Τελικά μένουν ή φεύγουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035;

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τελικά μένουν ή φεύγουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035;
Σύμφωνα με τα νέα πρότυπα επιδόσεων για τις εκπομπές CO2, όλα τα καινούργια αυτοκίνητα και ημιφορτηγά που ταξινομούνται στην Ευρώπη από το 2035 και μετά θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών.

Η τελική έγκριση από τα κράτη μέλη της ΕΕ των αναθεωρημένων κανονισμών σχετικά με τα πρότυπα εκπομπών άνθρακα (CO2) για τα καινούργια αυτοκίνητα και ημιφορτηγά σηματοδοτεί τον τερματισμό πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα από το 2035 αλλά άφησε, τελικά, «παραθυράκι» για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Σύμφωνα με τα νέα πρότυπα επιδόσεων για τις εκπομπές CO2, όλα τα καινούργια αυτοκίνητα και ημιφορτηγά που ταξινομούνται στην Ευρώπη από το 2035 και μετά θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών. Προσδοκία της Κομισιόν είναι αυτά τα αυστηρότερα πρότυπα CO2 να μειώσουν τις εκπομπές από τις μεταφορές, ώστε να επιτευχθεί σταθερή πρόοδος προς την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών και την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε όλη την ΕΕ, διαφυλάσσοντας την καινοτομία και τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Όμως, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, «σε συνοδευτική της ψηφοφορίας δήλωση, η Επιτροπή δεσμεύτηκε να υποβάλει προτάσεις ώστε να επιτρέπεται η ταξινόμηση αυτοκινήτων και ημιφορτηγών που κινούνται αποκλειστικά με καύσιμα ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα μετά το 2035, σύμφωνα με το σχετικό αίτημα των συννομοθετών στον κανονισμό». Με τον όρο «ουδέτερου ισοζυγίου» εννοεί τη συμπερίληψη των αυτοκίνητων που λειτουργούν με e-fuels και μετά το 2035, ένα αίτημα που είχε υποβάλει η Γερμανία και το οποίο εν μέρει εκτροχίασε την κάθετη απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ήπειρο από το 2035.

Η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα απαιτεί όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται να έχουν 55% χαμηλότερες εκπομπές CO2 από το 2030 (σε σχέση με τα επίπεδα εκπομπών ρύπων του 2021) και μηδενικές εκπομπές CO2 από το 2035.

Τα καύσιμα ουδέτερου ισοζυγίου, τα οποία θα μπορούσαν να αποτελούν μέρος της στρατηγικής για μηδενικές εκπομπές, θεωρούνται ουδέτερα ως προς τον άνθρακα επειδή παράγονται με τη χρήση δεσμευμένων από την ατμόσφαιρα εκπομπών CO2 και υδρογόνου και όταν αυτές οι εκπομπές απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα κατά την καύση, αυτό εξισορροπεί τις εκπομπές. Τα e-fuels, ωστόσο, δεν αποτελούν ακόμη λύση ευρείας κλίμακας καθώς ούτε η τεχνολογία ούτε η παραγωγή τους (η οποία είναι ακριβή) έχουν φθάσει στο επίπεδο που απαιτείται για να αξιοποιηθούν ευρέως εμπορικά.

Έτσι, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα, το Φθινόπωρο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα προτείνει τους τρόπους για να συνεχιστούν οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα καταναλώνουν ηλεκτροκαύσιμα και μετά το 2035.

Πάντως, παρά την προσθήκη της τελευταίας στιγμής, στόχος της Κομισιόν είναι να ξεκινήσει στην ΕΕ η φάση υλοποίησης της νομοθετικής δέσμης προσαρμογής στον στόχο του 55 %, την οποία παρουσίασε η Επιτροπή τον Ιούλιο του 2021 με σκοπό την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ηλεκτροκίνηση: Μόλις 1 στους 2 Ευρωπαίους είναι έτοιμος για την μετάβαση μέχρι το 2035

Καραμανλής: Διπλός μας στόχος είναι μηδενικοί ρύποι και μεταμόρφωση της Ελλάδας σε κόμβο logistics

Ευρωπαϊκό Συμβούλιο: Άμεσα συμφωνία για «πράσινη μετάβαση» και μεταρρύθμιση της εσωτερικής αγοράς ενέργειας

gazzetta
gazzetta reader insider insider