«Θριάσιο I»: Νέος «κλειστός» διαγωνισμός για ισχυρούς κατασκευαστές για την επένδυση των 200 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Θριάσιο I»: Νέος «κλειστός» διαγωνισμός για ισχυρούς κατασκευαστές για την επένδυση των 200 εκατ. ευρώ
Ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ το project των περίπου 300 χιλ. τ.μ. για ένα από τα μεγαλύτερα logistics centers στην Ελλάδα. Νέα διαγωνιστική διαδικασία για τον κατασκευαστή με συμμετοχή μόνο ισχυρών ομίλων. Ενδιαφέρον ήδη από ξένους μισθωτές. Το story της απεμπλοκής της παραχώρησης και οι τροποποιήσεις της σύμβασης.

«Προσκλητήριο» στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat – ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΜΕΤΚΑ (Mytilineos), σε όλους ή στους περισσότερους εξ αυτών, αναμένεται να αποστείλει στις αρχές του επόμενου έτους ο όμιλος Goldair προκειμένου, από τη διαδικασία αυτή, να προκύψει ανάδοχος που θα αναλάβει το τεχνικό αντικείμενο της μεγάλης επένδυσης, άνω των 200 εκατ. ευρώ, που προωθεί το γκρουπ στο Θριάσιο. Project γνωστό και ως «Θριάσιο I», μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στον χώρο των logistics στην Ελλάδα, για το οποίο το γκρουπ εκτιμά ότι οι εργασίες θα εκκινήσουν, αν όλα πάνε βάσει προσδοκιών και χρονοδιαγράμματος (αδειοδοτήσεις, μελέτες κ.α.), στο τέλος του πρώτου 6μήνου 2024.

Νέος «κλειστός» διαγωνισμός, ανάδοχος την Άνοιξη

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι άνθρωποι του ομίλου αυτή την περίοδο προωθούν και ολοκληρώνουν τις διαδικασίες στο μέτωπο των μελετών καθώς χρειάστηκαν αλλαγές και προσαρμογές σε σχέση με παλιότερες. Βάσει αυτών, θα αποσταλούν σχετικές προσκλήσεις στα μεγάλα γκρουπ των ομίλων των υποδομών και όχι σε μικρότερου μεγέθους εταιρείες καθώς απαιτούνται ειδικές προδιαγραφές που εκτιμάται ότι μπορούν να φέρουν εις πέρας τα ισχυρότερα σχήματα, αν και μένει αν φανεί κατά πόσο ειδική πρόσκληση στον «κλειστό» ιδιωτικό αυτόν διαγωνισμό λάβουν και όμιλοι χαμηλότερης τάξης. Το ύψος της επένδυσης πλέον εκτιμάται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ, ενώ προ ολίγων ετών το κατασκευαστικό κομμάτι υπολογίζονταν σε 109 εκατ. ευρώ, με την τότε σύμβαση να περνάει στον όμιλο Mytilineos, αν και δεν υπήρξε συνέχεια, με αποτέλεσμα η Goldair να προχωρά σε νέα διαγωνιστική διαδικασία.

Ο διαγωνισμός αναμένεται για τις αρχές του έτους και βάσει σχετικών πληροφοριών, ο ανάδοχος ίσως έχει οριστεί και εντός της Άνοιξης ώστε να προχωρήσουν οι εργασίες για το project των 265 χιλ. τ.μ., συν επιφάνειας 35 χιλ. τ.μ. που θα είναι συνολικά τα πατάρια (θα αποφασίσουν οι μισθωτές για τη χρήση τους). Όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, υπάρχει ήδη ενδιαφέρον σημαντικό από ξένους ομίλους για την μίσθωση χώρων, με τον παραχωρησιούχο να επιθυμεί μάλλον να δημιουργήσει ένα logistics hub (με σιδηροδρομική γραμμή) που θα προσελκύσει διεθνείς μισθωτές. Εκτιμάται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον περί τα 4 χρόνια για την κατασκευή του συνόλου της επένδυσης, αν και μάλλον σταδιακά θα «μπαίνουν» οι μισθωτές από τις αρχές του 2026 και μετά (όσο θα υλοποιούνται και παραδίδονται οι πρώτοι χώροι).

Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair έχει αναλάβει την εκμετάλλευση της έκτασης της ΓΑΙΑΟΣΕ. Το έργο αφορά στη μελέτη και την κατασκευή του πρώτου πάρκου logistics στην Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη αποθηκών και υποστηρικτικών κτιρίων συνολικής επιφάνειας 235.000 τ.μ., εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων όμορη έκτασης σχεδόν 1.450 στρεμμάτων (του ΟΣΕ), Παράλληλα με τις κατασκευές των κτιριακών εγκαταστάσεων, θα κατασκευαστεί οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο εντός του πάρκου, με σκοπό τη δυνατότητα ανεφοδιασμού των αποθηκών, με συνδυασμό μεταφορικών μέσων. Θα είναι επένδυση με αποθήκες ξηρού και ψυχόμενου φορτίου, χώρους γραφείων, χώρους τελωνείου και στάθμευσης αυτοκινήτων και φορτηγών. Και βέβαια, με σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές, τις οποίες θα κατασκευάσει επίσης ο παραχωρησιούχος, ώστε να συνδεθεί το Κέντρο με την εθνική σιδηροδρομική υποδομή, ενώ απαιτείται και ειδική ηλεκτρική σύνδεση.

