Όπου υπάρχει μετρό, υπάρχει πρόοδος ανέφερε ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από το νέο σταθμό του μετρό στη Νίκαια, όπου πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια των τριών νέων σταθμών της γραμμής 3 του μετρό στον Πειραιά, «Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».

Ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε πως «οι 3 πρώτοι σταθμοί είναι πια γεγονός. Θα μιλήσω για τρία σημαντικά βήματα προόδου και εκσυγχρονισμού για τα οποία είχαμε δεσμευθεί. Το έργο έγινε πραγματικότητα. Μιλάνε τα έργα μας» τόνισε κ. Μητσοτάκης. 

«Το έργο ολοκληρώθηκε όπως σχεδιάστηκε και μέσα στα χρονοδιαγράμματα, παρά την πανδημία. Τα έργα συνεχίζονται και στους άλλους τρεις σταθμούς» ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Το έργο έχει πολύ σημαντική οικολογική διάσταση και έχει δημιουργήσει πολλές θέσεις εργασίας. Το κοινωνικό αποτύπωμα του έργου δεν εξαντλείται στην μετακίνηση του πολίτη, αλλά προχωρά και στη βελτίωση της καθημερινότητάς του. Τα έργα αυτά εντάσσονται στη λεωφόρο της ανάπτυξης στην οποία πιστεύει η κυβέρνηση» δήλωσε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε λέγοντας πως «οι κάτοικοι των τριών Δήμων θα φτάνουν πολύ σύντομα στο κέντρο της Αθήνας και όπου αλλού επιθυμούν».

«Το μεγάλο αυτό έργο άργησε. Ξεκίνησε το 1992, χρειάστηκαν 20 χρόνια για να υπογραφεί η σύμβαση της επέκτασης 3, δηλαδή το 2012. Το μετρό έπρεπε να έχει έρθει στη Δυτική Αθήνα νωρίτερα, και αγωνίστηκα για την επέκταση του Μετρό από τότε που ήμουν βουλευτής». «Η ζωή των κατοίκων θα αλλάξει».

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στη γραμμή 4 λέγοντας πως αποτελεί εμβληματικό έργο. «Υπάρχουν νομικές δυσκολίες, θα κάνουμε ο,τι περνάει από το χέρι μας για να επιλυθούν. Η κυβέρνηση έχει αναπτυξιακό σχεδιασμό. Με κλειδιά την παραγωγικότητα και την ανάπτυξη. Ελληνικό και Μετρό αποτελούν 2 επενδύσεις που προχωρούν μέσα στην καταιγίδα της πανδημίας. Αυτό αποδεικνύει την αντοχή και τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, χρειάζεται όμως σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, για να παραχθούν ακόμη περισσότερες θέσεις εργασίας.»

Μετρό
Το βαγόνι στο νέο σταθμό του μετρό «Νίκαια»
 
Μετρό
Ο σταθμός εσωτερικά

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής ανέφερε πως «η ολοκλήρωση του έργου αποτελεί δικαίωση των προσπαθειών μας. Για την επέκταση της γραμμής 3 δούλεψαν και δουλεύουν πάνω από 2.000 άνθρωποι». Ο κ. Καραμανλής τόνισε πως «ήταν ορατός ο κίνδυνος να μην παραδοθούν οι σταθμοί γιατί δεν θα είχαν ηλεκτρονικό εισιτήριο, αλλά το πρόβλημα ξεπεράστηκε. «63.000 επιβάτες» επεσήμανε ο ίδιος «θα χρησιμοποιούν τους νέους σταθμούς ημερησίως». 

«Κατά το σχεδιασμό των 3 σταθμών δόθηκε προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά τους, και παραμένει ο στόχος να παραδοθούν και οι άλλοι τρεις σταθμοί το 2022». «Δουλεύουμε μεθοδικά και χωρίς μεγάλα λόγια», δήλωσε ο υπουργός, και κατέληξε πως «είναι ένα έργο με μεγάλο αναπτυξιακό πρόσημο». 

«Η κυβέρνηση απαντά με έργα όταν άλλοι εγκαινιάζουν μουσαμάδες». 

Μετρό

 

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε πως «Μας ζητήσατε να δουλεύουμε εντατικά κ. υπουργέ. Βλέπουμε όλοι τα αποτελέσματα της πολιτικής σας. Παραδίδουμε τρεις υπερσύγχρονους σταθμούς». Ο ίδιος συμπλήρωσε στη συνέχεια πως «τρεις ιδιαίτερα επιβαρυμένες περιοχές θα αλλάξουν πρόσωπο και 12 χρόνια μετά την αφετηρία, οι σταθμοί παραδίδονται. Ο τελευταίο χρόνος του έργου δεν ήταν χωρίς εμπόδια και δυσκολίες».  Ο κ. Καραγιάννης κατέληξε λέγοντας πως «στόχος μας παραμένει η παράδοση και των άλλων τριών σταθμών το 2022». 

Το παρών στα εγκαίνια του έργου έδωσαν ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ο υφυπουργός Νίκος Παπαθανάσης, και ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης.

