O κορωνοϊός έφερε νέα δεδομένα στον τρόπο της επιθεώρησης και άλλαξε ολοκληρωτικά τον τρόπο που πραγματοποιείται η πιστοποίηση και η εκπαίδευση, τονίζει η κυρία Κονδυλία Κοντογιάννη Διευθύντρια Εκπαίδευσης και Επικοινωνίας της TÜV HELLAS (TÜV NORD). Μιλώντας στο insider.gr εξηγεί πώς ο Φορέας κατάφερε να μετατρέψει όλα τα δια ζώσης σεμινάρια σε εξ αποστάσεως με εξαιρετική επιτυχία, τόσο από άποψη συμμετοχών όσο και σε ποιότητα περιεχομένου.

Παράλληλα, εκτιμά πως αυτή τη στιγμή, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι η πιο ελκυστική επιλογή, όμως η ίδια θα προτιμούσε μία «μικτή» αίθουσα, συνδυάζοντας κάποιες πραγματικές ώρες εκπαίδευσης, για να μη χαθεί η «μαγεία» της διαπροσωπικής σχέσης και της ανταλλαγής εμπειριών του δια ζώσης σεμιναρίου. Τέλος, τονίζει πως «αυτοί που θα επιβιώσουν και θα μεγαλουργήσουν είναι εκείνοι που θα προσαρμοσθούν καλύτερα και ταχύτερα στις νέες συνθήκες», τονίζοντας ότι η εκπαίδευση δεν είναι πολυτέλεια αλλά μονόδρομος προς την επιτυχία.

Τι αλλάζει στον κλάδο της πιστοποίησης λόγω κορονοϊού και πώς μπορούν να εκπαιδευτούν οι εταιρείες ενόψει των νέων αλλαγών;  Ποιες πρωτοβουλίες έχετε αναλάβει ώστε να καλύψετε τις νέες ανάγκες;

O κορωνοϊός έφερε νέα τεχνολογική πραγματικότητα, νέα δεδομένα στον τρόπο της επιθεώρησης και άλλαξε ολοκληρωτικά τον τρόπο που πραγματοποιείται η πιστοποίηση.  Μεταξύ αυτών έχει αναθεωρηθεί η διαδικασία της επιθεώρησης από απόσταση (remote audit), δεδομένου ότι έχουμε στο πλευρό μας τις τεχνολογικές εξελίξεις ενώ είναι βέβαιο ότι έπονται και νέες αλλαγές με σύμμαχο την τεχνολογία.

Επίσης, αναπτύχθηκε η νέα υπηρεσία Ελέγχου για την Ασφαλή επανεκκίνηση των επιχειρήσεων "Safe Restart" μέσω της οποίας ο Φορέας μας βρίσκεται στο πλευρό των επιχειρήσεων που επιδιώκουν να εξασφαλίσουν το μέγιστο βαθμό επιχειρησιακής ετοιμότητας στα νέα δεδομένα.

Με τη νέα μας υπηρεσία, πρωταρχικός μας στόχος είναι οι επιχειρήσεις να επιβεβαιώσουν τη συμμόρφωσή τους με την κείμενη νομοθεσία από έναν τρίτο ανεξάρτητο Οργανισμό, προσφέροντας αντικειμενικότητα και αμεροληψία, συμβάλλοντας στην αύξηση του επιπέδου εμπιστοσύνης των πελατών, με το μικρότερο δυνατό κόστος, μένοντας με αυτό τον τρόπο κοντά στις επιχειρήσεις στη δύσκολη συγκυρία.

Η πανδημία έφερε στο προσκήνιο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πώς ανταποκριθήκατε στα καινούργια δεδομένα;

Όλο αυτό το διάστημα ήμασταν όλοι μακριά, για να μπορέσουμε να ξαναβρεθούμε μαζί, υγιείς. Η καθημερινότητά μας άλλαξε μαζί με τους χώρους εργασίας. Μας έλειψαν οι συνάδελφοί μας, η συνεργασία μας και το ζεστό εργασιακό μας περιβάλλον. Αγωνιστήκαμε ο καθένας ξεχωριστά για να βρεθούμε όλοι μαζί ακόμη πιο δυνατοί, οδηγώντας τον Φορέα μας ακόμα πιο ψηλά. Και τελικά τα καταφέραμε! Ο κορωνοϊός άνοιξε πεδίο δόξης λαμπρό για την τηλεργασία και την τηλεκπαίδευση.

