Πώς θα είναι η επέκταση της Ιόνιας Οδού στη ΒΔ Ελλάδα ύψους 310 εκατ. ευρώ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς θα είναι η επέκταση της Ιόνιας Οδού στη ΒΔ Ελλάδα ύψους 310 εκατ. ευρώ
Στις 14 Νοεμβρίου θα δοθούν οι προσφορές στον νέο διαγωνισμό για την κατασκευή του έργου: «ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ ΤΜΗΜΑ: ΙΩΑΝΝΙΝΑ- ΚΑΚΑΒΙΑ». Στο υπουργείο Υποδομών και μεταφορών ευελπιστούν ότι αυτή τη φορά δεν θα υπάρξουν προσφυγές από μικρότερα σχήματα. 

Στις 14 Νοεμβρίου θα δοθούν οι προσφορές για την κατασκευή του έργου: «ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ ΤΜΗΜΑ: ΙΩΑΝΝΙΝΑ- ΚΑΚΑΒΙΑ» με προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ (234 εκατ. με ΦΠΑ, συν προαίρεση 76 εκατ. ευρώ). Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ευελπιστεί αυτή τη φορά η διαδικασία να προχωρήσει και ολοκληρωθεί ομαλά, μετά τα απανωτά «ναυάγια» των προηγούμενων εγχειρημάτων καθώς οι διαγωνισμοί ακυρώθηκαν λόγω προσφυγών από κοινοπραξία μικρότερων ομίλων (ΕΚΤΕΡ, Δομική Κρήτης κ.α.).

Μένει να φανεί αν αυτή τη φορά οι οικονομικές/τεχνικές προσαρμογές ικανοποιήσουν τον ανταγωνισμό, όπως εκτιμούν ότι θα συμβεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Η προθεσμία εκτέλεσης των εργασιών είναι 54 μήνες από την υπογραφή της Σύμβασης. Η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει στις 16/11/2023.

Αντικείμενο του έργου

Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή του τμήματος της Ιόνιας Οδού από τη συμβολή της με την Εγνατία Οδό μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα.

Το έργο περιλαμβάνει δύο (2) υποτμήματα:

- Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 - Χ.Θ. 23+441) αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47χλμ.

- Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.

Πιο αναλυτικά, το έργο αφορά οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα (Ιόνια Οδός). Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας το νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας. Επιπλέον ο άξονας αυτός ανήκει εξ’ ολοκλήρου στη διασυνοριακή περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων, συνδέοντας τη χώρα με την Αλβανία, οπότε αποτελεί και έργο διασυνοριακής σημασίας.

Συγκεκριμένα στα έργα που θα κατασκευασθούν, περιλαμβάνονται:

• Η ολοκλήρωση του Ανισόπεδου Κόμβου Εγνατίας (Κ0).

• Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα "Ανισόπεδος κόμβος Ιόνιας Οδού με Εγνατία Οδό έως Ανισόπεδο κόμβο Καλπακίου μήκους 46,4 km (Χ.Θ. 4+800 – Χ.Θ. 51+237,37) με την κατασκευή έξι (6) ανισόπεδων κόμβων:

1. Του Ανισόπεδου Κόμβου Κοσμηράς - Ασβεστοχωρίου (Κ1) ο οποίος επιτρέπει την εξυπηρέτηση των οικισμών Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου και Κόντσικας από την Ιόνια Οδό και έχει μορφή "διαμαντιού".

2. Του Ανισόπεδου Κόμβου Γραμμενοχωρίων (Κ2) ο οποίος προβλέπεται να εξυπηρετήσει τη σύνδεση των οικισμών Κόντσικας, Λοφίσκου, Πετραλώνων, Περάτη, Γραμμένου, Βαγενιτίου και Πολύλοφου με την Ιόνια Οδό και έχει μορφή "διαμαντιού".

3. Του Ανισόπεδου Κόμβου Πασσαρώνος (Κ3) (Προαίρεση 1) από Χ.Θ. 21+940 έως Χ.Θ. 23+441 που προορίζεται να εξυπηρετήσει τη σύνδεση των περιοχών του βορείου τμήματος της Ιόνιας Οδού με το αεροδρόμιο, τη ΒΙΠΕ και το πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης των Ιωαννίνων και δευτερευόντως παρέχει πρόσβαση από/προς την Ιόνια Οδό στις δυτικές περιοχές του Ν. Ιωαννίνων αλλά και τις ανατολικές του νομού Θεσπρωτίας. Πρόκειται για τρισκελή ανισόπεδο κόμβο που προβλέπεται να διαμορφωθεί με μορφή "αριστερής τρομπέτας".

4. Του Ανισόπεδου Κόμβου Ζίτσας (Κ4) που θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση των οικισμών της Δ.Ε. Ζίτσας αλλά και των οικισμών Πετσάλι, Νεοχώρι και Λαψίστα με την Ιόνια Οδό και έχει μορφή "διαμαντιού.

