BACKSTORY

Το φρένο στις χρεώσεις των ΑΤΜ - Πιο νωρίς μηδενίζει η Attica Bank - Πόλεμος στην υγεία

22-07-2025 | 07:00
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το φρένο στις χρεώσεις των ΑΤΜ - Πιο νωρίς μηδενίζει η Attica Bank - Πόλεμος στην υγεία

Το φρένο στις χρεώσεις των ΑΤΜ

Η άμεση απάντηση της κυβέρνησης στις χρεώσεις των τραπεζών στα ATMs, είναι ένα πολύ καλό νέο. Αναμένεται η τροπολογία να κατατεθεί, να ψηφισθεί μέσα στην εβδομάδα και μετά από κάποιες ημέρες εντός του Αυγούστου να τεθεί σε ισχύ. Περιορίζοντας το κόστος συναλλαγών για πελάτες αλλά και για επισκέπτες εν μέσω τουριστικής περιόδου. Μέχρι τότε -προσοχή- ισχύουν οι χρεώσεις.

Πιο νωρίς μηδενίζει η Attica Bank

Τα γρήγορα αντανακλαστικά είναι σημαντικό ατού. Λίγο μετά τις ανακοινώσεις του ΥΠΕΘΟ, ανακοινώθηκαν μηδενικές χρεώσεις σε αναλήψεις και ερώτηση υπολοίπου από τα ATM του δικτύου Attica Bank (και πρώην Παγκρήτιας και του δικτύου Euronet) σε όλη την Ελλάδα, πιο νωρίς, από την 1η Αυγούστου. Γρήγορα κινήθηκε, άλλωστε, η ίδια τράπεζα και τον Δεκέμβριο του 2024, όταν είχε κάνει επιπρόσθετα βήματα αναφορικά με τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες για το μηδενισμό των τραπεζικών προμηθειών.

Η τροπολογία για το ελβετικό

Η τροπολογία για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο θέλει ακόμη το χρόνο της και οι ανακοινώσεις προσδιορίζονται για τον Σεπτέμβριο. Μέλημα του ΥΠΕΘΟ, είναι να κάνει το πρόγραμμα όσο πιο ελκυστικό γίνεται ως προς τον δανειολήπτη, δηλαδή, σε όσους δανειολήπτες είναι ρυθμισμένοι, η δόση να είναι όσο το δυνατόν λιγότερο διαφοροποιημένη από την τρέχουσα που πληρώνουν.

Η ύλη της ΑΑΔΕ και οι βραχυχρόνιες μισθώσεις

Στα πολύ πάνω τους βρίσκονται τα Airbnb με βάση τα στοιχεία για την εγχώρια αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων που ανακοίνωσε για πρώτη φορά η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Σύμφωνα με αυτά, οι ημέρες μίσθωσης σε διαμερίσματα τύπου Airbnb υπερδιπλασιάστηκαν από το 2021, από τις 3,212 εκατ. στις 8,19 εκατ. ημέρες μίσθωσης. Κι έτσι, λοιπόν, θεσπίζεται με τον τελωνειακό κώδικα, η επιβολή τέλους επιτηδεύματος για βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων από νομικά πρόσωπα, αλλά και η ΑΑΔΕ έχει ήδη δρομολογήσει ελέγχους

Πόλεμος στην υγεία

Ακούω ότι έχει ξεσπάσει μεγάλος πόλεμος μεταξύ νοσηλευτηρίων, και μάλιστα μεγάλων. Και πίσω από τον πόλεμο, είναι κάποιες συμφωνίες που έχουν γίνει με τις ασφαλιστικές. Ο πόλεμος, μάλιστα, αναμένεται να λάβει διαστάσεις και μπορεί να επηρεάσει και εν εξελίξει deals.

