Αντιμέτωπες με δύσκολες επιχειρηματικές αποφάσεις βρίσκονται οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες από το 2020 πρέπει να εφαρμόσουν τη νέα οδηγία του Παγκόσμιου Οργανισμού Ναυτιλίας  για τα καύσιμα. 

Ο κ. Αλέξανδρος Λαγάκος, στρατηγικός αναλυτής ενεργειακών αγορών, έχει ήδη αναλύσει τις παραμέτρους της σχετικής οδηγίας και αυτή τη φορά μιλάει στο insider.gr για τις δυσκολίες που εμφανίζει η εφαρμογή της νέας οδηγίας και τον αντίκτυπο που έχει αυτή στην ελληνική ναυτιλία. 

«Με τη νέα οδηγία στις ανοιχτές θάλασσες πλέον τα πλοία θα πρέπει να απομακρυνθούν από το 3,5% σε περιεκτικότητα σε θείο και να καταναλώνουν ένα νέο τύπο καυσίμου, το οποίο έχει περιεκτικότητα μόλις  0,5% σε θείο. Αυτό είναι σημαντικό καθώς καθιστά πιο ακριβά τα καύσιμα για τους πλοιοκτήτες (τα οποία αποτελούν το πιο σημαντικό στοιχείο κόστους στη διαχείριση  των στόλων ενώ ταυτόχρονα απαιτούνται πολλές επενδύσεις σε υποδομές, εξοπλισμό και από τους πλοιοκτήτες και από τα διυλιστήρια και από τους προμηθευτές καυσίμων σε όλο τον κόσμο», σημειώνει σχετικά. 

Κληθείς να σχολιάσει το κατά πόσο οι επιχειρήσεις είναι έτοιμες να κάνουν τέτοιου είδους επενδύσεις, σημείωσε ότι «υπάρχει πολύ μεγάλη συζήτηση για το θέμα. Υπάρχουν παράπλευρες επιπτώσεις όπως η επιχειρησιακή απόφαση για το πώς θα εκπληρώσει ένας πλοιοκτήτης τις επιταγές του ΙΜΟ για τις εκπομπές θείου». 

Aκολουθεί ολόκληρη τη συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Λαγάκος στο insider.gr: