Tip of the Day

Ποιες ζημιές προκαλούν στο αυτοκίνητο οι λακκούβες του οδοστρώματος

16-10-2024 | 07:25
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ποιες ζημιές προκαλούν στο αυτοκίνητο οι λακκούβες του οδοστρώματος

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι οδηγοί στους ελληνικούς δρόμους είναι οι λακκούβες. Το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών, όπου τα νερά από τις βροχές ή ο πάγος γιγαντώνουν το πρόβλημα. Συνήθως οι λακκούβες ξεκινούν από μικρές τρύπες στο οδόστρωμα και καταλήγουν να είναι μεγάλες και επικίνδυνες, οι οποίες χαλούν σημαντικά μέρη της ανάρτησης και των τροχών σε ένα αυτοκίνητο.

Μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να προκαλέσει ζημιά στα ελαστικά, σχίζοντάς τα ή μετά από μεγάλη επιβάρυνση να μην μπορούν αυτά να κρατούν μια συγκεκριμένη πίεση. Τα ελαστικά που είναι περισσότερο επιρρεπή στις κακοτεχνίες του δρόμου είναι αυτά που έχουν χαμηλό προφίλ. Μπορεί να δημιουργηθεί εξόγκωμα στο προφίλ του ελαστικού πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα. Το εξόγκωμα είναι ένδειξη ότι έχει σπάσει το ενισχυτικό πλέγμα που βρίσκεται στο εσωτερικό μέρος του ελαστικού, με αποτέλεσμα να μειωθεί η αντοχή του. Μια άλλη συνέπεια είναι να βγει μέρος του πέλματος από τον βασικό κορμό του ελαστικού.

Μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να στραβώσει ή ακόμα και να σπάσει τη ζάντα. Ειδικά αν αυτή είναι μεγάλης διαμέτρου, όπως για παράδειγμα άνω από 17 ίντσες. Στην καλύτερη περίπτωση, αυτό που μπορεί να συμβεί είναι ένα ράγισμα στη ζάντα το οποίο όμως, είναι πιθανό να μην αντιληφθεί ο οδηγός κατευθείαν, κυρίως επειδή δεν θα είναι ορατό. Αν μετά από ώρες ή την επόμενη ημέρα παρατηρήσει ο οδηγός ότι το ελαστικό της συγκεκριμένης ζάντας έχει χάσει αέρα, τότε θα πρέπει να απευθυνθεί άμεσα σε κάποιο εξειδικευμένο βουλκανιζατέρ, ώστε να γίνει η ανάλογη διάγνωση και η επιδιόρθωση της ζάντας. Τα ελαστικά τεχνολογίας run flat επειδή είναι πιο σκληρά σε σχέση με τα συμβατικά, είναι πιθανό σε μια λακκούβα να επιβαρύνουν τη ζάντα πολύ περισσότερο από ένα συμβατικό ελαστικό, ειδικά αν η ζάντα είναι μεγάλης διαμέτρου.

Το σύστημα αναρτήσεων του αυτοκινήτου είναι σχεδιασμένο ώστε να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και να προσφέρει ομαλή κύλιση σε κάθε είδους οδόστρωμα. Όμως μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να την καταπονήσει σε μεγάλο βαθμό, ώστε να χάσει την ευθυγράμμισή της, να σπάσει τα ακρόμπαρα ή να σκάσει λόγω μεγάλης καταπόνησης κάποιο αμορτισέρ. Αν το αυτοκίνητο χάσει την ευθυγράμμισή του, ο οδηγός θα παρατηρήσει ότι το τιμόνι θα βρίσκεται εκτός κέντρου, το αυτοκίνητο θα κλίνει μονίμως προς μια κατεύθυνση, θα χάσει τη σταθερότητα στις στροφές και τα ελαστικά θα φθείρονται ανομοιόμορφα.

Οι βαθιές λακκούβες μπορούν να προκαλέσουν βαθουλώματα και τρύπες στο σύστημα εξάτμισης όπως τις σωληνώσεις ή τον καταλύτη. Αυτό συμβαίνει γιατί το σύστημα εξάτμισης βρίσκεται εκτεθειμένο κάτω από το αυτοκίνητο, πολλές φορές χωρίς κάποιο προστατευτικό κάλυμμα.