Η Fraport και τα περιφερειακά αεροδρόμια

Στην τέταρτη φάση των επιμέρους εργασιών της πολυεπίπεδης αναβάθμισης των περιφερειακών αεροδρομίων προχωρά η Fraport, ανακοινώνοντας χθες το αναλυτικό σχετικό πρόγραμμα. Οι εργασίες, αποσκοπούν στην περαιτέρω ενίσχυση του επιπέδου ασφαλείας των διαδρόμων και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, εκτενείς παρεμβάσεις αναμόρφωσης των πλευρικών ζωνών ασφαλείας (Runway Strips) και των περιοχών ασφαλείας πέρατος των διαδρόμων (RESA). Πέρα από τα υφιστάμενα 14 αεροδρόμια βέβαια, η εταιρεία μπορεί να πολλαπλασιάσει τις εργασίες της αν εκδηλώσει ενδιαφέρον και για τα 20 ορφανά κρατικά αεροδρόμια, τα οποία με βάση τον σχεδιασμό θα πρέπει φέτος να ιδιωτικοποιηθούν. Ενδιαφέρον από πλευράς της υπάρχει - είτε για μόνη της είτε ως μέλος κάποιου σχήματος. Το εάν και το πώς, όμως, θα εξαρτηθεί κι από τον τρόπο με τον οποίο θα χτιστεί ο διαγωνισμός. Καθώς όπως λένε οι γνωρίζοντες, ένα αεροδρόμιο για να είναι βιώσιμη επένδυση χρειάζεται τουλάχιστον 300.000 επιβάτες. Κι αυτό όταν τα 22 μαζί έχουν 2 εκατ. επιβάτες και απαιτούν και μεγάλες επενδύσεις.

Περιορίζουν τις διακοπές στην Ελλάδα οι Έλληνες

Μπορεί ο τουρισμός να είναι κατά βάση εξαγωγική δραστηριότητα, με το κύριο μέρος αφίξεων και εισπράξεων να προέρχεται από τις χώρες του εξωτερικού, μέχρι πρότινος ωστόσο, ανοδικά κινούνταν και τα ποσοστά των Ελλήνων που ταξίδευαν. Η συνθήκη, βέβαια, δείχνει να αλλάζει με την ΕΛΣΤΑΤ να αναφέρει ότι τον Μάϊο του 2025 οι αφίξεις και οι διανυκτερεύσεις ημεδαπών μειώθηκαν κατά 0,6 και 0,9% αντίστοιχα έναντι των αφίξεων και διανυκτερεύσεων των αλλοδαπών που αυξήθηκαν κατά 2,5% και 2,2%. Πανομοιότυπη είναι η εικόνα και στις αερομεταφορές με τα στοιχεία της Fraport να δείχνουν ότι η διεθνής κίνηση έκλεισε στο συν 2,7% σε αντίθεση με την κίνηση εσωτερικού που καταγράφηκε μειωμένη σε ποσοστό 5,6% έναντι του 2024. Ακόμα και στον ΔΑΑ, όπου οι επιδόσεις είναι θεαματικότερες, η επιβατική κίνηση εσωτερικού εμφανίζεται αυξημένη μόλις 2,4% έναντι αύξησης 11% της κίνησης εξωτερικού. Ο λόγος είναι, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ότι οι Έλληνες άρχισαν και πάλι να ταξιδεύουν στο εξωτερικό. Πίσω από το προφανές βέβαια, αιτία για την στροφή των Ελλήνων εκτός συνόρων είναι ενδεχομένως και η «αναβάθμιση» του τουριστικού προϊόντος και κατ' επέκταση και της τιμής τους. Σε βαθμό τέτοιο που είτε δεν το σηκώνει η τσέπη τους, είτε είναι ισοφαρίζει ένα ταξίδι στο εξωτερικό. Οι τιμές δηλαδή, ανά περιπτώσεις είναι μεγαλύτερες από τη ποιότητα, όπως ανέφερε και πρόσφατα ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ, Γιάννης Ρέτσος, κάνοντας παράλληλα λόγο για επιπεδοποίηση των εσόδων από τον τουρισμό. Άλλωστε, όπως επεσήμανε ο ίδιος, καθώς η σύνδεση του τουρισμού με την εγχώρια παραγωγή δεν έχει επιτευχθεί ακόμα και η ντομάτα προέρχεται κατά 90% από το εξωτερικό. Άρα, οι Έλληνες προτιμούν να την φάνε στην χώρα παραγωγής της, ακόμα κι αν δεν φιλοξενείται σε χωριάτικη…

Ελλάκτωρ: Το bonus της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις λόγω (παλιάς) Αττικής οδού

