Πέντε εργοστασιακά τρικ για οικονομική οδήγηση

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πέντε εργοστασιακά τρικ για οικονομική οδήγηση
Οι εταιρείες αυτοκινήτου «εκπαιδεύουν» τους οδηγούς με διάφορους τρόπους, ώστε να πετυχαίνουν οικονομικότερη κατανάλωση καυσίμου. Δείτε πέντε τέτοια…κόλπα.

Οι κινητήρες νέας γενιάς έχουν γίνει πολύ οικονομικότεροι σε κατανάλωση σε σχέση με το παρελθόν, καθώς οι τσιμπημένες εκπομπές ρύπων θα κοστίζουν πολύ ακριβά στις εταιρείες αυτοκινήτων. Ακόμη όμως και σε αυτές τις περιπτώσεις, πρέπει να βάλει και ο ίδιος ο οδηγός το χεράκι του –και το…ποδαράκι του- προκειμένου να έχουμε τη μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση καυσίμου. Είναι μάλιστα αποδεδειγμένο, ότι η συμπεριφορά μας στο τιμόνι μπορεί να επηρεάσει πολύ εύκολα την κατανάλωση του οχήματός μας και μάλιστα σε ποσοστά έως και 30%. Αρωγοί σε αυτή την προσπάθεια έρχονται και οι ίδιες οι εταιρείες αυτοκινήτων με ήδη γνωστά συστήματα, όπως το Start and Stop που σβήνει τον κινητήρα στις στάσεις και τις ενδείξεις αλλαγής ταχύτητας στον πίνακα οργάνων.

Ωστόσο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν περιορίζονται σε αυτά, αλλά ουσιαστικά «εκπαιδεύουν» με διάφορα τεχνολογικά και ψυχολογικά τρικ τους οδηγούς στην προσπάθεια για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Δείτε πέντε τέτοια «κόλπα», που μας κάνουν να συμπεριφερόμαστε πιο οικολογικά και οικονομικά, όταν οδηγούμε.

Μερικές μάρκες δημιουργούν κίνητρα με ειδικά γραφιστικά, όπως λουλουδάκια που ανθίζουν ή μαραίνονται, για να ευαισθητοποιείται οικολογικά ο οδηγός. Σε κάποια άλλα μοντέλα αλλάζει το χρώμα του κόκπιτ ανάλογα με τα επίπεδα κατανάλωσης ή εμφανίζονται μπάρες με σκορ, από τις οποίες βλέπεις, πού μπορείς να βελτιωθείς και να πετύχεις καλύτερες επιδόσεις στην οικονομία καυσίμου. Για παράδειγμα με ένα χαμηλό σκορ στην επιτάχυνση ή στην ομαλή ροή γνωρίζεις, ότι πρέπει να ξεκινάς πιο απαλά και να οδηγείς πιο προβλέψιμα, ώστε να αποφεύγεις τις συχνές αυξομειώσεις ταχύτητας.

 

Οδηγείτε με αιρ-κοντίσιον και ανοιχτά παράθυρα ή ηλιοροφή; Ξεχάσατε το αυτόματο σαζμάν στο σπορ πρόγραμμα S και δεν το γυρνάτε στο D; Κάποια μοντέλα επαναφέρουν τον αφηρημένο οδηγό στην τάξη με σχετικές ενδείξεις στο κόκπιτ, ώστε να κάνει τις απαιτούμενες διορθωτικές κινήσεις και να μην ξοδεύει άσκοπα βενζίνη ή πετρέλαιο.

Ορισμένες εταιρείες εξοπλίζουν το πεντάλ του γκαζιού με έναν μηχανισμό αντίστασης, όταν πατιέται απότομα. Επίσης, σε κάποια μοντέλα συνδέεται το πεντάλ του γκαζιού με το NAVI και προειδοποιεί τον οδηγό, όταν πλησιάζει μία κλειστή στροφή ή σε μία κατοικημένη περιοχή, ώστε να κόψει ταχύτητα και να πάρει το πόδι από το γκάζι. Αν αγνοήσεις τις προειδοποιήσεις, τότε πάλλεται ελαφρά το πεντάλ και κατεβάζεις ασυναίσθητα το πόδι από το γκάζι.

Κάποια μοντέλα διαθέτουν έναν διακόπτη, με τον οποίο ενεργοποιούνται εργοστασιακές ρυθμίσεις του κινητήρα και του σαζμάν για οικονομικότερη κατανάλωση. Σε αυτές τις περιπτώσεις ωστόσο μειώνεται εμφανώς η ισχύς του μοτέρ και γίνονται οι επιδόσεις αρκετά πιο αργές, οπότε συνήθως είναι καλύτερα να μην επιλέγεις το πρόγραμμα ECO, αλλά να προσέχεις περισσότερο με το γκάζι.

Τα ρεζερβουάρ καυσίμων έχουν γίνει αισθητά μικρότερα σε σχέση με πριν 20 χρόνια. Αυτό εξοικονομεί βάρος και χώρο, ενώ ανταποκρίνεται και στις μειωμένες καταναλώσεις των σύγχρονων κινητήρων. Ταυτόχρονα όμως μας επηρεάζει και ψυχολογικά, όταν βλέπουμε να χαμηλώνει η στάθμη του καυσίμου και να ανάβει το λαμπάκι. Ετσι προσπαθούμε υποσυνείδητα, να οδηγήσουμε το επόμενο διάστημα πιο συγκρατημένα, ώστε να μην χρειαστεί να πάμε πάλι στο πρατήριο καυσίμων τόσο σύντομα.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

19:51

Μίραν (Fed): Λογική κίνηση μία νέα μείωση επιτοκίων τον Δεκέμβριο

19:43

Κώτσηρας: Συντονισμένη και μεθοδική μείωση φόρων προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας

19:34

ΕΕ: «Ειδικός δίαυλος επικοινωνίας» με Κίνα για την ομαλή ροή των σπάνιων γαιών

19:25

Χρυσάφης: Η ΜΕΤΚΑ έχει μια μακρά και δυναμική ιστορία, που ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα

19:16

Ευρωαγορές: Η ανάκαμψη στην Wall Street γύρισε θετικά τα πρόσημα

19:07

Autohellas: Στα 72,6 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη στο εννεάμηνο - Αύξηση τζίρου 5,2%

18:58

Χρηματιστήριο Αθηνών: Ολοκληρώθηκε το ATHEX Small Cap Conference 2025

18:51

Σκέρτσος: Η κυβέρνηση προχωρά με ευθύνη στις αναγκαίες αλλαγές στα ΕΛΤΑ

18:43

Μέτρα για την οπλακατοχή ανακοινώvει ο Κυριάκος Μητσοτάκης

18:38

Euronext: 10 απαντήσεις για το deal με την ΕΧΑΕ - Τι λέει ο όμιλος για το προσφερόμενο τίμημα

18:35

Συνάντηση Κικίλια με τον ΥΦΥΠΕΞ των ΗΠΑ: «Θα συνεργαστούμε με βάση τα κοινά μας συμφέροντα»

18:33

ΗΠΑ: Το Ανώτατο Δικαστήριο εξετάζει τη νομιμότητα των δασμών που επέβαλε ο Τραμπ

18:16

Τιτάν: Ενισχύει το χαρτοφυλάκιό της με νέα εξαγορά στη Κρήτη

18:09

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τον 42ο Μαραθώνιο Αθήνας

18:00

Χατζηδάκης: Οι 7 προτεραιότητες για το 2026

17:53

Βουλή: Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία η φορολογική μεταρρύθμιση

17:47

Θεοδωρικάκος: Επιταχύνουμε την υλοποίηση του σχεδίου για την πιο παραγωγική Ελλάδα

17:42

ΧΑ: Rebound στο… μηδέν για τον Γενικό Δείκτη

17:38

Συνάντηση Μητσοτάκη - Κάλας αύριο στο Μαξίμου

17:36

Νέο ιστορικό υψηλό στις ρυθμίσεις οφειλών στον εξωδικαστικό μηχανισμό τον Οκτώβριο

17:32

Ενίσχυση 2,6 εκατ. συνταξιούχων με 1,3 δισ. ευρώ - Τα 4 μέτρα

17:26

ΔΥΠΑ: Από 6/11 οι αιτήσεις για το νέο πρόγραμμα εργασίας με 100% επιχορήγηση

17:25

Αθήνα – Σόφια σε 6 ώρες με τρένο: Ικανοποίηση Τζιτζικώστα για την πρόοδο στην Ελλάδα

17:22

Ο Πούτιν έδωσε εντολή να κατατεθούν προτάσεις για επανάληψη των πυρηνικών δοκιμών

17:18

ΠΙΣ: Το clawback αποτελεί ένα μέτρο άδικο και ανήθικο

17:10

Αυγενάκης για ΟΠΕΚΕΠΕ: Καταθέτω ως μάρτυρας και όχι ως κατηγορούμενος

17:01

Γκίλφοϊλ: Φανταστική η συνάντηση με Μητσοτάκη - Ζωτικός εταίρος η Ελλάδα

16:59

Wall Street: Προς αναζήτηση σταθερότητας οι tech μετοχές

16:58

Κομισιόν: Παρουσίασε σχέδια για ταχύτερους και πιο συνδεδεμένους σιδηροδρόμους στην Ευρώπη

16:55

Σε εφαρμογή το νέο σύστημα ενημέρωσης δικηγόρων μέσω SMS για ορισμό δικασίμου και έκδοση αποφάσεων

gazzetta
gazzetta reader insider insider