Παπαδόπουλος: Η νέα Συλλογική Σύμβαση του ΟΑΣΘ οδεύει προς υπογραφή

Newsroom
Μοιράσου το
Παπαδόπουλος: Η νέα Συλλογική Σύμβαση του ΟΑΣΘ οδεύει προς υπογραφή
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών υποστήριξε πως είναι θράσος να μιλάει ο ΣΥΡΙΖΑ για απαξίωση και εμπαιγμό στον ΟΑΣΘ.

Η νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας των εργαζόμενων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) οδεύει προς την τελική υπογραφή από τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών, γνωστοποίησε στη Βουλή ο υφυπουργό, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, λέξανδρου Τριανταφυλλίδη, με θέμα τις συλλογικές συμβάσεις του ΟΑΣΘ.

Κατά την πρωτολογία του, ο κ. Παπαδόπουλος δήλωσε ότι είναι θράσος να μιλάει ο ΣΥΡΙΖΑ για απαξίωση και εμπαιγμό στον ΟΑΣΘ, υπενθυμίζοντας ότι το 2017, με τις διατάξεις του άρθρου 30 του ν.4482/2017, ο ΟΑΣΘ κρατικοποιήθηκε και το προσωπικό του εντάχθηκε στο Ενιαίο Μισθολόγιο του Δημοσίου, με συνέπεια να εκπνεύσει η τελευταία συλλογική σύμβαση που ίσχυε και ουδέποτε, νομίμως, καταρτίστηκε νέα, σημειώνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών διευκρίνισε ότι η μόνη νόμιμη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, που σύμφωνα με τον νόμο επιτρέπεται να καταρτιστεί, αφορά αποκλειστικά μη μισθολογικές παροχές, εφόσον βεβαίως εγκριθούν από τα συναρμόδια Υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών.

Σχετικά, ο κ. Παπαδόπουλος, πρόσθεσε:

«Όταν η διοίκηση Παππά υπέγραψε μια κατ΄ όνομα σύμβαση, ουδέποτε την υπέβαλε στο Υπουργείο Οικονομικών για έγκριση, γιατί ήξερε ότι δεν μπορεί να εγκριθεί, καθώς περιελάμβανε μη νόμιμες μισθολογικές παροχές

Αυτό το γνώριζε πολύ καλά αφού σύμφωνα με την 274/2017 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους την οποία και απεδέχθησαν οι αρμόδιοι Υπουργοί, σύμβαση η οποία περιείχε μισθολογικές παροχές, είναι άκυρη.

Άρα εκείνο που αβίαστα προκύπτει είναι η κοροϊδία των εργαζομένων!

Οι μόνοι βέβαια που ήταν «ευχαριστημένοι» ήταν μια μερίδα εργαζομένων στους οποίους δινόταν εκτός από την πρώτη και δεύτερη προσωπική διαφορά.

Η παράνομη αυτή πρακτική κόστισε στους πολίτες περίπου 2,25 εκατομμύρια ευρώ ετησίως και μόλις διαπιστώθηκε, διεκόπη.»

Ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε επίσης ότι υπήρχε παντελής αδιαφορία για την έκδοση ΚΥΑ αντιστοίχισης σχετικά με το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας και το επίδομα ευθύνης και αυτό το θέμα λύθηκε οριστικά από την Κυβέρνηση της Ν.Δ.

Όπως ανέφερε, συγκεκριμένα, ο Υφυπουργός Μεταφορών:

«Με την αριθ. 241175/2022 απόφαση:

  • Η θέση του Αμαξοστασιάρχη αντιστοιχείται με την θέση του Προϊσταμένου υποδιευθύνσεων και καταβάλλεται επίδομα 350 ευρώ
  • Η θέση του Επόπτη και του Συντονιστή Αρχιτεχνιτών αντιστοιχείται με την θέση Προϊσταμένων Μονοθέσιων , Διθέσεων και Τριθέσιων Δημοτικών Σχολείων με μηνιαία καταβολή επιδόματος ευθύνης 165 ευρώ
  • Η θέση του σταθμάρχη , Ελεγκτή , Υπεύθυνου Γραφείου και Αρχιτεχνίτη
  • Αντιστοιχείται με τη θέση Υποδιευθυντή Σχολικής Μονάδας με επίδομα ευθύνης 150 ευρώ .

Επομένως, η ανησυχία σας και το όψιμο ενδιαφέρον της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι άκαιρα.»

Ο Υφυπουργός Μεταφορών γνωστοποίησε ότι έχει ήδη συμφωνηθεί νέα ΣΣΕ, η οποία ήδη εγκρίθηκε από τη Διοίκηση και τη Γενική Συνέλευση των εργαζομένων και οδεύει προς την τελική υπογραφή από τα συναρμόδια Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Οικονομικών.

Κατά τη δευτερολογία του, ο κ. Παπαδόπουλος κάλεσε τον κ. Τριανταφυλλίδη να επισκεφθούν μαζί τον ΟΑΣΘ οποιαδήποτε στιγμή, προκειμένου να διαπιστώσει ότι δεν ευσταθούν οι ισχυρισμοί που προέβαλε, αλλά και να αναγνωρίσει την πρόοδο που έχει συντελεστεί στα θέματα συντήρησης, καθαριότητας των εγκαταστάσεων και τήρησης των μέτρων πρόληψης COVID.

