Η «βαριά» ατζέντα για Λιμάνια, Ακίνητα - «φιλέτα» και Αναπλάσεις – Πού έρχονται προσφορές, ανάδοχοι και διαγωνισμοί

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η «βαριά» ατζέντα για Λιμάνια, Ακίνητα - «φιλέτα» και Αναπλάσεις – Πού έρχονται προσφορές, ανάδοχοι και διαγωνισμοί
«Βαριά» είναι η σημερινή, αλλά και η μελλοντική, ατζέντα του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς, εφόσον δεν προκύψουν ανατροπές, στο «τραπέζι» θα τεθούν projects, διαγωνισμοί και αποφάσεις για σημαντικά assets που σχετίζονται με λιμενικές υποδομές, ακίνητα, αναπλάσεις και κτηριακούς διαγωνισμούς μέσω ΣΔΙΤ. 

«Βαριά» είναι η σημερινή (και μελλοντική) ατζέντα του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ καθώς, εφόσον δεν προκύψουν ανατροπές και αλλαγές της τελευταίας στιγμή, στο «τραπέζι» θα τεθούν projects, διαγωνισμοί και αποφάσεις για σημαντικά assets που σχετίζονται με λιμενικές υποδομές, ακίνητα, αναπλάσεις και κτηριακούς διαγωνισμούς μέσω ΣΔΙΤ. Κατ’ αρχάς, όπως και άλλες φορές έχει προαναγγείλει το insider.gr, σήμερα, εκτός απροόπτου, το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ εκτιμάται ότι θα «ανάψει πράσινο φως» στην έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου, με την πώληση πλειοψηφικού μετοχικού ποσοστού μάλλον 51% (αν και σε προηγούμενα λιμάνια παραχωρήθηκε το 67%).

«Πράσινο φως» για Λιμένα Λαυρίου

Όπως έχουμε αναφέρει και σε πρόσφατη παρουσίαση της ατζέντας του ΤΑΙΠΕΔ στην Ινδία, αναμένεται διαγωνισμός με στόχο την αναβάθμιση της υποδομής με ακτοπλοϊκές αλλά κυρίως τουριστικές υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα η κρουαζιέρα και ο ελλιμενισμός μεγάλων σκαφών αναψυχής (mega yachts). Το ΤΑΙΠΕΔ «βγάζει» προς αξιοποίηση το εν λόγω asset προβάλλοντας την γεωγραφική θέση του λιμένα για τις ακτοπλοϊκές μεταφορές, όσο και το πλεονέκτημά του να εξελιχθεί σε home port κρουαζιέρας, καθώς επίσης και ως «πόστο» επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών αναψυχής. Πληροφορίες της αγοράς αναφέρουν ότι μεγάλες εταιρείες του χώρου κρουαζιέρας (π.χ. MSC Cruises κ.α.) έχουν εκφράσει αρχικό ενδιαφέρον. Επίσης, υπάρχει εκδηλωμένο ενδιαφέρον και από ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις. Όπως σημειώνεται στις σχετικές παρουσιάσεις, το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ είναι το συγκεκριμένο λιμάνι, λόγω της εγγύτητάς του με το αεροδρόμιο των Σπάτων, αλλά και με δημοφιλείς προορισμούς (π.χ. Μύκονος, Σαντορίνη, Σμύρνη, Αλικαρνασσός κ.λπ.), να αποτελέσει κυρίως home port κρουαζιέρας.

