Βερούλης (ΕΛΙΝΟΙΛ): Πράσινες επενδύσεις και συμβατικά καύσιμα, συνοδοιπόροι στο δρόμο για την ενεργειακή μετάβαση

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Βερούλης (ΕΛΙΝΟΙΛ): Πράσινες επενδύσεις και συμβατικά καύσιμα, συνοδοιπόροι στο δρόμο για την ενεργειακή μετάβαση
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΟΥΛΗΣ
Για τον παράλληλο ρόλο των συμβατικών καυσίμων σε μια εποχή πράσινων επενδύσεων αλλά και το άνοιγμα που κάνει στην ηλεκτροκίνηση, το πράσινο υδρογόνο, τις ΑΠΕ και το φυσικό αέριο μιλάει στο Insider.gr ο κ. Βερούλης επικεφαλής Δημοσίων Σχέσεων του ομίλου ΕΛΙΝΟΙΛ.

Η πράσινη ανάπτυξη δεν είναι μονόπλευρη ούτε αποκλείει τη συμμετοχή μιας παλαιότερης αλλά βελτιωμένης πατέντας προκειμένου να βρεθεί μια χρυσή τομή σε μια εποχή ενεργειακής κρίσης, η οποία ωστόσο παραμένει απαιτητική ως προς τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Ο Γιώργος Βερούλης, επικεφαλής Δημοσίων Σχέσεων του ομίλου ΕΛΙΝΟΙΛ μιλά στο insider.gr για την στρατηγική του ομίλου, ο οποίος τα τελευταία χρόνια διευρύνει και προσαρμόζει το portfolio του στις πράσινες επιταγές κάνοντας «άνοιγμα» στην ηλεκτροκίνηση, το φυσικό αέριο LNG/CNG και τα καύσιμα νέας τεχνολογίας όπως είναι το υδρογόνο. Φυσικά, παρά τα θετικά βήματα που κάνει η Πολιτεία, παραμένουν οι προκλήσεις στον κλάδο των καυσίμων, με τα φαινόμενα παραβατικότητας και νοθείας να αποτελούν τις μεγαλύτερες πληγές.

Ακολουθεί αναλυτικά η συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Γιώργος Βερούλης στο insider.gr:

Πώς προχωράει η στρατηγική σας για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και η συνεργασία σας με την ΔΕΗ;

Η εταιρία μας, παραμένοντας συνεπής στους στόχους της για περιβαλλοντική μέριμνα στο σύνολο των δραστηριοτήτων της, στοχεύει διαχρονικά στην έγκαιρη προσαρμογή της στις σύγχρονες απαιτήσεις της ενεργειακής αγοράς, συμπεριλαμβανομένης της πράσινης κινητικότητας. Η ΕΛΙΝΟΙΛ αναγνωρίζει τη σημασία και τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, όχι μόνο στην εξοικονόμηση πόρων, αλλά και ευρύτερα στη βιωσιμότητα του πλανήτη και την υγεία όλων μας. Προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με τη ΔΕΗ και ξεκίνησε να υλοποιεί μια μεγάλη επένδυση που αφορά την εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων ΔΕΗ blue στα σημεία εξυπηρέτησης των πελατών της ελίν.

Η ΔΕΗ διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών στην Ελλάδα, και είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι η ΕΛΙΝΟΙΛ συμβάλλει ουσιαστικά στο στόχο της για τοποθέτηση 1.000 σταθμών φόρτισης πανελλαδικά στα επόμενα 2-3 χρόνια και 10.000 σταθμών φόρτισης μεσοπρόθεσμα, ειδικά στα νησιά όπου είναι σημαντική η παρουσία σταθμών ανεφοδιασμού της ΕΛΙΝΟΙΛ.

Αυτή τη στιγμή, σταθμοί φόρτισης ΔΕΗ blue λειτουργούν ήδη σε πρατήρια «ελίν» στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα, την Ξάνθη και την Τήνο, ενώ αναμένεται άμεσα η έναρξη λειτουργίας επιπλέον φορτιστών σε πρατήριά μας στη Βοιωτία και τη Ροδόπη. Υλοποιούμε, έτσι, με όσο πιο γρήγορους ρυθμούς επιτρέπουν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες αδειοδότησης, τον σχεδιασμό μας για σταδιακή επέκταση της εγκατάστασης σταθμών φόρτισης σε περισσότερα πρατήρια, ενώ σύντομα οι οδηγοί θα μπορούν να βρουν σε επιλεγμένα πρατήρια και σταθμούς ταχυφόρτισης ισχύος 50 kW DC.

