BACKSTORY

Το ντέρμπι για τη Viva – Αυλαία από τον Μ. Τσαμάζ – Το ΤΑΙΠΕΔ και η Αλεξανδρούπολη

15-05-2024 | 07:12
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το ντέρμπι για τη Viva – Αυλαία από τον Μ. Τσαμάζ – Το ΤΑΙΠΕΔ και η Αλεξανδρούπολη

Viva Wallet: Το ντέρμπι σε γήπεδο αγγλικό

Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον εξελίσσεται ο «αγώνας» μεταξύ Χάρη Καρώνη και JP Morgan στα Βρετανικά Δικαστήρια, ένας αγώνας καθόλου εύκολος για καμία από τις δύο πλευρές, μιας και αυτό που συζητιέται είναι μια δυνητική αποτίμηση σε περίπτωση ασκήσεως του δικαιώματος εξαγοράς από τη JPM. Εκείνο όμως που σίγουρα αποτελεί πρόβλημα για μια χρηματοοικονομική επιχείρηση όπως η Viva Wallet είναι να σπαράσσονται οι μέτοχοί της.... Σπανίως τούτο βγαίνει σε καλό. Από την άλλη πλευρά όταν μέτοχος είναι η JPM δεν έχει και πολλά να φοβηθείς!

Απόβαση στην Κρήτη

«Απόβαση» στην Κρήτη από την Attica Bank και μάλιστα στον βαρύ αγροδιατροφικό τομέα με κριτήρια ESG. Πρόκειται για ένα ολόκληρο concept που ενισχύει μια ισχυρή «βιομηχανία» στην Κρήτη η οποία συνδέεται με τον τουρισμό και η οποία είναι διάσημη για τα προϊόντα της.

Παράλληλα πλησιάζει εμμέσως πλην σαφώς από άλλη πόρτα τη συμβολαιακή γεωργία ανοίγοντας κάποιους ορίζοντες σε χώρους που μέχρι πρότινος έδειχνα δανειακά κορεσμένοι. Τα ESG κριτήρια διαφοροποιούν τις παραμέτρους.

Η κίνηση της Attica Bank να επεκταθεί στην Κρήτη καταγράφει, μεταξύ άλλων, την ταχύτητα με την οποία έρχεται η συγχώνευση των δυνάμεων Attica με Παγκρήτια.

Στην τελική ευθεία

Παρεμπιπτόντως από μέρα σε μέρα αναμένεται το πόρισμα της DBRS που θα οδηγήσει και στη σαφή κεφαλαιακή αποτύπωση των αναγκών των δύο τραπεζών (Attica και Παγκρήτιας) ώστε να καταστεί δυνατή η εξυγίανσή τους και η συγχώνευσή τους. Τα στοιχεία πάνε και έρχονται και αναμένεται να μην αργήσει το τελικό αποτέλεσμα.

Βρε πως αλλάζουν οι καιροί

Για να καταλάβετε πόσο πολύ αλλάζει το τραπεζικό τοπίο, τραπεζικοί κολοσσοί προτείνουν στους πελάτες τους να τους συστήσουν σε φίλους και γνωστούς και, για κάθε νέο πελάτη μετά από σύσταση, ο αρχικός πελάτης θα δει ένα ποσό μια ανταμοιβή στο λογαριασμό του.

Αυτό στέλνει η Deutsche Bank στην αλληλογραφία με τους πελάτες της υποσχόμενη 30 ευρώ ως προμήθεια για κάθε νέο πελάτη που έρχεται με σύσταση στην τράπεζα.

Πολύ μεγαλύτερα ποσά και πιο επιθετική πολιτική ακολουθεί η Revolut την οποία και μιμούνται οι μεγάλες τράπεζες της Ευρώπης.

Σε ό,τι μας αφορά, οι τράπεζές μας εξακολουθούν να χρεώνουν δυσθεώρητα ποσά για διατραπεζικές μεταφορές.

Σύντομα θα καταλάβουν πως αυτά δεν μπορούν να συνεχίσουν να γίνονται.

