Πέντε εργοστασιακά τρικ για οικονομική οδήγηση

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πέντε εργοστασιακά τρικ για οικονομική οδήγηση
Οι εταιρείες αυτοκινήτου «εκπαιδεύουν» τους οδηγούς με διάφορους τρόπους, ώστε να πετυχαίνουν οικονομικότερη κατανάλωση καυσίμου. Δείτε πέντε τέτοια…κόλπα.

Οι κινητήρες νέας γενιάς έχουν γίνει πολύ οικονομικότεροι σε κατανάλωση σε σχέση με το παρελθόν, καθώς οι τσιμπημένες εκπομπές ρύπων θα κοστίζουν πολύ ακριβά στις εταιρείες αυτοκινήτων. Ακόμη όμως και σε αυτές τις περιπτώσεις, πρέπει να βάλει και ο ίδιος ο οδηγός το χεράκι του –και το…ποδαράκι του- προκειμένου να έχουμε τη μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση καυσίμου. Είναι μάλιστα αποδεδειγμένο, ότι η συμπεριφορά μας στο τιμόνι μπορεί να επηρεάσει πολύ εύκολα την κατανάλωση του οχήματός μας και μάλιστα σε ποσοστά έως και 30%. Αρωγοί σε αυτή την προσπάθεια έρχονται και οι ίδιες οι εταιρείες αυτοκινήτων με ήδη γνωστά συστήματα, όπως το Start and Stop που σβήνει τον κινητήρα στις στάσεις και τις ενδείξεις αλλαγής ταχύτητας στον πίνακα οργάνων.

Ωστόσο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν περιορίζονται σε αυτά, αλλά ουσιαστικά «εκπαιδεύουν» με διάφορα τεχνολογικά και ψυχολογικά τρικ τους οδηγούς στην προσπάθεια για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Δείτε πέντε τέτοια «κόλπα», που μας κάνουν να συμπεριφερόμαστε πιο οικολογικά και οικονομικά, όταν οδηγούμε.

Μερικές μάρκες δημιουργούν κίνητρα με ειδικά γραφιστικά, όπως λουλουδάκια που ανθίζουν ή μαραίνονται, για να ευαισθητοποιείται οικολογικά ο οδηγός. Σε κάποια άλλα μοντέλα αλλάζει το χρώμα του κόκπιτ ανάλογα με τα επίπεδα κατανάλωσης ή εμφανίζονται μπάρες με σκορ, από τις οποίες βλέπεις, πού μπορείς να βελτιωθείς και να πετύχεις καλύτερες επιδόσεις στην οικονομία καυσίμου. Για παράδειγμα με ένα χαμηλό σκορ στην επιτάχυνση ή στην ομαλή ροή γνωρίζεις, ότι πρέπει να ξεκινάς πιο απαλά και να οδηγείς πιο προβλέψιμα, ώστε να αποφεύγεις τις συχνές αυξομειώσεις ταχύτητας.

 

Οδηγείτε με αιρ-κοντίσιον και ανοιχτά παράθυρα ή ηλιοροφή; Ξεχάσατε το αυτόματο σαζμάν στο σπορ πρόγραμμα S και δεν το γυρνάτε στο D; Κάποια μοντέλα επαναφέρουν τον αφηρημένο οδηγό στην τάξη με σχετικές ενδείξεις στο κόκπιτ, ώστε να κάνει τις απαιτούμενες διορθωτικές κινήσεις και να μην ξοδεύει άσκοπα βενζίνη ή πετρέλαιο.

Ορισμένες εταιρείες εξοπλίζουν το πεντάλ του γκαζιού με έναν μηχανισμό αντίστασης, όταν πατιέται απότομα. Επίσης, σε κάποια μοντέλα συνδέεται το πεντάλ του γκαζιού με το NAVI και προειδοποιεί τον οδηγό, όταν πλησιάζει μία κλειστή στροφή ή σε μία κατοικημένη περιοχή, ώστε να κόψει ταχύτητα και να πάρει το πόδι από το γκάζι. Αν αγνοήσεις τις προειδοποιήσεις, τότε πάλλεται ελαφρά το πεντάλ και κατεβάζεις ασυναίσθητα το πόδι από το γκάζι.

Κάποια μοντέλα διαθέτουν έναν διακόπτη, με τον οποίο ενεργοποιούνται εργοστασιακές ρυθμίσεις του κινητήρα και του σαζμάν για οικονομικότερη κατανάλωση. Σε αυτές τις περιπτώσεις ωστόσο μειώνεται εμφανώς η ισχύς του μοτέρ και γίνονται οι επιδόσεις αρκετά πιο αργές, οπότε συνήθως είναι καλύτερα να μην επιλέγεις το πρόγραμμα ECO, αλλά να προσέχεις περισσότερο με το γκάζι.

