Στην επόμενη φάση το ΣΔΙΤ project της «πράσινης στέγης» της Γ.Γ. Υποδομών – Οι 4 διεκδικητές

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στην επόμενη φάση το ΣΔΙΤ project της «πράσινης στέγης» της Γ.Γ. Υποδομών – Οι 4 διεκδικητές
Εισέρχεται στο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου ο διαγωνισμός 140 εκατ. ευρώ για το νέο κτήριο που θα στεγάσει δημόσιες υπηρεσίες. Συνεχίζουν οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – DIMAND, INTRAKAT – REDEX.

Στο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου εισέρχεται επισήμως ο διαγωνισμός για την «ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ», του έργου δηλαδή της κατασκευής της νέας σύγχρονος και «πράσινης στέγης» της Γεν. Γραμματείας. Υποδομών στην οδό Πειραιώς μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), αρχικού εκτιμώμενου κόστους 140 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Με πρόσφατη απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, εγκρίθηκε η συμμετοχή στη διαδικασία του διαλόγου όλων των προεπιλεγέντων ομίλων και κοινοπραξιών, δηλαδή των ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – DIMAND και INTRAKAT – REDEX. Έτσι, θεωρητικά το project εισέρχεται σε πιο… ουσιαστικό στάδιο καθώς μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου θα καθοριστούν και «κλειδώσουν» βασικές τεχνικές και οικονομικές παράμετροι και επιλογές για το έργο, σε μια περίοδο βέβαια που τα κτηριακά projects, δημόσιο, ιδιωτικά ή ΣΔΙΤ, επιβαρύνονται και από την άνοδο των τιμών σε υλικά κ.α. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η φάση της υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Η πρόθεση του υπουργείου ήταν να έχουμε προσφορές και ανάδοχο μέσα στο καλοκαίρι, ωστόσο, η δυσμενής συγκυρία έχει πάει πίσω χρονοδιαγράμματα σε αρκετά έργα, μεταξύ αυτών κτηριακά που προχωρούν και μέσω ΣΔΙΤ, κατά συνέπεια οι χρονικοί… στόχοι είναι σχετικοί.

Το νέο κτίριο θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, στο πλαίσιο της μετεγκατάστασης των υπηρεσιών της στο κτίριο της Οδού Πειραιώς 166, όταν σήμερα στεγάζονται σε 13 διάσπαρτα, μισθωμένα κτίρια, συμβάλλοντας σημαντικά και στη μείωση των λειτουργικών εξόδων και στην απαλλαγή εξόδων για μισθώσεις κτιρίων, εξασφαλίζοντας οικονομικό όφελος για το Δημόσιο από τα μισθώματα της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ ετησίως, ή αλλιώς των 90 εκατ. ευρώ στα 30 έτη. Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια), εκ των οποίων οι πρώτοι 36 αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και οι υπόλοιποι την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.

Όπως κατά καιρούς έχει αναφέρει και ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, με την υλοποίηση του έργου επιτυγχάνεται εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων από τη λειτουργία, καθαρισμό, φύλαξη και τη συντήρηση των υφιστάμενων κτιρίων της Γ.Γ.Υ., εξοικονόμηση δαπανών τηλεπικοινωνιακών τελών με τη χρήση προηγμένων υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών («syzefxis»), ενιαία, εύρυθμη λειτουργία μεταξύ των Υπηρεσιών, κατάργηση των εξόδων επικοινωνίας μεταξύ των Υπηρεσιών (υπηρεσιακά οχήματα, μεταβάσεις κ.λπ.), ενώ συμβάλει και στην ευρύτερη αναβάθμιση της περιοχής.

Το αντικείμενο της προς ανάθεση σύμβασης αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση ενός λειτουργικού, σύγχρονου κτηριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. και το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τις «Αρχές» του Βιοκλιματικού Σχεδιασμού στις οποίες συνυπάρχουν το Περιβάλλον και η Ενέργεια και θα πρέπει να επιτύχει πιστοποίηση LEED (Silver ή ανώτερο) και μίας πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτήριο. Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται και η διάνοιξη οδού που προβλέπει το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, καθώς και η κατεδάφιση των υφιστάμενων κτισμάτων σε τμήμα του οικοπέδου. Θα αποτελέσει σημαντικό τοπόσημο και μαζί το νέο κέντρο καινοτομίας στις παλιές εγκαταστάσεις της Χρωματουργείας Πειραιά (ΧΡΩΠΕΙ), θα αλλάξουν την εικόνα της περιοχής και θα αποτελέσουν σημεία αναφοράς στην πρωτεύουσα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ποιο είναι το οδικό έργο των 275 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα που «οδεύει» προς δημοπράτηση

Αέριο: Σε εγρήγορση για το «στοπ» της Ρωσίας – Προχωρά το σχέδιο θωράκισης της τροφοδοσίας

Καύσιμα: Νέα μέτρα υπό την πίεση των ανατιμήσεων – Στα όριά τους αγορά και καταναλωτές

gazzetta
gazzetta reader insider insider