Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) – Damco (Κοπελούζος) για την παραχώρηση του «Θριάσιο 2»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) – Damco (Κοπελούζος) για την παραχώρηση του «Θριάσιο 2»
Το υπ. Υποδομών & Μεταφορών ανακήρυξε ανάδοχο την κοινοπραξία για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης αξίας 560 εκατ. ευρώ για την κατασκευή και λειτουργία του mega logistics και σιδηροδρομικού hub στο Θριάσιο. Ποιο είναι το έργο.

Περίπου ενάμιση μήνα μετά το… πρώτο βήμα για το περίφημο «Θριάσιο 2», όταν το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών ενέκρινε το από 23-12-2022 Πρακτικό Ι Αποσφράγισης και Αξιολόγησης των (υπο)φακέλων «Δικαιολογητικά Συμμετοχής» και «Τεχνική Προσφορά» του οικονομικού φορέα με την επωνυμία ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ HELLENIC TRAIN-DAMCO, ο οποίος γίνονταν αποδεκτός στην επόμενη φάση της διαδικασίας αποσφράγισης των Προσφορών, ήρθε και η ανακήρυξη της κοινοπραξίας των ομίλων Κοπελούζου και της πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως προσωρινού αναδόχου για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης για τη Λειτουργία, Συντήρηση, Εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθεια εξοπλισμού του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι. Θριασίου Πεδίου.

Βέβαια, τις τελευταίες ημέρες ο σιδηροδρομικός φορέας έχει βρεθεί στο επίκεντρο της δημοσιότητας λόγω του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη και μένει να φανεί κατά πόσο οι εξελίξεις επηρεάσουν την παραπάνω διαδικασία. Δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε ότι ο διαγωνισμός «πέρασε από σαράντα κύματα» με μεταθέσεις, ακυρώσεις διαδικασιών, επαναπροκηρύξεις, πριν φτάσουμε στην τελευταία απόπειρα.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, το υπουργείο «άναψε πράσινο φως» στην κοινοπραξία, δεδομένου ότι ήταν η μοναδική που συμμετείχε στον τελευταίο διαγωνισμό, η αρμόδια Επιτροπή διαπίστωσε ότι η υποβληθείσα οικονομική προσφορά έχει υποβληθεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στην διακήρυξη, αξιολογώντας τα στοιχεία του φακέλου Γ’ «Οικονομική Προσφορά» του προσφέροντος Διαγωνιζόμενου ως πλήρη και παραδεκτά και ο Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος, λαμβάνοντας υπόψη τους τρέχοντες και συνήθεις όρους της αγοράς και το ύψος της δεσμευτικής επένδυσης που καταβάλλει ο Παραχωρησιούχος στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης, εκτίμησε ότι η οικονομική είναι οικονομικά εύλογη και ότι ανταποκρίνεται σε συνθήκες αγοράς.

Το mega ακίνητο

Πρόκειται για το ακίνητο, κυριότητας του ΟΣΕ Α.Ε., σε έκταση περίπου 1.450 στρεμμάτων, που βρίσκεται σε έκταση όμορη στο «Θριάσιο Ι» (εκεί την επένδυση προωθεί, με σύμβαση παραχώρησης, η ΘΕΚ ΑΕ στην οποία συμμετέχουν η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και ο όμιλος Goldair), μία από τις μεγαλύτερες στην Αττική, όπου υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων και άλλα κτήρια υποστηρικτικών υπηρεσιών. Στην έκταση αναμένονταν να υλοποιηθεί μεγάλο logistics center, με σιδηροδρομικές και άλλες υποδομές.

Η σύμβαση παραχώρησης θα είχε ως αντικείμενο την εκτέλεση του τεχνικού έργου (ολοκλήρωση μελετών, κατασκευή έργων και προμήθεια Εξοπλισμού) του σιδηροδρομικού terminal, καθώς και τη παροχή των υπηρεσιών, τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης. Εντός του Χώρου Παραχώρησης υπάρχει και λειτουργεί Σιδηροδρομική Υποδομή και θα παρέχονται υπηρεσίες σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης λαμβάνοντας υπόψη τις προβλέψεις της Σύμβασης Παραχώρησης. Για την ολοκλήρωση του συνόλου του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι. εκκρεμούν εργασίες κατασκευής κτιρίων και προμήθειας και εγκατάστασης ειδικού εξοπλισμού τις οποίες θα αναλάβει να εκτελέσει ο Παραχωρησιούχος στο πλαίσιο εκτέλεσης του Τεχνικού Έργου.

Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης, περιλαμβανομένης και της περιόδου εκτέλεσης του τεχνικού έργου, ορίστηκε στα 30 έτη. Το κόστος του έργου ανέρχεται σε ποσό με ΦΠΑ 696 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 561,04 εκατ. ευρώ). Μετά τη ψήφιση από τη Βουλή, προ ολίγων μηνών, της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης για το Θριάσιο Ι με αναδόχους το σχήμα ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ - Goldair, αλλά και της κατάθεσης δεσμευτικής προσφοράς για το Θριάσιο ΙΙ από το σχήμα Hellenic Train – Damco του ομίλου Κοπελούζου αρχίζει να σχηματοποιείται το «τοπίο» στις εγχώριες σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider