Πέντε εργοστασιακά τρικ για οικονομική οδήγηση

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πέντε εργοστασιακά τρικ για οικονομική οδήγηση
Οι εταιρείες αυτοκινήτου «εκπαιδεύουν» τους οδηγούς με διάφορους τρόπους, ώστε να πετυχαίνουν οικονομικότερη κατανάλωση καυσίμου. Δείτε πέντε τέτοια…κόλπα.

Οι κινητήρες νέας γενιάς έχουν γίνει πολύ οικονομικότεροι σε κατανάλωση σε σχέση με το παρελθόν, καθώς οι τσιμπημένες εκπομπές ρύπων θα κοστίζουν πολύ ακριβά στις εταιρείες αυτοκινήτων. Ακόμη όμως και σε αυτές τις περιπτώσεις, πρέπει να βάλει και ο ίδιος ο οδηγός το χεράκι του –και το…ποδαράκι του- προκειμένου να έχουμε τη μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση καυσίμου. Είναι μάλιστα αποδεδειγμένο, ότι η συμπεριφορά μας στο τιμόνι μπορεί να επηρεάσει πολύ εύκολα την κατανάλωση του οχήματός μας και μάλιστα σε ποσοστά έως και 30%. Αρωγοί σε αυτή την προσπάθεια έρχονται και οι ίδιες οι εταιρείες αυτοκινήτων με ήδη γνωστά συστήματα, όπως το Start and Stop που σβήνει τον κινητήρα στις στάσεις και τις ενδείξεις αλλαγής ταχύτητας στον πίνακα οργάνων.

Ωστόσο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν περιορίζονται σε αυτά, αλλά ουσιαστικά «εκπαιδεύουν» με διάφορα τεχνολογικά και ψυχολογικά τρικ τους οδηγούς στην προσπάθεια για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Δείτε πέντε τέτοια «κόλπα», που μας κάνουν να συμπεριφερόμαστε πιο οικολογικά και οικονομικά, όταν οδηγούμε.

Μερικές μάρκες δημιουργούν κίνητρα με ειδικά γραφιστικά, όπως λουλουδάκια που ανθίζουν ή μαραίνονται, για να ευαισθητοποιείται οικολογικά ο οδηγός. Σε κάποια άλλα μοντέλα αλλάζει το χρώμα του κόκπιτ ανάλογα με τα επίπεδα κατανάλωσης ή εμφανίζονται μπάρες με σκορ, από τις οποίες βλέπεις, πού μπορείς να βελτιωθείς και να πετύχεις καλύτερες επιδόσεις στην οικονομία καυσίμου. Για παράδειγμα με ένα χαμηλό σκορ στην επιτάχυνση ή στην ομαλή ροή γνωρίζεις, ότι πρέπει να ξεκινάς πιο απαλά και να οδηγείς πιο προβλέψιμα, ώστε να αποφεύγεις τις συχνές αυξομειώσεις ταχύτητας.

 

Οδηγείτε με αιρ-κοντίσιον και ανοιχτά παράθυρα ή ηλιοροφή; Ξεχάσατε το αυτόματο σαζμάν στο σπορ πρόγραμμα S και δεν το γυρνάτε στο D; Κάποια μοντέλα επαναφέρουν τον αφηρημένο οδηγό στην τάξη με σχετικές ενδείξεις στο κόκπιτ, ώστε να κάνει τις απαιτούμενες διορθωτικές κινήσεις και να μην ξοδεύει άσκοπα βενζίνη ή πετρέλαιο.

Ορισμένες εταιρείες εξοπλίζουν το πεντάλ του γκαζιού με έναν μηχανισμό αντίστασης, όταν πατιέται απότομα. Επίσης, σε κάποια μοντέλα συνδέεται το πεντάλ του γκαζιού με το NAVI και προειδοποιεί τον οδηγό, όταν πλησιάζει μία κλειστή στροφή ή σε μία κατοικημένη περιοχή, ώστε να κόψει ταχύτητα και να πάρει το πόδι από το γκάζι. Αν αγνοήσεις τις προειδοποιήσεις, τότε πάλλεται ελαφρά το πεντάλ και κατεβάζεις ασυναίσθητα το πόδι από το γκάζι.

Κάποια μοντέλα διαθέτουν έναν διακόπτη, με τον οποίο ενεργοποιούνται εργοστασιακές ρυθμίσεις του κινητήρα και του σαζμάν για οικονομικότερη κατανάλωση. Σε αυτές τις περιπτώσεις ωστόσο μειώνεται εμφανώς η ισχύς του μοτέρ και γίνονται οι επιδόσεις αρκετά πιο αργές, οπότε συνήθως είναι καλύτερα να μην επιλέγεις το πρόγραμμα ECO, αλλά να προσέχεις περισσότερο με το γκάζι.

