BACKSTORY

Καλαμάτα: Όλοι οι μεγάλοι στο «κόλπο» - Το κρυφό σχολειό αλα γαλλικά - Κλουκίνας: Πουλά ο Σπεντζάρης… - «Τσίμπησε» 13 εκατ. η Fraport

16-12-2022 | 07:00
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Καλαμάτα: Όλοι οι μεγάλοι στο «κόλπο» - Το κρυφό σχολειό αλα γαλλικά - Κλουκίνας: Πουλά ο Σπεντζάρης… - «Τσίμπησε» 13 εκατ. η Fraport

Οι τραπεζίτες και τα υπερατλαντικά bonus

Κι άλλοι τα έχουν βάλει με τα bonus των τραπεζιτών και δεν τους λες και συνήθεις υπόπτους! Σύμφωνα με πληροφορίες, η Goldman Sachs μειώνει τα μπόνους των τραπεζιτών κατά τουλάχιστον 40% και εξετάζει το ενδεχόμενο περαιτέρω περικοπής στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης. Ορισμένα πάντως στελέχη ανησυχούν ότι τέτοιες απότομες περικοπές, οι οποίες ενδέχεται στο τέλος της ημέρας να είναι μεγαλύτερες του ανταγωνισμού θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε κύμα αποχωρήσεων τραπεζιτών!

Αυτά στις ΗΠΑ! Γιατί εδώ τα πάμε τα συμφωνήσαμε. Bonus το 24 για τη χρήση 23. Για μέρισμα δεν ξέρω τι θα γίνει, αλλά θα το δούμε μέχρι το Μάρτιο.

Η ανακοίνωση που «σκάλωνε»

Και μιας και μιλάμε για τραπεζίτες... τα νεύρα τους ταράχτηκαν έως ότου οι αγαπητοί CEO των τραπεζών καταφέρουν να συμφωνήσουν να μοιράσουν το άχυρο. Τελικώς συνέβη και αυτό και όλα καλά. Έως ότου τους συμβεί... Ποιος λέτε να ήταν ο πιο ατίθασος;

Τα επιτόκια δεν έλκονται από τη βαρύτητα

Δεν ξέρω αν θα υπάρξουν κι άλλα «κόκκινα» δάνεια. Το βρίσκω πάντως δύσκολο να μην υπάρξουν όταν η πρόθεση της Κριστίν είναι να φτάσει τα επιτόκια στον Θεό. Και τα στοιχεία της δικής της οικονομίας λίγο σκληραίνουν.

Το στίγμα των στρατηγικών προτεραιοτήτων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

«Πρέπει να εκμεταλλευτούμε τη μοναδική ευκαιρία υψηλής διαθεσιμότητας συγκεκριμένων πηγών χρηματοδότησης, με το βέλτιστο τρόπο, ως προς την δημιουργία αξίας και με στόχο την μεγιστοποίηση της απασχόλησης και του παραγόμενου προϊόντος. Υπάρχουν ρίσκα που μπορούν να διακινδυνεύσουν αυτή τη διαδικασία – όπως είναι οι τρέχουσες οικονομικές προκλήσεις και η γραφειοκρατία – τα οποία ωστόσο είναι διαχειρίσιμα ειδικά από μεγάλους οργανισμούς». Με αυτά τα λόγια περιέγραψε η κα Πηνελόπη Λαζαρίδου, Εντεταλμένη Σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το οικονομικό και πιστωτικό περιβάλλον στο πρόσφατο συνέδριο Capital Link στη Νέα Υόρκη.

Παράλληλα, η κα Λαζαρίδου, έδωσε ξεκάθαρα το «στίγμα» των στρατηγικών προτεραιοτήτων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, προσθέτοντας πως «η επένδυση σε έργα υποδομής είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για τη μεγιστοποίηση της αξίας για τους μετόχους και την προώθηση των αρχών ESG. Επιπλέον τα έργα υποδομής θα λειτουργήσουν ως καταλύτης για την περαιτέρω τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης και της απασχόλησης, ενώ θα είναι καίριας σημασίας για τη διασφάλιση του investment grade και της μακροπρόθεσμης βιώσιμης ανάπτυξης».