Όλοι μαζί έχουμε συνδέσει τα εκπαιδευτικά μας σεμινάρια με τις λέξεις ποιότητα και προστιθέμενη αξία

Aξιοποιήσαμε από την πρώτη στιγμή τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία και για να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας οι οποίοι, μας εμπιστεύονται στα 25 χρόνια που δραστηριοποιείται η Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Καταφέραμε να μετατρέψουμε όλα τα δια ζώσης σεμινάριά μας σε εξ αποστάσεως με εξαιρετική επιτυχία, τόσο από άποψη συμμετοχών όσο και σε ποιότητα περιεχομένου.

Αξίζει να σημειώσω ότι ο Φορέας μας σε αυτή τη συγκυρία, έλαβε μία σειρά από δράσεις και πρωτοβουλίες, με το βλέμμα στο μέλλον και οδηγώντας πάντα τις εξελίξεις που αφορούν στην τεχνολογία, την καινοτομία και την ψηφιοποίηση.

Έτσι, πραγματοποιήσαμε μια σειρά από Ημερίδες σεμιναριακού χαρακτήρα χωρίς κόστος ή με συμβολικό κόστος, τα έσοδα εκ των οποίων διατέθηκαν για αγορά ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού σε Δημόσια Νοσοκομεία της χώρας μας για τις ανάγκες αντιμετώπισης του Covid-19. Ταυτόχρονα, παρείχαμε μία σειρά από εκπαιδεύσεις στα πλέον επίκαιρα θέματα (Risk & Crisis Management, Μέσα Ατομικής Προστασίας στη εποχή της Πανδημίας, Επιπλέον Μέτρα Λειτουργίας στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στη νέα εποχή κ.α.) με αθρόα συμμετοχή.

Πόσο εύκολο είναι να διεξαχθεί μια εκπαίδευση ή ένα σεμινάριο εξ αποστάσεως; Ποια είναι τα μηνύματα που πήρατε από τους συνεργάτες σας;

Αυτή τη στιγμή, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι η πιο ελκυστική επιλογή αφού είναι δύσκολο να βρεθούμε όλοι μαζί σε μία αίθουσα για αρκετές ημέρες και πολλές ώρες.

Στην TÜV HELLAS (TÜV NORD) προσπαθήσαμε να «παντρέψουμε» τα πλεονεκτήματα της δια ζώσης εκπαίδευσης με αυτά της εξ αποστάσεως. Και τα αποτελέσματα δείχνουν είμαστε στο σωστό δρόμο.

Safe Restart - TUV Hellas

Όλα τα σεμινάριά μας πραγματοποιούνται σε συγκεκριμένες ώρες και μέρες ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη αλληλεπίδραση με τους εισηγητές, να υπάρχει άμεση ανατροφοδότηση και να μένει το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων αμείωτο. Δε σας κρύβω, ότι ήταν μία πρόκληση για όλα τα Στελέχη της Διεύθυνσης αλλά και για τους Εισηγητές μας και δράττομαι της ευκαιρίας να τους ευχαριστήσω θερμά που ανταποκρίθηκαν άμεσα στο κάλεσμά μας. Όλοι μαζί έχουμε συνδέσει τα εκπαιδευτικά μας σεμινάρια με τις λέξεις ποιότητα και προστιθέμενη αξία.

Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από την καθημερινή επαφή με τους πελάτες μας είναι διθυραμβικά. Από την αρχή της πανδημίας μέχρι σήμερα, έχουν εκπαιδευτεί περισσότερα από 2.000 στελέχη επιχειρήσεων, στα οποία έχουμε προσφέρει απλόχερα την τεχνογνωσία και την εμπειρία του μεγαλύτερου Φορέα Επιθεωρήσεων και Πιστοποιήσεων στη χώρα.

Πολλοί εκτιμούν ότι η τηλεργασία και η τηλεκπαίδευση ήρθαν για να μείνουν. Συμμερίζεστε την άποψη αυτή;

Κάθε κρίση αποτελεί και ένα ξέσπασμα προς τα μπροστά. Η θετική στάση στην καθιέρωση της εξ αποστάσεως εργασίας και εκπαίδευσης τόσο σε επίπεδο Διευθυντικών θέσεων όσο και σε επίπεδο προσωπικού είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, με ένα 70% να υποστηρίζει το νέο αυτό μοντέλο, το οποίο αποτελεί εργαλείο στα χέρια του σύγχρονου στελέχους.

