
Τα χρηματιστήρια και η ακροδεξιά
Ακροδεξιά και αντιμεταναστευτικά κόμματα, που έχουν ήδη εισέλθει σε κυβερνήσεις και χώρες, όπως η Ιταλία, η Φινλανδία και η Ολλανδία, προηγούνται φέτος στις δημοσκοπήσεις ταυτόχρονα στις μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρώπης, γράφει η WSJ. Δεν ξέρω πως αυτό θα το εκλάβουν τα χρηματιστήρια. Κατά την προσωπική μου άποψη όχι τόσο καλά. Όμως αυτό μένει να το δούμε.
Η εικόνα του πλανητάρχη όπου κάθε μέρα είναι μια καινούρια έκπληξη δεν είναι κάτι που βοηθάει το αφήγημα των αγορών και πάντως ανεβάζει την αδρεναλίνη των κοινωνιών η οποία εκδηλώνεται με περιχαράκωση και συντηρητισμό. Οι αγορές αν και συντηρητικές θέλουν οι δουλειές να γίνονται και εν προκειμένω δεν ξέρω κατά πόσο θα γίνονται.
Όλα τα βλέμματα στη ΔΕΘ
Όλα τα βλέμματα στραμμένα στη ΔΕΘ που οι προετοιμασίες δίνουν και παίρνουν.
Σε ό, τι μας αφορά δεν ξέρω τελικώς πόσο θα αλλάξουν τα δεδομένα για το ελβετικό φράγκο, εννοώντας τις αλλαγές στα ήδη προβλεπόμενα. Η αίσθησή μου είναι πως επειδή άνοιξε το θέμα Ηρακλή για όλα τα παραπάνω θα υπάρξουν αδρές ανακοινώσεις και όχι νέες λεπτομέρειες, καθώς αυτό το το θέμα και το ενδεχόμενο να χτυπήσουν τα senior θα πρέπει με κάποιο τρόπο να αντιμετωπιστεί.
Η Alpha Bank και οι εξελίξεις
Η Alpha Bank είναι η τράπεζα με τις περισσότερες ειδήσεις. Και καταλαβαίνουμε, από όσα αναφέρουν τα διεθνή πρακτορεία για την Unicredit, πως εν τέλει το deal βρίσκεται σε εξέλιξη επί εδάφους θετικού. Κάτι που δεν συμβαίνει σε Γερμανία και Ιταλία.
Το αφήγημα των τραπεζών
Για να δούμε πως εξελίσσεται το πρόγραμμα των πιστωτικών ιδρυμάτων: Μέσα στην εβδομάδα οι διευθύνοντες σύμβουλοι των τραπεζών θα βρεθούν στη Νέα Υόρκη αναλύοντας το πρόγραμμά τους για το δεύτερο εξάμηνο στα συνέδρια της UBS και της Citi. Θα ακολουθήσει αργότερα το πρόγραμμα του Λονδίνου.
Τα περιθώρια της διόρθωσης
Κατά τα λοιπά το Χρηματιστήριο δείχνει να έχει περιθώρια και άλλης διόρθωσης χωρίς να χαλάσει η τάση. Βέβαια αν συνεχιστούν οι αιφνιδιασμοί του Τραμπ και η αναταραχή στην Γαλλία όλα αυτά μπορούν να μην ισχύουν. Γιατί όπως και να το κάνουμε στις αγορές δεν αρέσουν οι αβεβαιότητες και οι επικίνδυνες ακροβασίες και κυρίως η δημοσιονομική αστάθεια που είναι εμφανής στην Γαλλία.
Ράλι με αιτία
Τρελό ράλι της Intralot την περασμένη Παρασκευή και μάλιστα σε μια ημέρα δύσκολη. Όχι αδικαιολόγητο δεδομένου ότι η διαδικασία συγχώνευσης προχωρά κανονικά και εντός του σχεδιασμού. Μια συγχώνευση που χωρίς αμφιβολία θα αλλάξει εντελώς τα μεγέθη της εισηγμένης. Ρόλο στην κινητικότητα της μετοχής έπαιξαν και τα αποτελέσματα εξαμήνου που ανακοινώθηκαν με έμφαση στις ταμειακές ροές αλλά και τη δέσμευση για μέρισμα το 2026. Στις 8 Σεπτεμβρίου η Intralot θα κάνει παρουσίαση σε διεθνείς επενδυτές στο Λονδίνο ενώ είχε ήδη έχει κάνει άτυπα road show για την αύξηση κεφαλαίου.
Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά
Ένα από τα έργα που προχωρούν στη Θεσσαλονίκη είναι και η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά. Σύμφωνα με τον αρμόδιο υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο, ήδη οι 3 από τους 15 νέους συρμούς που θα συμπληρώσουν τη βασική γραμμή και την επέκταση βρίσκονται στο αμαξοστάσιο, ο 4ος βρίσκεται στο λιμάνι και θα βρεθεί κι αυτός στην Πυλαία τις επόμενες μέρες, ενώ μέχρι τον Φεβρουάριο του 2026 θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι. Πάντως, οι πρώτοι 7 συρμοί που είναι απολύτως απαραίτητοι, για να μπουν στη βασική γραμμή, θα είναι λειτουργικοί στην ώρα τους. Τα έργα πολιτικού μηχανικού της βασικής σύμβασης της Καλαμαριάς ξεπερνούν το 90% ολοκλήρωσης ως προς το φυσικό αντικείμενο. Για τις υπόλοιπες 6, εντελώς διαφορετικές και μεταξύ τους, συμβάσεις υπάρχει η δέσμευση ότι θα ολοκληρωθούν μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026. Στόχος είναι το Μετρό να δοθεί προς χρήση στα τέλη του Φεβρουάριου. Η διακοπή της γραμμής πρέπει να υπάρξει και αυτό θα γίνει κατά πάσα πιθανότητα σε δύο διαφορετικές περιόδους, συνολικά πάνω από ενάμιση μήνα. Και αυτό γιατί είναι πολύ βασικό να έχουμε την πιστοποίηση γερμανικής εταιρείας για το σύνολο της λειτουργίας του Μετρό: βασική γραμμή & επέκταση Καλαμαριάς. Να αναφέρουμε ότι εντός εβδομάδας ξεκινούν και οι δοκιμές για την επέκταση, που υλοποιεί ο όμιλος AKTOR.
Προχωρά το Flyover
Μεγάλη ανάσα στο κυκλοφοριακό της πόλης θα δώσει και το έργο του Flyover που υλοποιείται, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το πρώτο «μισό» του 2027, μέσω ΣΔΙΤ από ΑΒΑΞ – ΜΕΤΚΑ. Σύμφωνα με ανάρτηση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, οι εργασίες προχωρούν με ταχείς ρυθμούς και δίνονται λύσεις στα προβλήματα που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια της κατασκευής του. Για παράδειγμα, οι πολίτες ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο στο κινητό τους από εφαρμογή για τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην περιφερειακή οδό και τους εναλλακτικούς της περιφερειακής οδού άξονες, ώστε να επιλέξουν εναλλακτικές διαδρομές.
Οι υπεραξίες της Lamda
Για τη Lamda και το νέο, ιταλικής προέλευσης, mega deal στο Ελληνικό τα λέγαμε και προ ημερών. Η ανάπτυξη του κέντρου έρευνας και καινοτομίας θα γίνει στον χώρο που προορίζονταν για τα γραφεία των τραπεζών, ενώ θα έχει και οικιστικό τμήμα, όπως σας είχαμε πει. Κατ’ εκτίμηση αναλυτών, βάσει τιμών που είχε εγγράψει στα βιβλία της η Lamda, του κόστους κατασκευής και της αξίας της συναλλαγής, θα υπάρξει για την εισηγμένη μίνιμουμ όφελος – υπεραξία 200 εκατ. ευρώ, κατά άλλους υψηλότερο, κατά μερικές δεκάδες εκατ. ευρώ. Αρα, έχουμε νέα ηχηρή συνεργασία κοντά σε αυτές με Προκοπίου, Κωνσταντακόπουλο, Brooklane, Fourlis κ.α., συν σημαντική ρευστότητα, συν υπεραξία, συν υψηλότερη καθαρή θέση – NAV. Πώς, όμως, θα ανταποκριθεί η αγορά, θα φανεί στο ταμπλό.
Ξεπέρασε τις προσδοκίες
Ήδη βλέπουμε αλλαγές. Μέχρι πρόσφατα ήταν μία εκ των δύο μετοχών του FTSE Large Cap με αρνητική απόδοση εντός του έτους. Πλέον η Lamda Development το «γύρισε» το πρόσημο του 2025 και στο κλείσιμο της Παρασκευής «έγραφε» YTD +1,09%.