Όπως φαίνεται, δεν υπάρχουν απόλυτες πολιτικές οι οποίες μάλιστα να μπορούν να διαρκέσουν επ' αόριστον. Κάποια ρηξικέλευθα μέτρα για την πράσινη ανάπτυξη, πάνε λίγο πίσω. Τελικά μπορούν να συνδυάζονται οι πράσινες επενδύσεις με τις λίγο πιο συμβατικές στο portfolio μιας επιχείρησης;

Όσο συνεχίζουμε τις προσπάθειες για να επιτύχουμε μια πιο πράσινη ανάπτυξη, εμφανίζονται νέα καύσιμα, ενεργειακά προϊόντα και τεχνολογίες με απώτερο στόχο την πλήρη απανθρακοποίηση. Προς το παρόν, πέρα από εξωγενείς παράγοντες όπως η τρέχουσα κρίση, είναι προφανές ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα να αντικαταστήσουμε πλήρως τα συμβατικά καύσιμα, καθώς οι νέες τεχνολογίες δεν έχουν ακόμα ωριμάσει, ενώ δεν υπάρχει η ανάλογη επάρκεια στα ενεργειακά μείγματα μηδενικού αποτυπώματος και το κόστος είναι τεράστιο για τις απαραίτητες υποδομές της νέας εφοδιαστικής αλυσίδας των νέων ενεργειακών προϊόντων. Σκεφτείτε ότι μόνο για τη ναυτιλία, για παράδειγμα, η μετάβαση στην πλήρη απανθρακοποίηση απαιτεί 2,4 τρις δολάρια. Έτσι, η συνύπαρξη πράσινων επενδύσεων με τις υπάρχουσες παραδοσιακές μορφές ενέργειας θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη για όσο διάστημα διαρκεί η μετάβαση προς την κλιματική ουδετερότητα, καθώς η αντικατάσταση των συμβατικών καυσίμων επιβάλλεται, για τεχνοοικονομικούς, αλλά και περιβαλλοντικούς λόγους, να γίνει σταδιακά σε βάθος χρόνου.

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως τα ίδια τα συμβατικά καύσιμα δεν μπορούν να είναι μέρος των πράσινων επενδύσεων και της ενεργειακής μετάβασης: η τεχνολογική πρόοδος μας επιτρέπει να βελτιώνουμε τη σύνθεσή τους και την παραγωγική τους διαδικασία με τρόπο ώστε να είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον, ενώ το ίδιο τους το ανθρακικό αποτύπωμα μπορεί και μειώνεται σταδιακά μέσω πρόσμιξης βιοκαυσίμων ή και καυσίμων από απόβλητα.

Συνεπώς, η θέση μας είναι ότι οφείλουμε παράλληλα με την ηλεκτροκίνηση, να επενδύσουμε και σε άλλες τεχνολογίες, όπως π.χ. τα καύσιμα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος, οι οποίες οδηγούν στην επίτευξη του στόχου της μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος.

Εν μέσω ενεργειακής κρίσης, βλέπουμε να αυξάνονται τα φαινόμενα παραβατικότητας με τη διακίνηση λαθραίων ή νοθευμένων καυσίμων, ενώ η ΠΟΠΕΚ κάνει λόγο για παραβατικά καύσιμα που φτάνουν μέχρι και 30% των διαθέσιμων αυτή τη στιγμή καυσίμων στην αγορά. Ποιος είναι ο ρόλος ενός υπεύθυνου ενεργειακού ομίλου, όπως η ελίν, για τη διασφάλιση των καταναλωτών και της αγοράς;

Στο πολύ σοβαρό θέμα της νοθείας καυσίμων και της καταδολίευσης των αντλιών στα πρατήρια, οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί: υπάρχει κίνδυνος για οικονομική ζημιά, μηχανολογικά προβλήματα και, κατ’ επέκταση, πιθανώς ζητήματα ασφαλείας του οχήματός τους.
Παράλληλα, το Κράτος χάνει από τους διαφυγόντες δασμούς ιδιαίτερα μεγάλα ποσά, τα οποία είναι απαραίτητα ιδιαίτερα σήμερα, για να στηρίξει την δημοσιονομική πολιτική.

Ωστόσο, είναι επίσης σημαντικό οι ίδιες οι εταιρίες καυσίμων να σχεδιάζουν και να υλοποιούν αποτελεσματικά συστήματα διασφάλισης ποιότητας των προϊόντων τους και προστασίας των καταναλωτών. Και αυτό είναι απαραίτητο για κάθε στάδιο της εφοδιαστικής αλυσίδας των καυσίμων, συμπεριλαμβανομένης της αποθήκευσης, της κίνησης των βυτιοφόρων, τους σταθμούς ανεφοδιασμού, αλλά και της ίδιας της αντλίας με την οποία παραδίδεται το καύσιμο στον καταναλωτή.

Σε αυτή την προσέγγιση στηρίζεται το σύστημα που εφαρμόζουμε στην ΕΛΙΝΟΙΛ, η «Δέσμευση Ποιότητας»,, που αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής μας αλυσίδας. Μάλιστα, οι έλεγχοι γίνονται σε τρία επίπεδα, ώστε να διασφαλίζεται πλήρως η ποιότητα των καυσίμων.

