Γιατί πετούν άδεια αεροπλάνα στην Ευρώπη, εν μέσω της πανδημίας;

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γιατί πετούν άδεια αεροπλάνα στην Ευρώπη, εν μέσω της πανδημίας;
Η Brussels Airlines, θυγατρική της Lufthansa, έχει προγραμματίσει 3.000 πτήσεις με σχεδόν άδεια αεροπλάνα μέχρι το τέλος του Μαρτίου.

Αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης έχουν πτήσεις με ελάχιστους επιβάτες αυτό τον χειμώνα, εν μέσω των προβλημάτων που προκαλούν στα ταξίδια τα περιοριστικά μέτρα για την ανάσχεση της πανδημίας του κορονοϊού και κυρίως λόγω της νέας οδηγίας της Κομισιόν, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τον τομέα των μεταφορών κατά 90% έως το 2050.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ για τον διαθέσιμο χρόνο χρήσης, τα slots, οι χρονοθυρίδες αερολιμένα, τα δικαιώματα απογείωσης ή προσγείωσης αεροσκαφών σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας σε κάποιο αεροδρόμιο, ανέρχονται στο 50% για τους αερομεταφορείς.

Τα slots θεωρούνται πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο για τις αεροπορικές εταιρείες, καθως μπορεί να αλλάξουν χέρια αντί δεκάδων εκατ. ευρώ. Οι αερομεταφορείς δεν μπορούν όμως να τις εκμεταλλεύονται ανεξέλεγκτα.

Το όριο των slots για τις αεροπορικές ήταν στο 80%, αλλά η πανδημία του κορονοϊού ανάγκασε την Κομισιόν να το κατεβάσει στο 50%, με τις Βρυξέλλες να θέλουν να αυξήσουν εκ νέου το όριο, στο 80% από το καλοκαίρι, ένα σχέδιο που βρίσκεται ακόμα υπό συζήτηση μεταξύ των εταιριών και της ΕΕ.

Άδεια αεροπλάνα

Η Lufthansa ακύρωσε περίπου 33.000 πτήσεις της φέτος τον χειμώνα λόγω των μέτρων που ελήφθησαν εξαιτίας της μετάλλαξης Όμικρον. Η διοίκηση της εταιρείας ανέφερε πως έπρεπε να πραγματοποιήσει 18.000 πτήσεις μέσα στη χειμεριμή περίοδο για να πιάσει τα όρια των slots, με τη θυγατρική της, Brussels Airlines, να έχει προγραμματίσει 3.000 πτήσεις με σχεδόν άδεια αεροπλάνα μέχρι το τέλος του Μαρτίου.

Ο επικεφαλής της Lufthasna, Κάρστερν Σποχρ είχε δηλώσει τον Δεκέμβριο σε γερμανική εφημερίδα πως «παρ' όλο που σε όλον τον κόσμο βρέθηκαν εξαιρέσεις που ήταν φιλικές προς το περιβάλλον, η ΕΕ δεν επέτρεψε παρόμοιες εξαιρέσεις. Αυτό λειτουργεί εις βάρος του κλίματος και είναι αντίθετο στους στόχους που έχει θέσει η Κομισιόν με το πρόγραμμα Fit for 55».

Σύμφωνα με το CNBC, το Ftit for 55 είναι ένα πρόγραμμα που υιοθέτησε τον Ιούλιο του 2021 η Κομισιόν για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% έως το 2030.

Εν μέσω της κριτικής από τις αεροπορικές εταιρείας και τους περιβαλλοντιστές, οι εκπρόσωποις του κλάδου των αεροδρομίων τονίζουν πως «δεν υπάρχει λόγος» να πραγματοποιούνται χιλιάδες πτήσεις με σχεδόν άδεια αεροπλάνα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Μετά την πανδημία, οι αεροπορικές παγκοσμίως ανανεώνουν τους στόλους τους

gazzetta
gazzetta reader insider insider