BACKSTORY

Η διαπραγμάτευση για τη Nova – Τα ερωτήματα για τη διασπορά – Τα ορόσημα για τον Πάτρα-Πύργος

23-02-2024 | 07:11
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η διαπραγμάτευση για τη Nova – Τα ερωτήματα για τη διασπορά – Τα ορόσημα για τον Πάτρα-Πύργος

Οικολογία λίγη ή πολύ;

Μετά, λοιπόν, την απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης να σταματήσει το οικολογικό μπόνους στα εκμισθωμένα επιβατηγά αυτοκίνητα με οδηγό, η Uber ανακοίνωσε έκτακτη ενίσχυση 5 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση στους οδηγούς της. Εγώ πάντως αν δεν ανήκα στο δίκτυο της Uber θα οδηγούμουν προς τα εκεί.

Αυτή η ενίσχυση στοχεύει στην αντιστάθμιση της απώλειας του μπόνους των 3.000 ευρώ που δικαιούνταν οι οδηγοί ΕΙΧ. Καθώς οι δημόσιες αρχές και διάφορες βιομηχανίες επιβραδύνουν τις προσπάθειές τους σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, η Uber συνεχίζει να υποστηρίζει τους οδηγούς και τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, τόσο στη Γαλλία όσο και στις ευρωπαϊκές χώρες που δραστηριοποιείται.

Οι προβλέψεις για την Τράπεζα Πειραιώς

Περίπου ένα ευρώ πάνω βλέπει η Alpha Finance την τιμή της Τράπεζας Πειραιώς συνεκτιμώντας τις θετικές προοπτικές που αναπτύσσονται χάρη στη δυναμική τάση των εσόδων (που ωφελείται από το ευνοϊκό μίγμα καταθέσεων και τη ρευστότητα του ομίλου) και στη διαρκή προσπάθεια του ομίλου να ενισχύσει τα έσοδα που λαμβάνει από προμήθειες.

Σε κάθε περίπτωση επειδή το ενημερωτικό της έκδοσης της τράπεζας είναι ανοιχτό , ανοιχτή παραμένει και η προοπτική του ποσοστού της έκδοσης. Και βέβαια η τιμή θα είναι ένας από τα στοιχεία που θα οδηγήσει στην απόφαση του Δημοσίου για το ποιο ποσοστό της τράπεζας θα διανείμει.

Η διαπραγμάτευση της NOVA

Σε ότι αφορά τη NOVA να ξέρετε πως πολύ λίγοι μπορούν να αντέξουν το κόστος μιας τέτοιας συναλλαγής. Ο εξής ένας όπως μου εξηγούσαν. Η διαπραγμάτευση θα συνεχιστεί θα είναι περίπλοκη αλλά τελειολογικά θα καταλήξει.

Ο... λογαριασμός

Παρεμπιπτόντως βλέποντας ότι ο ΟΤΕ ότι αύξησε σε ετήσια βάση τους παλέτες συμβολαίου κατά 179 χιλιάδες εκ των οποίων 43 χιλιάδες προστέθηκαν στο τελευταίο τρίμηνο αντιλαμβάνομαι που θα πάει ο λογαριασμός των απωλειών. Στη Nova που διαφήμιζαν μέχρι πρόσφατα τις επιδόσεις στις καθαρές νέες συνδέσεις πρώτου εξαμήνου 2023 έχουν να πουν κάτι;

Η διασπορά πού είναι ή πού φαίνεται;

Μερικές φορές είναι να απορείς που λέει και το γνωστό τραγούδι για το γεγονός ότι εταιρίες που θεωρητικά έχουν μια κάποια διασπορά κάνουν πολύ χαμηλές συναλλαγές στο χρηματιστήριο. Για παράδειγμα τα Πλαστικά Κρήτης θεωρητικά έχουν πάνω από 40% των μετοχών σε ελεύθερη διασπορά αλλά από συναλλαγές , τίποτα. Και ρωτώ εγώ ο αφελής. Τι είδους επενδυτές είναι αυτοί που μένουν ακίνητοι; Είναι η πραγματική διασπορά αυτή που φαίνεται; Ο προβληματισμός μπαίνει δεδομένων των προθέσεων Κοντόπουλου για κανόνες διασποράς αλλά και την έλλειψη ουσιαστικού ελέγχου από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για τους πραγματικούς δικαιούχους των μετοχών σε διασπορά.

