Μυτιληναίος VS Intracom Telecom για τη σύμβαση 62 εκατ. ευρώ της «Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Μυτιληναίος VS Intracom Telecom για τη σύμβαση 62 εκατ. ευρώ της «Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης»
Οι δύο όμιλοι συνεχίζουν σε διαγωνισμό του υπ. Ναυτιλίας για την «Ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης». Εκτός διαδικασίας ΤΕΡΝΑ, Cosmote, Vodafone, IDE - Intrakat κ.α. Τι περιλαμβάνει το project.

Οι όμιλοι Μυτιληναίος και Intracom (ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΛΥΣΕΩΝ) αναμένεται να «διασταυρώσουν τα ξίφη τους» μέχρι τέλους διεκδικώντας σύμβαση συνολικής εκτιμώμενης αξίας 62 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) που σχετίζεται με κλειστό διεθνή διαγωνισμό που προωθεί το αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την προμήθεια συστήματος με τίτλο «Ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (Ε.Σ.Ο.Θ.Ε.)». Στόχος του υπουργείου είναι η ανάπτυξη ενός πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος που θα διασφαλίζει την επιτήρηση και την προστασία των θαλασσίων συνόρων, ενισχύοντας και την επιχειρησιακή δράση του Λιμενικού Σώματος.

Το υπουργείο φιλοδοξεί ότι τι εν λόγω σύστημα, όταν τεθεί σε λειτουργία, θα αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για τον έλεγχο των προσφυγικών ροών, την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, ενώ θα συνδράμει ουσιαστικά και σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, σε μία περίοδο που τα θέματα επιτήρησης και ασφάλειας στη θάλασσα παραμένουν υψηλά στην εθνική ατζέντα.

Σύμφωνα με την απόφαση αξιολόγησης Δικαιολογητικών Ποιοτικής Επιλογής (Α’ Φάση Διαγωνισμού), προκύπτει ότι έγιναν αποδεκτές οι αιτήσεις συμμετοχής των «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – Elbit Systems C4I and Cyber Ltd» και «ΙΝΤΡΑΚΟΜ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΛΥΣΕΩΝ».

Αντιθέτως, απορρίφθηκαν οι φάκελοι σημαντικών διεκδικητών, εγχώριων και διεθνών, όπως των «GENERAL DYNAMICS MISSION SYSTEMS – ITALY SrL», «IDE - INTRAKAT», «HENSOLDT Optronics GmbH», «ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ Α.Ε. – TSG IT Advanced Systems Ltd – TAR IDEAL Concepts LTD», «INDRA SISTEMAS S.A.», «ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ VODAFONE - G4S», «ΤΕΡΝΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», «COSMOTE ΚΙΝΗΤΕΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΕ».

Υπενθυμίζουμε ότι στο διαγωνισμό είχαν υποβληθεί δέκα αιτήσεις συμμετοχής, όλες από τους παραπάνω οικονομικούς φορείς.

Πλέον, τα δύο σχήματα θα προχωρήσουν στη Β’ φάση του διαγωνισμού και θα κληθούν να υποβάλλουν τεχνικές και οικονομικές προσφορές, αν και μένει να φανεί πώς θα αντιδράσουν οι εταιρείες – κοινοπραξίες που αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαγωνιστικής διαδικασίας (π.χ. ενστάσεις).

Πρόκειται για διαγωνισμό που ξεκίνησε προ 2ετίας περίπου (καλοκαίρι 2020), έλαβε σχετικές παρατάσεις, ενώ, περιληπτικά, αντικείμενο της σύμβασης και σκοπός της ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης (ΕΣΟΘΕ) είναι η έγκαιρη επίγνωση της επικρατούσας κατάστασης στο θαλάσσιο πεδίο ευθύνης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ (Maritime Domain Awareness) σε πραγματικό χρόνο και επί 24ώρου βάσεως. Με αυτόν τον τρόπο, το ΕΣΟΘΕ, πέραν της προστασίας των εξωτερικών θαλασσίων συνόρων της Ε.Ε., θα συμβάλλει ενεργά στη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών και στην πάταξη κάθε μορφής εγκληματικότητας και παραβατικότητας στον Ελληνικό Θαλάσσιο Χώρο. Επίσης, θα θωρακίσει την ασφαλή ναυσιπλοΐα και την αποτελεσματική παρακολούθηση της θαλάσσιας κυκλοφορίας και, παράλληλα, θα μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα των μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής σε όλη την περιοχή ευθύνης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Το ΕΣΟΘΕ θα αποτελείται από:

