Η Κάρπαθος και η Κάσος είναι τα δύο πιο απομακρυσμένα νησιά της Δωδεκανήσου στο νοτιότερο άκρο του Αιγαίου γι’ αυτό και κυρίαρχο θέμα είναι αυτό της υγείας αφού το Κέντρο Υγείας Καρπάθου υπολειτουργεί εφόσον λείπουν βασικές ειδικότητες γιατρών όπως καρδιολόγου, χειρουργού, ορθοπεδικού και σε λίγο παιδιάτρου, συνταξιοδοτείται στο τέλος του χρόνου ο παιδίατρος, καθώς επίσης και ο γυναικολόγος. Οι εναπομείναντες γιατροί δίνουν τη μάχη καθημερινά να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις και τις εφημερίες τους και ταυτόχρονα υποχρεώνονται να συμπληρώνουν εκ περιτροπής και το κενό από την έλλειψη γιατρού στο Πολυδύναμο (και πολύπαθο θα έλεγα) Περιφερειακό Ιατρείο της Κάσου το οποίο έχει μείνει χωρίς ειδικευμένο και αγροτικό γιατρό εδώ και μερικούς μήνες κάτι που κατήγγειλα δημόσια. 

Ακόμη, τραγική και απαράδεκτη είναι η κατάσταση με τις αεροδιακομιδές του ΕΚΑΒ αφού για να έρθει ελικόπτερο να παραλάβει σοβαρό περιστατικό, θα πρέπει να υπάρχουν και άλλα περιστατικά (!) σε άλλες περιοχές με αποτέλεσμα όταν έρθει στην Κάσο ή στην Κάρπαθο, ο ασθενής να έχει καταλήξει ή να έχει επιδεινωθεί η κατάστασή του. Όταν δε,  ασθενής είναι υπερήλικας, το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ δεν «πετάει», αφού όπως πολλές φορές υποστηρίζουν οι αρμόδιοί του, «ο ασθενής έχει φάει τα ψωμιά του».

Εναποθέτουμε τις ελπίδες μας στη λειτουργία του νέου νοσοκομείου του οποίου οι εργασίες ολοκληρώνονται, αλλά η αγωνία μας είναι εάν θα στελεχωθεί με το απαιτούμενο ιατρικό και παραϊατρικό προσωπικό. Αν αυτό δε συμβεί, τότε θα έχουμε φτιάξει ένα ακόμη κτήριο εξοπλισμένο με σύγχρονα μηχανήματα, αλλά χωρίς το απαραίτητο προσωπικό. 

Ένα μεγάλο πρόβλημα επίσης είναι οι συγκοινωνίες και στα δύο νησιά, ακτοπλοϊκές και αεροπορικές. Μετά τη μείωση των επιδοτήσεων στις αεροπορικές γραμμές, τα δρομολόγια μειώθηκαν στα μισά προς και από Ρόδο, προς και από Αθήνα και καταργήθηκε το δρομολόγιο Κάρπαθος-Κάσος-Σητεία και επίσης έχουμε δύο πτήσεις των δύο αεροπορικών εταιρειών την ίδια ημέρα. 

Και ενώ έχουμε δραματική μείωση των δρομολογίων παράλληλα έχουμε αύξηση των ναύλων! Όσον αφορά στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σίγουρα η δρομολόγηση του πλοίου της Blue Star, βελτίωσε την κατάσταση, αλλά οι ώρες του ταξιδιού από Πειραιά και με τα δύο πλοία Blue Star και ANEK, ξεπερνά τις 20 ώρες, ενώ υπάρχουν επίσης και δύο δρομολόγια των δύο εταιριών την ίδια μέρα και σχεδόν την ίδια ώρα. 

Τραγική είναι η κατάσταση στο κόστος της ζωής μετά την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών, αφού το κόστος στα βασικά ήδη διατροφής και ένδυσης έχουν επιβάρυνση πάνω από 50% σε σχέση με τα άλλα νησιά της Δωδεκανήσου ενώ η τιμή των καυσίμων άγγιξε τα δύο ευρώ το λίτρο και είναι η ακριβότερη σε όλη την Ελλάδα. 

Σοβαρά προβλήματα, επιπλέον, στην εξυπηρέτηση των κατοίκων δημιουργεί η μεταφορά στη Ρόδο, βασικών δημόσιων υπηρεσιών ΔΕΗ, ΔΟΥ, ΙΚΑ, ΟΤΕ κ.λ.π. ενώ ευτυχώς καταφέραμε στο Επαρχείο να αυτονομηθεί το Τμήμα Μεταφορών και οι συμπατριώτες μας αποφεύγουν πλέον την μετακίνησή τους στη Ρόδο για την απόκτηση διπλώματος, άδειας οδήγησης, κυκλοφορίας, μεταβιβάσεις, ταξινομήσεις, κλπ.