Αεροδρόμιο Καλαμάτας: Διαγωνισμός για ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα

Η στήλη αναφέρονταν χτες στο ισχυρό ενδιαφέρον που αναμένονταν να εκδηλωθεί, σε αρχική φάση, στο διαγωνισμό του Υπερταμείου για την αξιοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας, όπερ και εγένετο, καθώς φάκελο ενδιαφέροντος υπέβαλαν εγχώρια ισχυρά σχήματα και μεγάλοι διεθνείς operators, όπως ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - GMR Airports Limited (οι Ινδοί εταίροι στο Καστέλι Κρήτης), ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ - CORPORATION AMERICA AIRPORTS, Egis Airport Operation- ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις- Aéroports de la Cote d’Azur, FRAPORT AG- DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.- ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε. (οι τελευταίες των Κοπελούζου, Κωνσταντακόπουλου που συνεργάζονται με την Fraport Greece). Δηλαδή, συμμετέχουν μεγάλα επιχειρηματικά ονόματα του τομέα υποδομών (και τουρισμού), διεθνή σχήματα που διαχειρίζονται αεροδρόμια, κατά συνέπεια, στο Υπερταμείο πρέπει να είναι ευχαριστημένοι από τις συμμετοχές.

Η προεπιλογή των διαγωνιζομένων, η οποία θα σημάνει την έναρξη της δεύτερης φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας, αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2023. Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα 22 Περιφερειακά Αεροδρόμια, όπως έχει αναφέρει το insider.gr, έχει εκκινήσει ο διαγωνισμός για την επιλογή Συμβούλων. Η ολοκλήρωση του διαγωνισμού και η υπογραφή σύμβασης με τον Σύμβουλο για τα 22 Περιφερειακά Αεροδρόμια αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Το κρυφό σχολειό αλά γαλλικά…

Η ενεργειακή κρίση φέρνει τα πάνω-κάτω, μαζί και παρεξηγήσεις. Η Libération αναφέρεται στο γαλλικό Τύπο ο οποίος απευθύνει ευθύνες σε κυβέρνηση και τοπική αυτοδιοίκηση που ένα σχολείο στη Γαλλία λειτουργεί ως ένα μοντέρνο κρυφό σχολείο καθώς οι μαθητές φωτίζουν την αίθουσα με τα κινητά τους.

Σύμφωνα με τη διεύθυνση του ιδρύματος, οι φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν και δείχνουν μαθητές να φωτίζονται με το φως των κινητών τους σε μια τάξη χωρίς ρεύμα, είχαν ληφθεί στην πραγματικότητα… κατά τη διάρκεια μιας αντιτρομοκρατικής άσκησης που πραγματοποιήθηκε το μήνα Νοέμβριο και κατά τη διάρκεια της οποίας οι τάξεις είχαν υποστεί ζημιές και βυθίστηκαν στο σκοτάδι.».

Ακατανόητη διαμαρτυρία

Διαμαρτύρεται η Επίλεκτος για το υψηλό ενεργειακό κόστος. Θα ήταν κατανοητή η διαμαρτυρία του αν η δραστηριότητά του ήταν κερδοφόρα πριν ανέβουν οι τιμές της ενέργειας. Αυτοί πάντως που πρέπει να διαμαρτύρονται είναι οι επενδυτές που βλέπουν τις τράπεζες να δίνουν χρόνια δάνεια στον Επίλεκτο παρά το γεγονός ότι τα πράγματα δεν πηγαίνουν… κατ ευχήν. Γιατί όπως και να το κάνουμε πρέπει να υπάρχουν για όλους τα ίδια μέτρα και σταθμά.

Ούτε ψύλλος στον κόρφο τους

Ακούω ότι υπάρχει πρόθεση, αν όχι συμφωνία, για πώληση του 30% της Κλουκίνας που κατέχει ο Λουκάς Σπεντζάρης σε ισχυρό «παίκτη» της αγοράς. Ούτε ψύλλος στον κόρφο των μετόχων της πλειοψηφίας που υπολόγιζαν ότι θα συνεχίσουν την πορεία τους με τους υπάρχοντες όρους και προϋποθέσεις. Βέβαια οι νυν μέτοχοι έχουν κοντά στο 50% αλλά αν μαζευτεί το χαρτί τα πράγματα μπορεί να αλλάξουν άρδην για όλους.

Πού είναι η καταχώρηση;

Πολύ ενδιαφέρουσα μου φαίνεται η συναλλαγή της ΕΛΓΕΚΑ που πουλά σε συνδεδεμένο μέρος τη θυγατρική της ΛΙΝΕΤ αφού έχει πιστοποιήσει το εύλογο και δίκαιο ορκωτός της Zephyros. Όμως έψαξα στο ΓΕΜΗ και την έκθεση αποτίμησης δεν την βρήκα παρά το γεγονός ότι η εταιρία δηλώνει ότι η καταχώρηση έχει γίνει. Οπότε είτε το ΓΕΜΗ αρμενίζει είτε η ΕΛΓΕΚΑ αναπτύσσει … θεωρίες.

