Οι 5 σημαντικότερες αλλαγές που περιμένουμε στην αγορά αυτοκινήτου το 2020

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι 5 σημαντικότερες αλλαγές που περιμένουμε στην αγορά αυτοκινήτου το 2020
Το 2020 θα είναι χρονιά μεγάλων αλλαγών για την κυκλοφορία και τη φορολόγηση των αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Είναι γεγονός ότι ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων στην Ελλάδα γερνά επικίνδυνα και μάλιστα σε μια εποχή όπου η Ε.Ε. επιβάλλει μέτρα για την μείωση των ρύπων που προέρχονται από τις μετακινήσεις. Η χώρα μας, μετά από μια δεκαετία ύφεσης, πρέπει να τρέξει με πολύ γοργά βήματα για να προλάβει το «τρένο» της εξέλιξης και στον τομέα των μεταφορών. Ας δούμε λοιπόν, μέσα από το ρεπορτάζ, ποιες είναι οι πιθανότερες αλλαγές που έχουμε να περιμένουμε το 2020 σε επίπεδο οικονομικό αλλά και πρακτικό.

Το 2020 θα ισχύσει και στη χώρα μας ο προσδιορισμός του εκπεμπόμενου CO2 των αυτοκινήτων βάσει το νέου πρωτοκόλλου WLTP, το οποίο είναι πιο αυστηρό. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι με τα σημερινά δεδομένα, όλα τα αυτοκίνητα που πληρώνουν βάσει εκπομπών CO2, θα πρέπει να καταβάλουν μεγαλύτερο ύψος τελών το 2020. Σύμφωνα ωστόσο με τον υφυπουργό Μεταφορών κ. Κεφαλογιάννη, εξετάζεται νέος τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ώστε να μην αυξηθούν αναλογικά με την αύξηση που θα φέρει το πρωτόκολλο WLTP και να παραμείνουν στα ίδια επίπεδα με τα υφιστάμενα.

Οι τηλεοπτικές δηλώσεις του υφυπουργού Οικονομικών κ. Απόστολου Βεσυρόπουλου το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου έκαναν λόγο για φορολογικά κίνητρα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων και αντικατάστασή τους με άλλα, μηδενικών όμως ρύπων. Ωστόσο, ο πρόεδρος του ΣΕΑΑ κ. Γεώργιος Βασιλάκης, δήλωσε από το συνέδριο «Connected Cars» που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019 στην Αίγλη Ζαππείου, ότι μέτρα αντικατάστασης του γερασμένου στόλου δεν θα πρέπει να αφήνουν έξω τα υβριδικά αλλά και τα συμβατικά αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων.

Τόσο οι δηλώσεις του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη κατά την πρόσφατη διεθνή έκθεση της Θεσσαλονίκης όσο και πολλών ακόμα αξιωματούχων, δείχνουν προς την κατεύθυνση της δημιουργίας κινήτρων για την διευκόλυνση πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ήδη, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μηδενικό τέλος ταξινόμησης και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Ωστόσο οι τιμές τους είναι υψηλές και έτσι απαιτούνται επίσης φορολογικά κίνητρα και μέτρα παράλληλης απόσυρσης πολύ παλαιών αυτοκινήτων. Εξετάζονται επίσης κίνητρα όπως κίνηση στις λωρίδες των λεωφορείων και δωρεάν στάθμευση στο κέντρο των πόλεων.

Η προώθηση της χρήσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει έναν ακόμα σκόπελο, αυτόν της δημιουργίας των απαραίτητων υποδομών φόρτισης. Σύμφωνα με την Γενική Γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών στο Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, θα εκπονηθεί στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και θα εκδοθεί όσο το δυνατόν πιο άμεση κοινή υπουργική απόφαση για τη λειτουργία των Φορέων Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (Φ.Ε.Υ.Φ.Η.Ο.).

Ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης δήλωσε ότι εξετάζεται εκ νέου το πλαίσιο εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας. Στόχος είναι να μην καθίσταται συμφέρουσα η εμπορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων και να παταχθεί το φαινόμενο της αλλοίωσης των πραγματικών χιλιομέτρων των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

12:24

ΙΟΒΕ: Σημαντικά βήματα αλλά και ανάγκη επιτάχυνσης στην ενεργειακή αναβάθμιση κτηρίων

12:24

Η μαγεία των Χριστουγέννων σώθηκε! Ετοιμάσου να ζήσεις τη μαγεία του 2026 EuroLeague Final Four της Αθήνας

12:18

Εκτοξεύονται οι μετοχές κάνναβης καθώς ο Τραμπ φέρνει χαλαρότερους κανόνες

12:12

Αναπληρωτές: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τις μετακινήσεις τα Χριστούγεννα

12:12

Μαρόκο: Τουλάχιστον 37 νεκροί σε πλημμύρες

12:07

Παπαθανάσης: Ο μεταρρυθμιστικός προϋπολογισμός του 2026 έχει κοινωνικό πρόσημο

12:07

O TITAN στη «Λίστα Α» του CDP για το 2025

12:04

Απεργία 16/12: Ποιοι θα δώσουν το «παρών» - Τι ισχύει για Μετρό, ΗΣΑΠ και λεωφορεία

11:55

Κώτσηρας: Ο Προϋπολογισμός του 2026 φέρνει οφέλη για κάθε πολίτη

11:49

Συνελήφθη ο «Έλληνας Εσκομπάρ» - Μετέφερε τόνους κοκαΐνη από τη Λατινική Αμερική

11:48

Οι κορυφαίες ιατρικές έρευνες του 2025, σύμφωνα με το περιοδικό JAMA

11:45

Ισπανία: Πρόστιμο 64 εκατ. ευρώ στην πλατφόρμα Airbnb

11:41

Άμεση πρόσβαση σε λύσεις ασφάλισης κατοικίας Allianz για τους χρήστες της Spitogatos

11:36

Κοντογεώργης: Η κυβέρνηση προετοιμάζει δέσμη μέτρων ενίσχυσης των αγροτών

11:22

Μετρό: Κλείνουν νωρίτερα τέσσερις σταθμοί της Γραμμής 2 - Μέχρι πότε, οι λόγοι

11:16

Ινστιτούτο Αλ. Τσίπρα: Οι επιδόσεις της οικονομίας την τελευταία 5ετία δεν στηρίζουν κάποιο success story

11:16

Ήπιες διακυμάνσεις και χαμηλός τζίρος στο ΧΑ

11:11

Γεραπετρίτης: Αναβαθμίζουμε το διπλωματικό αποτύπωμα της χώρας

11:09

Τσεχία: Ο πρόεδρος Πάβελ διόρισε την κυβέρνηση του πρωθυπουργού Μπάμπις

11:08

Ο Δρ. Γιώργος Νούνεσης νέος Εταίρος της EY Ελλάδος

10:51

Σε θετικό έδαφος οι ευρωαγορές με το βλέμμα σε ΕΚΤ και κεντρικές τράπεζες

10:49

Περ. Αττικής: Προγραμματική σύμβαση για εκσυγχρονισμό των αθλητικών εγκαταστάσεων στον δήμο Βύρωνα

10:48

Καφούνης: Μεταβατικό βήμα αλλά όχι επαρκές το προσωρινό τέλος των 3 ευρώ

10:37

Χατζηδάκης: Όσα δεν έγιναν σε ολόκληρη τη μεταπολίτευση κατά της φοροδιαφυγής, έγιναν από το 2019 και μετά

10:22

Ιράν: «Θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε αποφασιστικά τη Χεζμπολάχ στον Λίβανο»

10:17

8o Transplant Masterclass webinar

10:14

Κάλας: Αποφασιστικής σημασίας εβδομάδα για τη χρηματοδότηση της Ουκρανίας

10:06

Μια «κοσμογονία» ζωγραφικής στην ANiMA Gallery

09:56

Ικτίνος: Υπογραφή τελικής σύμβασης με την εταιρεία CBE Capital Ltd

09:53

Τσιάρας για μπλόκα: Μονόδρομος ο διάλογος - Διαφάνεια με τη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ

gazzetta
gazzetta reader insider insider