Αέριο: Ξεκίνησε το Crash test για τη μετατροπή της Ελλάδας σε εφοδιαστικό κόμβο

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Αέριο: Ξεκίνησε το Crash test για τη μετατροπή της Ελλάδας σε εφοδιαστικό κόμβο
Στη γραμμή εκκίνησης μπήκε από τον ΔΕΣΦΑ χθες, και έως την 1η Ιουνίου 2023, η Δοκιμή Αγοράς ώστε να αποτυπωθεί το ενδιαφέρον ξένων και Ελλήνων χρηστών για την πραγματοποίηση νέων επενδύσεων στο εθνικό σύστημα μεταφοράς, οι οποίες θα μετατρέψουν την Ελλάδα σε «πύλη εισόδου» αερίου με προορισμό έως την Κεντρική Ευρώπη.

Στη γραμμή εκκίνησης μπήκε από τον ΔΕΣΦΑ χθες, και έως την 1η Ιουνίου 2023, η Δοκιμή Αγοράς ώστε να αποτυπωθεί το ενδιαφέρον ξένων και Ελλήνων χρηστών για την πραγματοποίηση νέων επενδύσεων στο εθνικό σύστημα μεταφοράς, οι οποίες θα μετατρέψουν την Ελλάδα σε «πύλη εισόδου» αερίου με προορισμό έως την Κεντρική Ευρώπη.

Όπως είχε αναδείξει το Insider.gr, γράφοντας για την έναρξη της διαδικασίας εντός Μαρτίου, πρόκειται για την αρχική και διερευνητική φάση του Market Test, η οποία θα παράσχει τις πρώτες ενδείξεις για τις ποσότητες καυσίμου που διεθνείς και εγχώριοι «παίκτες» ενδιαφέρονται να μεταφέρουν στις ευρωπαϊκές αγορές μέσω της χώρας μας, σε μακροχρόνια βάση.

Το ενδιαφέρον αυτό θα είναι μη δεσμευτικό, με την υποβολή των αιτημάτων έως την 1η Ιουνίου, ώστε να «μεταφραστεί» στη συνέχεια από τον ΔΕΣΦΑ σε συγκεκριμένες επενδύσεις που θα πρέπει να γίνουν σε τμήματα του εθνικού συστήματος μεταφοράς, ώστε να αυξηθεί η δυναμικότητα μεταφοράς καυσίμου.

Έτσι, στη δεύτερη φάση του Market Test, οι «παίκτες» της αγοράς θα κληθούν να «κλειδώσουν» μέρος αυτής της πρόσθετης δυναμικότητας μακροχρόνια, μετουσιώνοντας σε δεσμευτικές προσφορές το ενδιαφέρον που είχαν υποβάλει στην πρώτη φάση.

Προς το καλοκαίρι η 2η φάση

Η δεύτερη φάση του Market Test αναμένεται να ξεκινήσει προς το καλοκαίρι και να ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους. Η αίσια έκβασή της θα σημαίνει πως θα «ξεκλειδώσει» ένα νέο «κύμα» επενδύσεων για την επαύξηση του εθνικού συστήματος μεταφοράς, πέρα από τα έργα αναβάθμισης που δρομολογεί ήδη ο ΔΕΣΦΑ και τα οποία κρίνονται απαραίτητα για την απρόσκοπτη λειτουργία των υποδομών που βρίσκονται ήδη στα σκαριά (όπως του FSRU Αλεξανδρούπολης), αλλά και της προοπτικής αύξησης της δυναμικότητας τόσο του ελληνοβουλγαρικού αγωγού (IGB) όσο και του Διαδριατικού αγωγού (ΤΑΡ).

Πέρα από έμπρακτη απόδειξη του ενδιαφέροντος της διεθνούς αγοράς για την προοπτική εξέλιξης της Ελλάδας σε gas hub, η δέσμευση δυναμικότητας μέσω του Market Test θα εγγυηθεί πως οι σχετικές επενδύσεις θα είναι βιώσιμες. Κι αυτό γιατί, πριν από την υλοποίησή τους, θα έχει ήδη διασφαλισθεί με δεσμευτικό τρόπο η έμμεση «συμμετοχή» στο κόστος τους των ενδιαφερόμενων χρηστών.

Όπως είναι φυσικό, οι υποδομές θα τεθούν υπό την ιδιοκτησία του ΔΕΣΦΑ, συμπληρώνοντας τη Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση του. Ωστόσο, χάρις στις δεσμευτικές προσφορές, θα είναι εκ των προτέρων εξασφαλισμένο πως η υλοποίησή τους δεν θα οδηγήσει σε υπέρμετρη αύξηση των τελών χρήσης του συστήματος μεταφοράς, αυξάνοντας έτσι το τελικό κόστος του καυσίμου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ρεύμα: «Παράθυρο» να παραταθεί η αναστολή της ρήτρας αναπροσαρμογής

Intrakat: Πράσινο φως από το Δ.Σ. στο deal για την ΑΚΤΩΡ

Τελικά μένουν ή φεύγουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035;

gazzetta
gazzetta reader insider insider