Η ισχυρή δέσμευση σε περιβαλλοντικά, κοινωνικά και θέματα διακυβέρνησης (ESG) μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις επιχειρήσεις στον τομέα της φιλοξενίας, ειδικά για εκείνες που μπορούν να πουν μια συναρπαστική ιστορία για το συνεχιζόμενο ταξίδι ESG.
Και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς ότι ο κλάδος αντιμετωπίζει πλέον πολλές προκλήσεις. Πρώτον, ο αυξανόμενος πληθωρισμός, που επιδεινώνεται από γεωπολιτικές ανησυχίες, θα μπορούσε να εκτροχιάσει την ανάπτυξη καθώς οι καταναλωτές αναθεωρούν τις δαπάνες για ταξίδια. Δεύτερον, οι υπηρεσίες διαμονής και τροφίμων έχουν διπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια ενώ στον απόηχο της πανδημίας, οι επισκέπτες δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των πελατών, ενώ αναζητούν ουσιαστικές εμπειρίες, είτε πρόκειται για βιώσιμα ταξίδια και τουρισμό είτε για αυθεντικές τοπικές γεύσεις.
Με τις κορυφαίες εταιρείες φιλοξενίας να θέτουν ήδη στόχους για καθαρές μηδενικές εκπομπές, η παρακολούθηση και η μείωση των εκπομπών άνθρακα, σε όλη τη χρήση ενέργειας, τις μεταφορές, τα ταξίδια και τις διάφορες λειτουργίες, θα γίνεται όλο και πιο κρίσιμη. Άλλοι στόχοι ESG που μπορούν να διαφοροποιήσουν μια επιχείρηση περιλαμβάνουν την προστασία των φυσικών πόρων, την βιώσιμη και τοπική προμήθεια, την μηδενική παραγωγή αποβλήτων και τη διατήρηση του νερού.
Τα ενδιαφερόμενα μέρη έχουν ευρείες προσδοκίες. Περισσότερο από το 60% των καταναλωτών δηλώνουν ότι οι τομείς εστίασης του ESG περιλαμβάνουν την ασφάλεια δεδομένων και το απόρρητο, την κλιματική αλλαγή, την ασφάλεια και την ποιότητα προϊόντων ενώ ακολουθούν η υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων και η φυλετική, εθνική και έμφυλη ποικιλομορφία, ισότητα και ένταξη. Σε αυτό το πλαίσιο, οι πελάτες των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων επιθυμούν οι επιχειρήσεις να εντείνουν τις επενδύσεις σε όλους αυτούς τους τομείς.
Οι κανόνες και πρότυπα βρίσκονται επίσης σε εξέλιξη, συμβάλλοντας σε αυτές τις πρωτοβουλίες ESG:
Στις ΗΠΑ, η SEC έχει προτείνει νέους κανόνες για τη βελτίωση και την τυποποίηση των γνωστοποιήσεων. Οι προτεινόμενες γνωστοποιήσεις ευθυγραμμίζονται σε γενικές γραμμές με πλαίσια όπως η Task Force για τις οικονομικές γνωστοποιήσεις που σχετίζονται με το κλίμα (TCFD). Η SEC έχει επίσης προτείνει νέους κανόνες κυβερνοασφάλειας για την βελτίωση και την τυποποίηση αυτών των γνωστοποιήσεων.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εταιρείες που εδρεύουν στις ΗΠΑ με οντότητες εκεί πιθανότατα θα πρέπει να συμμορφωθούν με την Οδηγία Αναφοράς Εταιρικής Αειφορίας (CSRD) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Στο συνέδριο COP26 ανακοινώθηκε ο σχηματισμός του Διεθνούς Συμβουλίου Προτύπων Αειφορίας (ISSB), κάτι το οποίο αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την ανάπτυξη συνεπών προτύπων αναφοράς.
Υπό αυτές τις συνθήκες, εταιρείες θα πρέπει να κινηθούν γρήγορα για να εφαρμόσουν τη σωστή υποδομή για την αναφορά ESG. Για τον κλάδο της φιλοξενίας, αυτό μπορεί να σημαίνει εξέταση του ρόλου του ESG σε όλο τον κύκλο ζωής των περιουσιακών στοιχείων του ξενοδοχείου και αποκάλυψη πληροφοριών σχετικά με τους κινδύνους και τις ευκαιρίες ESG που επηρεάζουν την αξία μιας επιχείρησης.
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα πάγια, μακροπρόθεσμα περιουσιακά στοιχεία του κλάδου της φιλοξενίας. Η μετασκευή κτιρίων για να γίνουν ενεργειακά αποδοτικά, για παράδειγμα, είναι συχνά πιο δαπανηρή από τον σχεδιασμό βιώσιμων κτιρίων κατά το στάδιο της ανάπτυξης.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.