Ελλάδα
23-03-2021 | 07:42

Γ. Ζαββός: Γιατί επείγει η μεταρρύθμιση της Ελληνικής Κεφαλαιαγοράς

Νένα Μαλλιάρα
Μοιράσου το
Γ. Ζαββός: Γιατί επείγει η μεταρρύθμιση της Ελληνικής Κεφαλαιαγοράς
live updates: Ανανεώθηκε πριν

Η ανάπτυξη της εγχώριας κεφαλαιαγοράς αποτελεί για την κυβέρνηση στόχο άρρηκτα συνδεδεμένο με την κοινωνική ευημερία και την ισόρροπη, μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Τραπεζικό σύστημα και κεφαλαιαγορά είναι οι δυο εν δυνάμει «τούρμπο μηχανές» της οικονομίας, πολύτιμες για την άντληση κεφαλαίων – προϋπόθεση κάθε ανάκαμψης και ανάπτυξης της χώρας στη μετά-covid περίοδο. Αυτό δηλώνει στο insider.gr ο Υφυπουργός Οικονομικών, αρμόδιος για το χρηματοπιστωτικό σύστημα, Γεώργιος Ζαββός, αποκαλύπτοντας όλο τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για τον εκσυγχρονισμό της Ελληνικής Κεφαλαιαγοράς και του Χρηματιστηρίου.

Η ολοκλήρωση του σχεδιασμού αυτού έρχεται ως ακολουθία των παρεμβάσεων στο τραπεζικό σύστημα, με αιχμή την δραστική μείωση των κόκκινων δανείων μέσω του Ελληνικού Asset Protection Scheme «Ηρακλής». Και αποτελεί εξίσου σημαντική προτεραιότητα, καθώς η επομένη της πανδημικής κρίσης, οι επερχόμενοι πόροι του Ταμείου Ανθεκτικότητας & Ανάκαμψης και οι κοσμογονικές αλλαγές που συντελούνται στις κεφαλαιαγορές, πρέπει να βρουν την Ελλάδα προετοιμασμένη, όπως λέει ο κ. Ζαββός.

Ο ίδιος εκτιμά ότι η επιτάχυνση της ενοποίησης των Ευρωπαϊκών Κεφαλαιαγορών είναι στρατηγικής σημασίας για την ευρωπαϊκή οικονομία και η Ευρώπη θα πρέπει να κάνει ένα καθοριστικό βήμα για την ενίσχυση της Ευρωπαϊκής Αρχής για Κινητές Αξίες και Αγορές (ESMA), που είναι αναγκαία για την εμπέδωση της συστημικής σταθερότητας, της διαφάνειας και την αντιμετώπιση άνισων όρων ανταγωνισμού.

Κομβικής σημασίας των μεταρρυθμίσεων στην ελληνική κεφαλαιαγορά, θα είναι η αναβάθμιση του θεσμού της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, ο εκσυγχρονισμός και η ενίσχυση της αξιοπιστίας της

          - Κύριε Υφυπουργέ, στο πλαίσιο της ευρύτερης μεταρρύθμισης του χρηματοπιστωτικού συστήματος που η κυβέρνηση ξεκίνησε να υλοποιεί με την ανάληψη των καθηκόντων της το 2019, θέτοντας ως προτεραιότητα τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων των ελληνικών τραπεζών, τίθεται ως παράλληλος άξονας η μεταρρύθμιση της ελληνικής κεφαλαιαγοράς. Γιατί θεωρείτε την μεταρρύθμιση της ελληνικής κεφαλαιαγοράς εξίσου επείγουσα προτεραιότητα;

Η στρατηγική της κυβέρνησης για το χρηματοπιστωτικό σύστημα έχει μία ολιστική προσέγγιση για την εξυγίανση και τον εκσυγχρονισμό των μοχλών χρηματοδότησης και ανάπτυξης της οικονομίας που είναι ο τραπεζικός τομέας και η κεφαλαιαγορά. Υπάρχει μια δυναμική συνέργεια μεταξύ τραπεζικού συστήματος και κεφαλαιαγοράς: είναι και οι δυο εν δυνάμει «τούρμπο μηχανές» της οικονομίας, πολύτιμες για την άντληση κεφαλαίων – προϋπόθεση κάθε ανάκαμψης και ανάπτυξης της χώρας στη μετά-covid περίοδο.