ΧΑ: Ξεχώρισαν ΤΙΤΑΝ και ΕΛΠΕ

Εντάξει, δεν ήταν δα και οι μόνες μετοχές που χτες έκλεισαν ανοδικά σε μια συνεδρίαση που μάλλον είχε σημάδια «κόπωσης» (η συνολική εικόνα), αλλά όπως και να το κάνουμε, ΤΙΤΑΝ και ΕΛΠΕ (HelleniQ Energy) ξεχώρισαν. Ο μεν τίτλος της τσιμεντοβιομηχανίας έκανε υψηλά από... πολυετή έως ιστορικά (που λέει ο λόγος), προφανώς και με όχημα τις προοπτικές, τις επενδύσεις και τα καλά μεγέθη, η δε μετοχή του διυλιστηρίου (και της ενέργειας) έγραψε υψηλά αρκετών μηνών αφήνοντας πίσω της τα 8 ευρώ, παίρνοντας προφανώς αποστάσεις από την τιμή που είχε γίνει το placement τον περασμένο Δεκέμβριο, δηλαδή στα 7 ευρώ.

Στα 1,4 δισ. ευρώ οι ζημιές σε υποδομές στη Θεσσαλία

Προχωρούν οι διαδικασίες για την αποκατάσταση ζημιών σε σχολεία της Θεσσαλίας που επλήγησαν πέρυσι από τις κακοκαιρίες, με την προσδοκία να είναι έτοιμα τα κτήρια για τη νέα σχολική χρονιά. Στο μέτωπο που θα πρέπει να κάνουμε υπομονή είναι σίγουρα στον σιδηρόδρομο. Εκεί το «κοστούμι» θα ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ για τη συνολική αποκατάσταση και θα χρειαστούν δύο χρόνια (για Δομοκό – Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο – Καλαμπάκα), οπότε, συνεχίσουμε με τη μονή γραμμή (μέχρι να έρθει η διπλή, η τηλεδιοίκηση/σηματοδότηση, το ETCS κ.λπ.), άλλωστε, η δεύτερη… αγνοείται λόγω ζημιών. Για να δούμε αν τελικά έρθουν οι συμβάσεις έως τον Ιούνιο. Για δρόμους και γέφυρες ο «λογαριασμός» θα φτάσει στα 880 εκατ. ευρώ. Δηλαδή, μια και τα σχολεία γίνονται με εφοπλιστικές δωρεές, η «σούμα» βγάζει περί το 1,4 δις ευρώ. Και τα έργα θα γίνουν με μοντέλο πιο ανθεκτικό. Οπότε, μην απορήσετε αν δούμε υπερυψωμένες γραμμές στον σιδηρόδρομο.

Τα ορόσημα για το «Πάτρα – Πύργος»

Από καλά έως... πολύ καλά φαίνεται να πηγαίνουν οι εργασίες κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου, μήκους σχεδόν 74 χλμ., «Πάτρα – Πύργος» που θα αντικαταστήσει από του χρόνου τον δρόμο – καρμανιόλα στη Δυτική Πελοπόννησο. Από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκύπτει ότι ήδη η πρόοδος είναι στο 32%-33%, τον Ιούνιο θα είναι στο 50% και τον Δεκέμβριο στο 80% και άνω. Κατά συνέπεια, έως το καλοκαίρι του 2025 θα είναι έτοιμος ο οδικός άξονας που υλοποιούν οι ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ (σε 3 τμήματα). Τώρα, για το αν θα δοθεί κάποιο κομμάτι τμηματικά, αυτό θα φανεί στην πορεία. Πάντως, από το υπουργείο βάζουν ψηλά το θέμα ασφάλεια, οπότε ίσως προτιμήσουν να παραδοθεί στο σύνολό του και να μη βγαίνει ένας οδηγός από ένα καλό κομμάτι και μπαίνει σε παρακάμψεις κ.λπ.