Τα ρεζερβουάρ καυσίμων έχουν γίνει αισθητά μικρότερα σε σχέση με πριν 20 χρόνια. Αυτό εξοικονομεί βάρος και χώρο, ενώ ανταποκρίνεται και στις μειωμένες καταναλώσεις των σύγχρονων κινητήρων. Ταυτόχρονα όμως μας επηρεάζει και ψυχολογικά, όταν βλέπουμε να χαμηλώνει η στάθμη του καυσίμου και να ανάβει το λαμπάκι. Ετσι προσπαθούμε υποσυνείδητα, να οδηγήσουμε το επόμενο διάστημα πιο συγκρατημένα, ώστε να μην χρειαστεί να πάμε πάλι στο πρατήριο καυσίμων τόσο σύντομα.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

21:50

Υεμένη: Η Σαουδική Αραβία προειδοποιεί τους αυτονομιστές να μην επιχειρήσουν στρατιωτική δράση

21:17

Ρέθυμνο: Σύλληψη και δικογραφία για προσφορά αλκοολούχων ποτών σε ανήλικους

21:00

Καναδάς: Η επίτευξη ειρήνης στην Ουκρανία απαιτεί «μια Ρωσία πρόθυμη να συνεργαστεί»

20:55

Η Μόσχα ισχυρίζεται ότι κατέλαβε τις πόλεις Μίρνοχραντ και Χουλιαϊπόλε στην ανατολική Ουκρανία

20:31

Ουκρανία: Πάνω από ένα εκατ. νοικοκυριά χωρίς ηλεκτροδότηση στο Κίεβο λόγω των ρωσικών επιδρομών

20:20

Πούτιν: Αν το Κίεβο δεν επιθυμεί να επιλύσει το ζήτημα ειρηνικά η Ρωσία θα επιτύχει τους στόχους της με χρήση βίας

20:08

Τρεις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης νότια της Κρήτης

20:02

Ιράν: Οι ΗΠΑ, το Ισραήλ και οι Ευρωπαίοι διεξάγουν «ολοκληρωτικό πόλεμο» εναντίον του Ιράν

19:44

Ανασύρθηκαν με ελικόπτερο οι σοροί των 4 ορειβατών από τα Βαρδούσια

19:30

Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια: Οι ανατροπές στην Περιφέρεια

19:22

Ρωσία: Παρατείνει την προσωρινή απαγόρευση εξαγωγών βενζίνης έως τον Φεβρουάριο

19:11

ΣΥΡΙΖΑ: Οι αγρότες δεν πρόκειται να ξεγελαστούν από τα χυδαία ψέματα των υπουργών και των βουλευτών της ΝΔ

18:32

Ταϊβάν: Υποθαλάσσιος σεισμός 7 βαθμών σε περιοχή στα βορειοανατολικά της νήσου

18:03

Κίνα: Το Πεκίνο χαιρετίζει τη συμφωνία εκεχειρίας Καμπότζης-Ταϊλάνδης, σχεδιάζει συνομιλίες

17:49

Συνάντηση Νετανιάχου-Τραμπ τη Δευτέρα στη Φλόριντα

17:43

Βουλευτικές εκλογές διεξάγονται την Κυριακή στο Κόσοβο

16:53

Εκπρόσωποι 18 αγροτικών μπλόκων ζητούν κοινή κάθοδο, συμπόρευση και διάλογο με την κυβέρνηση

16:29

Ελβετία: Ο αρχηγός των ΕΔ λέει ότι η χώρα του δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό της απέναντι σε μια γενικευμένη επίθεση

16:17

WindEurope: Οι ΑΠΕ εξοικονομούν ποσό ίσο με τη δαπάνη για υγειονομική περίθαλψη

16:06

Χρηστίδης: Η κυβέρνηση καθυστερεί τις πληρωμές και επιχειρεί να ρίξει το φταίξιμο στους απλήρωτους αγρότες

15:55

Βόλτα στην Καστροπολιτεία των Ιωαννίνων

15:45

Κίνα: Αναθεωρεί τον νόμο για το εξωτερικό εμπόριο για τη διασφάλιση των εθνικών συμφερόντων

15:32

Τσατραφύλλιας: Η κλιματική κρίση είναι ήδη παρούσα στη Μεσόγειο

15:26

Φάκελο με αιτήματα παρέδωσαν στον Κ. Τσιάρα εκπρόσωποι αγροτών από την Κορινθία

15:15

RND: Νέα ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό

15:05

DW: 2025, η χρονιά που άλλαξε την Ευρώπη

14:50

Alpha Bank- Η ελληνική οικονομία το 2026: Επιδόσεις, προκλήσεις και κίνδυνοι

14:16

Ομάδα εργασίας στο υπουργείο Ανάπτυξης για την εφαρμογή του Net Zero Industry Act

14:00

Τι έρχεται για 2+1 mega Logistics Parks - Επιχειρηματικά Κέντρα αξίας 1 δισ. σε Αττική/Θεσσαλονίκη

13:58

Σδούκου: Κυβέρνηση και αγρότες δεν είναι αντίπαλοι

gazzetta
gazzetta reader insider insider