Τέλος, μια μεγάλη λακκούβα μπορεί να φθείρει ή να σπάσει έναν χαμηλό προφυλακτήρα κυρίως όταν πρόκειται για σπορ όχημα. Αν και αυτού του τύπου η ζημιά είναι συνήθως αισθητική και δεν επηρεάζει την ασφάλεια ή τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, είναι κάτι το οποίο οι οδηγοί θα πρέπει να προσέχουν διότι το κόστος επισκευής δεν είναι αμελητέο.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

21:55

ΕΒΕΠ: Ο προϋπολογισμός του 2026 επιχειρεί βήματα σύγκλισης της ελληνικής οικονομίας

21:39

Hellenic Train: Ακινητοποιήθηκε τρένο στον Δομοκό - Πώς θα αποζημιωθούν οι επιβάτες

21:35

Κλήρωση Eurojackpot 16/12/25: Τα αποτελέσματα και οι αριθμοί που κερδίζουν

21:27

Η Honda κάνει σημαντικά βήματα για επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050

21:19

Ταϊλάνδη - Καμπότζη: Τουλάχιστον 34 νεκροί και 800.000 εκτοπισμένοι λόγω των μαχών στα σύνορα

21:14

Μιχαηλίδου: Ενισχύουμε την Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων, επενδύουμε στις επιλογές τους

21:06

Κομισιόν: Μέτρα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού τομέα υγείας

21:01

Όλη η ρύθμιση για τα δάνεια σε ελβετικό - «Κούρεμα» έως 50% και σταθερό επιτόκιο - Ερωτήσεις απαντήσεις

20:55

Allwyn - ΟΠΑΠ: Τροποποίηση των όρων συνένωσης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων

20:50

Εγκρίθηκε με 159 «Ναι» ο προϋπολογισμός για το 2026

20:36

Συμβούλιο Περιβάλλοντος: Η Ευρώπη δεν προλαβαίνει τους στόχους για το 2030 - Η κυκλική οικονομία ο μεγάλος «ασθενής»

20:35

Ιταλικά ΜΜΕ: Από τον Ιανουάριο οι τουρίστες θα πληρώνουν 2 ευρώ για να δουν τη «Φοντάνα Ντι Τρέβι»

20:25

Νέα δημοσκόπηση: Εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του Ζελένσκι δείχνει το 61% των Ουκρανών

20:11

Μπλόκα αγροτών: Την Πέμπτη στις Σέρρες η κρίσιμη συνεδρίαση της Πανελλαδικής Επιτροπής

20:01

Στάση εργασίας στα λεωφορεία την Τετάρτη - Ποιες ώρες τραβούν χειρόφρενο

19:55

ΕΕ: Νέα μέτρα κατά του ρωσικού σκιώδους στόλου και της Λευκορωσίας

19:52

Σε ισχύ η νέα νομοθεσία της ΕΕ για τη μείωση της ρύπανσης από μικροπλαστικά

19:43

Κρεμλίνο: Η συμμετοχή των Ευρωπαίων στις διαπραγματεύσεις δεν προμηνύει τίποτα καλό

19:36

Ανδρουλάκης: Η Ελλάδα έχει ανάγκη από πολιτική αλλαγή - Η χώρα οδηγείται σε νέα αδιέξοδα

19:23

H ΕΤΕπ διπλασιάζει τη χρηματοδότηση για προσιτή στέγαση - 6 δισ. ευρώ έως το 2026

19:13

Κληρώθηκαν τα νέα μέλη του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου και Εκλογοδικείου για το 2026-2027

19:04

Μητσοτάκης: Τα έξι νέα μέτρα για τη στέγαση - Περιορισμοί στο Airbnb, ρύθμιση για δάνεια σε ελβετικό φράγκο

19:03

Πιερρακάκης: Οι ιδιωτικές επενδύσεις θα οδηγήσουν σε πιο ισχυρή ανάπτυξη

18:53

Μαρινάκης: Είμαστε η γενιά που πρέπει να ανοίξει τη συζήτηση για το δημογραφικό

18:40

Απώλειες στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια με «βαρίδι» τον αμυντικό κλάδο

18:37

Δώδεκα ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με το ευρωπαϊκό σχέδιο οικονομικά προσιτής στέγασης

18:32

Το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε ενισχυμένα μέτρα προστασίας για τους αγρότες

18:29

Χατζηδάκης: Το πλαίσιο πρόσθετης στήριξης των αγροτών - Τι είπε για αγροτικό ρεύμα, ΕΦΚ πετρελαίου, ΕΛΓΑ

18:27

Κομισιόν: Αναθεωρείται ο στόχος για πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων βενζινοκίνητων - πετρελαιοκίνητων οχημάτων το 2035

18:20

Γερμανία: Αντιδράσεις για τον αποκλεισμό της Deutsche Welle από τη Ρωσία