ΙΝΣΕΤΕ: Ανθεκτική η φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας ενόψει της αιχμής της τουριστικής περιόδου

Newsroom
Μοιράσου το
ΙΝΣΕΤΕ: Ανθεκτική η φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας ενόψει της αιχμής της τουριστικής περιόδου
Οι τάσεις των αξιολογήσεων επιβεβαίωσαν ότι οι επισκέπτες του πρώτου τριμήνου βίωσαν μια εξαιρετική και πλούσια τουριστική εμπειρία, σε ένα απαλλαγμένο από την πίεση της σεζόν περιβάλλον.

Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα κατέγραψε η συνολική φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας για το πρώτο τρίμηνο του έτους, μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη ενόψει της αιχμής της τουριστικής περιόδου. Η ανθεκτικότητα οφείλεται κατά κύριο λόγο στον συνδυασμό ιδιαίτερα θετικού περιεχομένου για βασικές παραμέτρους της τουριστικής εμπειρίας (πολιτισμός, γαστρονομία, φιλοξενία) και σταδιακής συρρίκνωσης της δημοσιότητας σε σχέση με την πανδημία.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από σχετικά στοιχεία που συγκεντρώνει για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) η εταιρεία TCI Research, στο πλαίσιο ευρύτερης συνεργασίας με τον Δήμο Αθηναίων. Τα στοιχεία που αναλύονται από το ΙΝΣΕΤΕ και αφορούν την Ελλάδα, την Αθήνα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία) αποτυπώνουν την εξέλιξη της εικόνας του κάθε προορισμού και την τουριστική εμπειρία ως προς τα διάφορα επιμέρους συστατικά (π.χ. διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα κ.ά.).

Από την ανάλυση των στοιχείων για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022 φαίνεται ότι η φήμη της Αθήνας και της Ελλάδας στις διαδικτυακές συνομιλίες υπερείχε έναντι των ανταγωνιστών (Ισπανία Πορτογαλία, Ιταλία), στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό, λαμβάνοντας υπόψη τη ρευστότητα και την αβεβαιότητα του ευρύτερου περιβάλλοντος, λόγω της πορείας της πανδημίας και των ραγδαίων γεωπολιτικών εξελίξεων μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Υψηλή αξιολόγηση ως προς τα επιμέρους συστατικά της τουριστικής εμπειρίας

Πέρα από τη γενικά θετική διαδικτυακή εικόνα της χώρας, η Ελλάδα και η Αθήνα λαμβάνουν υψηλή αξιολόγηση και ως προς τα διάφορα επιμέρους συστατικά της τουριστικής εμπειρίας από τους επισκέπτες (γαστρονομία, πολιτισμός, υγειονομική πρόληψη, καθαριότητα, φιλοξενία).

Οι τάσεις των αξιολογήσεων επιβεβαίωσαν ότι οι επισκέπτες του πρώτου τριμήνου βίωσαν μια εξαιρετική και πλούσια τουριστική εμπειρία, σε ένα απαλλαγμένο από την πίεση της σεζόν περιβάλλον.

Ο παράγοντας «πολιτισμός» κάνει τη διαφορά

Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων, ο παράγοντας «πολιτισμός» κάνει τη διαφορά, καθώς «οδηγεί» θετικά τόσο τη γενική αίσθηση για τη χώρα όσο και τις αξιολογήσεις των επισκεπτών. Ειδικότερα, ο πολιτισμός μαζί με τις θετικές αξιολογήσεις των επιμέρους συστατικών της τουριστικής εμπειρίας ενισχύουν τα στοιχεία που συνθέτουν το brand Ελλάδα και το εδραιώνουν στις διεθνείς αγορές. Επίσης, η θετική εκτίμηση για το brand Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του έτους είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς σε αυτό το χρονικό διάστημα σημαντικός αριθμός δυνητικών επισκεπτών προγραμματίζει τις καλοκαιρινές του διακοπές, σε ένα πλαίσιο όπου οι ταξιδιωτικές αποφάσεις επηρεάζονται και από γενικότερους, μη τουριστικούς παράγοντες και δυνητικά ανασταλτικούς για την κινητικότητα στην Ευρώπη.

Οι πιο ευχαριστημένοι επισκέπτες προέρχονται από τις ΗΠΑ

Βάσει των αξιολογήσεων του τουριστικού προϊόντος για την Ελλάδα συνολικά, την Αθήνα, τους προορισμούς που στηρίζονται στο προϊόν Ήλιος-Θάλασσα και όλους τους υπόλοιπους προορισμούς, προκύπτουν τα εξής:

- Οι πιο ευχαριστημένοι επισκέπτες προέρχονται από τις ΗΠΑ, ακολουθούμενοι από τους επισκέπτες από τη Βρετανία και την Ολλανδία και στη συνέχεια από την Ιταλία, τη Γερμανία και τη Γαλλία.

- H Ελλάδα, τόσο συνολικά όσο και οι επιμέρους περιοχές και προορισμοί (Αθήνα, προορισμοί που στηρίζονται στο προϊόν Ήλιος-Θάλασσα κ.ά.), έχει βαθμολογία πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (για δεύτερο διαδοχικά τρίμηνο). Παρόμοια είναι η εικόνα και ανά αγορά, με εξαίρεση τη γερμανική αγορά για την Αθήνα.

- Ο πολιτισμός και η θάλασσα, ως μέρος της εμπειρίας, λαμβάνουν υψηλότερη βαθμολογία από την εστίαση, το shopping και τα αξιοθέατα.

