Έτοιμος σε 15 ημέρες ο ψηφιακός βοηθός του gov.gr - Τι θα κάνει και πώς θα εξελιχθεί στο μέλλον

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έτοιμος σε 15 ημέρες ο ψηφιακός βοηθός του gov.gr - Τι θα κάνει και πώς θα εξελιχθεί στο μέλλον
Σε τρεις φάσεις αναμένεται να αναπτυχθεί ο ψηφιακός βοηθός του gov.gr.

Σε περίπου 15 ημέρες από σήμερα, αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή ο ψηφιακός βοηθός της κυβερνητικής ψηφιακής πύλης, gov.gr, ο οποίος με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορεί να βοηθά τους χρήστες σε ό,τι χρειαστούν.

Τι θα κάνει το chatbot μόλις λανσαριστεί

Το chatbot, όπως αλλιώς λέγεται, είναι ένα λογισμικό που εκτελεί εντολές, μιμούμενο όσο το δυνατόν καλύτερα τον ανθρώπινο γραπτό και προφορικό λόγο, απαντά δηλαδή στις ερωτήσεις μας αυτοματοποιημένα. Με την ενσωμάτωσή του στο gov.gr λοιπόν, σε ένα παράθυρο θα μπορούμε να γράφουμε ή να εκφωνούμε μια σχετική με τις υπηρεσίες του δημοσίου ερώτηση κι εκείνο να μας κατευθύνει στο πώς και τι πρέπει να κάνουμε. Για παράδειγμα, αν θέλουμε να πουλήσουμε το αυτοκίνητό μας, να μεταβιβάσουμε ένα ακίνητο, ή να γράψουμε το παιδί μας σε μια σχολή, θα υποβάλλουμε προφορικά ή γραπτά το σχετικό ερώτημα και το chatbot θα ψάχνει στο gov.gr και θα μας απαντά με τα αντίστοιχα links και παραπομπές, για το πώς θα προχωρήσουμε τις παραπάνω διαδικασίες.

Στόχος του εργαλείου, το οποίο έχει ήδη αναπτυχθεί και πλέον βρίσκεται στο στάδιο της εκπαίδευσης - εφόσον μιλάμε για τεχνητή νοημοσύνη - είναι να συμβάλλει στην άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών, 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες το χρόνο. Πράγμα που οι δημόσιες υπηρεσίες είναι ανέφικτο να κάνουν.

Η επόμενη φάση του ψηφιακού βοηθού του gov.gr

Το να απαντήσει βέβαια, το chatbot σε αυτό το οποίο ψάχνουμε στο gov.gr αποτελεί μόνο την πρώτη φάση λειτουργίας του ψηφιακού αυτού βοηθού. Στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι να εξελιχθεί περαιτέρω αφού μάθει επαρκώς το ελληνικό δημόσιο.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης σε πρόσφατη συνέντευξή του, το δεύτερο στάδιο του ψηφιακού βοηθού, είναι να διευρύνει τους ορίζοντές τους και να αναζητά και να απαντά και σε ερωτήσεις σχετικές με τις διαδικασίες του Ελληνικού Δημοσίου, αντλώντας πληροφορίες μέσα από το «Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών - Μίτος».

Εφόσον και αυτός ο στόχος επιτευχθεί δε, ο ψηφιακός βοηθός θα ανοίξει ακόμα περισσότερο το γνωσιακό του πεδίου, αναζητώντας αυτό που ψάχνουν οι χρήστες και στο διαδίκτυο, αν δεν εντοπίζεται στις δύο προηγούμενες βάσεις (gov.gr και MΙΤΟΣ).

Σε κάθε περίπτωση βέβαια, για να φτάσει στην ολοκληρωμένη του μορφή θα απαιτηθεί κάποιος χρόνος. Ως ψηφιακός βοηθός του Δημοσίου θα πρέπει να έχει εκπαιδευτεί σωστά και να μην εντοπίζονται λάθη κατά τις απαντήσεις του.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Υπουργείο Εργασίας: Συγκρότηση Ομάδων Εργασίας για παροχές ΕΦΚΑ, αναπηρίας και συντάξεις

Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Ανοικτός διεθνής διαγωνισμός για την προμήθεια αδειών χρήσης λογισμικού

Συνεργασία Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας για δράσεις στεγαστικής συνδρομής

gazzetta
gazzetta reader insider insider