Ο Μακρόν και οι συγχωνεύσεις

Στο ίδιο μήκος κύματος - του ότι οι τράπεζες χάνουν έδαφος- κινείται και η πρόταση Μακρόν ο τραπεζικός τομέας να ενοποιηθεί περαιτέρω με την εξαγορά μιας μεγάλης γαλλικής τράπεζας από Ευρωπαίους ανταγωνιστές, όπως δήλωσε σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του Bloomberg.

Ο Μακρόν πιέζει εδώ και καιρό για μια ευρωπαϊκή ένωση κεφαλαιαγορών ενώ βλέπει το σενάριο μεγάλων εξαγορών και συγχωνεύσεων πλέον.

Αυλαία από τον Μιχάλη Τσαμάζ

Με τη ρήση οι ανταγωνιστές έχουν πάρει το μάθημά τους, ο κ. Τσαμάζ έκλεισε τον κύκλο του στον ΟΤΕ παρουσιάζοντας για τελευταία φορά τα αποτελέσματα του Οργανισμού. Η σκυτάλη περνάει αλλού και το ερώτημα είναι που θα πάει τώρα ο κ. Τσαμάζ; Στον ανταγωνισμό ή αλλού; Στοιχηματίζω για αλλού και ας χάσω.

Το ΤΑΙΠΕΔ και ο λιμένας Αλεξανδρούπολης

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει προγραμματίσει να επισκεφτεί σήμερα η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, αν δεν προέκυψε κάτι της τελευταίας στιγμής, ώστε να παρουσιάσει τους βασικούς πυλώνες του σχεδίου ανάπτυξης της υποδομής. Αλλά και για να υπογραφεί η σύμβαση για την οδική σύνδεση με την Εγνατία Οδό. Θεωρητικά και πρακτικά έχουν εκκινήσει διαδικασίες αναβάθμισης του λιμένα, και μέσω Ταμείου Ανάκαμψης, προφανώς υπάρχουν πολλά να γίνουν, λείπουν άλλες υποδομές (π.χ. σιδηρόδρομος), ενώ υπάρχουν και ενδιαφερόμενοι για να «πιάσουν πόστο» σε διάφορους τομείς (ενέργεια, logistics κ.α.). Όπως υπάρχει και διεθνής σύμβουλος που προετοίμασε business plan πάνω στο οποίο μπορεί να «πατήσει» το master plan ανάπτυξης του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης. Μια και ο λόγος για τα λιμάνια, χτες «πήγε» στη Βουλή για κύρωση και η σύμβαση υποπαραχώρησης του Λιμένος Καβάλας Φίλιππος Β’. Θυμίζουμε το ΤΑΙΠΕΔ είχε κάνει σχετικό διαγωνισμό που κέρδισε η κοινοπραξία «Blacksummit Financial Group Inc» (με συμμετοχή και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), που πρέπει να κάνει επενδύσεις δεκάδων εκατ. ευρώ σε βάθος ετών. Σύμφωνα με τη σύμβαση, ο υπο-παραχωρησιούχος του Προβλήτα Φίλιππος θα καταβάλει 1,85 εκατ. ευρώ εφάπαξ και σε διάστημα 40 ετών το τίμημα των 19,978 εκατ. ευρώ.

Το θέμα της ΗΛΕΚΤΩΡ

Με αφορμή την αναδιάρθρωση και τον μετασχηματισμό του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ που κρατάει ήδη σχεδόν 3,5 χρόνια, και οδήγησε σε συσσώρευση ρευστότητας 700 εκατ. ευρώ και σε απόφαση για επιστροφή κεφαλαίου 0,5 ευρώ/μετοχή, να σημειώσουμε ότι εκκρεμεί και το θέμα της πώλησης της ΗΛΕΚΤΩΡ στον όμιλο Motor Oil, που έχει ήδη παρουσία και θυγατρική στον τομέα διαχείρισης αποβλήτων. Η συμφωνία θεωρείται δεδομένη από την αγορά, αν και ακόμη υπάρχουν επαφές και συζητήσεις. Ωστόσο, ανεξάρτητα του timing «κλεισίματος», του τιμήματος ή όποιων άλλων παραμέτρων, θα χρειαστεί και άλλος χρόνος στη συνέχεια για να περάσει το deal, εφόσον όλα πάνε καλά, και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Κατά συνέπεια, μάλλον θα χρειαστούν μερικοί μήνες για την ολοκλήρωση.