- Από πλευράς υγιεινής και ασφάλειας, με εξαίρεση τους προορισμούς που στηρίζονται στο προϊόν Ήλιος-Θάλασσα, η Ελλάδα είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Υπάρχουν όμως μεγάλες διαφοροποιήσεις μεταξύ των περιοχών, με τους προορισμούς που στηρίζονται στο προϊόν Ήλιος-Θάλασσα να έχουν χαμηλές επιδόσεις, κυρίως στα αξιοθέατα.

Τα αντίστοιχα πρώτα στοιχεία του Απριλίου σχετικά με τη φήμη της χώρας δείχνουν μια σημαντική αύξηση του ενδιαφέροντος για την Αθήνα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και αύξηση των αναφορών στην πανδημία με θετικό πρόσημο λόγω άρσης των περιορισμών. Από την άλλη, ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν φαίνεται να έχει κάποια επιρροή στην Ελλάδα.

Τέλος, οι δείκτες αξιολόγησης της εμπειρίας εξακολουθούν να βρίσκονται σε υψηλότερα επίπεδα από τους αντίστοιχους του ανταγωνισμού.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: Καλή χρονιά για τις αφίξεις - Θολό τοπίο για τα έσοδα των επιχειρήσεων

Στο Βελιγράδι ο Β. Κικίλιας για επαφές με φορείς τουρισμού

Όλες οι ειδήσεις

08:56

Ουκρανία: Τουλάχιστον δύο νεκροί εξαιτίας ρωσικού πλήγματος σε πολυκατοικία της Μικολάιφ

08:52

Υπό έλεγχο τέθηκε η πυρκαγιά στο Σχιστό Κορυδαλλού

08:50

Στο τέλος Ιουλίου ταυτότητα και δίπλωμα οδήγησης στο κινητό μας

08:48

Πλεύρης: Δεν θα λάβουμε μέτρα - Σε συνύπαρξη με τον ιό και από το φθινόπωρο

08:45

Μόσιαλος: Χρειαζόμαστε καλύτερα εμβόλια – Στην Ελλάδα 4η δόση για πιο πολλούς άνω των 60 ετών

08:42

Κορονοϊός: Καθοριστική για τις εξελίξεις η τρέχουσα εβδομάδα

08:38

«Χειρόφρενο» σε λεωφορεία και τρόλεϊ λόγω 24ωρης απεργίας των εργαζομένων

08:27

Ζελένσκι: Η Ρωσία να εκδιωχθεί από τις τάξεις του ΟΗΕ

08:23

ΗΠΑ: Καμία χώρα δεν μπορεί πλέον να είναι «αιχμάλωτη δικτατόρων πετρελαιοπαραγωγικών κρατών»

08:23

Πόσο γρήγορο είναι το δορυφορικό Internet του Μασκ στην Ευρώπη - Τι ταχύτητες πιάνει στην Ελλάδα

08:20

Νέο κεφάλαιο ανοίγει για την ΙΟΝ – Η «γλυκιά» διαδρομή στην ιστορία και η επόμενη μέρα

08:19

ΕΕ: Από το 2035 όλα τα καινούρια αυτοκίνητα θα είναι κλιματικά ουδέτερα

08:15

Σολτς: Συνεχίζουμε να στηρίζουμε το Κίεβο αλλά χωρίς να διακινδυνεύουμε κλιμάκωση

08:05

Παγίδα για την κυκλική οικονομία η ανακύκλωση ρούχων

08:04

Σε «εξαιρετικό κλίμα» οι συζητήσεις Μητσοτάκη με Μπάιντεν, Τζόνσον, Μακρόν - Ικανοποίηση για ένταξη Φινλανδίας και Σουηδίας στο ΝΑΤΟ

08:01

Το «τέλος» του τέλους επιτηδεύματος

07:57

Ακίνητα - Τουρισμός: «Σπάει τα κοντέρ» η θερινή ζήτηση για πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης με +232%

07:53

Ελλάκτωρ: Η δημόσια πρόταση, η άποψη του Δ.Σ. και το στρατηγικό πλάνο

07:48

Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ: Πώς θα λάβετε το voucher των 200 ευρώ

07:46

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Επενδύσεις έως 1 δισ. ευρώ το 2022 – Τα κόστη, το καζίνο, οι παραχωρήσεις και οι μέτοχοι

07:43

ΕΕ-Κλίμα: Κονδύλια και ρύποι φρενάρουν τη συμφωνία για το νέο νομικό πλαίσιο

07:42

Ρεύμα: Μείωση έως 35% των οικιακών τιμολογίων από 1η Ιουλίου – Τα πλαφόν στη χονδρεμπορική

07:40

Ερντογάν: Όλα γιοκ... Και βέτο γιοκ... - Οι ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ επικροτούν Κυριάκο

07:35

Πειραιώς: Πώς έφτασε στο 8,5% πλέον το Helikon - Οι μεγάλοι οίκοι «τρομάζουν» από τα επιτόκια

07:01

ΒΙΑΝΕΞ: «Ξεδιπλώνεται» ο επενδυτικός σχεδιασμός - Ολοκληρώθηκε πρότζεκτ 10 εκατομμυρίων

00:26

Πυρκαγιά στο Σχιστό Κορυδαλλού - Κοντά σε σπίτια οι φλόγες

23:56

Ουκρανία: Ξεπερνούν τα 6 εκατ. οι εσωτερικά εκτοπισμένοι λόγω του πολέμου

23:44

Μελέτη: Γυναίκες, άτομα 50-60 ετών και εκείνοι με κακή υγεία κινδυνεύουν περισσότερο με μακρά Covid-19

23:32

G7: Ζητά από την Κίνα να πιέσει τη Ρωσία να σταματήσει ο πόλεμος στην Ουκρανία

23:22

ΗΠΑ: Η Τουρκία δεν ζήτησε ιδιαίτερες παραχωρήσεις για την άρση του βέτο