Υπ. Υποδομών/Μεταφορών: Ποιο οδικό έργο 55 εκατ. ευρώ στην Κεφαλονιά «πάει» προς δημοπράτηση

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Υπ. Υποδομών/Μεταφορών: Ποιο οδικό έργο 55 εκατ. ευρώ στην Κεφαλονιά «πάει» προς δημοπράτηση
Στόχος η δημοπράτηση του project μέχρι το τέλος του 2022. Ποια είναι η σημασία και το αντικείμενο της «Βελτίωσης του Οδικού Άξονα Αργοστόλι – Πόρος της Π.Ε. Κεφαλονιάς». 

Ένα οδικό έργο που φαίνεται να έχει σημασία για την τοπική ανάπτυξη του νησιού του Ιονίου προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ωριμάζοντας διαδικασίες που θα καταλήξουν στη δημοπράτησή του. Ο λόγος για το έργο «Βελτίωση του Οδικού Άξονα Αργοστόλι – Πόρος της Π.Ε. Κεφαλονιάς», που μάλιστα έχει πάρει και τη «σφραγίδα» ως project Εθνικού Επιπέδου. Το έργο έχει προγραμματιστεί να ανατεθεί µε το σύστημα Μελέτη - Κατασκευή, µε εκτιμώμενο προϋπολογισμό 55 εκατ. ευρώ, τουλάχιστον με τις προ ετών προδιαγραφές και τιμές.

Μάλιστα, αναφέρεται ότι η αρμόδια Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών (Ε.Υ.∆.Ε. Κ.Σ.Σ.Υ.) έχει στόχο να προχωρήσει σε δημοπράτηση του ανωτέρω έργου σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα (μέχρι το τέλος του 2022) αλλά απαιτείται η σύνταξη Οικονομοτεχνικής Μελέτης για την ένταξη του έργου ως συγχρηματοδοτούμενου, με την υπηρεσία, λόγω της σημαντικότητας του εν λόγω έργου, να κρίνει ότι χρειάζεται ειδική βοήθεια από συμβούλους (για θέματα Υδραυλικά και Ηλεκτροφωτισμού, Γεωλογικά, Γεωτεχνικά και Περιβαλλοντικής φύσης, σε θέματα Οδοποιίας και στη σύνταξη Τευχών Δημοπράτησης, σε τοπογραφικά θέματα καθώς και θέματα Σήμανσης, Ασφάλισης κ.α.).

Σύμφωνα με την αιτιολόγηση που δίνει το υπουργείο για την προώθηση των διαδικασιών, προκύπτει ότι η σημασία του οδικού άξονα Αργοστολίου – Πόρου είναι μεγάλη για την ανάπτυξη της Κεφαλονιάς διότι συνδέει την πρωτεύουσα του νησιού (Αργοστόλι) µε το κύριο επιβατικό και εμπορικό λιμάνι (Πόρος). Ο υφιστάμενος σήμερα οδικός άξονας έχει μήκος περίπου 39 χλμ. Η οδός διέρχεται μέσα από πληθώρα οικισμών (Τραυλιάτα, Περατάτα, Βλαχάτα, Πλατειές, Βαλεριάνο, Πάστρα, Αγία Ειρήνη, Τζανάτα) και παρόδιων χρήσεων, µε γεωμετρικά χαρακτηριστικά και διατομή που μεταβάλλονται σημαντικά ανά τμήματα, µε αποτέλεσμα η μέση ταχύτητα να µην υπερβαίνει τα 50 χλμ./ ώρα στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής χωρίς να υπάρχει δυνατότητα προσπέρασης. Συνεπεία των ανωτέρω είναι ο χρόνος της διαδρομής να φθάνει την µία ώρα. Με την βελτίωση της οδού η μέση ταχύτητα θα υπερβαίνει τα 67 χλμ./ώρα και ως εκ τούτου θα μειωθεί ο χρόνος της διαδρομής.

Το αντικείμενο του έργου «Βελτίωση του Οδικού Άξονα Αργοστόλι – Πόρος της Π.Ε. Κεφαλονιάς» αφορά στην εκτέλεση εργασιών για τη βελτίωση κατά τμήματα του υφιστάμενου 4 οδικού άξονα Αργοστόλι – Πόρος. Συγκεκριμένα οι εργασίες αφορούν στη συνολική αναβάθμιση της οδού, στα τμήματα που απαιτείται, µε στόχο, όπως αναφέρθηκε, την μείωση των χρόνου ταξιδιού (βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών, τοπικές παρακάμψεις, εξασφάλιση ικανοποιητικών μηκών προσπέρασης κατά μήκος της διαδρομής, επαναδιαστασιολόγηση των υδραυλικών έργων για την ανεμπόδιστη απορροή των οµβρίων), µε παράλληλη αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας (σήμανση - ασφάλιση, εξασφάλιση από καταπτώσεις πρανών, ειδικές διαμορφώσεις εντός των οικισμών κ.λπ.).

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ποιο είναι το νέο χρονοδιάγραμμα για το «Πράσινο Εργοστάσιο» των ΗΛΕΚΤΩΡ – WATT

Mediterranean Gas: Σε λειτουργία στις αρχές 2024 η «πύλη εισόδου» LNG στον Βόλο

Με την αγορά ενέργειας «φλερτάρει» το Πλαίσιο - Οι προβλέψεις και τα σχέδια για φέτος

gazzetta
gazzetta reader insider insider