Τα ρεζερβουάρ καυσίμων έχουν γίνει αισθητά μικρότερα σε σχέση με πριν 20 χρόνια. Αυτό εξοικονομεί βάρος και χώρο, ενώ ανταποκρίνεται και στις μειωμένες καταναλώσεις των σύγχρονων κινητήρων. Ταυτόχρονα όμως μας επηρεάζει και ψυχολογικά, όταν βλέπουμε να χαμηλώνει η στάθμη του καυσίμου και να ανάβει το λαμπάκι. Ετσι προσπαθούμε υποσυνείδητα, να οδηγήσουμε το επόμενο διάστημα πιο συγκρατημένα, ώστε να μην χρειαστεί να πάμε πάλι στο πρατήριο καυσίμων τόσο σύντομα.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:05

Αγρότες: Παραμένουν στην αποκεντρωμένη διοίκηση στο Ηράκλειο Κρήτης - Τα μπλόκα σε όλη τη χώρα

22:55

Κακλαμάνης: Η Δημοκρατία είναι ζωντανός οργανισμός που εξελίσσεται μέσα στον χρόνο

22:41

Πτώση «2x2» για το πετρέλαιο με το βλέμμα σε Ουκρανία και Fed

22:32

Δήμας: Χρειαζόμαστε ένα νέο μοντέλο σχεδιασμού στις κατασκευές

22:25

Συρία: Οβίδες άγνωστης προέλευσης έπεσαν κοντά στο στρατιωτικό αεροδρόμιο Μεζά

22:15

Ισραήλ-Βολιβία: Αποκαθιστούν τις διπλωματικές τους σχέσεις δύο χρόνια μετά τη διακοπή τους

21:57

Άνοδος για τον χρυσό ενόψει της απόφασης της Fed - Νέο ιστορικό υψηλό για το ασήμι

21:52

Exxon Mobil: Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που εισήλθαμε στο θαλάσσιο Οικόπεδο 2 της Ελλάδας - Πιθανές γεωτρήσεις το 2027

21:47

Ουκρανία: «Δύσκολη» η κατάσταση στο Ποκρόφσκ, ορισμένες μονάδες διατάχθηκαν να αποχωρήσουν

21:45

Γερμανία: Καγκελάριος Μερτς για το πρόστιμο στην πλατφόρμα Χ: Συμμορφωθείτε με τους νόμους μας

21:40

Στα 374.900 ευρώ η μέση περιουσία των Γάλλων

21:28

Μπιλ Γκέιτς: Γιατί η τεχνητή νοημοσύνη θα γίνει υπέρ-ανταγωνιστική

21:23

Στρατηγική συνεργασία Ford και Renault Group

21:08

Φιντάν: Η Τουρκία υπέρ της δίκαιης κατανομής στην Ανατολική Μεσόγειο

20:52

Υπογραφή μνημονίου μεταξύ ΕΛΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ για διερεύνηση ατυχημάτων

20:45

Μπλόκα αγροτών: Αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στην Πατρών – Πύργου

20:39

ΗΠΑ σε Ζελένσκι: «Έχεις διορία μερικών ημερών να απαντήσεις» - «Έτοιμος για εκλογές» ο Ουκρανός πρόεδρος

20:31

Υπ. Δικαιοσύνης: Επεκτείνεται η δυνατότητα να δημοσιεύονται διαθήκες και να κηρύσσονται κυρίες

20:27

Ουκρανία: Περιορισμοί στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος μετά τις ρωσικές επιθέσεις

20:16

ΥΠΑΑΤ: Υπερκαλύφθηκε κατά 80% ο προϋπολογισμός της παρέμβασης για επενδύσεις σε θερμοκήπια

20:09

Πιερρακάκης: Αποζημιώσεις, ειδικές συντάξεις και διαγραφή οφειλών για Μάτι και Μάνδρα

20:05

Κικίλιας στη συνάντηση με Γκίλφοϊλ: Συνεργασία με ΗΠΑ σε θέματα λιμενικών υποδομών, ναυτιλίας και ασφάλειας

19:56

Η Fed ενόψει «ιστορικής» συνεδρίασης - Τα διλήμματα του Πάουελ και η επόμενη μέρα

19:54

ΕΛΑΣ: Ψευδές ότι αστυνομικοί χρησιμοποίησαν «πλαστικές σφαίρες» κατά αγροτών στην Κρήτη

19:51

Μεξικό: Η πρόεδρος Σεϊνμπάουμ αισιοδοξεί ότι θα καταλήξει σε συμφωνία με τις ΗΠΑ για το νερό

19:44

Μικτή εικόνα στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια - Στο επίκεντρο η Fed

19:43

Αντόνιο Κόστα προς Τραμπ: Οι σύμμαχοι πρέπει να ενεργούν ως σύμμαχοι

19:36

Απομάκρυνση του διεθνούς νομισματικού συστήματος από το δολάριο «βλέπει» ο Πανέτα της ΕΚΤ

19:28

Υπόθεση Έπστιν: Δικαστήριο ήρε το απόρρητο για τα δικαστικά έγγραφα που αφορούν τη Μάξγουελ

19:18

Παπαστεργίου: Να διαμορφώσουμε ένα ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο που να διευκολύνει την ανάπτυξη του διαστημικού οικοσυστήματος

gazzetta
gazzetta reader insider insider