Σχέδιο διαχείρησης της ταμειακής στενότητας του Δημοσίου τρέχουν στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που προκύπτουν από την εκκρεμή δεύτερη αξιολόγηση και το γεγονός ότι η Ελλάδα δεν έχει λάβει δόση από τους πιστωτές της από τις 26 Οκτωβριου 2016, όταν και είχε εισπράξει τα 2,8 δισ. ευρώ της υπο-δόσης της δεύτερης αξιολόγησης!
Δεδομένου ότι είναι άγνωστο το πόσο θα κρατήσει η αξιολόγηση και το πότε θα εκταμιευθεί η επόμενη δόση των 6,1 δισ. ευρώ που κανονικά έπρεπε να εκταμιευθεί τον προηγούμενο Δεκέμβριο το υπουργείο Οικονομικών κάνει μια ενεργητική διαχείρηση των δαπανών, πληρώνοντας κατά προτεραιότητα.
Δεν είναι τυχαίο ότι οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2017 ανήλθαν στα 7,9 δισ. ευρώ και ήταν μειωμένες κατά 1 δισ. ευρώ έναντι του στόχου (8,940 δισ. ευρώ). Ειδικά για το Φεβρουάριο οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4,583 δισ. ευρώ και ήταν μειωμένες κατά 894 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.
Ωστόσο τα προβλήματα του Δημοσίου δεν εξαντλούνται μόνον στην καθυστερημένη δόση. Πρόβλημα για τα ταμειακά διαθέσιμα του Δημοσίου συνιστά η καθυστέρηση στη μεταβίβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece, δεδομένου ότι δεν εισπράττεται το εφάπαξ τίμημα του 1,23 δισ. ευρώ.
Οι δύο βασικότερες εκκρεμότητες για τη μεταβίβαση των αεροδρομίων είναι η υπογραφή της σύμβασης παροχής υπηρεσιών πρώτων βοηθειών με το ΕΚΑΒ και η έγκριση της όλης ιδιωτικοποίησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.Στη βάση αυτή ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να μετατεθεί τελικά η υπογραφή της συμφωνίας για μετά το Πάσχα, καθώς επιχειρησιακά και διαδικαστικά ζητήματα μπορεί να προκαλέσουν πρόσθετες καθυστερήσεις.
Σε μια τέτοια περίπτωση η καταβολή του εφάπαξ τιμήματος του 1,23 δισ. ευρώ θα καθυστερήσει ακόμη περισσότερο και πιθανότατα θα πάει για τον Ιούνιο, επιτείνοντας πρόσθετα την ταμειακή κατάσταση του Δημοσίου, σε μια περίοδο που η αξιολόγηση είναι εντελώς ανοικτή.