«Σιγή ιχθύος» για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού

Εξ όσων αντιλαμβάνεται η στήλη, οι περίφημες επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ελληνικό (που είναι και η πλέον κρίσιμη λόγω του project) και Ραφήνα – Λαύριο, μάλλον παραμένουν στο «περίμενε». Φαίνεται ότι η Πρότυπη Πρόταση που κατέθεσαν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ για μια νέα σύμβαση παραχώρησης, με κατασκευαστικό αντικείμενο άνω του 1 δις ευρώ, εξακολουθεί να μην αποτελεί προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Αλλωστε, τα έχουμε πει, έχουν αλλάξει κάπως η ατζέντα και οι προτεραιότητες. Αν και οι δρόμοι του Λεκανοπεδίου παραμένουν φρακαρισμένοι και δοκιμάζονται οι αντοχές των οδηγών καθημερινά. Εδώ, θα μου πείτε, ακόμη είναι «μπλεγμένη» στο ΣτΕ η επέκταση της Λ. Κύμης, ύψους 350 εκατ. ευρώ, που δημοπρατήθηκε το 2022, έχει ανάδοχο τις ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – INTRAKAT, αλλά η συζήτηση της προσφυγής του Δ. Ηρακλείου δεν έχει εξεταστεί και μάλλον δεν φαίνεται να έχουμε εξελίξεις άμεσα.

ΑΒΑΞ: Τι «παίζει» με περιθώρια κέρδους, μέρισμα και Παραχωρήσεις

Αύξηση μεγεθών, περιθωρίου κέρδους καθώς τελειώνουν τα παλιά έργα και ξεκινούν νέα με καλύτερους όρους (εκπτώσεις) αλλά και… μερίσματος για τους μετόχους «βλέπει» η διοίκηση της ΑΒΑΞ για τα προσεχή έτη. Μάλιστα, μάλλον η «βάση» των χρηματικών διανομών για τη συνέχεια θα είναι τα 7 λεπτά του 2022, και όχι τα 3 λεπτά του 2023, όπως αναφέρουν αναλυτές που βρέθηκαν χτες στην παρουσίαση της εισηγμένης. Οι αναλυτές «βλέπουν» EBITDA από 63 έως 86 εκατ. για το 2024 και 76,7 έως και… άνω των 100 εκατ. για το 2025. Ήδη από το 2023 ενισχύθηκε η απόδοση του κλάδου κατασκευών, παρά την ολοκλήρωση έργων χαμηλής απόδοσης, με EBITDA 26,7 εκατ., με περιθώριο κέρδους 6,2% το 2023 (έναντι 17,6 εκατ. με περιθώριο κέρδους 4,7% το 2022). Ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός έχει μειωθεί στα 182,5 εκατ. ευρώ (και εξαιρουμένου leasing), το ανεκτέλεστο είναι στα 3,3 δις ευρώ (ιδιωτικά και ΣΔΙΤ το 54%, στην Ελλάδα το 78%), με τη Γραμμή 4 του μετρό Αθήνας να «εισφέρει» 1 δις ευρώ. Οσον αφορά στις παραχωρήσεις, στην ΑΒΑΞ Παραχωρήσεις έχουν μεταφερθεί τα μερίδια σε Ολυμπία Οδό και Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, ε τον φορέα να προσφέρει καλύτερη ορατότητα στον δανεισμό του γκρουπ και ευχέρεια σε νέα χρηματοδότηση. Οι συμμετοχές σε παραχωρήσεις, ΣΔΙΤ και μαρίνες αποτιμώνται σε 465 εκατ. ευρώ την τρέχουσα περίοδο, λαμβάνοντας υπόψη τον υπολειπόμενο χρόνο και το χαρακτήρα κάθε σύμβασης, με αναμενόμενα μερίσματα (nominal) σχεδόν 1,1 δις ευρώ, έχοντας στοχευόμενο equity IRR 9-14%. Και η ΑΒΑΞ έχει λαμβάνειν από την Αττική Οδό μερικές δεκάδες εκατ. ευρώ σε υπολειπόμενα μερίσματα και επιστροφή κεφαλαίου (άνω των 75 εκατ.), ενώ έχει και claims μερικών δεκάδων εκατ. ευρώ.