Θα θυμάστε ενδεχομένως όσα σας γράφαμε προ ημερών για τη διαδικασία «εσωτερικής» αποτίμησης, και προφανώς μεταβίβασης στη μητρική Ελλάκτωρ, της αξίας που κατείχε ο όμιλος στην Αττική Οδό (65,75%), που βγήκε εκτός περιμέτρου της συμφωνίας εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις από την AKTOR. Τα οποία, μάλιστα, χτες αναπαρήγαγαν μέσα ενημέρωσης. Να σας πούμε, λοιπόν, και ότι με το από 17 Ιουλίου πρακτικό της Γ.Σ. της θυγατρικής (ακόμα τυπικά δεν έχει περάσει στην AKTOR), αποφασίστηκε η διανομή μετοχών κυριότητας της εταιρείας, εκδόσεως της (παλιάς) «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε.» (η νέα είναι στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ως μερίσματος σε είδος προς την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ήτοι 970 χιλ. μετοχές (που αντιπροσωπεύουν 40,9905% εκ της συνολικής συμμετοχής), ή αλλιώς 51,943 εκατ. ευρώ. Για την ιστορία, δόθηκαν και γερά bonus (πάνω από 900 χιλ. ευρώ) σε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, ανώτερα διοικητικά στελέχη και λοιπούς εργαζομένους, οι οποίοι δικαιούνται μεταβλητή αμοιβή.

«Τρέχουν» οι αυτοκινητόδρομοι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Εκτός από τη μετοχή (και τον αριθμό των έργων που αναλαμβάνει ο όμιλος), έχουν «τρέξει» και οι επιδόσεις των οδικών παραχωρήσεων που έχει σε λειτουργία η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, δηλαδή της Αττικής Οδού και των Νέα – Κεντρική Οδός. Χτες, η εισηγμένη έδωσε την καθιερωμένη «εικόνα» των διελεύσεων στο πρώτο εξάμηνο 2025. Η κίνηση των οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους της Νέας και της Κεντρικής Οδού παρουσίασε αύξηση κατά 7,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρονιάς, με τον συνολικό αριθμό διελεύσεων να ανέρχεται σε 29,4 εκατ. (από 27,4 εκατ.). Όσον αφορά τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού, o μέσος ημερήσιος αριθμός διελεύσεων ανήλθε σε 283.908 παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση +4,6% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2024 (271,4 χιλ. διελεύσεις) με τον συνολικό αριθμό διελεύσεων να διαμορφώνεται σε 51,4 εκατ. (από 49,4 εκατ. - ήτοι +4%).

Τα έργα στον ΒΟΑΚ

Χτες αναφερόμασταν στα επερχόμενα έργα οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ και λίγες ώρες μετά το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών γνωστοποιούσε ότι ξεκινούν. Ευρύτερα, βέβαια, ο ΒΟΑΚ ήδη υλοποιείται, σε αρχικό στάδιο, και στόχος της Πολιτείας είναι η ολοκλήρωσή του από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, όπως έχει δηλώσει και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Ήδη, βρίσκονται σε εξέλιξη το δημόσιο έργο από Άγιο Νικόλαο έως Νεάπολη (AKTOR), η ΣΔΙΤ από Νεάπολη έως Χερσόνησο (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – AKTOR), ενώ η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) είναι υπογεγραμμένη από τον Μάιο. Ο υπουργός κ. Δήμας εξέφρασε την ελπίδα εντός του 2025 θα ενεργοποιηθεί η προαίρεση για το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος, ενώ ανακοινώθηκε η πλήρης χρηματοδότηση των μελετών για το τμήμα Παχιά Άμμος – Σητεία, με στόχο την ωρίμανση και αυτού του έργου, ώστε να φτάσει ο οδικός άξονας μέχρι την ανατολική πλευρά της Κρήτης.

Παράταση για το ιατρικό ΣΔΙΤ στη Θεσσαλονίκη

Στις αρχές Ιουνίου σας γράφαμε για το πρώτο έργο ΣΔΙΤ στον τομέα Υγείας στη χώρα μας, για την πρώτη φάση στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την κατασκευή του Νέου Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Θεαγένειο», μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα εκτιμώμενης αξίας 350,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Τελικά, όπως συμβαίνει σε τέτοιους διαγωνισμούς, η προθεσμία για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος μετατέθηκε από την 1η Αυγούστου για την 1η Σεπτεμβρίου 2025. Όπως προκύπτει, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και VITAEL (εταιρεία που αναλαμβάνει τον σχεδιασμό, οργάνωση και παράδοση με το κλειδί στο χέρι νέων ακινήτων, υποδομών και συνθέτων αναπτύξεων γενικότερα) ήταν εκ των ενδιαφερόμενων που ζήτησαν επιπλέον χρόνο προετοιμασίας.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:58