Πάσχα με... Ε 65

Και μια και πιάσαμε τους δρόμους, πριν το Πάσχα εκτιμούν σε υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (μάλλον και στον παραχωρησιούχο Κεντρική Οδός, ήτοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) ότι θα είναι έτοιμο το τμήμα Λαμία έως και Καλαμπάκα του Ε 65. Για να γίνει η έξοδος του Πάσχα με καλύτερες οδικές συνθήκες και με ταξίδι μιας ώρας λιγότερης. Αλλά και να μην είναι το timing ακριβώς έτσι, η ουσία είναι ότι το έργο είναι στην τελική ευθεία, όσον αφορά σε αυτό το τμήμα.

Οι επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης και το FlyOver

Και η στήλη θα συνεχίσει με υποδομές. Ως γνωστόν, υπουργείο, φορέας (Ελληνικό Μετρό) και κατασκευαστής (Intrakat – ΑΚΤΩΡ) έχουν δεσμευθεί ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης, το γνωστό «ανέκδοτο» των δημοσίων έργων – συμβάσεων, θα είναι έτοιμο τον Νοέμβριο 2024. Η στήλη έχει ακούσει ότι σε 6-8 μήνες από τότε, θα δοθεί και η επέκταση προς Καλαμαριά. Και σταδιακά προχωρούν και οι μελέτες για επέκταση του μέσου προς τις δυτικές συνοικίες καθώς, έτσι και αλλιώς, όπως λένε οι γνωρίζοντες, προς τα εκεί μετακινείται και ο πληθυσμός, άρα υπάρχουν ανάγκες. Και μια και ο λόγος για Θεσσαλονίκη, το περίφημο FlyOver (οδικό ΣΔΙΤ, ανάδοχος το σχήμα ΑΒΑΞ – Mytilineos) λογικά θα είναι έτοιμο σε 3 χρόνια, κάπου τον Μάιο του 2027, αν και τα χρονοδιαγράμματα είναι πάντα σχετικά.

Ακίνητα: Ψηφιακές υπηρεσίες με «σφραγίδα» ΤΕΕ

Θέμα ολίγων μηνών εκτιμάται ότι είναι η ολοκλήρωση του περίφημου ψηφιακού χάρτη, έργο που έχει προτείνει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, το οποίο και προωθεί τη δράση. Όπως ανέφερε προ ημερών ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητήριου Ελλάδας, Γ. Στασινός, στο περιθώριο εκδήλωσης για τα 100 χρόνια του ΤΕΕ, η ολοκλήρωση του project αναμένεται εντός του προσεχούς 6μήνου. Όπως έγινε γνωστό, ο νέος ψηφιακός χάρτης θα καλύπτει το 70% - 80% της χώρας. Όπως κα παλιότερα έχει αναφέρει το insider.gr, στόχος του έργου είναι η βελτίωση και διεύρυνση της εξυπηρέτησης του πολίτη, των δημόσιων και ιδιωτικών φορέων και επενδυτών, μέσω της δημιουργίας ολοκληρωμένων υπηρεσιών «μίας στάσης» για τις οικονομικές και επενδυτικές δραστηριότητες που σχετίζονται με τη Δόμηση στους τομείς Τουρισμού, Παραγωγικών-Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων, Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων και Κατοικίας.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