Έρχονται τα Zara στον Πύργο Πειραιά της Dimand

Για τις επόμενες ημέρες και συγκεκριμένα στις 16 Μαΐου, αν δεν κάνει λάθος η στήλη, έχει προγραμματιστεί να ανοίξει το μεγαλύτερο Zara διεθνώς στον εμβληματικό «πράσινο» Πύργο του Πειραιά, μια επένδυση της Dimand (σε συνεργασία με Prodea, EBRD), που έχει την «κατασκευαστική σφραγίδα» της ΤΕΡΝΑ. Όπως και άλλες φορές έχουμε αναφέρει, στο ισόγειο του κτιρίου θα στεγάζονται τα Flagship καταστήματα του ομίλου INDITEX, καθώς επίσης και σε χώρους του πρώτου και του δευτέρου ορόφου, σε μια συνολική επιφάνεια 5.850 τ.μ.. Μια και ο λόγος για την Dimand, έχει «κλείσει» και η απόκτηση του ιστορικού κτηρίου της Εθνικής Ασφαλιστικής στην Κοραή χωρίς το υπόγειο γνωστό ως Χώρος Ιστορικής Μνήμης «ΚΟΡΑΗ 4»,, δίχως να έχουν γίνει μέχρι τώρα γνωστές οικονομικές λεπτομέρειες.

Επιταχυντής καινοτομίας ο ΔΕΣΦΑ

Η στήριξη των δύο startup που επελέγησαν από τον πρώτο «γύρο» προσκλήσεων (Cognitiv+ και Irida Labs), με τη χορήγηση χρηματοδότησης για την ανάπτυξη των πρότζεκτ τους, αποτελεί το επόμενο βήμα για το δesfa+ Innovation Center, που δημιούργησε ο ΔΕΣΦΑ. Παράλληλα, στόχος του Διαχειριστή είναι να επικοινωνήσει το δesfa+ Innovation Center σε όλη την Ελλάδα, για την προσέλκυση και άλλων νεοφυών επιχειρήσεων, μέσω νέων «γύρων» προκλήσεων που θα ακολουθήσουν.

Στο περιθώριο εκδήλωσης για την παρουσίαση των δύο startup, εξηγώντας τον λόγο δημιουργίας του δesfa+ Innovation Center, η CEO του ΔΕΣΦΑ Maria Rita Galli σημείωσε πως ο Διαχειριστής θα χρειαστεί να υιοθετήσει καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις ήδη από τα αμέσως επόμενα χρόνια, καθώς πρόκειται να εμπλακεί άμεσα σε δραστηριότητες που μόλις κάνουν την εμφάνισή τους σε παγκόσμιο επίπεδο (όπως τα ανανεώσιμα αέρια, αλλά και η δέσμευση & αποθήκευση CO2). Σε αυτό το πλαίσιο, εκτός από τις συνεργασίες με μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες και πανεπιστήμια, είναι χρήσιμο να «επιστρατεύσει» και τη startup επιχειρηματικότητα.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

10:51

Καθαρισμοί οικοπέδων: Παράταση για τις δηλώσεις έως 30 Ιουνίου

10:50

Μεικτά πρόσημα στα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια

10:45

Μιχαηλίδου: Πάνω από 1.200 γιατροί έκαναν αίτηση για τα ΚΕΠΑ

10:43

Βραζιλία: Η αποψίλωση στη σαβάνα Σεχάντου ξεπέρασε —για πρώτη φορά— αυτήν στο τροπικό δάσος του Αμαζονίου

