Καλάθι του νοικοκυριού: Προς επέκταση σε μικρούς και πλατφόρμες - Κλειδώνουν τα «μερεμέτια»

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Καλάθι του νοικοκυριού: Προς επέκταση σε μικρούς και πλατφόρμες - Κλειδώνουν τα «μερεμέτια»
Στη δεύτερη εβδομάδα λειτουργίας μπαίνει από αύριο το καλάθι του νοικοκυριού. Την Πέμπτη αναμένεται εκτός απροόπτου να υπογραφεί η νέα υπουργική απόφαση που θα διορθώνει τις αστοχίες των πρώτων 24ώρων. Στη μάχη κατά των ανατιμήσεων μπαίνει και η ηλεκτρονική πλατφόρμα e-food

Φουντώνει μέρα με τη μέρα το ενδιαφέρον των μικρότερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ να συμμετάσχουν στο καλάθι του νοικοκυριού, μια πρωτοβουλία στη μάχη κατά της ακρίβειας που συμπληρώνει πλέον μια εβδομάδα λειτουργίας.

«Αρκετές μικρές επιχειρήσεις μας έχουν ενημερώσει για την πρόθεσή τους να συμμετάσχουν. Το στοίχημα έγκειται στο πόσο γρήγορα μπορούν να ετοιμάσουν τα δικά τους ‘καλάθια’ με τα προϊόντα και να μας τα αποστείλουν, ώστε το ταχύτερο δυνατόν να γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές και να συμπεριληφθούν στη λίστα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-katanalotis για να ενημερωθούν οι καταναλωτές», σχολίαζε, μιλώντας στο insider.gr, κορυφαία πηγή του υπουργείου Ανάπτυξης.

Η διαδικασία άλλωστε της σύνθεσης ενός «καλαθιού» του νοικοκυριού δεν είναι εύκολη και απαιτεί χρόνο και οργάνωση, παρά τον αρχικό «μπούσουλα» που έχει εκδώσει το υπουργείο με τις κατηγορίες των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.

Μπαίνει στη «μάχη» και η e-food

Όπως άλλωστε επιβεβαίωσε ο ίδιος ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας νωρίτερα σήμερα στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ, από αύριο Τετάρτη, με την έναρξη της δεύτερης εβδομάδας εφαρμογής του μέτρου, προστίθεται στην πλατφόρμα e-katanalotis και η εταιρεία e-food, η οποία αποφάσισε να φτιάξει το δικό της καλάθι του νοικοκυριού, «το οποίο θα μπορούν οι καταναλωτές εφόσον το επιλέξουν να το παραγγείλουν».

Τα προϊόντα στο «καλάθι» αλλάζουν κάθε Τετάρτη, προκειμένου να διασφαλίζεται η επάρκεια και για αυτό το λόγο οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στο μέτρο υποχρεούνται να αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων κατάλογο καταναλωτικών προϊόντων - ήτοι ανανεωμένο «καλάθι» - σε εβδομαδιαία βάση, κάθε Τετάρτη έως τις 9:00 π.μ.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι στην πλατφόρμα e-katanalotis βρίσκονται αυτή τη στιγμή αναρτημένα τα «καλάθια» που δημιούργησαν 12 μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ - Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Γαλαξίας, Κρητικός, Μασούτης, My Market, Market in, ΣΥΝΚΑ, Χαλκιαδάκης, Lidl, Discount Markt - καθώς και το αποκλειστικά ηλεκτρονικό κατάστημα e-fresh.gr.

Με την προσθήκη λοιπόν της e-food, τα 13 «καλάθια» θα γίνουν 14, ενώ έπεται μεγαλύτερη επέκταση τις αμέσως επόμενες ημέρες και εβδομάδες.

Έρχεται την Πέμπτη η νέα υπουργική απόφαση – Τι θα προβλέπει

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, την Πέμπτη αναμένεται εκτός απροόπτου να υπογραφεί η νέα συμπληρωματική υπουργική απόφαση, την οποία έχει προαναγγείλει ο κ. Γεωργιάδης με στόχο τη διόρθωση των ατελειών που καταγράφηκαν κατά την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου.

«Αρχικά θα πρέπει να υπάρξει η αναγκαία τροποποίηση του νόμου που θα ορίζει την επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση ελλείψεων προϊόντων ή ελλιπούς σήμανσης για τα προϊόντα που συνθέτουν το ‘καλάθι’ και μετά θα ακολουθήσει η υπουργική απόφαση. Εκτός απροόπτου θα είμαστε έτοιμοι την Πέμπτη», αποκάλυψε η ίδια πηγή.

Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, η νέα υπουργική απόφαση θα προβλέπει σειρά αλλαγών που θα στοχεύουν στη βελτίωση της λειτουργίας του μέτρου και θα αυστηροποιούν τις υποχρεώσεις που έχουν αναλάβει τα σούπερ μάρκετ. Το υπουργείο Ανάπτυξης έχει ζητήσει από τις αλυσίδες που συμμετέχουν στο καλάθι του νοικοκυριού να μεγαλώσουν την ειδική σήμανση στα προϊόντα που το απαρτίζουν, καθώς οι πρώτες ημέρες έδειξαν πως αυτή δεν είναι εύκολα ορατή στους καταναλωτές. Στη νέα υπουργική απόφαση θα περιλαμβάνεται το ακριβές μέγεθος που θα πρέπει να φέρουν οι ταμπέλες σήμανσης, ώστε να διευκολύνεται το καταναλωτικό κοινό.

Ένα ακόμη πρόβλημα που αναμένεται να διορθωθεί είναι η ανάγκη για διασφάλιση της επάρκειας των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο «καλάθι», καθώς παρατηρήθηκε το γεγονός ένα προϊόν να εξαντλείται και να αντικαθίσταται από διαφορετικό κωδικό, με υψηλότερη ωστόσο τιμή. «Με τη νέα υπουργική απόφαση θα διασφαλίζεται η επάρκεια των προσφερόμενων προϊόντων. Όλα αυτά θα γίνουν υποχρεωτικά», εξήγησε τα προηγούμενα 24ωρα ο κ. Γεωργιάδης, χαρακτηρίζοντας απαράδεκτο να υπάρχουν άδεια ράφια στα σούπερ μάρκετ.

Όπως επίσης έκανε γνωστό ο υπουργός Ανάπτυξης, από αυτή την Τετάρτη θα μπορούν οι καταναλωτές να παρακολουθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis, τις τιμές που θα έχουν τα προϊόντα που συνθέτουν το «καλάθι» του νοικοκυριού ανά εβδομάδα. Ειδικότερα, κάθε εβδομάδα σε όλα τα προϊόντα θα αναγράφεται και η τιμή που είχαν την προηγούμενη εβδομάδα ώστε να γίνονται συγκρίσεις και να αποδεικνύεται η προσπάθεια συγκράτησης των ανατιμήσεων.

Μάλιστα πλέον το «καλάθι» του νοικοκυριού λειτουργεί πλέον και στο app του e-katanalotis.gov.gr με το πάτημα ενός κουμπιού στο κινητό, ώστε να μπορούν όλοι να κάνουν χρήση της εφαρμογής.

Μέσα στην εβδομάδα, άλλωστε, η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων θα συναντηθεί με τους εκπροσώπους της βιομηχανίας τροφίμων, προκειμένου να συζητηθεί η πορεία εφαρμογής του «καλαθιού». Καθώς τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν αύξηση της κατανάλωσης που ξεπερνά το 100% στα προϊόντα που συνθέτουν το «καλάθι», θα ζητηθεί από τη βιομηχανία πλήρης επανεξέταση του κόστους των προϊόντων που προμηθεύουν τα σούπερ μάρκετ, προκειμένου να βάλουν ακόμη μεγαλύτερη «πλάτη» για να στηριχθεί η πρωτοβουλία. Όπως άλλωστε έχει αφήσει να εννοηθεί ο κ. Γεωργιάδης μέσα από τις δηλώσεις του, το υπουργείο δεν θα διστάσει να ανεβάσει τη ρητορική του έναντι των βιομηχάνων, προκειμένου να συναινέσουν σε ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια για συγκράτηση των τιμών.

Την ίδια στιγμή, θέμα χρόνου είναι, όπως όλα δείχνουν, η δημιουργία ενός ειδικού «καλαθιού» το οποίο θα αφορά στους καταναλωτές με ειδικές διατροφικές ανάγκες, όπως για παράδειγμα τους διαβητικούς, οι οποίοι αισθάνονται αποκλεισμένοι από τις μέχρι στιγμής ενέργειες για συγκράτηση των ανατιμήσεων.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Καλάθι του Νοικοκυριού: Κλιμακώνεται ο ανταγωνισμός στα σούπερ μάρκετ – Οι μειώσεις τιμών και το ενδιαφέρον των «μικρών»

gazzetta
gazzetta reader insider insider