Ξεκινήσαμε την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων από τις τράπεζες, αντιμετωπίζοντας πρώτα το τεράστιο πρόβλημα των κόκκινων δανείων. Μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019, παραλάβαμε μια κατάσταση στην οποία σχεδόν το 1 στα 2 δάνεια ήταν μη εξυπηρετούμενο. Τα ΜΕΔ ανέρχονταν στο τέλος Ιουνίου σε 75,4 δισ. ευρώ, δηλαδή σε ποσοστό 43,6% του συνόλου των δανείων. Συστήσαμε το Ελληνικό Πρόγραμμα τιτλοποιήσεων «Ηρακλής», το οποίο, ως μία συστημική λύση μείωσης των ΜΕΔ, αγκαλιάστηκε από τράπεζες, επενδυτές και ευρωπαϊκούς θεσμούς. Στον ένα μόλις χρόνο λειτουργίας του, υιοθετήθηκε ευρύτατα από τις τράπεζες απαλλάσσοντάς τες από κόκκινα δάνεια αξίας περίπου 32 δισ. ευρώ. Προχωρούμε τώρα με τον «Ηρακλή ΙΙ» - όπως γνωρίζετε, έχουμε υποβάλει το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης για 18μηνη παράταση του σχήματος και αναμένουμε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή άμεσα -, με στόχο την μείωση επιπλέον 30 – 32 δισ. ευρώ μη εξυπηρετούμενων δανείων. Έτσι ώστε,  ήδη από φέτος, και σε κάθε περίπτωση το 2022, και οι τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες να έχουν επιτύχει μονοψήφιο δείκτη ΝΡΕ που θα συγκλίνει με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.

Ο Πρωθυπουργός σε συνέντευξή του την Κυριακή που μας πέρασε τόνισε την στρατηγική διάσταση του εγχειρήματος του «Ηρακλή», λέγοντας ότι είναι ένα κρίσιμο και χρήσιμο εργαλείο για την μείωση των κόκκινων δανείων που αποτελεί μια από τις τρεις θεμελιακές  προϋποθέσεις που χρειάζεται η χώρα, ώστε η οικονομία της όχι απλώς να κάνει ένα βήμα, αλλά να κάνει το άλμα που χρειάζεται αυτήν την δεκαετία. Την προηγούμενη  εβδομάδα, η Elizabeth McCaul,  μέλος του Ενιαίου Μηχανισμού Εποπτείας του SSM, δηλαδή του κατ’ εξοχήν αρμόδιου για των εποπτεία των ελληνικών συστημικών τραπεζών, εξήρε την επιτυχία του «Ηρακλή» στη μείωση κατά 40% των κόκκινων δανείων. Αυτό, ανάμεσα στα άλλα, σηματοδοτεί την συνεχή στήριξη των Ευρωπαϊκών Οργανισμών σε αυτήν την προσπάθεια της χώρας.

Η απαλλαγή των τραπεζών από το «βαρίδι» των κόκκινων δανείων θα απελευθερώσει ρευστότητα από τις τράπεζες για να τροφοδοτηθεί η πραγματική οικονομία και κυρίως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά. Όμως, το τραπεζικό σύστημα δεν μπορεί να είναι η μόνη διέξοδος άντλησης κεφαλαίων από τις επιχειρήσεις, ούτε ο μόνος στυλοβάτης της ανάπτυξης. Παράλληλα, πρέπει να λειτουργεί μία υγιής και δυναμική κεφαλαιαγορά, δηλ. ένας μηχανισμός που να παρέχει  εναλλακτική δυνατότητα άντλησης κεφαλαίων, ιδίως για τις μικρές και τις νεοφυείς επιχειρήσεις (start – up) που προωθούν την καινοτομία. Με άλλα λόγια, χρειαζόμαστε να λειτουργεί ως μία αξιόπιστη επιλογή επένδυσης στο τρέχον περιβάλλον μηδενικών επιτοκίων και, εν τέλει, να μπορεί να προσελκύσει νέα επενδυτικά κεφάλαια που θα συμβάλλουν στην αναζωογόνηση και την ενδυνάμωση του επιχειρηματικού δυναμικού της χώρας.

            - Με ποιες διαπιστώσεις, κινείται η ελληνική κυβέρνηση για την μεταρρύθμιση της ελληνικής κεφαλαιαγοράς;

Πρώτον, είναι η εμπέδωση της εμπιστοσύνης του επενδυτικού κοινού μέσα από μια αποτελεσματική θωράκιση της θεσμικής και εποπτικής υποδομής της κεφαλαιαγοράς και αύξηση της ανταγωνιστικότητάς της. Διότι το σκάνδαλο της Folli - Follie κλόνισε σοβαρά την εμπιστοσύνη των επενδυτών στην κεφαλαιαγορά. Και γνωρίζουμε καλά ότι, χωρίς την ανάκτηση της εμπιστοσύνης, δεν μπορούμε να προσδοκούμε την έλευση των επενδυτών.