10:35

Noval Property: Από 2,6 έως 2,82 ευρώ το εύρος διάθεσης της μετοχής

10:29

Σνάμπελ: Τα προγράμματα ποσοτικής χαλάρωσης πρέπει να χρησιμοποιούνται προσεκτικά εκτός κρίσεων

10:18

Σάντσεθ: Απαραίτητη για την επίτευξη ειρήνης η αναγνώριση του κράτους της Παλαιστίνης

10:07

Γραμμή από τις διεθνείς αγορές αναμένει το Χρηματιστήριο

10:03

Conference League: Όλα τα μέτρα της αστυνομίας για τον τελικό - Πώς θα μετακινηθούν οι φίλαθλοι

10:00

Epsilon Net: Αύξηση σε κέρδη προ φόρων και κύκλο εργασιών το α' τρίμηνο

09:42

Motor Oil: Μπόνους 2 μισθών στους εργαζόμενους - Θα μοιραστούν 12 εκατ. ευρώ

09:32

Συμβολαιογράφοι: Σε δεύτερο γύρο εκλογών ο Στυλιανός Ρεβέλας και η Ελένη Κοντογιώργου

09:20

Έρχονται νέα ρεκόρ όλων των εποχών για χρυσό, ασήμι και χαλκό

09:08

Κικίλιας για σύλληψη Τούρκου εμπρηστή: «Πλανώνται ερωτήματα για την υπόθεση»

08:59

Νέοι βομβαρδισμοί στη Ράφα - Έκτακτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ

08:49

ΕΕ: Δεσμεύσεις για τη διάθεση 5 δισ. ευρώ για τους πρόσφυγες από τη Συρία

08:40

ΟΗΕ για Παπούα Νέα Γουινέα: «Απίθανο να βρεθούν επιζώντες» - Φόβοι για νέα κατολίσθηση

08:37

Διμερής συμφωνία ασφαλείας μεταξύ Ουκρανίας - Βελγίου: Στις Βρυξέλλες ο Ζελένσκι

08:31

Από Σεπτέμβριο στον «αέρα» το νέο κουπόνι επιδότησης για γρήγορο ίντερνετ

08:27

Τελευταία ημέρα μαθημάτων για τα γυμνάσια η σημερινή

08:13

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Δεν θα προβεί σε ανατιμήσεις στη μπύρα – Πρόγραμμα «έξυπνη σπορά» για τη στήριξη της Θεσσαλίας

08:06

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα επιβατικά αυτοκίνητα – Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

07:55

ΥΠΕΝ: Αναγκαία η ενίσχυση του δικτύου της Κρήτης ενόψει της 2ης διασύνδεσης – Υπέρ του σχεδιασμού του ΑΔΜΗΕ

07:41

Κόστος στέγασης, υψηλές συντάξεις, γονικές παροχές, φοροδιαφυγή και όχι η ακρίβεια, «τρώνε» την αποταμίευση 

07:26

Τάση επιστροφής του δικομματισμού, ή φρούδες ελπίδες; Βρήκε λύση, αλλά ξέχασε τους ομήρους

07:21

Noval Property: Με ποια ατού «μπαίνει» στο ΧΑ, τα bonus στους μετόχους - Ποια μεγάλα projects ολοκληρώνονται

07:16

Στήνεται το νέο TAXIS: Ψηφιακός φάκελος για κάθε φορολογούμενο και νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες

07:15

«Θάνατος» για καρδιά και αγγεία ο θόρυβος και η ρύπανση του περιβάλλοντος

07:14

Το ακριβότερο αυτοκίνητο του 2024 - Κοστίζει 30 εκατ. δολάρια

07:10

Πράσινο φως για τα μερίσματα – Οι εξελίξεις στη Ρουμανία - Κόντρα στο PR χτυπάνε καμπανάκι