Επιπλέον, ο Υφυπουργός Μεταφορών υπογράμμισε τη σημαντική ενίσχυση του στόλου που έχει πραγματοποιηθεί τα τελευταία τρία χρόνια. Όπως ανέφερε:

«Στις 19-8-2019 κυκλοφορούσαν 237 αστικά λεωφορεία σε όλο τον νομό Θεσσαλονίκης, συμπεριλαμβανομένων και των λεωφορείων των ΚΤΕΛ και με έναν συγκροτημένο σχεδιασμό, όπως η ανάθεση μέρος του συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ και η μίσθωση λεωφορείων που εκπόνησε το Υπουργείο και το οποίο έφερε επιτυχώς σε πέρας η διοίκηση Σκόδρα, σήμερα στη Θεσσαλονίκη, ο στόλος του Οργανισμού ανέρχεται σε 420 λεωφορεία, με στόχο στο αμέσως προσεχές διάστημα να φτάσουν τα 520 λεωφορεία».

Κλείνοντας ο κ. Παπαδόπουλος, τόνισε:

«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την έλευση του Μετρό σχεδιάζει την επόμενη ημέρα της αστικής συγκοινωνίας με την αναδιάταξη και τη συνεργασία όλων των υφιστάμενων συγκοινωνιακών φορέων, προκειμένου να δώσει στους Θεσσαλονικείς τη συγκοινωνία που τους αξίζει».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

22:14

Ukrenergo: Πάνω από 1.000 πυραύλους και ρουκέτες έχει δεχτεί το ουκρανικό ηλεκτρικό δίκτυο αλλά ακόμα λειτουργεί

22:08

Πετρέλαιο: Η ενίσχυση των αποθεμάτων καυσίμων έριξε τις τιμές - «Άγγιξε» χαμηλό έτους το WTI

22:01

Συρίγος για ελληνοτουρκικά: «Φοβάμαι το λάθος» - Πόσο πιθανό είναι ένα «θερμό επεισόδιο»

21:49

Κρυπτονομίσματα: «Καμπανάκι» ΕΚΤ - «Πολλαπλές φούσκες που σκάνε η μία μετά την άλλη»

21:38

Σαμαράς: Η παράταξη οφείλει να δώσει ενωμένη την εκλογική μάχη

21:27

Περού: Το Κογκρέσο υπερψήφισε την καθαίρεση του προέδρου Καστίγιο - Τελεί υπό κράτηση

21:18

Κλειστή η παλαιά εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Βέροιας: Οδοφράγματα Ρομά για τον πυροβολισμό του 16χρονου

21:15

Μενέντεζ: «Δεν θα εγκρίνω την πώληση F-16 στην Τουρκία όσο ο Ερντογάν συνεχίζει τις παραβιάσεις»

21:11

Δήμαρχος Κιέβου: Πιθανό ένα σενάριο «Αποκάλυψης» αυτόν τον χειμώνα, αλλά να μην επικρατήσει πανικός

20:57

Πώς θα είναι η παγκόσμια οικονομία το 2075: Η ανάλυση της Goldman Sachs - Oι 4 τάσεις

20:54

Χρυσός: Ανοδικά για 2η σερί ημέρα αλλά παρέμεινε κάτω από τα 1.800 δολάρια

20:39

Γερμανία: «Βαθιά ανησυχία» εκφράζει ο ομοσπονδιακός πρόεδρος για τη δράση των «Πολιτών του Ράιχ»

20:21

Μελόνι: Δεν τα έχουμε βάλει με τον ρωσικό λαό, τον πολιτισμό ή την ιστορία του

20:18

Καραγιάννης: Ξεκινούν οι εργασίες στο πρώτο κομμάτι του ΒΟΑΚ - Έχουμε να κάνουμε με έργα, όχι με «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα»

20:07

ΕΕ: 9ο πακέτο κυρώσεων σε βάρος της Ρωσίας - Τι περιλαμβάνει

19:57

Με κάτι λιγότερο από ένα δισ. η ΕΚΤ κρατάει -ακόμα- υπό «προστασία» τα ελληνικά ομόλογα

19:56

Generali: Πουλά ιταλικό χαρτοφυλάκιο ασφαλειών ζωής 20 δισ. ευρώ

19:42

Κεραμέως: Έχουμε προκηρύξει τις θέσεις για τους διευθυντές όλων των σχολείων της χώρας

19:39

Γεωργιάδης: Nέες επισκέψεις σε σούπερ μάρκετ αύριο για το «καλάθι του νοικοκυριού»

19:33

Μιχαηλίδου: Ευθύνη όλων μας να δημιουργήσουμε μια κοινωνία συμπερίληψης

19:27

Spotify: Το «μυστικό της επιτυχίας» του δισεκατομμυριούχου CEO και συνιδρυτή του

19:15

Στο Ριάντ ο Σι Τζινπίνγκ με στόχο τη σινοαραβική προσέγγιση

19:06

Θεοδωρικάκος για πυροβολισμό 16χρονου: Ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί επικίνδυνη ταύτιση με το 2008

18:54

Ευρωαγορές: Δεν ανακόπηκε η πτώση - Επιμένουν οι ανησυχίες για την ύφεση

18:51

«Λαχτάρα» για Μασκ: Έχασε προσωρινά τον «τίτλο» του ως ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο

18:38

ΥΠΕΞ προς Λιβύη: Ασκούμε πλήρως τα κυριαρχικά μας δικαιώματα με σεβασμό στο Διεθνές Δίκαιο

18:29

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Δεύτερη περίοδος εκτοκισμού του Κοινού Ομολογιακού Δανείου 2021

18:24

Η πλουσιότερη γυναίκα της ραπ μουσικής συμβουλεύει: «Κάντε αποταμίευση»

18:10

Enel: Ένα ταξίδι στην κυκλική οικονομία μέσα από την στρατηγική, τα έργα και τα αποτελέσματα του Ομίλου

17:50

Δύσκολα τα Χριστούγεννα στην Ανατολική Ευρώπη: 34% ακριβότερα κρέατα και ψάρια - Στο +105% η ζάχαρη