Μυτιλήνη: Συνελήφθη 20χρονος κατηγορούμενος για την πρόκληση πυρκαγιάς

23:36

Δένδιας: Η «Ατζέντα 2030» είναι ένας συνολικός μετασχηματισμός των ΕΔ που αναβαθμίζει τις αμυντικές μας δυνατότητες

23:14

Δήλωση της Κατερίνας Σακελλαροπούλου για τον θάνατο του Νίκου Παπαδάκη

22:46

Ανδριανός: Η έρευνα «όπλο» απέναντι στην κλιματική κρίση και τις ζωονόσους

21:47

Χατζηδάκης: Το πακέτο Μητσοτάκη δεν είναι θετική έκπληξη, είναι αποτέλεσμα σοβαρής πολιτικής

21:47

Χεζμπολάχ: Ευκαιρία για επιστροφή στο δρόμο της λογικής

21:35

ΗΠΑ: Διαδήλωση στην Ουάσινγκτον, με αίτημα την απόσυρση της Εθνοφρουράς

21:18

Ηράκλειο: Δωρεά οργάνων από 37χρονο, που νοσηλευόταν στο Βενιζέλειο Νοσοκομείο Ηρακλείου

21:17

Νιγηρία: Τζιχαντιστές σκότωσαν τουλάχιστον 55 ανθρώπους κοντά στα σύνορα με το Καμερούν

21:02

Βρετανία: Δεκάδες συλλήψεις υποστηρικτών της οργάνωσης Palestine Action

20:45

Πολωνία: Αντικείμενο άγνωστης προέλευσης έπεσε κοντά σε χωριό στα ανατολικά

20:28

Σε εξέλιξη συγκέντρωση στο Σύνταγμα για τα Τέμπη - Κλειστός ο σταθμός του Μετρό

20:19

ΗΠΑ: Τουλάχιστον 88 ταχυδρομικές υπηρεσίες διέκοψαν τις αποστολές δεμάτων λόγω δασμών

20:08

Μητσοτάκης: Μείωση φορολογικών συντελεστών κατά 2%, μηδέν φόρος σε νέους εργαζόμενους, κατάργηση ΕΝΦΙΑ σε μικρούς οικισμούς

20:07

Θεσσαλονίκη: Ολοκληρώθηκαν οι οι συγκεντρώσεις και οι πορείες για την 89η ΔΕΘ

19:45

Κίνα: «Προβληματικό» το πέρασμα πολεμικών πλοίων Καναδά και Αυστραλίας από το στενό της Ταϊβάν

19:33

ΔΕΘ 2025: Live η ομιλία του πρωθυπουργού στο συνεδριακό κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης»

19:22

Φράγκος (HIIF): Το Ελληνικό Ταμείο Καινοτομίας και Υποδομών έχει αναπτυξιακή αποστολή

19:16

Αίγυπτος: Ανοησία τα περί εθελοντικού εκτοπισμού των Παλαιστινίων απ' τη Γάζα

18:50

Φλωρίδης: Σκοπός να έρθει εντός του 2026 ο ηλεκτρονικός φάκελος για όλες τις δικαστικές υποθέσεις

18:45

Κουτσούμπας: Στα αντιλαϊκά μέτρα της κυβέρνησης απαντάμε με ένταση της ταξικής πάλης

18:41

Τσιάρας από την 89η ΔΕΘ: Όσοι πήραν παράνομα χρήματα, θα τα επιστρέψουν

18:34

89η ΔΕΘ: Ψηφιακός μετασχηματισμός και αναβίωση της ελληνικής χειροτεχνίας στο περίπτερο του ΟΔΑΠ

18:27

Φάμελλος: Περιοδεία του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ σε Ημαθία, Πέλλα και Πιερία

18:12

Τον δρόμο για ταχεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα ανοίγει η υπογραφή συμφωνίας ΕΤΕπ - Joltie

18:00

Πιερρακάκης: Το Υπερταμείο καταλύτης για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας

17:52

Πιλοτική εισαγωγή της Τεχνητής Νοημοσύνης στο ΑΠΘ

17:34

Κώτσηρας: Χτίζουμε ένα βιώσιμο οικονομικό μοντέλο με μόνιμου χαρακτήρα παρεμβάσεις

17:28

Η Motor Oil εισάγει και ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκης θα εμπορεύεται τα μοντέλα της κινεζικής Maxus

17:23

Μεγάλη αύξηση των γυναικών που απασχολούνται στην ναυτιλία κατέγραψε τα τελευταία πέντε χρόνια η Ελλάδα