Tip of the Day

Συμβουλές για επιτυχημένο ψηφιακό μάρκετινγκ

19-01-2022 | 07:30
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Συμβουλές για επιτυχημένο ψηφιακό μάρκετινγκ
Η πανδημία έχει επιφέρει ριζικές αλλαγές στον τρόπο που οι επιχειρήσεις καταρτίζουν τα πλάνα μάρκετινγκ.

Το ψηφιακό μάρκετινγκ αποτέλεσε το βασικό συνδετικό κρίκο μεταξύ επιχειρήσεων και πελατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19. Για τους επιχειρηματίες, τα κανάλια ψηφιακού μάρκετινγκ, όπως η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τους προσφέρουν την ευκαιρία να προσεγγίσουν πελάτες ξοδεύοντας ένα μέρος του προϋπολογισμού που διαφορετικά θα είχαν εξαντλήσει σε παραδοσιακά κανάλια μάρκετινγκ.

Με τις προκλήσεις και τους περιορισμούς που φέρνει η μετάλλαξη «Όμικρον», οι επικεφαλής των επιχειρήσεων θα πρέπει να εξετάσουν πώς το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να τους βοηθήσει να μην ξεφύγουν από τα ομολογουμένως πιο σφιχτά budget, παραμένοντας συνδεδεμένοι με το κοινό τους. Έτσι, οι τάσεις τις εποχής υποδεικνύουν συγκεκριμένες τακτικές και μεθόδους.

Μια από τις πιο φρέσκιες τάσεις είναι το Metaverse (μετασύμπαν), η εικονική πραγματικότητα στην οποία έχει αναφερθεί και ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ. Σε μια επιστολή του εξήγησε γιατί το Facebook, που τώρα ονομάζεται Meta, αγκαλιάζει το metaverse. «Σε αυτό το μέλλον, θα μπορείτε να βρίσκεστε στο γραφείο χωρίς μετακίνηση, σε μια συναυλία με φίλους ή στο σαλόνι των γονιών σας για να προλάβετε τη διαφορά. Αυτό θα ανοίξει περισσότερες ευκαιρίες ανεξάρτητα από το πού ζείτε. Θα μπορείτε να αφιερώνετε περισσότερο χρόνο σε ό,τι σας ενδιαφέρει, να μειώσετε τον χρόνο για τη μετακίνηση και να μειώσετε το αποτύπωμα άνθρακα», έγραψε.

Οι επιχειρήσεις και οι έμποροι θα πρέπει να αρχίσουν να εξετάζουν ποιος θα είναι ο ρόλος τους σε αυτό το νέο σύμπαν και να αναζητήσουν τρόπους να συγκεράσουν την εικονική πραγματικότητα και τις φυσικές εμπειρίες, έτσι ώστε οι καταναλωτές να έχουν περισσότερους από έναν τρόπους για να γνωρίσουν την επωνυμία.

Τα τελευταία χρόνια, η έννοια «από στόμα σε στόμα» έχει τεθεί σε άλλη βάση. Δεν πρόκειται για την ευρεία διάδοση ενός μηνύματος, αλλά για τη δυνατότητα της επιχείρησης να «επιστρατεύσει» τους κατάλληλους ανθρώπους να μιλήσουν για την επωνυμία της. Το Influencer Marketing είναι μία νέα τακτική, η οποία ήρθε για να μείνει. Ως προς αυτό, ο αριθμός των ακολούθων δεν είναι πάντα καλός δείκτης της αποτελεσματικότητας ενός παράγοντα επιρροής στη διαμόρφωση στάσης και λήψης αποφάσεων αλλά πρέπει να συνυπολογίζεται και ο παράγοντας της αφοσίωσης.

Φυσικά, για να στεφθούν με επιτυχία όλες οι παραπάνω ενέργειες, θα πρέπει η ομάδα μάρκετινγκ μιας εταιρείας να γνωρίζει τις τελευταίες τάσεις μάρκετινγκ και ιδιαίτερα τα εργαλεία του ψηφιακού μάρκετινγκ.

Για παράδειγμα, το βίντεο είναι ένας στρατηγικός τρόπος προσέγγισης πελατών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εδώ και χρόνια και μάλιστα εξακολουθεί να αποτελεί έναν προσφιλή τρόπο προσέγγισης των διαφόρων κοινών. Πλατφόρμες όπως το TikTok και το Instagram παρουσιάζουν νέους τρόπους με τους οποίους οι εταιρείες μπορούν να επικοινωνούν με τους πελάτες τους. Οι τάσεις επεξεργασίας βίντεο συνεχίζουν επίσης να εξελίσσονται, επομένως απαιτείται κατάλληλα καταρτισμένο προσωπικό.