Η ΕΛΙΝΟΙΛ έχει εμπειρία εφαρμογής συστήματος διασφάλισης ποιότητας από το 1998, επομένως διαθέτει πλέον εξειδικευμένες υπηρεσίες πιστοποίησης της ποιότητας και της ποσότητας του καυσίμου μέσω λειτουργιών, όπως συστήματα GPS στα βυτιοφόρα, μετρητές στάθμης, αλλά διενεργεί και μυστικούς ελέγχους στο δίκτυο πρατηρίων.

Εκτός όμως από το εγκεκριμένο σύστημα διασφάλισης ποιότητας που διαθέτει η ΕΛΙΝΟΙΛ, από την αρχή του 2019 ξεκίνησε συνεργασία με δύο από τους κορυφαίους διεθνείς φορείς πιστοποίησης: τη LLOYD’S REGISTER, που πιστοποιεί τη ποιότητα του συνόλου της εφοδιαστικής της αλυσίδας και την BUREAU VERITAS, που διενεργεί ποιοτικούς ελέγχους στα καύσιμα, σε ένα από τα καλύτερα διαπιστευμένα εργαστήρια ανάλυσης στον κόσμο. Είναι η μόνη εταιρία που εφαρμόζει τριπλό έλεγχο σε όλες τις πωλήσεις καυσίμων της εσωτερικής αγοράς.

Οι ενέργειες αυτές αντιπροσωπεύουν μια απλή διαπίστωση ότι οι υπεύθυνοι φορείς της αγοράς είναι απαραίτητο να είναι σε θέση να παρέχουν εγγυημένη ασφάλεια και αξιοπιστία στους καταναλωτές τους εν μέσω των εύθραυστων καταστάσεων που δημιουργεί η συνεχιζόμενη κρίση.

Πέρα από τις προκλήσεις της τρέχουσας ενεργειακής κρίσης, βρισκόμαστε σε μια σημαντική καμπή μιας αναγκαίας ενεργειακής μετεξέλιξης λόγω των στόχων της πράσινης μετάβασης. Σε τι σημείο βρίσκεται αυτή τη στιγμή η ΕΛΙΝΟΙΛ και τι έχουμε να αναμένουμε το επόμενο διάστημα;

Η ΕΛΙΝΟΙΛ ανταποκρίνεται στο διαχρονικό της ρόλο ως ένας από τους πλέον δυναμικούς ενεργειακούς ομίλους της χώρας και έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς της ελληνικής αγοράς, και προχωρά στον ενεργειακό μετασχηματισμό της με σημαντικές επενδύσεις για την εδραίωσή της στη νέα ενεργειακή αγορά που διαμορφώνεται από την πράσινη μετάβαση και την ενεργειακή κρίση.

Έχοντας ολοκληρώσει την είσοδό της στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου, μέσω των εμπορικών της σημάτων “electricon” και “aerion ”, που συνεχίζουν σήμερα τη δυναμική τους αναπτυξιακή πορεία, το επόμενο βήμα του στρατηγικού πλάνου της ΕΛΙΝΟΙΛ αφορά στη μετεξέλιξη του δικτύου πρατηρίων σε ολοκληρωμένους ενεργειακούς σταθμούς.

Αναφερθήκαμε προηγουμένως στη στρατηγική μας συνεργασία με τη ΔΕΗ για εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων στο δίκτυό πρατηρίων μας. Θα προσθέσω εδώ ότι , επιδιώκουμε την έγκαιρη είσοδό μας στη νέα αγορά του Συμπιεσμένου και του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG – CNG) που διαμορφώνεται στη χώρα, ενώ ο σχεδιασμός μας περιλαμβάνει, επίσης, την επέκταση της δραστηριότητάς μας στην παραγωγή και διανομή «πράσινου» υδρογόνου για οδικές μεταφορές και βιομηχανική κατανάλωση, μέσω της συνεργασίας με τον Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ). Σημαντικές είναι και οι επενδύσεις μας για τη δημιουργία φωτοβολταϊκών πάρκων.

Η ενεργειακή μετεξέλιξη της ΕΛΙΝΟΙΛ βασίζεται στη μελέτη των προϋποθέσεων της απανθρακοποίησης των μεταφορών και τα οφέλη της πράσινης κινητικότητας. Σε αυτό το πλαίσιο, η δραστηριοποίησή μας συνεχίζει να αναπτύσσεται προς νέες, φιλικότερες για το περιβάλλον μορφές ενέργειας και με σημαντικές επενδύσεις διεκδικούμε δυναμικά το ρόλο της εταιρίας στο νέο ενεργειακό τοπίο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΕΛΙΝΟΙΛ: Σε τροχιά ανάπτυξης τα πρατήρια του μέλλοντος στην Ελλάδα – Οι προκλήσεις του νέου κλιματικού νόμου

Bloomberg: Ο ΟΠΕΚ+ εξετάζει νέα περικοπή της παραγωγής πετρελαίου

Ρεύμα: Πώς θα εφαρμόσει η Αθήνα τη μείωση κατανάλωσης – Μοχλός οι βιομηχανίες, παραμένει ως έχει το πλαφόν

gazzetta
gazzetta reader insider insider