ΑΔΜΗΕ: 6 προσφορές στον πρώτο διαγωνισμό για την ολοκλήρωση διασύνδεσης των Κυκλάδων

Κώστας Δεληγιάννης
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΑΔΜΗΕ: 6 προσφορές στον πρώτο διαγωνισμό για την ολοκλήρωση διασύνδεσης των Κυκλάδων
Τρεις προσφορές για τους υποσταθμούς σε Φολέγανδρο και Μήλο, και τρεις για τον υποσταθμό της Σερίφου. Στις 29 Ιουλίου οι προσφορές για τα υποβρύχια καλώδια, με σκοπό όλα τα έργα να συμβασιοποιηθούν εντός του 2022.

Ξεκίνησε στις 6 Ιουλίου η διαδικασία ανάδειξης από τον ΑΔΜΗΕ των αναδόχων στον πρώτο από τους δύο διαγωνισμούς για την υλοποίηση της Δ΄ φάσης διασύνδεσης των Κυκλάδων, ώστε να αρθεί η «ηλεκτρική απομόνωση» και της Σερίφου, της Μήλου και της Φολεγάνδρου και, με αυτό τον τρόπο, να ολοκληρωθεί η διασύνδεση όλων των Κυκλάδων.

Ο διαγωνισμός αφορά την υλοποίηση ενός υποσταθμού σε κάθε ένα από τα τρία νησιά. Σύμφωνα με πληροφορίες του Insider.gr, υποβλήθηκαν τρεις προσφορές για τους δύο υποσταθμούς σε Φολέγανδρο και Μήλο, και τρεις προσφορές για τον υποσταθμό στη Σέριφο.

Το χρονοδιάγραμμα του ΑΔΜΗΕ προβλέπει πως μέχρι τις αρχές του Αυγούστου, θα ολοκληρωθεί η τεχνική και οικονομική αξιολόγηση των προσφορών. Έτσι, αμέσως μετά θα ακολουθήσει η διαδικασία ανάδειξης των αναδόχων για τα έργα.

«Έρχονται» και οι διαγωνισμοί για τα καλώδια

Παράλληλα, στις ράγες έχει μπει και ο δεύτερος διαγωνισμός, ο οποίος αφορά τα υποβρύχια και υπόγεια καλώδια με τα οποία τα νησιά θα μπορούν πλέον να καλύπτουν τις ενεργειακές τους ανάγκες από το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς. Η διορία υποβολής έχει ορισθεί για τις 29 Ιουλίου, μετά από παράταση που έχει δοθεί από τον Διαχειριστή.

Και ο διαγωνισμός αυτός χωρίζεται σε δύο σκέλη, με το πρώτο να αφορά τα καλωδιακά τμήματα Λαύριο – Σέριφος και Σέριφος – Μήλος. Το δεύτερο σκέλος αφορά τα τμήματα Μήλος – Φολέγανδρος και Φολέγανδρος – Θήρα.

Στόχος του ΑΔΜΗΕ είναι υποσταθμοί και καλωδιακά τμήματα να συμβασιοποιηθούν εντός του 2022, ώστε να δρομολογηθεί άμεσα η κατασκευή τους. Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της Δ΄ φάσης των Κυκλάδων θα διασυνδεθεί με το ηπειρωτικό σύστημα και η Σαντορίνη, για την οποία έχουν ήδη μπει σε τροχιά τα αντίστοιχα έργα, με την επίσημη έναρξη των εργασιών να σηματοδοτείται με εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο νησί στις αρχές Μαΐου.

Ανάδοχος για τον υποσταθμό που θα κατασκευασθεί τον υποσταθμό στη Θήρα έχει αναδειχθεί η κοινοπραξία της Damco Energy με την κινεζική Xian Electric. Τα καλωδιακά τμήματα έχει αναλάβει η Hellenic Cables. Όπως είχε αναφέρει στην εκδήλωση ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, διασύνδεση της Σαντορίνης θα ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2023. Η «άρση της ηλεκτρικής απομόνωσης» των υπόλοιπων νησιών αναμένεται να ολοκληρωθεί έναν χρόνο αργότερα.

Ετήσιο όφελος 100 εκατ. ευρώ από τις ΥΚΩ

Αξίζει να σημειωθεί ότι πέραν της Σαντορίνης, της Σερίφου, της Μήλου και της Φολεγάνδρου, που θα διασυνδεθούν άμεσα, κατά τη Δ΄ Φάση θα διασυνδεθούν έμμεσα έξι ακόμη νησιά των νοτιοδυτικών Κυκλάδων (Ανάφη, Κίμωλος, Σίκινος, Σίφνος, Κύθνος και Θηρασιά), ανεβάζοντας έτσι σε 10 τα νησιά που πρόκειται να «μπουν στην πρίζα». Με την ολοκλήρωση των έργων, θα «πέσει η αυλαία» στο σύνολο του πρότζεκτ για την αξιόπιστη, οικονομική και επαρκή ηλεκτροδότηση όλων των Κυκλάδων για τα επόμενα 30-40 χρόνια, μέσω του διασυνδεδεμένου συστήματος.

Ο δρόμος για την υποβολή των προσφορών άνοιξε με την έγκριση από τη ΡΑΕ της αναθεώρησης των τιμών εκκίνησης στους διαγωνισμούς για τα έργα, ώστε να αναπροσαρμοστεί στην εκτίναξη των διεθνών τιμών του εξοπλισμού, καθώς και των πρώτων υλών. Όπως είχε αναφέρει ο κ. Μανουσάκης στην εκδήλωση στη Σαντορίνη, το κόστος των προβλεπόμενων υποδομών για τα τρία υπόλοιπα νησιά ανέρχεται πλέον στα 399 εκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, τα 345 εκατ. αφορούν τα υποβρύχια καλώδια και τα 54 εκατ. ευρώ τους τρεις υποσταθμούς.

Η αναθεώρηση δεν αναιρεί το γεγονός ότι το κόστος των υποδομών είναι υποπολλαπλάσιο του οικονομικού τους οφέλους, αντισταθμίζοντας την όποια επιβάρυνση των χρεώσεων χρήσης συστήματος.

Έτσι, καθώς οι σταθμοί σε Μήλο και Σαντορίνη θα τεθούν σε «ψυχρή εφεδρεία» εκτιμάται ότι οι καταναλωτές θα εξοικονομούν περί τα 100 εκατ. ευρώ ετησίως από τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ), την ίδια στιγμή που κάθε χρόνο θα αποτρέπεται η έκλυση στην ατμόσφαιρα 100.000 τόνων CO2. Επίσης, θα δημιουργηθεί νέος ηλεκτρικός «χώρος» για τη διασύνδεση έργων ΑΠΕ συνολικής ισχύος 332 MW περίπου.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η γκρίζα ζώνη στο deal Ιβάν-Στέγγου - Οι τράπεζες, ο εξωδικαστικός, ο ανένδοτος

Γιατί η κυβερνητική κρίση στην Ρώμη, ενδιαφέρει (πολύ) την Αθήνα

ΑΚΤΩΡ: «Πέφτουν υπογραφές» αξίας 129,5 εκατ. ευρώ για τους νέους συρμούς στο Μετρό Θεσσαλονίκης

gazzetta
gazzetta reader insider insider