Η πλειοψηφία των καταναλωτών θεωρεί ότι οι εταιρείες υποπίπτουν σε greenwashing

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η πλειοψηφία των καταναλωτών θεωρεί ότι οι εταιρείες υποπίπτουν σε greenwashing
Καθώς η βιωσιμότητα γίνεται ολοένα και πιο σημαντική για το κοινό, η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών πιστεύει ότι οι μάρκες δεν είναι ειλικρινείς με τους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς τους.

Καθώς η βιωσιμότητα γίνεται ολοένα και πιο σημαντική για το κοινό, η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών πιστεύει ότι οι μάρκες δεν είναι ειλικρινείς με τους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς τους.

Σε μια νέα δημοσκόπηση της PicoNext, το 90% θεωρεί ότι τουλάχιστον ορισμένες μάρκες υποπίπτουν σε πρακτικές «greenwashing». Από την άλλη, το 71% των καταναλωτών πιστεύει ότι η βιωσιμότητα είναι σημαντική για αυτούς όταν λαμβάνουν μια απόφαση αγοράς και το 67% των καταναλωτών προσθέτει ότι είναι πιο πιθανό να αγοράσει ένα προϊόν με περισσότερες πληροφορίες βιωσιμότητας .

«Τα δεδομένα της παγκόσμιας έρευνάς μας αποκαλύπτουν ότι η αυξημένη διαφάνεια είναι το κλειδί για τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ αυτού που υποστηρίζουν οι επωνυμίες ότι κάνουν για τη βιωσιμότητα και του τι κάνουν στην πραγματικότητα», δήλωσε ο Dave Dickson, ιδρυτής της PicoNext. Χρησιμοποιώντας ένα ψηφιακό διαβατήριο προϊόντος, οι επωνυμίες μπορούν να δείξουν τον πραγματικό αντίκτυπο των προσπαθειών τους για βιωσιμότητα, με αποτέλεσμα την αυθεντική σύνδεση με τους πελάτες της Gen Z και τους Millennial.

Σύμφωνα με την έρευνα, για τους 1.001 διαδικτυακούς καταναλωτές στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, η ανακυκλωσιμότητα ήταν το κορυφαίο χαρακτηριστικό που αυξάνει κατά 56% την πιθανότητα αγοράς για τους οικολογικούς αγοραστές. Άλλα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν τον τύπο των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν (44%), τις δηλώσεις κατά της παιδικής εργασίας (39%), τις προσπάθειες μείωσης των απορριμμάτων (39%) και τις προσπάθειες χρήσης καθαρής ενέργειας (38%).

Οι καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι οι κύριοι λόγοι πρόσβασης στα χαρακτηριστικά βιωσιμότητας του προϊόντος περιλαμβάνουν την ικανότητα επαλήθευσης της γνησιότητας του προϊόντος (34%), την ικανότητα επαλήθευσης των ισχυρισμών βιωσιμότητας μιας μάρκας (33%) και την ικανότητα εντοπισμού υπηρεσιών ανακύκλωσης (33 %).

Τα μέτρα που λαμβάνει η ΕΕ κατά του greenwashing

Ο Κανονισμός Ecodesign for Sustainable Products (ESPR) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιβάλλει την έναρξη εφαρμογής του ψηφιακού διαβατηρίου (DPP) το 2026. Δεδομένου ότι πολλοί κατασκευαστές των ΗΠΑ πωλούν τα προϊόντα τους στην Ευρώπη, θα πρέπει επίσης να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς. Οι μπαταρίες είναι το πρώτο προϊόν που θα πρέπει να συμμορφωθεί, για να ακολουθήσει κάποια στιγμή η ένδυση. Η πρόταση ESPR ζητά από τα DPP να προσδιορίζουν, μεταξύ άλλων, την ανθεκτικότητα, την επαναχρησιμοποίηση, την επισκευή ενός προϊόντος και την παρουσία ουσιών που εμποδίζουν την κυκλικότητα και το ανακυκλωμένο περιεχόμενο.

Ακόμη, το οικολογικό σήμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μια εθελοντική σήμανση για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις αναφορικά με την περιβαλλοντική πολιτική τους, αποτελεί μια πολύτιμη πηγή ενημέρωσης για τους Ευρωπαίους καταναλωτές προκειμένου να προβούν σε πιο συνειδητές επιλογές κερδίζει έδαφος αν και με χαμηλές ταχύτητες.

Το σήμα εισήχθη το 1992 και πιστοποιεί προϊόντα με εγγυημένη, ανεξάρτητη εξακρίβωση χαμηλής περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Για να απονεμηθεί το οικολογικό σήμα της ΕΕ, τα αγαθά και οι υπηρεσίες θα πρέπει να πληρούν υψηλά περιβαλλοντικά πρότυπα καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους: από την εξόρυξη πρώτων υλών έως την παραγωγή και τη διανομή έως τη διάθεση. Η ετικέτα ενθαρρύνει επίσης τις εταιρείες να αναπτύξουν καινοτόμα προϊόντα που είναι ανθεκτικά, εύκολα στην επισκευή και ανακυκλώσιμα.

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από τον Μάρτιο του 2023, έχει αυξηθεί κατά 9% ο αριθμός των χορηγούμενων αδειών χρήσης του και κατά 1% ο αριθμός των προϊόντων που το φέρουν. Πλέον το σήμα έχει χορηγηθεί σε σχεδόν 90.000 πιστοποιημένα προϊόντα και υπηρεσίες από 25 διαφορετικές ομάδες προϊόντων. Πιο συγκεκριμένα, το σήμα αυτό το φέρουν πάνω από 35.000 χρώματα και βερνίκια, 20.000 προϊόντα χαρτιού, σχεδόν 12.000 απορρυπαντικά, πάνω από 9.000 κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, πάνω από 2.000 προϊόντα επίπλωσης, 750 καλλυντικά προϊόντα και 200 υπηρεσίες καθαρισμού εσωτερικών χώρων. Τα τουριστικά καταλύματα πρωτοστατούν στις χορηγηθείσες άδειες, καθώς το τελευταίο 6μηνο, χορηγήθηκαν 76 νέες άδειες χρήσης του οικολογικού σήματος της ΕΕ (αύξηση κατά 15%), με αποτέλεσμα 620 τουριστικά καταλύματα να φέρουν πλέον το σήμα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider