Οι 5 σημαντικότερες αλλαγές που περιμένουμε στην αγορά αυτοκινήτου το 2020

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι 5 σημαντικότερες αλλαγές που περιμένουμε στην αγορά αυτοκινήτου το 2020
Το 2020 θα είναι χρονιά μεγάλων αλλαγών για την κυκλοφορία και τη φορολόγηση των αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Είναι γεγονός ότι ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων στην Ελλάδα γερνά επικίνδυνα και μάλιστα σε μια εποχή όπου η Ε.Ε. επιβάλλει μέτρα για την μείωση των ρύπων που προέρχονται από τις μετακινήσεις. Η χώρα μας, μετά από μια δεκαετία ύφεσης, πρέπει να τρέξει με πολύ γοργά βήματα για να προλάβει το «τρένο» της εξέλιξης και στον τομέα των μεταφορών. Ας δούμε λοιπόν, μέσα από το ρεπορτάζ, ποιες είναι οι πιθανότερες αλλαγές που έχουμε να περιμένουμε το 2020 σε επίπεδο οικονομικό αλλά και πρακτικό.

Το 2020 θα ισχύσει και στη χώρα μας ο προσδιορισμός του εκπεμπόμενου CO2 των αυτοκινήτων βάσει το νέου πρωτοκόλλου WLTP, το οποίο είναι πιο αυστηρό. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι με τα σημερινά δεδομένα, όλα τα αυτοκίνητα που πληρώνουν βάσει εκπομπών CO2, θα πρέπει να καταβάλουν μεγαλύτερο ύψος τελών το 2020. Σύμφωνα ωστόσο με τον υφυπουργό Μεταφορών κ. Κεφαλογιάννη, εξετάζεται νέος τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ώστε να μην αυξηθούν αναλογικά με την αύξηση που θα φέρει το πρωτόκολλο WLTP και να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με τα υφιστάμενα.

Οι τηλεοπτικές δηλώσεις του υφυπουργού Οικονομικών κ. Απόστολου Βεσυρόπουλου το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου έκαναν λόγο για φορολογικά κίνητρα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων και αντικατάστασή τους με άλλα, μηδενικών όμως ρύπων. Ωστόσο, ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ κ. Γεώργιος Βασιλάκης, δήλωσε από το συνέδριο «Connected Cars» που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019 στην Αίγλη Ζαππείου, ότι μέτρα αντικατάστασης του γερασμένου στόλου δεν θα πρέπει να αφήνουν έξω τα υβριδικά αλλά και τα συμβατικά αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων.

Τόσο οι δηλώσεις του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη κατά την πρόσφατη διεθνή έκθεση της Θεσσαλονίκης όσο και πολλών ακόμα αξιωματούχων, δείχνουν προς την κατεύθυνση της δημιουργίας κινήτρων για την διευκόλυνση πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ήδη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μηδενικό τέλος ταξινόμησης και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Ωστόσο οι τιμές τους είναι υψηλές και έτσι απαιτούνται επίσης φορολογικά κίνητρα και μέτρα παράλληλης απόσυρσης πολύ παλαιών αυτοκινήτων. Εξετάζονται επίσης κίνητρα όπως κίνηση στις λωρίδες των λεωφορείων και δωρεάν στάθμευση στο κέντρο των πόλεων.

Η προώθηση της χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει έναν ακόμα σκόπελο, αυτόν της δημιουργίας των απαραίτητων υποδομών φόρτισης. Σύμφωνα με την Γενική Γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών στο Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, θα εκπονηθεί στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και θα εκδοθεί όσο το δυνατόν πιο άμεση κοινή υπουργική απόφαση για τη λειτουργία των Φορέων Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (Φ.Ε.Υ.Φ.Η.Ο.).

Ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης δήλωσε ότι εξετάζεται εκ νέου το πλαίσιο εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας. Στόχος είναι να μην καθίσταται συμφέρουσα η εμπορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων και να παταχθεί το φαινόμενο της αλλοίωσης των πραγματικών χιλιομέτρων των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

09:57

Fed: Νέο δικαστικό «φρένο» στον Τραμπ - Στη θέση της η Λίζα Κουκ με φόντο τα επιτόκια

09:54

Οι 2.200 επισκέπτες υγείας των ΤΟΜΥ, ΚΟΜΥ, κέντρων υγείας και δήμων ζητούν την ενσωμάτωσή τους στο ΕΣΥ

09:44

Πλεύρης: Τις επόμενες δύο ημέρες η Κρήτη θα αποσυμφορηθεί πλήρως από μετανάστες

09:38

Πόλεμος στην Ουκρανία: Πιθανή συνάντηση Τραμπ - Ζελένσκι την επόμενη εβδομάδα

09:30

Σκέρτσος: Υλοποιούμε πολιτικές που αλλάζουν προς το καλύτερο τη ζωή των πολιτών

09:19

Κικίλιας: Στηρίζουμε το πλαίσιο του ΙΜΟ για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, αλλά απαιτούνται βελτιώσεις

09:10

Νέο ρεκόρ όλων των εποχών για τον χρυσό - Το βλέμμα στα 4.000 δολάρια

09:05

Αμαζόνιος: Έχει «ακρωτηριαστεί» επιφάνεια ίση με αυτήν της Ισπανίας σε 40 χρόνια

08:59

Η Rheinmetall εξαγοράζει τα γερμανικά ναυπηγεία NVL

08:47

ΥΠΕΘΟ – ΑΑΔΕ: Υποχρεωτική από 2/2/2026 η ηλεκτρονική τιμολόγηση στις Β2Β συναλλαγές

08:44

Αλαμπάση: Δεν υπάρχει κίνδυνος κατάπτωσης των κρατικών εγγυήσεων του «Ηρακλή»

08:41

Μήνυση και αγωγή κατά των NYT από Τραμπ - Ζητά αποζημίωση 15 δισ. δολαρίων

08:36

Reckitt Benckiser Hellas: Τι φέρνει η επόμενη μέρα μετά τη συγχώνευση των δύο θυγατρικών στην Ελλάδα

08:34

Οι 20 πλουσιότεροι ιδιοκτήτες ομάδων στις ΗΠΑ

08:26

ΗΠΑ: Αναπτύσσεται η εθνοφρουρά στο Μέμφις με εκτελεστικό διάταγμα Τραμπ

08:21

Πολωνός πρόεδρος: Πρέπει να κάνουμε το παν για να είμαστε έτοιμοι για πόλεμο

08:15

Έως και 15% χαμηλότερες οι αποδοχές των γυναικών έναντι των ανδρών στον ιδιωτικό τομέα το 2024

08:14

«Η Γάζα καίγεται»: Σφοδροί βομβαρδισμοί του Ισραήλ - «Ακλόνητη η στήριξη των ΗΠΑ»

08:12

Βιομηχανία: Ατόνησε το ενδιαφέρον για «πράσινο» ρεύμα - Εμπλοκή με τα φωτοβολταϊκά

08:11

Ο Τραμπ διαβεβαιώνει πως το Ισραήλ δεν θα πλήξει ξανά το Κατάρ

07:44

Αντίστροφη μέτρηση για την «ΑΑΔΕ της αγοράς»

07:34

Lamda Development: «Παίρνει τη σκυτάλη» για νέα μεγάλη εταιρική ομολογιακή έκδοση

07:27

Ο Πιέρ και το διπλό μέτωπο απέναντι σε Τσίπρα και Ανδρουλάκη

07:22

AKTOR: «Κλείνει» το deal για ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις - Πού πάνε τα κεφάλαια της Prodea

07:20

Ηλεκτρονική τιμολόγηση: Οι αλλαγές που φέρνει - Σε δυο φάσεις η υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου

07:12

Elpedison: Ζημιές στο τελευταίο έτος… της δυαρχίας Helleniq Energy & Edison – «Πρεμιέρα» στην ενεργειακή απόδοση

07:04

Επιμένουν τραπεζικά - Τρέχουν για τη διασπορά - Τι βλέπει η Moody’s

23:55

Νεκρός Παλαιστίνιος από ισραηλινά πυρά στην προσπάθειά του να εισέλθει παράνομα στην Ιερουσαλήμ

23:45

Ρωσία: Ξανάρχισε μερικώς τη φόρτωση πετρελαίου μετά τις επιθέσεις ουκρανικών drones στο λιμάνι Πριμόρσκ

23:35

Τροχαία: Πάνω από 14.000 έλεγχοι στην Αττική για εφαρμογή του νέου ΚΟΚ

gazzetta
gazzetta reader insider insider