5. Του Ανισόπέδου Κόμβου Καρυών (Κ5) που θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση των οικισμών Καρυών, Ασφάκας, Πετσαλίου αλλά και οικισμών του Κεντρικού Ζαγορίου και έχει μορφή "διαμαντιού".

6. Του Ανισόπεδου Κόμβου Καλπακίου (Κ6) που εξασφαλίζει την πρόσβαση στην Ιόνια οδό της περιοχής της Κόνιτσας και κατ' επέκταση περιοχών της Φλώρινας - Καστοριάς και θα εξυπηρετήσει μετακινήσεις που γίνονται για τουρισμό/αναψυχή προς τα Ζαγοροχώρια και τον Εθνικό Δρυμό Βίκου - Αώου. Ο Α/Κ διαμορφώνεται ως κόμβος σε δύο επίπεδα μισού τριφυλλιού με τους κλάδους να βρίσκονται σε συμμετρικά αντίθετα τεταρτημόρια.

• Η αποκατάσταση του εγκάρσιου και παράπλευρου δικτύου τοπικών οδών, όπου απαιτείται.

Προβλέπεται η πλήρης κατασκευή του οδικού δικτύου δηλαδή: • Χωματουργικές εργασίες, • Έργα Οδοστρωσίας και Ασφαλτικών, • Κατασκευή τεχνικών Έργων (4 Γέφυρες, 5 Άνω και 25 Κάτω Διαβάσεις, 1 Cut & Cover, περί τα 120 μικρά τεχνικά – οχετοί – και 6 τοίχοι αντιστήριξης), • Έργα αποχέτευσης - αποστράγγισης, σήμανσης - ασφάλισης, • Ηλεκτροφωτισμός των κόμβων, όλων των Γεφυρών, των διαβάσεων, τμημάτων του αυτοκινητόδρομου και των πλατυσμάτων στάθμευσης, • Υποδομή τηλεφωνοδότησης, • Εργασίες άρδευσης - φύτευσης και • Εργασίες διαμόρφωσης του περιβάλλοντα χώρου στον κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο Βορτοπού (περιλαμβανομένης της κατασκευής οικίσκου).

Πέραν της Προαίρεσης 1 (ΑΚ Κ3 – Πασσαρώνος) που προαναφέρθηκε, αντικείμενο του Έργου αποτελεί με Προαίρεση και η αναβάθμιση του υποτμήματος Καλπάκι – Κακαβιά, μήκους 23,11 χλμ. (Προαίρεση 2), που περιλαμβάνει: • Αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού και διαμόρφωση διατομής β(2+1)ν* σε μήκος 23,11 χλμ. • Κάθετες και παράπλευρες οδούς μήκους 15,8 χλμ. • 4 νέες Κάτω Διαβάσεις • 2 νέες Άνω Διαβάσεις.

Οικονομική και Χρηματοοικονομική επάρκεια

Κάθε υποψήφιος οικονομικός φορέας, ημεδαπής ή αλλοδαπής, οφείλει, επί ποινή αποκλεισμού, να διαθέτει, μεταξύ άλλωνμ:

(1) Ίδια Κεφάλαια ελάχιστου ύψους € 45.000.000 .

(2) Αξία ακινήτων ελάχιστου ύψους € 2.700.000, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η αξία γηπέδων, οικοπέδων και κτιρίων.

(3) Αξία μηχανολογικού εξοπλισμού ελάχιστου ύψους € 2.700.000,, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η αξία μηχανολογικού εξοπλισμού και μεταφορικών μέσων, εκτός επιβατικών αυτοκινήτων.

(4) Αξία παγίων ελάχιστου ύψους € 9.000.000, η οποία αποτελεί το άθροισμα της αξίας των ακινήτων και του μηχανολογικού εξοπλισμού.

(5) Να ικανοποιούνται οι παρακάτω δείκτες (δείκτες βιωσιμότητας), υπολογιζόμενοι κατά τα διεθνή λογιστικά πρότυπα και συνοδευόμενοι από βεβαίωση ορκωτού λογιστή. (i) Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων (Ι.Κ.) / Σύνολο Υποχρεώσεων (Σ.Υ.) > 0,4. (ii) Κυκλοφορούν Ενεργητικό (Κ.Ε.) / Βραχυπρόθεσμες Υποχρεώσεις (Β.Υ.) > 0,6.

(6) Σε περίπτωση ένωσης οικονομικών φορέων, οι παραπάνω ελάχιστες απαιτήσεις καλύπτονται αθροιστικά από τα μέλη της ένωσης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΥΠΕΝ – ΤΑΙΠΕΔ: «Βγήκε» διαγωνισμός 69 εκατ. ευρώ για Αναδασώσεις 56,9 χιλ. στρεμμάτων σε Αττική και Κ. Μακεδονία

Γιατί θεωρούνται «καυτές» 3 συμβάσεις παραχώρησης 6,5 δισ. ευρώ – Η Αττική Οδός, η Εγνατία και ο ΒΟΑΚ

gazzetta
gazzetta reader insider insider