron Analysis: Πτώση για ΝΔ - Στο πλευρό των αγροτών το 81%

21:19

FedHATTA: Ενισχύονται οι τουριστικοί δεσμοί Ελλάδας - Ιράν

21:02

ΗΠΑ: Κυρώσεις σε δύο ακόμη δικαστές του ΔΠΔ επειδή διεξήγαγαν έρευνα για το Ισραήλ

20:46

Δανία: Αποδίδει δύο κυβερνοεπιθέσεις σε ομάδες που συνδέονται με το ρωσικό κράτος

20:33

Μεξικό: Η Σεϊνμπάουμ προτείνει να μεσολαβήσει για να αποφευχθεί μια ένοπλη επέμβαση στη Βενεζουέλα

20:20

Τρία pause και μία μείωση: Οι τελευταίες αποφάσεις των κεντρικών τραπεζών για το 2025

20:13

Σύνοδος Κορυφής: Στόχος μια συμφωνία έως το τέλος του 2026 για το νέο Δημοσιονομικό Πλαίσιο

20:07

Στα 50 δισ. ευρώ το χρέος των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων» - Κυβερνητική εντολή να πουλήσουν ουρανοξύστη στη Μόσχα

19:57

ΑΑΔΕ: Yπογραφή συμφωνίας Ελλάδας–Αλβανίας για τους «Πράσινους Διαδρόμους»

19:53

ΗΠΑ: Ιδιωτικό αεροσκάφος συνετρίβη στη Βόρεια Καρολίνα

19:48

Κοντογεώργης: Το πεδίο για τους αγρότες το 2026 θα είναι πολύ καλύτερο

19:45

Πηγές ΥΠΑΑΤ για αγρότες: Ναι στο διάλογο, ναι στα λογικά αιτήματα, όχι στην ταλαιπωρία της κοινωνίας

19:37

Συνάντηση για τη Γάζα αύριο στο Μαϊάμι μεταξύ ΗΠΑ, Κατάρ, Αιγύπτου και Τουρκίας

19:31

Ευρωαγορές: Κέρδη στον απόηχο των κεντρικών τραπεζών

19:22

Γιώργος Κώτσηρας: Δίκαιη, ισορροπημένη και θεσμικά ανθεκτική παρέμβαση για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο

19:12

Alpha Bank: Στο 7,33% θα αυξηθεί το ποσοστό της JPMorgan

19:11

ΟΗΕ: Συνεδρίαση του Συμβουλίου Ασφαλείας την Τρίτη για τη Βενεζουέλα

19:08

Τσιάρας: Γυρίζουμε σελίδα - Δεν θα δημιουργηθεί κανένα κενό, δεν θα κινδυνέψουν οι πληρωμές των αγροτών

gazzetta
gazzetta reader insider insider