Στην τηλεργασία, ο εργαζόμενος έχει λιγότερους περισπασμούς και λιγότερο άγχος κατά την ώρα της δουλειάς του, είναι πιο αποτελεσματικός και συνεπώς οδηγεί την εταιρεία σε αύξηση της παραγωγικότητας στο σύνολό της. Αντίστοιχα η τηλεκπαίδευση δίνει τη δυνατότητα αναπαράστασης μίας αίθουσας σε πραγματικό χρόνο, σε ψηφιακή μορφή. Ο εισηγητής μπορεί να συνομιλεί με τους συμμετέχοντες, να προβάλει το εκπαιδευτικό του υλικό και να πραγματοποιεί workshops & case studies.

Αν με ρωτάτε προσωπικά, θα προτιμούσα μία «μικτή» αίθουσα, συνδυάζοντας κάποιες πραγματικές ώρες εκπαίδευσης, για να μη χαθεί η «μαγεία» της διαπροσωπικής επαφής των συμμετεχόντων με τους εισηγητές, με κάποιες ώρες διαδικτυακής κατάρτισης.

Τι θα πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις νέες προκλήσεις;

Σίγουρα οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι στη νέα εποχή είναι μεγάλες. Αρχικά θα πρέπει να εστιάσουμε στο γεγονός ότι ο κίνδυνος είναι ακόμα εδώ, άρα θα πρέπει με ατομική ευθύνη να ακολουθήσουμε πιστά τις οδηγίες των αρχών και να προχωρήσουμε σε ελέγχους συμμόρφωσης με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα, προκειμένου να διασφαλιστεί η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων και των πελατών. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρξει επιχειρηματική αυτοπεποίθηση. Να κρατήσουμε τα καλά στοιχεία του παρελθόντος και να επικεντρωθούμε στις νέες εξελίξεις με αισιοδοξία, θετική σκέψη και εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας.

Η αξιοποίηση της τεχνολογίας, η υιοθέτηση σύγχρονων μοντέλων εργασίας και διοίκησης αλλά και η διαρκής εξέλιξη σε ένα περιβάλλον που μεταβάλλεται συνεχώς είναι μονόδρομος για όσους θέλουν να ανταποκριθούν με επιτυχία στα νέα δεδομένα. Περνώντας από τη μάχη απέναντι στον ιό στη μάχη της οικονομικής ανάκαμψης, επιχειρήσεις και εργαζόμενοι καλούνται να επανεφεύρουν τους εαυτούς τους, καθώς πολλά από τα μοντέλα που ίσχυαν στην προ-Covid εποχή είναι εκ των πραγμάτων παρωχημένα. Και εδώ αρωγός είναι η συνεχής εκπαίδευση και κατάρτιση τόσο του προσωπικού όσο και των στελεχών. Εν τέλει, αυτοί που θα επιβιώσουν και θα μεγαλουργήσουν είναι εκείνοι που θα προσαρμοσθούν καλύτερα και ταχύτερα στις νέες συνθήκες.

Και αντίστοιχα, ποιες είναι οι νέες δεξιότητες που καλούνται να αναπτύξουν στη νέα πραγματικότητα. Τι κάνετε προκειμένου να προσφέρετε τις γνώσεις αυτές;

Για να καταστήσουμε την επιχείρησή μας ανταγωνιστική θα πρέπει να βαδίσουμε στο δρόμο της παγκοσμιοποίησης και της ψηφιοποίησης και της διαρκούς εκπαίδευσης. H εκπαίδευση σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί πολυτέλεια ή αναγκαίο κακό κατά την περίοδο της κρίσης. Είναι μονόδρομος για την επιτυχία. Θα πρέπει να αξιολογηθούν όλες οι δεξιότητες των στελεχών και να βελτιωθούν μέσω κατάλληλης και εξειδικευμένης εκπαίδευσης. Η επιχείρηση πρέπει να είναι κοντά στον εργαζόμενο καλλιεργώντας μία σχέση εμπιστοσύνης, σεβασμού, αξιοπιστίας και τελικά υπερηφάνειας προς το σύνολο της εταιρείας και της δράσης της. Στα πλαίσια αυτά, ως στελέχη της TÜV HELLAS (TÜV NORD), είμαστε υπερήφανοι, για τους ανθρώπους μας, τις αξίες μας, τη φιλοσοφία μας και το όραμά μας για έναν ασφαλέστερο κόσμο.

Συνεχίζουμε, ακόμη πιο δυναμικά, να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας με αντικειμενικότητα και αμεροληψία και αυξάνουμε το επίπεδο εμπιστοσύνης των πελατών μας με το ίδιο πάθος για ασφάλεια και εκπαίδευση.