00:01

Σολτς: Προσφέρθηκε ως διαμεσολαβητής μεταξύ Αζερμπαϊτζάν και Αρμενίας

23:51

Ερντογάν κατά Νετανιάχου και ΗΠΑ: Κανείς δεν μπορεί να απαιτεί από εμάς να μην μιλάμε για την Παλαιστίνη

23:32

Τριαντόπουλος: Τροποποίηση σχήματος στεγαστικής συνδρομής για το σεισμό στο Αρκαλοχώρι

23:30

Λιθουανία: Υποστηρίζει την ανάπτυξη πυρηνικών όπλων στην Πολωνία

23:29

Επιβεβαιώνει ο Λευκός Οίκος την αναβολή της επίσκεψης Ερντογάν

23:22

Wall Street: Ράλι Νasdaq άνω του 2% λόγω Big Tech

22:52

Δένδιας: Δεσμεύτηκαν 2 δισ. ευρώ για αντιαεροπορικό και anti-drone θόλο

22:46

Πετρέλαιο: Τέλος στο πτωτικό σερί δύο εβδομάδων

22:30

Χρυσός: Διατήρησε τα κέρδη μετά τα στοιχεία για τον πληθωρισμό

22:14

Σεισμός 6,1 Ρίχτερ στην ανατολική Ταϊβάν

22:02

Ανδρουλάκης: Το ΠΑΣΟΚ θα πρέπει να είναι η πρώτη επιλογή του ελληνικού λαού στις επόμενες εθνικές εκλογές

21:36

Πρωταθλητής Ευρώπης για 7η φορά στους κρίκους o Λευτέρης Πετρούνιας

21:21

Παρουσίαση του Εθνικού Προγράμματος Προσυμπτωματικού Ελέγχου «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»

21:11

Eurojackpot: Οι τυχεροί αριθμοί για τα 10 εκατ. ευρώ

21:06

Στυλιανίδης για Βόρειες Σποράδες: Ίσως να έχουν και καλύτερες ακτοπλοϊκές συνδέσεις από πέρυσι

20:56

ΕΛΑΣ: Τι αναφέρει για τον τετράωρο αποκλεισμό του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών στο γραφείο του

20:46

Το Βέλγιο θα παραδώσει F-16 στην Ουκρανία

20:37

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Εγκρίθηκε η διανομή μερίσματος 0,33 ευρώ ανά μετοχή

20:27

Τροχαία: Αυξημένα μέτρα ενόψει Πάσχα και Πρωτομαγιάς

20:18

Δένδιας: Δεν θα δοθούν S-300 στην Ουκρανία

20:09

Μιχαηλίδου: Οι πράσινες θέσεις εργασίας αποτελούν σήμερα τη μεγαλύτερη ευκαιρία

20:00

Διεθνείς αγορές: Το ακριβό δολάριο προκαλεί αναταράξεις σε εμπορεύματα, νομίσματα

19:49

Μητσοτάκης: Η πρόληψη σώζει ζωές – Να φροντίσουμε να επενδύσουμε στην υγεία μας

19:40

Ευρωαγορές: Τα εταιρικά αποτελέσματα έφεραν κέρδη - Σε υψηλό εννέα ετών οι τραπεζικές μετοχές

19:33

ΑΑΔΕ: Νέo app για καταχώρηση ραντεβού διασύνδεσης ERP – POS

19:28

Στο σκαμνί «Σπαρτιάτες» και Ηλίας Κασιδιάρης στις 19 Ιουνίου

19:12

Καρέλιας: 86,8 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη το 2023 - Μέρισμα 12,4 ευρώ ανά μετοχή

19:02

Trastor: Εισήγηση για διανομή μερίσματος 0,02 ευρώ ανά μετοχή

18:50

Ελλάκτωρ: Απέκτησε 24.514 μετοχές της Reds - 2,70 ευρώ ανά μετοχή

18:39

Παγκρήτια Τράπεζα: Προϋπόθεση ανάπτυξης, η γυναικεία ενδυνάμωση – Το 52% του προσωπικού της γυναίκες