Ο σταθμός της «Αγ. Βαρβάρας» βρίσκεται στην πλατεία Αγίας Ελεούσας, του «Κορυδαλλού» στην πλατεία Ελευθερίας και της «Νίκαιας» στην πλατεία Αγ. Νικολάου. Οι τρεις νέοι σταθμοί εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούν ημερησίως 60.000 επιβάτες, αριθμός που θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο το 2022, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση έως τον σταθμό «Δημοτικό Θέατρο» του Πειραιά. Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής (07.30-17.30) στο τμήμα Αιγάλεω - Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι 4 λεπτά, και στο τμήμα Αιγάλεω - Νίκαια θα είναι 8 λεπτά. Το πρώτο δρομολόγιο από τον σταθμό Νίκαιας, θα ξεκινά στις 05.30 το πρωί και το τελευταίο στις 12.05 το βράδυ. Η απόσταση από τη Νίκαια στο Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά.

Με την επέκταση κατά 4 χιλιόμετρα έως τη Νίκαια, η γραμμή 3 του μετρό θα έχει 24 σταθμούς που θα φτάσουν τους 27 το 2022, με την προσθήκη των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».

Τα δρομολόγια για το κοινό από τους τρεις σταθμούς θα ξεκινήσουν την Τρίτη 7 Ιουλίου

Σύμφωνα με ενημέρωση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνίων, την ίδια ημέρα θα τεθεί σε ισχύ ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των δήμων Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Νίκαιας - Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, με στόχο την διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό.

Οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις, 12 συνολικά, βασίζονται αφενός σε τροποποιήσεις γραμμών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων και αφετέρου στην ίδρυση νέας γραμμής που θα διασυνδέει τον Δήμο Πειραιά με το δίκτυο του μετρό. Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις: Η πρώτη φάση που θα υλοποιηθεί με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπει άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών. Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα αξιολογηθεί η διαμορφωθείσα κατάσταση και ο Οργανισμός θα προχωρήσει στη δεύτερη φάση ανασχεδιασμού, ανάλογα με τις ανάγκες, για τη βέλτιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των περιοχών αυτών.

Αναλυτικά, για την πρώτη φάση έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:

- Δημιουργία μίας νέας γραμμής (γραμμή 900 Πειραιάς - Στ. Μετρό Νίκαια) που θα συνδέει τον δήμο Πειραιά με τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».

Η νέα γραμμή θα ακολουθεί τη διαδρομή: Πλ. Καραϊσκάκη, Ακτή Καλλιμασιώτη, Ακτή Κονδύλη, Αιτωλικού, Δερβενακίων, Τζαβέλα, Γ. Γρεβενών, Λαοδικείας, Αιγάλεω, Ακτή Κονδύλη, Ακτή Καλλιμασιώτη, πλ. Καραϊσκάκη. Η νέα γραμμή οδηγεί στην κατάργηση της γραμμής 847 Νεάπολη - Πειραιάς Β', αφού η διαδρομή της καλύπτεται από τις νέες διαδρομές των γραμμών 800 Νίκαια - Πειραιάς, 827 Πειραιάς - Γ΄ Νεκροταφείο - 'Ασπρα Χώματα και 846 Νεάπολη - Πειραιάς Α'.

-Διατήρηση της σύνδεσης του δήμου Πειραιά με τους δήμους Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Νίκαιας - Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού και Αγίας Βαρβάρας μέσω βασικών γραμμών που κινούνται στον άξονα βορρά - νότου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα μετεπιβίβασης στις γραμμές που θα κινούνται επί των κύριων οδικών αξόνων (Π. Ράλλη και Γρ. Λαμπράκη), με κατεύθυνση προς τους νέους σταθμούς μετρό.

-Τροποποίηση ομάδας γραμμών, που συνδέουν σήμερα τους δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Νίκαιας - Α.Ι. Ρέντη, Κορυδαλλού, Περάματος και Αγίας Βαρβάρας με τους δήμους Πειραιά και Αθηναίων, και μετατροπή τους σε τροφοδοτικές γραμμές των νέων σταθμών μετρό, δίνοντας την δυνατότητα μετεπιβίβασης, είτε στο δίκτυο μετρό, είτε στο δίκτυο υφιστάμενων γραμμών λεωφορείων για τη σύνδεση με Πειραιά και Αθήνα.

Οι λεωφορειακές γραμμές που τροποποιούνται είναι οι γραμμές 800 (Νίκαια - Πειραιάς), 806 (Κορυδαλλός - Στ. Αιγάλεω), 809 (Σχιστό - Κορυδαλλός - Πειραιάς Α'), 820 (Κερατσίνι - Σταθμός Αιγάλεω), 827 (Πειραιάς - Γ΄ Νεκροταφείο - 'Ασπρα Χώματα), 828 (Πειραιάς - 'Ασπρα Χώματα - Γ΄ Νεκροταφείο), 837 ('Ανω Αγ. Βαρβάρα - Στ. Αγ. Μαρίνα), 846 (Νεάπολη - Πειραιάς Α'), Β18 (Ομόνοια - Πέραμα μέσω Π. Ράλλη) και Γ18 (Ομόνοια - Πέραμα μέσω Γρ. Λαμπράκη).

Σημειώνεται ότι για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, πέρα από τα εκδοτήρια εισιτηρίων στους τρεις νέους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και στο δίκτυο της ΟΣΥ, λειτουργούν 115 σημεία πώλησης και επαναφόρτισης εισιτηρίων σε περίπτερα και καταστήματα ψιλικών στην ευρύτερη περιοχή.