Όπως επίσης αναφέρεται σε σχετικές παρουσιάσεις, διακρίνεται για την ακτοπλοϊκή κίνηση προς τα νησιά των Κυκλάδων (Κέα, Κύθνος, Σύρος, κ.λπ.) και προορισμούς του Βορείου Αιγαίου, για χρήσεις γενικού φορτίου, σταθμό κρουαζιέρας, ενώ έχει μαρίνα χωρητικότητας 180 ιστιοφόρων με βιώσιμο σχέδιο να επεκτείνεται κατά 20% μέσω πλωτών πλατφορμών. Ως γνωστόν, σε σχέση με άλλες υποδομές, υπήρχαν σχέδια επέκτασης της σύνδεσης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς το λιμάνι και σύνδεση με το αεροδρόμιο. Η έλευση του τρένου στο Λαύριο θα σημάνει και την απευθείας σύνδεση του λιμανιού με το αεροδρόμιο, το κέντρο της Αθήνας, αλλά και το λιμάνι του Πειραιά. Η βόρεια αποβάθρα του λιμένα (Ferries, Ro-Ro, Cruise) έχει μήκος 590 μ., η νότια (General Cargo) 679 μ., η δυτική (μαρίνα) περίπου 1.000 μ., με σχεδόν 100% της περιοχής να είναι αξιοποιήσιμη. Συγχρόνως, ο σχεδιασμός για το λιμάνι του Λαυρίου περιλαμβάνει τον πράσινο μετασχηματισμό του, ώστε να αποτελέσει μοντέλο και για άλλα λιμάνια της χώρας.

Έρχεται «νικητής» για τα έργα στον Λιμένα Αλεξανδρούπολης

Την ίδια ώρα, εξελίξεις αναμένονται και για την ανάδοχο των έργων αναβάθμισης των υποδομών του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ), αξίας 24 εκατ. ευρώ, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, που θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού και θα συμβάλει στην καθιέρωσή του ως γεωστρατηγικό, ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο στην Ανατολική Μεσόγειο και τα Βαλκάνια (αποκατάσταση βάθους, σύνδεση της νέας εμπορικής προβλήτας του λιμανιού με τη νέα Περιφερειακή οδό Αλεξανδρούπολης που είναι ήδη υπό κατασκευή κ.α.). Λογικά από σήμερα θα έχουμε διεργασίες στο πλαίσιο της ανακήρυξης αναδόχου αν και κατά πληροφορίες μάλλον νεότερα για τον όμιλο που θα κερδίσει το συμβόλαιο θα έχουμε μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Υποβλήθηκαν δύο προσφορές από γνωστές μεσαίου μεγέθους τεχνικές εταιρείες που έχουν εξειδίκευση και σε λιμενικά έργα αλλά και σε υποδομές (ο διαγωνισμός έχει και από τα δύο, λιμενικά αλλά και οδικά έργα), οπότε, αναμένεται η έγκριση των πρακτικών προσεχώς.

Όπως και πρόσφατα είχαμε αναφέρει, το Ταμείο και ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης είχαν εκκινήσει συνεργασία με τον όμιλο Steer, που είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες συμβούλων διεθνώς με μεγάλη εμπειρία στην παροχή υπηρεσιών για τη διαχείριση λιμένων, θαλάσσιων μεταφορών καθώς και σε ζητήματα που αφορούν στην ενέργεια και την κυκλική οικονομία, ο οποίος συνδράμει το ΤΑΙΠΕΔ στην εκπόνηση Business Plan.

Το mega ΣΔΙΤ για τις Φυλακές

Σήμερα, το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ μάλλον θα εγκρίνει και την έναρξη της β’ φάσης (ανταγωνιστικός διάλογος) για ένα mega κτηριακό ΣΔΙΤ, αξίας έως 765 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), για το οποίο πρόσφατα είχε αναφερθεί το insider.gr. Ο λόγος για την υλοποίηση του έργου «Μετεγκατάσταση Καταστήματος Κράτησης Κορυδαλλού με Σύμπραξη Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα», που προωθείται μέσω της μονάδας PPF του ΤΑΙΠΕΔ, υπό τον Π. Σταμπουλίδη, για λογαριασμό του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Ως γνωστόν, τέσσερα ισχυρά επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στην αρχική φάση του ΣΔΙΤ δημόσιου διεθνή διαγωνισμού πέρυσι τον Οκτώβριο, ήτοι οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ, Mytilineos.

Το έργο αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, προμήθεια εξοπλισμού, συντήρηση και τεχνική διαχείριση των υποδομών που θα στεγάσουν το νέο πρότυπο Δικαστικό Σωφρονιστικό Κατάστημα Αθηνών (ΔΣΣΑ) και τη Διεύθυνση Μεταγωγών Δικαστηρίων Αττικής (ΔΜΔΑ), σε ακίνητο έκτασης περίπου 100 στρεμμάτων, στη θέση του παλαιού Στρατοπέδου «Αμερικάνικης Ευκολίας» στον Ασπρόπυργο Αττικής. Αναθέτουσα Αρχή το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και Διενεργούσα Αρχή το ΤΑΙΠΕΔ και ειδικότερα τη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας. Η συνολική διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης εκτιμάται ότι θα ανέλθει κατά μέγιστο σε 30 έτη (4 έτη κατασκευή και 26 έτη συντήρηση) από τη θέση αυτής σε ισχύ, ενώ η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει κατ’ αρχήν με ίδια ή και δανειακά κεφάλαια του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης (ΙΦΣ).

Οι 2 προσφορές για την ανάπλαση της Αθηναϊκής Ριβιέρας, πότε βγαίνει ανάδοχος

Στο μέτωπο των αναπλάσεων αναμένεται, ίσως και σήμερα, η έγκριση των πρακτικών από την Επιτροπή Αξιολόγησης των δύο προσφορών που έχει υποβληθεί για την των έργων – παρεμβάσεων άνω των 23,7 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία για την κατασκευή «Αστικού Περίπατου» μήκους 12 χλμ. στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, στο τμήμα από Καλλιθέα ώς Βάρη – Βούλα – Βουλιαγμένη. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει αναλάβει να ωριμάσει και προωθήσει, μέσω της μονάδας PPF, τον διαγωνισμό για το project αυτό, όπως πολλές φορές έχουμε αναδείξει. Όπως αναφέραμε, οι προσφορές είναι δύο, πλην όμως, η μία θεωρείται πιο ισχυρή και η δεύτερη έχει «κενά». Πάντως, νεότερα για τον ανάδοχο θα έχουμε προς τα τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου καθώς απαιτούνται πρώτα έλεγχοι, πρακτικά, αξιολογήσεις κ.α.

Το αντικείμενο του έργου αφορά στη μελέτη και την κατασκευή ποδηλατόδρομου – πεζόδρομου, στο τμήμα της ακτογραμμής της Αθηναϊκής Ριβιέρας, από τον Δήμο Καλλιθέας έως το Δημαρχείο του Δήμου Βάρης - Βούλας – Βουλιαγμένης, διασχίζοντας έξι Δήμους. Το εκτιμώμενο συνολικό μήκος είναι περίπου 12 χιλιόμετρα. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0». Το έργο που δημοπρατείται θα πραγματοποιηθεί σε όλο το Παραλιακό Μέτωπο από τον ανισόπεδο κόμβο Ποσειδώνος – Κηφισού του Δήμου Μοσχάτου έως το Δημαρχείο του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης. Προβλέπεται η δημιουργία νέων χώρων πρασίνου σε όλο το μήκος της μελέτης με χαμηλή φύτευση.

Τι έρχεται για τα ακίνητα - «φιλέτα»

Στην πρόσφατη παρουσίαση του ΤΑΙΠΕΔ στην Ινδία γίνονταν λόγος για μερικά ακίνητα – «φιλέτα» του Ταμείου που είναι προς αξιοποίηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, σύντομα αναμένονται εξελίξεις για το ακίνητο στη Θεσσαλονίκη, ήτοι το κάμπινγκ Αγ. Τριάδας), ένα παραθαλάσσιο ακίνητο με μεγάλη ακτογραμμή, άμεση πρόσβαση στην πόλη της Θεσσαλονίκης, πολύ κοντά στο αεροδρόμιο Μακεδονία. Η έκταση οικοπέδου είναι 173.310,00 τ.μ. (εκμεταλλεύσιμη έκταση: περ. 126.602 τ.μ.), με χτισμένους χώρους όπως παλιές και ερειπωμένες εγκαταστάσεις κάμπινγκ και σχέδια ανάπτυξης για Τουρισμό – Αναψυχή και παραθεριστικής κατοικίες.