Καταλύτης το deal με τον ION Group που, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Axia Research, όχι μόνο βελτιώνει τις ταμειακές ροές της Lamda κατά 450 εκατ. ευρώ άμεσα, αντί για μετά το 2030, αλλά της αποφέρει και κέρδος περίπου 250 εκατ. ευρώ ή 1,41 ευρώ ανά μετοχή.
Μάλιστα η Axia επανέλαβε τη σύσταση buy και θα επανέλθει με νέα τιμή-στόχο, που σήμερα την τοποθετεί στα 11,50 ευρώ. Κι αυτό διότι, όπως ανέφεραν οι αναλυτές της Axia, αν και οι πωλήσεις γης ήταν ήδη μέσα στις παραδοχές τους, «η συγκεκριμένη συναλλαγή είναι πολύ μεγαλύτερη από τις προσδοκίες μας».
Real estate «παίκτης» η Intracom
H Intracom έχει εξελιχθεί και, μεταξύ άλλων, σε real estate «παίκτη». Με συμμετοχή σε έργα όπως το Project Voria, για το οποίο πρόσφατα σας λέγαμε ότι ξεκίνησαν εργασίες με ορίζοντα ολοκλήρωσης έως τις αρχές του 2028, σε κοινά projects σε αναπλάσεις ακτών (Βούλα, Βουλιαγμένη) με ΤΕΜΕΣ και Προκοπίου, με ανάπτυξη ξενοδοχειακής μονάδας δυναμικότητας 340 κλινών για στέγαση εργαζομένων στη Μύκονο, με τον εκσυγχρονισμό του τουριστικού συγκροτήματος Koufonisia Hotel & Resort (για 190-200 κλίνες, με εστιατόρια, κατοικίες προς πώληση, αναβάθμιση μαρίνας, υπάρχουν πληροφορίες μάλιστα για brand της Marriott) ή και τη δημιουργία παραθαλάσσιου boutique ξενοδοχείου 60 κλινών (το έργο βρίσκεται στο τελικό στάδιο σχεδιασμού, με στόχο την έκδοση οικοδομικών αδειών εντός του 2025) κ.α.. Και προφανώς, υπάρχει π.χ. η συμμετοχή στην Κέκροψ (μετά την πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου, η εταιρεία αναγνωρίστηκε ιδιοκτήτρια 13 στρεμμάτων εντός σχεδίου), το ποσοστό πέριξ του 14% στην έκταση που έχει αναλάβει να ωριμάσει στο Λαύριο η Dimand και στην οποία έχει πλειοψηφικό ποσοστό η Τράπεζα Πειραιώς (έχει εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα, έχουν καθοριστεί χρήσεις γης στην περιοχή) κ.α..
Οι επιδόσεις της ΤΕΡΝΑ
Βέβαια, πλέον μπήκαμε στον Σεπτέμβριο του 2025, και καλό σας μήνα παρεμπιπτόντως, αλλά όλα έχουν το ενδιαφέρον τους. Προ ημερών στο ΓΕΜΗ αναρτήθηκαν τα οικονομικά μεγέθη της ΤΕΡΝΑ, κατασκευαστικής θυγατρικής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, για το 2024. Για την ιστορία, η ΤΕΡΝΑ είχε τζίρο 1,3 δις ευρώ, EBITDA πάνω από 123 εκατ., κέρδη μετά από φόρους 16,2 εκατ. ευρώ, ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων κατά την 31.12.2024 πάνω από 4 δις ευρώ. Μέσα στο 2024 ανέλαβε πλήθος συμβάσεων ή αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος, αυτόνομα ή σε κοινοπραξία (για την Εγνατία Οδό, ενεργειακά, το Data Center της Microsoft, τεχνολογίας, μονάδες αποβλήτων στη Β. Ελλάδα, ξενοδοχεία και κτηριακά, φράγματα κ.α.), τάση που συνεχίστηκε και στους πρώτους μήνες του 2025 (τα έργα Daniel στη Θεσσαλία, ενεργειακό στη Μεγαλόπολη, το σιδηροδρομικό Νέα Καρβάλη – Τοξότες, ενεργειακό στην Κοζάνη κατά 50% με AKTOR, αξίας 214 εκατ., την επέκταση πάρκινγκ του ΔΑΑ με Redex αξίας 244 εκατ. ευρώ κ.α.), βάζοντας επιπλέον πάνω από 1,2 δις στο χαρτοφυλάκιό της.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.