Σταϊκούρας στον Economist: Επτά δέσμες πολιτικών από το υπουργείο Υποδομών

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Σταϊκούρας στον Economist: Επτά δέσμες πολιτικών από το υπουργείο Υποδομών
Η αναβάθμιση των υποδομών, ενίσχυση της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών και η ενίσχυση της συνδεσιμότητας είναι οι τρεις βασικές προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας κατά την ομιλία του στο συνέδριο του Economist.

Η αναβάθμιση των υποδομών, η ενίσχυση της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών και η ενίσχυση της συνδεσιμότητας είναι οι τρεις βασικές προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δήλωσε ο υπουργός, Χρήστος Σταϊκούρας κατά την ομιλία του στο συνέδριο του Economist.

Ο κ. Σταϊκούρας παρουσίασε επτά δέσμες πολιτικών που ακολουθεί το υπουργείο:

1η δέσμη πολιτικών: Η υλοποίηση δημοσίων έργων. Αυτή τη στιγμή εξελίσσονται στη χώρα μια σειρά από μικρά και μεγάλα έργα. Ανάμεσα σε αυτά και μεγάλα εμβληματικά έργα με χρονοδιαγράμματα που θα τηρηθούν απολύτως. Το μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει μέσα στο 2024, τμήμα του Ε65 μέχρι την Καλαμπάκα θα παραδοθεί μέχρι τον Απρίλιο 2024, το ποσοστό ολοκλήρωσης του Πάτρα-Πύργος έχει ξεπεράσει το 25%, η σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία θα παραδοθεί εντός του 2021. Το flyover της Θεσσαλονίκης ξεκινά 10 Νοεμβρίου. Διαπιστώνεται πως τρεις μήνες μετά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης δεν έχουν μεταβληθεί τα χρονοδιαγράμματα.

2η δέσμη πολιτικών: Η υλοποίηση μεγάλων αντιπλημυρρικών έργων άνω του 1,5 δισ. ευρώ. Βρίσκονται σε εξέλιξη μελέτες 11 έργα 22 εκατ. και υλοποιούνται άλλα 10 έργα σε Αττική, Κ. Μακεδονία και Πελοποννήσου. Τέσσερα έργα είναι υπό ανάθεση, όπως και υπό ανάθεση είναι δύο έργα ΣΔΙΤ. Σε αυτά πρέπει να προσθέσει και άλλα 49 μεγάλα αρδευτικά έργα που ήρθαν στην ευθύνη υλοποίηση του υπουργείου Υποδομών, προϋπολογισμού 642 εκατ. ευρώ.

3η δέσμη πολιτικών: Η συντήρηση υποδομών. Σήμερα το αργότερο αύριο προχωράμε στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης για τον κανονισμό συντήρησης και την στελέχωση της διοικητικής Αρχής. Προσδιορίζεται η ακριβής μεθοδολογία για την παρακολούθηση και συντήρηση όλων των γεφυρών της χώρας μήκους μεγαλύτερου των 6 μέτρων.

4η δέσμη πολιτικών: Η μεταρρύθμιση του σιδηροδρόμου. Εργαζόμαστε σε αυτή την κατεύθυνση παρά τις νέες δυσκολίες. Υπογράψαμε συμβατική συμφωνία με τον ΟΣΕ που αυξάνει την ετήσια χρηματοδότησης από τα 45 εκατ. ευρώ στα 75 εκατ. ευρώ για να υλοποιηθούν απαραίτητες παρεμβάσεις, θέτοντας ταυτόχρονα ένα πλαίσιο λογοδοσίας από πλευράς του ΟΣΕ.

5η δέσμη πολιτικών: Τα αεροδρόμια οι αερομεταφορές και η αεροναυτιλία. Προωθείται ο νέος κώδικας δεοντολογίας της ΑΠΑ, ο εθνικός κανονισμός ασφάλειας πολιτικής αεροπορίας, στελέχωση της ΥΠΑ και της ΑΠΑ. Αξιοποιούνται 107 εκατ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης για την αναβάθμιση των περιφερειακών αεροδρομίων.

6η δέσμη πολιτικών: Η ενίσχυση της ανθεκτικότητας των μεταφορών άμεσα συνδεδεμένη με τις υποδομές. Αυτή η κυβέρνηση έχει ολιστικό σχεδιασμό για το μέλλον και θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα έργα υποδομής είναι ανθεκτικά στο κλίμα και πιάνουν τους περιβαλλοντικούς στόχους. Ως πολιτική ηγεσία και ως κυβέρνηση δίνουμε ιδιαίτερη σημασία τα επόμενη χρόνια στις διευρωπαϊκές μεταφορές, στόχος μας είναι η δημιουργία ενός δικτύου που θα εξασφαλίζει βιώσιμη συνδεσιμότητα σε όλη την Ευρώπη.

7η δέσμη πολιτικών: Η αποκατάσταση των ζημιών στις πληγείσες περιοχές. «Απαιτούνται πόροι και χρόνος. Και στα δύο ζητήματα υπήρξαν άμεσες κυβερνητικές πρωτοβουλίες. Ως προς τους πόρους με την αναθεώρηση του Ταμείου Ανάκαμψης έχει διασφαλιστεί πόροι 600 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ένα σημαντικό κομμάτι των υποδομών. Πάνω από τα 185 εκατ. ευρώ θα απαιτηθούν για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου», σημείωσε ο κ. Σταϊκούρας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Σδούκου στον Economist: Συγκρατημένη αισιοδοξία για την ενεργειακή ασφάλεια

Σκυλακάκης από Economist: Πιθανή η μείωση των ενεργειακών τιμών αν δεν κλιμακωθεί το μεσανατολικό

Περιστέρης στον Economist: Υψηλό το κόστος της κλιματικής κρίσης για τους Έλληνες – Ευκαιρία για οικονομική ανάπτυξη οι ΑΠΕ

gazzetta
gazzetta reader insider insider