Επιπρόσθετα, σήμερα εκτιμάται ότι θα ανοίξει βελτιωμένη προσφορά για το ακίνητο στον Κοναβίτη, τη μοναδική που κατατέθηκε από την ισπανικών συμφερόντων εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων INMO PARCK INVEST. Το εν λόγω παραθαλάσσιο ακίνητο, στο νότιο τμήμα του Μαλιακού κόλπο δυτικά του οικισμού των Καμμένων Βούρλων, έχει συνολική έκταση 557.727,12 τμ και αποτελείται από δύο περιοχές (Α και Β). Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, προβλέπεται πώληση της περιοχής Α και μακροχρόνια μίσθωση διάρκειας 50 ετών της περιοχής Β. Πρόκειται για παραθαλάσσιο ακίνητο στο νότιο τμήμα του Μαλιακού κόλπο δυτικά του οικισμού των Καμμένων Βούρλων ένα από τα πλέον φημισμένα θερμαλιστικά κέντρα από την δεκαετία του 1930. Το θαλάσσιο μέτωπο του ακινήτου (βόρειο όριο) αποτελείται από αμμώδη παραλία μήκους περίπου 1.150 μ. ενώ το νότιο τμήμα βρίσκεται σε επαφή με την Εθνική Οδό Αθήνας – Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ). Εντός του ακινήτου λειτουργούσε στο παρελθόν camping. Το ακίνητο τροφοδοτείται από 2 Ιαματικές Πηγές, η μία εκ των οποίων έχει ήδη αναγνωριστεί ενώ για τη δεύτερη προωθούνται οι διαδικασίες αναγνώρισής της. Σύμφωνα με πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, υπάρχει αισιοδοξία και θετική έκβαση του διαγωνισμού, αν και αυτό μένει να φανεί.

Στο μέτωπο που υπάρχουν ερωτηματικά είναι για το ακίνητο – «φιλέτο» στην τοποθεσία Βερβερόντα όπου αναμένεται η αποσφράγιση της βελτιωμένης προσφοράς. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Οκτώβριο έγινε γνωστό ότι υποβλήθηκε μία προσφορά, από την Γούτος Οικοδομή Ε.Ε., η οποία συνδέεται με την οικογένεια Γούτου, γνωστή και από την Golden Land Goutos, που έχει μακρά παράδοση στην περιοχή. Να σημειωθεί ότι είχε αναπτυχθεί έντονη φημολογία και υπήρχαν διάφορες αντιδράσεις για την αξιοποίηση της έκτασης. Το ακίνητο αποτελεί μη παραθαλάσσιο γεωτεμάχιο με πανοραμική θέα στον Αργολικό Κόλπο και έχει έκταση 627.417,92 τετραγωνικά μέτρα. Βρίσκεται σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από το κέντρο του οικισμού Πόρτο Χέλι και 300 μέτρων από τη λιμνοθάλασσα Βερβερόντας και την ακτή του Όρμου Πορτοχελίου. Ο επενδυτής που θα προκύψει, θα επιλέξει τον τρόπο αξιοποίησης του ακινήτου στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που επιτρέπει το χωροταξικό, πολεοδομικό και περιβαλλοντικό πλαίσιο σχεδιασμού και αδειοδοτήσεων της χώρας μας. Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ετοιμάζεται ν’ ανοίξει τη βελτιωμένη προσφορά για το ακίνητο της Βερβερόντας και μείνει να φανεί πώς θα κινηθεί αν αυτή δεν ανταποκριθεί στις προσδοκίες του. Το πιθανότερο είναι να επαναλάβει τον διαγωνισμό κόντρα στις τοπικές αντιδράσεις.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Στα όρια της νομιμότητας - Αγορά με... τσαμπουκά – Τα σενάρια για τον ΒΟΑΚ

Πώς θα είναι το νέο «στρατηγείο» της ΔΕΗ στη Λ. Μεσογείων ύψους 110 εκατ. ευρώ 

Ideal Holdings: Focus στην πληροφορική, πιθανή νέα επενδυτική κίνηση

gazzetta
gazzetta reader insider insider