Βέβαια, στο τέλος όλα θα κριθούν από το... αφήγημα της κάθε εταιρείας. Το να χρησιμοποιήσει κάποια κεφάλαια και να τα εκμεταλλευθεί σωστά τα κανάλια μάρκετινγκ δεν σημαίνει ότι το όλο εγχείρημα θα έχει επιτυχία. Στο τέλος όλα θα κριθούν από την ιστορία που έχει να διηγηθεί μια επιχείρηση στους πελάτες της. Εάν η ιστορία και η αποστολή μιας επωνυμίας περιστρέφεται γύρω από τους πελάτες της και εάν το προϊόν/η υπηρεσία της συμβάλουν στην επιτυχία των στόχων τους, τότε η στρατηγική που χρησιμοποιείται είναι όντως επιτυχημένη.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης Tip of the Day

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

14:28

Μητσοτάκης: Υλοποιείται το μεγαλύτερο πρόγραμμα αναβάθμισης του κτιριολογικού εξοπλισμού του ΕΣΥ

14:13

Παγκοσμίως, 1,6 δισ. άνθρωποι αντιμετωπίζουν καταστροφικές δαπάνες υγείας

14:00

Αγρότες στο δρόμο (Νο ΙΙΙ): Γιατί δεν είμαστε Ολλανδία – Τα μαθήματα από τις… στατιστικές του ΟΠΕΚΕΠΕ

13:53

Ουκρανία: Ρωσικά drones και πύραυλοι έπληξαν σιδηροδρομικό κόμβο κοντά στο Κίεβο

13:45

SAFER: Ένα καινοτόμο ψηφιακό εργαλείο για την περιβαλλοντική ευθύνη που αναπτύχθηκε στην Ελλάδα

13:26

Μητσοτάκης: Η κυβέρνηση είναι ανοιχτή στον διάλογο με τους αγρότες - Eίμαστε εδώ να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε

13:14

Τσιάρας: Ανοιχτή η πόρτα του υπουργείου για διάλογο με τους αγρότες

13:01

ΓΓΠΠ: Έως το απόγευμα και με μειούμενη ένταση τα καιρικά φαινόμενα

12:54

Δένδιας: Δημιουργούμε το πιο ισχυρό Ναυτικό στην ιστορία της Ελλάδας

12:46

Ουκρανοί και Αμερικανοί συνεχίζουν τις συνομιλίες τους στη Φλόριντα

12:35

ΔΥΠΑ: Ενδυναμώνει τους πολίτες μέσω συμβουλευτικών δράσεων

12:26

Bloomberg: Η διατλαντική συμμαχία διαρρηγνύεται - Μπορεί η Ευρώπη να υπερασπιστεί τον εαυτό της;

12:05

Γερμανία: Ο καγκελάριος Μερτς επισκέπτεται την Ιορδανία και το Ισραήλ

11:53

Θεοδωρικάκος: Ο νέος αναπτυξιακός νόμος προβλέπει την διάθεση ενός δισ. ευρώ για στήριξη παραγωγικών επενδύσεων

11:44

Τέσσερις νεκροί σε ανταλλαγές πυρών στα σύνορα Αφγανιστάν-Πακιστάν

11:34

ΔΟΑΕ: Το προστατευτικό κέλυφος στο Τσερνόμπιλ δεν προστατεύει απ' τη ραδιενέργεια λόγω χτυπημάτων drones

11:25

ΗΠΑ: Νέες απελάσεις παράτυπων μεταναστών από τη Βενεζουέλα

11:16

Πτώση βράχων στη λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου, έκλεισε η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας

10:56

Σκληραίνουν τη στάση τους οι αγρότες - Μπλόκα μέχρι και τις γιορτές

10:24

Πράγα: Χριστούγεννα στη «χρυσή πόλη»

09:59

Ρωσία: Η χρήση ρωσικών πόρων για χρηματοδότηση της Ουκρανίας θα είχε πολύ σοβαρές συνέπειες για την ΕΕ

09:49

Κυρανάκης: Τα τρόλεϊ υπηρέτησαν αποτελεσματικά την Αττική για πάνω από μισό αιώνα

09:38

Καναδάς: Αφαίρεσε τη Συρία από τον κατάλογο των κρατών που υποστηρίζουν την τρομοκρατία

09:28

Μηνύματα επιβράβευσης της ελληνικής οικονομίας από Λονδίνο και Βρυξέλλες

09:04

Κακοκαιρία Byron: Μερική αποκατάσταση στη σιδηροδρομική συγκοινωνία Αθηνών - Θεσσαλονίκης

08:47

Τέλη κυκλοφορίας: Πώς θα γλιτώσετε την πληρωμή τους - Τα βήματα που οδηγούν στην ψηφιακή ακινησία οχημάτων

08:41

Δώρο Χριστουγέννων: Πότε θα το λάβουν οι άνεργοι - Γιατί θα δοθεί νωρίτερα στους μισθωτούς

08:27

ΕΕ: Νέα «ένεση» 5,2 δισ. ευρώ για καθαρές τεχνολογίες και πράσινη βιομηχανία – Τι αλλάζει με το Innovation Fund 2025

08:18

Υπερταμείο: Πώς επανεκκινεί ο διαγωνισμός αξιοποίησης του «Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρου Μαρκόπουλου» – Το προηγούμενο «ναυάγιο»

08:11

Η εφορία αλλάζει εποχή: Τεχνητή νοημοσύνη, ψηφιακοί έλεγχοι και νέα φορολογικά εργαλεία από το 2026