Τα νέα έργα Μετρό και η εμπειρία

Το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών έχει προαναγγείλει ότι επίκειται η δημοπράτηση της επέκτασης του Μετρό της Αθήνας προς το Ίλιον (με 3 στάσεις, κόστους 500 εκατ. ευρώ, αν και παλιότερα οι εκτιμήσεις έλεγαν για 350 εκατ.). Σύμφωνα δε με κάποιες πληροφορίες, οι διεργασίες «τρέχουν» καθώς ήδη σε ομίλους έχουν φτάσει τα χρηματοοικονομικά προαπαιτούμενα, έχει εκκινήσει διαδικασία επαφών με τράπεζες για έκδοση εγγυητικών κ.α.

Τους όρους του διαγωνισμού δεν τους γνωρίζουμε, πάντως, τα τελευταία πολλά χρόνια (5ετία δηλαδή) έργα Μετρό έχουν υλοποιήσει δύο εταιρείες, οι ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ, σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, που έχουν και σχετική πρόσφατη εμπειρία. Και προφανώς, ως γνωστόν, συνεχίζουν τις εργασίες.

ΕΥΔΑΠ: Οι επιπτώσεις από αυξήσεις σε ενέργεια και υλικά

Ενεργειακή κρίση και αύξηση τιμών στα υλικά, συνεχίζουν να «ταλαιπωρούν» τις εισηγμένες. Για παράδειγμα, αναφορικά με τις προοπτικές των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης, η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ εκτιμά ότι το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας για το τέταρτο τρίμηνο του 2022 θα προσεγγίσει τα 15,7 εκατ. ευρώ και το συνολικό κόστος της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για το 2022 θα κυμανθεί περί των 47 εκατ. ευρώ. Στο μέτωπο των έργων, η αύξηση των τιμών έχει επιφέρει καθυστερήσεις και δυσπραγίες σε κάποια έργα καθώς οι τιμές των υλικών, και ως εκ τούτου και οι αρχικοί προϋπολογισμοί, έχουν αυξηθεί σημαντικά μεταξύ του διαστήματος της υποβολής της προσφοράς εκ μέρους του αναδόχου και της εκτέλεσης του έργου. Όσον αφορά τις εν εξελίξει εργολαβίες, έχουν υποβληθεί από Αναδόχους αιτήματα αναπροσαρμογής των τιμών και χορήγησης πριμ, τα οποία θα ελεγχθούν από το τεχνικό συμβούλιο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Αν εγκριθούν, η επιβάρυνση του κόστους θα είναι 5 εκατ., ευρώ. Επιπλέον ανάδοχος έργων στην Ανατολική Αττική αιτήθηκε επιμήκυνση του χρονοδιαγράμματος κατά 6 μήνες.

Οι 9 εταιρείες για τα 47 εκατ. του υπουργείου Ναυτιλίας

Όλες οι εταιρίες που είχαν δώσει το παρών στην α’ φάση του διαγωνισμού του υπ. Ναυτιλίας με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για την προμήθεια 7 ταχύπλοων περιπολικών σκαφών άνω των 17,5 μέτρων με δικαίωμα προαίρεσης μέχρι και επτά επιπλέον όμοιων, καινούριων, αμεταχείριστων, σύγχρονων και με τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά, με προϋπολογισμό ανά σκάφος 3,4 εκατ. ευρώ, άρα συνολική αξίας 47,6 εκατ. ευρώ, προχωρούν στην επόμενη φάση.

Για την ιστορία πρόκειται για τις «KEWATEC ALUBOAT OY AB», «SOCIETA INDUSTRIALE MECCANICA ED AFFINI NAVALI-S.I.M.A.N S.R.L», «PENGUIN SHIPYARD INTERNATIONAL PTE LTD», «CANTIERE NAVALE VITTORIA SPA», «DAMEN WORKBOATS BV», «VIKING NORSAFE LIFE SAVING EQUIPMENT HELLAS ΜΟΝ. A.E.», «MARINE ALUTECH OY AB», «FERRETTI S.P.A.», «AISLAMIENTOS TERMICOS DE GALICIA S.A.».

Προκαταβολή για τα έργα της Fraport Greece

Προκαταβολή 15%, ήτοι ποσό 13 εκατ. ευρώ (επί συνόλου 90 εκατ.) επί της αξίας των εργασιών-μελετών των έργων αναβάθμισης των περιφερειακών αεροδρομίων σε θέματα ασφαλείας (εν προκειμένω για τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Σάμου, Σκιάθου, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου, Καβάλας, Χανίων) έλαβε ο παραχωρησιούχος Fraport Greece. Όπως έχει αναφέρει η στήλη και το insider.gr, η εταιρεία έχει συμφωνήσει με την Intrakat για να γίνουν μελέτες και το αντικείμενο των εργασιών (για το σύνολο των 13 αεροδρομίων).

Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

07:30

Οδικές Παραχωρήσεις: Αποχωρεί η Hochtief από την «Ολυμπία Οδό» - Ο «χάρτης» των συμβάσεων

23:48

Ισχυρές βροχές και καταιγίδες το Σάββατο

23:32

Χατζηδάκης: Απάντηση στη μικρόψυχη κριτική, η περαιτέρω αναβάθμιση από την S&P

23:13

Η S&P αναβάθμισε σε θετικό το outlook της Ελλάδας - Διατήρηση του αξιόχρεου στο «ΒΒΒ-»

23:01

Wall Street: «Κόκκινο 6x6» για Nasdaq και S&P 500 με «βαρίδι» Nvidia - Το μεγαλύτερο πτωτικό σερί πάνω από ένα έτος

22:47

Πετρέλαιο: Εβδομαδιαία «βουτιά» πάνω από 3% στην σκιά της Μέσης Ανατολής

22:30

ΠΑΣΟΚ: Οι 8 νέοι υποψήφιοι ευρωβουλευτές που συμπληρώνουν το ψηφοδέλτιο

22:12

Κασσελάκης: Αυτός είναι ο δικός σας ΣΥΡΙΖΑ

21:54

Ράλι 2,2% για τον χρυσό: 5η συναπτή εβδομάδα κερδών

21:37

Μισέλ σε Τραμπ: «Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Η συμβολή της ΕΕ στην Ουκρανία: 143 δισ. ευρώ»

21:29

Times του Λονδίνου: Η ελληνική οικονομία συγκαταλέγεται στις ταχύτερα αναπτυσσόμενες της ΕΕ

21:11

Eurojackpot: Οι τυχεροί αριθμοί για τα 115 εκατ. ευρώ

21:04

Δίκη Τραμπ: Άντρας αυτοπυρπολήθηκε έξω από το δικαστήριο

20:50

Τουρισμός: Αναπτερώνει τις ελπίδες για νέα ρεκόρ το πρώτο τρίμηνο του 2024

20:44

Όρμπαν προς ηγέτες ΕΕ: «Το καπελάκι σας και δρόμο»

20:35

Ευρωψηφοδέλτιο ΣΥΡΙΖΑ: Όλα τα ονόματα των υποψηφίων - Οι 5 «εκλεκτοί» Κασσελάκη

20:25

Πόλεμος στην Ουκρανία: Ο Ζελένσκι συνεχίζει τις πιέσεις προς το ΝΑΤΟ για περισσότερη στρατιωτική βοήθεια

20:17

Αυγενάκης: Nα εκμεταλλευθούμε τις ευκαιρίες της ψηφιακής εποχής - Διείσδυση στις αγορές του κόσμου

20:07

Τεχεράνη: Τα ισραηλινά drones δεν προκάλεσαν ζημιές ή θύματα στο Ισφαχάν

20:05

Απώλειες στις ευρωαγορές με το «βλέμμα» σε Ισραήλ και Ιράν

19:55

Αθανασίου στο Bloomberg για Ελληνικό: Σύμβολο μιας νέας Ελλάδος που αναγεννάται μετά την κρίση

19:48

Ο ιός της γρίπης των πτηνών εντοπίστηκε σε αγελαδινό γάλα μολυσμένων ζώων

19:33

Ισραήλ- Ιράν: Αναλυτές εκτιμούν πως υπάρχουν λόγοι αποκλιμάκωσης - Αλλά η κατάσταση παραμένει εκρηκτική

19:27

Η Κίνα αναγκάζει την Apple να αφαιρέσει τα WhatsApp και Threads από το App Store

19:21

Θα μειώσει η ΕΚΤ τα επιτόκια τον Ιούνιο; 12 μέλη του ΔΣ «άνοιξαν τα χαρτιά τους»

19:07

Χαρδαλιάς: Bάζουμε τέλος στα «φακελάκια» - Μόνο ψηφιακά τα αντίγραφα διπλωμάτων οδήγησης και η άρση παρακράτησης

18:55

Ν. Δένδιας: Ο Λόρδος Βύρων ήταν ο πιο γνωστός φιλέλληνας

18:52

Μάτι: Καταδίκη του τότε διοικητή του ΕΣΚΕ για ψευδή στοιχεία προς τους εισαγγελείς που ερευνούσαν τα αίτια της τραγωδίας

18:48

ΝΑΤΟ: Οι χώρες μέλη δεσμεύτηκαν να παράσχουν νέα συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας στην Ουκρανία

18:40

ΔΥΠΑ: 976.373 εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Μάρτιο - Μείωση 5,7% από το 2023