Χρονιά εξελίξεων το 2024

Όπως και χτες αναφέρθηκε σε σχετικό θέμα για τον όμιλο Goldair, η εμβληματική επένδυση του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου βρίσκεται πλέον σε πλήρη εξέλιξη. Η ΘΕΚ κατέθεσε τον φάκελο αδειοδότησης του κέντρου στο Υπουργείο Ανάπτυξης, ενώ οι τελικές μελέτες του έργου βρίσκονται σε φάση πλήρους ολοκλήρωσης. Συνεπώς, εντός του 2024 θα εκκινήσει και το κατασκευαστικό έργο της μεγαλύτερης επένδυσης στον χώρο των logistics στην Ελλάδα, και το δεύτερο μεγαλύτερο επενδυτικό σχέδιο εν γένει στην Αττική, μετά το Ελληνικό. Με την ολοκλήρωσή του το Κέντρο φιλοδοξεί να καταστήσει την χώρα μας το επίκεντρο των συνδυασμένων μεταφορών και αποθήκευσης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Τα μοναδικά χαρακτηριστικά του ΘΕΚ θα προσδώσουν νέα δυναμική στον τομέα των logistics στην Αττική, ενώ το κέντρο θα μπορεί να εξυπηρετήσει ένα ευρύ φάσμα διεθνούς και ευρωπαϊκού πελατολογίου με αυξημένες και ιδιαίτερες απαιτήσεις, καθιστώντας την χώρα μας πόλο έλξης σύνθετων δραστηριοτήτων στον τομέα των διαμεταφορών και της ελαφράς μεταποίησης.

Το «παζάρι» με Κομισιόν και οι τροποποιήσεις που ξεμπλόκαραν το project

Υπενθυμίζεται ότι η υπογραφή της σχετικής σύμβασης παραχώρησης «πέρασε από σαράντα κύματα», επενέβη η Ε.Ε. που ζήτησε αλλαγές στους όρους, χρειάστηκαν διαπραγματεύσεις της προηγούμενης κυβέρνησης (της Ν.Δ.) με τις Βρυξέλλες (η Κομισιόν έκανε λόγο για 12 σημεία), για να «πέσουν υπογραφές» πέρυσι την Άνοιξη. Μεταξύ άλλων, οι τροποποιήσεις προέβλεπαν διπλασιασμό του αντίτιμου για το Ελληνικό Δημόσιο, καθώς το εφάπαξ αντίτιμο αυξήθηκε από τα 10 εκατομμύρια ευρώ στα 20 εκατομμύρια ευρώ. Η ετήσια πληρωμή από 2,51% σε 5%. Και το εγγυημένο ετήσιο αντάλλαγμα από 350.000 σε 700.000 ευρώ. Όπως είχε δηλώσει τότε το υπ. Υποδομών και Μεταφορών, μπήκε μηχανισμός κατανομής των κερδών μετά φόρων 50%-50% με τον παραχωρησιούχο, όταν η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων του υπερβαίνει ένα ποσοστό. Επίσης, μειώθηκε και ο χρόνος της Παραχώρησης, από τα 60 στα 37 έτη.

Ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει, ειδικότερα, τα κτίρια και εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου. Θα αναλάβει επίσης τα εσωτερικά έργα υποδομής, όπως σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης ομβρίων υδάτων και ακαθάρτων, δίκτυα ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών και να διαμορφώσει τον περιβάλλοντα χώρο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εντός του πάρκου, κατά μήκος της νότιας πλευράς, θα κατασκευαστεί σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το Κέντρο με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και εσωτερικό οδικό δίκτυο που θα συνδέεται με το εθνικό οδικό δίκτυο. Με τον τρόπο αυτό, διασφαλίζεται η δυνατότητα ανεφοδιασμού των αποθηκών με συνδυασμό μεταφορικών μέσων, κάτι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα.

Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει επίσης να δημιουργήσει σταθμό εξυπηρέτησης οχημάτων και αυτοκινητιστών, πρατήριο υγρών καυσίμων, χώρους ανάπτυξης συστημάτων τηλεματικής και πληροφορικής, χώρους στάθμευσης, εγκαταστάσεις τελωνείου και υγειονομικές υπηρεσίες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Όμιλος Goldair: Πώς προχωρούν μεγάλες επενδύσεις – κινήσεις σε αερομεταφορές, τουρισμό, σιδηρόδρομο, logistics

Ποιο σχήμα έδωσε προσφορά για την κατασκευή 5 Αστυνομικών Διευθύνσεων μέσω ΣΔΙΤ 

Lamda: Εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση για το Ελληνικό – Οι τράπεζες και τα οικιστικά έσοδα 

gazzetta
gazzetta reader insider insider