  • 35 σταθερούς σταθμούς αισθητήρων εντός στρατιωτικών εγκαταστάσεων (προκειμένου να παρέχεται φυσική ασφάλεια), οι οποίοι θα αποτελούνται από ραντάρ, σταθμό βάσης AIS, μετεωρολογικό σταθμό, αναμεταδότη VHF, και ηλεκτρο-οπτικό αισθητήρα σε 26 εξ αυτών,
  • 2 αυτοκινούμενους σταθμούς αισθητήρων αντίστοιχων επιδόσεων, εγκατεστημένους επί οχήματος εκτός δρόμου για την κάλυψη επιχειρησιακών κενών,
  • 1 κύριο Κέντρο Διοίκησης και Ελέγχου (ΚΔΕ) με κέντρο δεδομένων (Data Center) στο Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.,
  • 1 εφεδρικό ΚΔΕ στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου με απομακρυσμένο κέντρο δεδομένων,
  • Ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακής υποδομής με είκοσι δύο (22) ραδιοζεύξεις, 419 χλμ. οπτικής ίνας και πέντε μισθωμένες γραμμές για τη διασύνδεση των σταθμών επιτήρησης με τα ΚΔΕ μέσω του δικτύου των Ενόπλων Δυνάμεων
  • λογισμικό που θα ολοκληρώνει το σύνολο των αισθητήρων και συστημάτων.

Επιπρόσθετα, ο Ανάδοχος θα παρέχει:

  • τουλάχιστον 3 χρόνια εγγυημένης λειτουργίας προμήθειας (με βαθμολογούμενο κριτήριο την παροχή έως επιπλέον 2 ετών),
  • κέντρο τεχνικής υποστήριξης επί 24ώρου βάσεως,
  • αισθητήρες και εξοπλισμό,
  • εκπαίδευση προσωπικού.

Όπως αναφέρονταν και στο ευρύτερο κυβερνητικό πρόγραμμα στις αρχές του έτους, η κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στοχεύοντας στην ολοκληρωμένη διαχείριση θαλάσσιων συνόρων και την καταπολέμηση του εγκλήματος στη θάλασσα, προωθούν τη διαγωνιστική διαδικασία για την εγκατάσταση ενός Εθνικού Συστήματος Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης, έργο συνολικού προϋπολογισμού 62 εκατ. ευρώ, σκοπός του οποίου είναι η έγκαιρη επίγνωση της επικρατούσας κατάστασης στο θαλάσσιο πεδίο ευθύνης του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, ήτοι σε πραγματικό χρόνο και επί 24ωρου βάσεως. Με αυτόν τον τρόπο, πέραν της προστασίας των εξωτερικών θαλασσίων συνόρων της ΕΕ, θα συμβάλλει ενεργά στη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών και στην πάταξη κάθε μορφής εγκληματικότητας και παραβατικότητας στον Ελληνικό θαλάσσιο χώρο. Επίσης, θα συμβάλλει στη θωράκιση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας και της αποτελεσματικής παρακολούθησης της θαλάσσιας κυκλοφορίας ενώ, παράλληλα, θα μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα των μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής σε όλη την περιοχή ευθύνης του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Μυτιληναίος: Υπογραφή 3 συμβάσεων για τον ΔΕΔΔΗΕ αξίας 97,69 εκατ. ευρώ

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider