Οι 5 σημαντικότερες αλλαγές που περιμένουμε στην αγορά αυτοκινήτου το 2020

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι 5 σημαντικότερες αλλαγές που περιμένουμε στην αγορά αυτοκινήτου το 2020
Το 2020 θα είναι χρονιά μεγάλων αλλαγών για την κυκλοφορία και τη φορολόγηση των αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Είναι γεγονός ότι ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων στην Ελλάδα γερνά επικίνδυνα και μάλιστα σε μια εποχή όπου η Ε.Ε. επιβάλλει μέτρα για την μείωση των ρύπων που προέρχονται από τις μετακινήσεις. Η χώρα μας, μετά από μια δεκαετία ύφεσης, πρέπει να τρέξει με πολύ γοργά βήματα για να προλάβει το «τρένο» της εξέλιξης και στον τομέα των μεταφορών. Ας δούμε λοιπόν, μέσα από το ρεπορτάζ, ποιες είναι οι πιθανότερες αλλαγές που έχουμε να περιμένουμε το 2020 σε επίπεδο οικονομικό αλλά και πρακτικό.

Το 2020 θα ισχύσει και στη χώρα μας ο προσδιορισμός του εκπεμπόμενου CO2 των αυτοκινήτων βάσει το νέου πρωτοκόλλου WLTP, το οποίο είναι πιο αυστηρό. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι με τα σημερινά δεδομένα, όλα τα αυτοκίνητα που πληρώνουν βάσει εκπομπών CO2, θα πρέπει να καταβάλουν μεγαλύτερο ύψος τελών το 2020. Σύμφωνα ωστόσο με τον υφυπουργό Μεταφορών κ. Κεφαλογιάννη, εξετάζεται νέος τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ώστε να μην αυξηθούν αναλογικά με την αύξηση που θα φέρει το πρωτόκολλο WLTP και να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με τα υφιστάμενα.

Οι τηλεοπτικές δηλώσεις του υφυπουργού Οικονομικών κ. Απόστολου Βεσυρόπουλου το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου έκαναν λόγο για φορολογικά κίνητρα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων και αντικατάστασή τους με άλλα, μηδενικών όμως ρύπων. Ωστόσο, ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ κ. Γεώργιος Βασιλάκης, δήλωσε από το συνέδριο «Connected Cars» που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019 στην Αίγλη Ζαππείου, ότι μέτρα αντικατάστασης του γερασμένου στόλου δεν θα πρέπει να αφήνουν έξω τα υβριδικά αλλά και τα συμβατικά αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων.

Τόσο οι δηλώσεις του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη κατά την πρόσφατη διεθνή έκθεση της Θεσσαλονίκης όσο και πολλών ακόμα αξιωματούχων, δείχνουν προς την κατεύθυνση της δημιουργίας κινήτρων για την διευκόλυνση πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ήδη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μηδενικό τέλος ταξινόμησης και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Ωστόσο οι τιμές τους είναι υψηλές και έτσι απαιτούνται επίσης φορολογικά κίνητρα και μέτρα παράλληλης απόσυρσης πολύ παλαιών αυτοκινήτων. Εξετάζονται επίσης κίνητρα όπως κίνηση στις λωρίδες των λεωφορείων και δωρεάν στάθμευση στο κέντρο των πόλεων.

Η προώθηση της χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει έναν ακόμα σκόπελο, αυτόν της δημιουργίας των απαραίτητων υποδομών φόρτισης. Σύμφωνα με την Γενική Γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών στο Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, θα εκπονηθεί στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και θα εκδοθεί όσο το δυνατόν πιο άμεση κοινή υπουργική απόφαση για τη λειτουργία των Φορέων Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (Φ.Ε.Υ.Φ.Η.Ο.).

Ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης δήλωσε ότι εξετάζεται εκ νέου το πλαίσιο εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας. Στόχος είναι να μην καθίσταται συμφέρουσα η εμπορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων και να παταχθεί το φαινόμενο της αλλοίωσης των πραγματικών χιλιομέτρων των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

19:33

Νικολοπούλου (Επ. Ανταγωνισμού): Η αύξηση του κόστους ζωής αποτελεί ένα σύνθετο πρόβλημα

19:30

Ισραήλ: Η GHF τερματίζει την αποστολή της στη Γάζα

19:24

Παπαστεργίου: Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία του Δημοσίου

19:12

Μικτά πρόσημα στις ευρωαγορές - «Βουτιά» για τις μετοχές άμυνας ελέω του Ουκρανικού

19:12

Ιταλία: Η κεντροαριστερά κερδίζει τις εκλογές σε Απουλία, Καμπανία - Η κεντροδεξιά πήρε το Βένετο

19:06

ΥΠΕΝ: Μετά από 24 χρόνια, επιταχύνονται οι διαδικασίες ολοκλήρωσης του Υδροηλεκτρικού Έργου Μεσοχώρας Τρικάλων

18:48

Κίνα - ΗΠΑ: Τηλεφωνική συνομιλία Σι με Τραμπ

18:40

BriQ Properties: 57,2% των μετόχων ανταποκρίθηκε θετικά στο πρόγραμμα Επανεπένδυσης Μερίσματος

18:36

Μιχαηλίδου: 6.083 παιδιά παίρνουν voucher στη Β’ Πρόσκληση για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς

18:25

Στην παρουσίαση της ελληνικής λίστας «Forbes 30 under 30» για το 2026 αύριο ο Κυρ. Μητσοτάκης

18:21

Αγορά Παιγνίων: Ποιοι οδηγούν την ανάπτυξη – Μεικτά έσοδα πάνω από 12,02 δισ. ευρώ

18:20

Flexopack: Στα 6,4 εκατ. το μετοχικό κεφάλαιο μετά την ΑΜΚ

18:17

Γεωργιάδης: Η έκθεση του ΟΟΣΑ για την Υγεία δεν αποτυπώνει τη μεταρρύθμιση της κυβέρνησης

18:00

CNL Capital: Νέο ομολογιακό δάνειο 620.000 ευρώ για ενίσχυση επενδυτικής στρατηγικής

17:58

ΕΧΑΕ: Αύξηση καθαρών κερδών 103% στο 9μηνο - Στο +40% τα κέρδη του Γενικού Δείκτη

17:58

ΧΑ: «Διαστημικός» τζίρος €874 εκατ. λόγω rebalancing - Έκανε το «4x4» ο Γενικός Δείκτης

17:57

Κεραμέως: Η αντίστροφη μέτρηση για την εκδήλωση Rebrain Greece στη Νέα Υόρκη ξεκίνησε

17:54

AlfaOmega: Νέα υπερσύγχρονη αποθήκη logistics

17:46

Πιερρακάκης: Εμβαθύνουμε τη σχέση μας με τη Γερμανία και επενδύουμε σε μια ενιαία και πιο ισχυρή Ευρώπη

17:38

Κρεμλίνο: «Το ευρωπαϊκό σχέδιο για την Ουκρανία δεν λειτουργεί για εμάς»

17:32

Οι προτεραιότητες του νέου Προέδρου της ΕΕΕΠ – Τι επισημαίνει στο πρώτο επίσημο άρθρο του

17:31

Κομισιόν: «Eποικοδομητική πρόοδος στις συνομιλίες για Ουκρανία - Έχουμε πολύ δουλειά μπροστά μας»

17:22

Σδούκου: Ισχυρό μήνυμα ενότητας και ευθύνης από τις εσωκομματικές εκλογές της ΝΔ

17:22

Η απόλυτη sensorial εμπειρία με το Ploom AURA

17:09

Κερδίζει πόντους ο Τουρισμός πέντε αστέρων στην Ελλάδα

17:08

Τεχνολογικό ράλι στη Wall Street με οδηγό την Alphabet - Το βλέμμα σε Fed και νέα «μάκρο»

17:01

Στάρμερ: Χρειάζεται περισσότερη δουλειά για μια «δίκαιη και διαρκή ειρήνη» στην Ουκρανία

16:56

CEO Initiative 2025: Οι κεφαλαιαγορές ως μοχλός ανάπτυξης και μετασχηματισμού

16:45

ΑΣΕΠ: Εκδόθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα για 1.113 μόνιμες θέσεις ΥΕ

16:33

Τροχαία Αττικής: 387 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ - 12 συλλήψεις

gazzetta
gazzetta reader insider insider