Οι εταιρείες κάνουν τα πρώτα τους βήματα για τη βιώσιμη κατανάλωση - Η ΕΕ καλεί για μεγαλύτερη συμμετοχή

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Οι εταιρείες κάνουν τα πρώτα τους βήματα για τη βιώσιμη κατανάλωση - Η ΕΕ καλεί για μεγαλύτερη συμμετοχή
Γνωστές επιχειρήσεις ανοίγουν το δρόμο για μεγαλύτερη διαφάνεια και αποτροπή του greenwashing.

Με μικρή σχετικά συμμετοχή αλλά μεγάλα ονόματα να αναλαμβάνουν δράση δημοσιεύθηκαν οι πρώτες εκθέσεις προόδου των επιχειρήσεων για τη βιώσιμη κατανάλωση στο πλαίσιο της σχετικής πρωτοβουλίας της Κομισιόν.

Επιχειρήσεις όπως οι Ceconomy, Colruyt Group, Décathlon, Engie, Erste Group, LEGO, L'Oréal, Phillips και Renewd υπέβαλαν εθελοντικά εκθέσεις σχετικά με την πρόοδό τους στις βασικές δεσμεύσεις τις οποίες ανέλαβαν ανοίγοντας έτσι το δρόμο για μεγαλύτερη διαφάνεια και αποτροπή φαινομένων όπως είναι το greenwashing.

Η εν λόγω πρωτοβουλία, η οποία ξεκίνησε πιλοτικά τον Ιανουάριο του 2021, παροτρύνει τις εταιρείες να αναλάβουν εθελοντική δέσμευση για την περαιτέρω στήριξη της βιώσιμης κατανάλωσης, πέραν των απαιτήσεων που επιτάσσει ο νόμος. Ορισμένες από τις πρακτικές που εισήγαγαν είναι η αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην παραγωγή ηλεκτρισμού και η ενίσχυση της προβολής των βιώσιμων προϊόντων από τους λιανεμπόρους.

Οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν, θα πρέπει υποχρεωτικά να δεσμευθούν να αναγνωρίσουν το αποτύπωμα άνθρακά τους και να το μειώσουν θέτοντας στόχους που μπορούν να μετρηθούν και να ελεγχθούν τα επόμενα χρόνια ενώ θα πρέπει να συνδυάσουν την παραπάνω στρατηγική με ένα από τα παρακάτω σημεία:

-αύξηση της κυκλικότητας στις δραστηριότητές τους (π.χ. χρήση περισσότερων ανακυκλωμένων ή βιώσιμων υλικών, δημιουργία λιγότερων αποβλήτων, χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας στις παραγωγικές διαδικασίες)

-σεβασμός στην κοινωνική βιωσιμότητα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού της εταιρείας (π.χ. να περιγράφουν εσωτερικές διαδικασίες που διασφαλίζουν βιώσιμη παραγωγή, να καταχωρίζουν τα προϊόντα τους με αναγνωρισμένες ετικέτες).

Στον απόηχο των πρώτων αυτών δράσεων, η Επιτροπή καλεί τώρα περισσότερες εταιρείες να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακά τους, αναλαμβάνοντας παράλληλα δέσμευση για τουλάχιστον μία πτυχή της βιώσιμης κατανάλωσης στο πλαίσιο της Δέσμευσης για τη Βιώσιμη Κατανάλωση: τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος, τη μετάβαση σε ένα πιο κυκλικό επιχειρηματικό μοντέλο και/ή τον σεβασμό των πτυχών της κοινωνικής βιωσιμότητας.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Επίτροπος Δικαιοσύνης κ. Ντιντιέ Ρεντέρς, δήλωσε σχετικά: «Πέρυσι καλέσαμε εταιρείες όλων των μεγεθών να συνεισφέρουν στην προσπάθειά μας να βοηθήσουμε τους καταναλωτές να κάνουν πιο οικολογικές επιλογές. Σήμερα, χαίρομαι που βλέπω τις πρώτες εκθέσεις προόδου, οι οποίες εξασφαλίζουν πιο διαφανή ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με τις δράσεις των εταιρειών για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και τη βελτίωση της βιωσιμότητας των προϊόντων. Παροτρύνω και άλλες εταιρείες να ενταχθούν στη δέσμευσή μας. Μόνο μέσα από τη συνεργασία θα μπορέσουμε να δώσουμε μεγαλύτερη ώθηση στη βιώσιμη κατανάλωση στην ΕΕ.»

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Έξυπνες αγορές: Πώς να μην πέσετε θύματα του greenwashing

ESG: Υψηλός ο κίνδυνος για Greenwashing το 2022

Μέτρα για την προστασία των επενδυτών από το greenwashing ζητά το ΔΝΤ

gazzetta
gazzetta reader insider insider