Δεύτερον, είναι αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός του ρυθμιστικού και του εποπτικού δικαίου. Απαιτείται αναθεώρηση του βασικού πλαισίου που υιοθετήθηκε εδώ και αρκετά χρόνια. Χρειάζεται να λάβουμε  υπόψη μας τις βέλτιστες σχετικές διεθνείς και ευρωπαϊκές πρακτικές.

Τρίτον, οι μεταρρυθμίσεις της Κυβέρνησης για το ελληνικό χρηματοπιστωτικό σύστημα εντάσσονται στα πλαίσια των δυο μεγάλων πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ενοποίησης. Αφενός της Ευρωπαϊκής Τραπεζικής  Ένωσης (European Banking Union) και της απαραίτητης υιοθέτησης ενός Ευρωπαϊκού Συστήματος Εγγύησης των Καταθέσεων, και αφετέρου της Ένωσης των Ευρωπαϊκών Κεφαλαιαγορών (Capital Markets Union).

          - Πιστεύετε ότι θα υπάρξει σύντομα πρόοδος στην ενοποίηση των Ευρωπαϊκών Κεφαλαιαγορών με ενδεχόμενη την ενίσχυση της Ευρωπαϊκής Αρχής για τις κεφαλαιαγορές; Και τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την ελληνική κεφαλαιαγορά; 

Η επιτάχυνση της ενοποίησης των Ευρωπαϊκών Κεφαλαιαγορών είναι στρατηγικής σημασίας για την ευρωπαϊκή οικονομία για μια σειρά λόγων ορισμένους από τους οποίους θα άξιζε να αναφέρουμε και πιο αναλυτικά:

 - Πρώτον, η μετά-covid  ανάκαμψη και ανάπτυξη της οικονομίας χρειάζεται πλήρως λειτουργούσες Ευρωπαϊκές Κεφαλαιαγορές. Γιατί σε αυτές θα γίνει  έκδοση ομολόγων από τους ευρωπαϊκούς οργανισμούς για την χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης. Εκεί θα πρέπει να προσφύγουν και οι επιχειρήσεις για διευρυμένη πρόσβαση στα επενδυτικά κεφάλαια. Οι ιδιωτικές αγορές ομολόγων και μετοχών διαδραματίζουν ένα σημαντικό ρόλο στην χρηματοδότηση των επιχειρήσεων και της οικονομίας μέσα στην κρίση. Έτσι θα μειώσουν και την εξάρτηση/πίεσή  τους από τον τραπεζικό τομέα, ο οποίος έχει επιφορτιστεί και με το μεγάλο τμήμα των χρηματοδοτήσεων.
Επομένως, οι αγορές αποτελούν σταθεροποιητικό παράγοντα όσον αφορά την άντληση πόρων των νοικοκυριών, εταιριών και κυβερνήσεων  και κυρίως μπορούν να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο για την ανάπτυξη στην μετά-Covid περίοδο.
Επίσης, υπάρχει μια στενή αλληλοσύνδεση μεταξύ της ολοκλήρωσης της Ευρωπαϊκής Τραπεζικής Ένωσης και της Ένωσης των Κεφαλαιαγορών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση των Κεφαλαιαγορών αποτελεί το «λάστιχο ρεζέρβα» της τραπεζικής ένωσης σε περίπτωση που αυτή αντιμετωπίσει προβλήματα.

 - Δεύτερον, το Brexit, που σηματοδότησε  την αποχώρηση της Μεγάλης Βρετανίας και του City, δηλ. του μεγαλύτερου χρηματοπιστωτικού κέντρου της Ευρώπης, από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αποτελεί ένα σημαντικό κάλεσμα αφύπνισης. Η Ευρωπαϊκή οικονομία, για να λειτουργήσει ανταγωνιστικά σε παγκόσμια κλίμακα, χρειάζεται μια κεφαλαιαγορά με βάθος και ρευστότητα από όπου θα αντλούν χρηματοδότηση οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Αυτές περιλαμβάνουν είτε θέματα διαπραγμάτευσης, είτε θέματα εκκαθάρισης, είτε θέματα εποπτείας κινητών αξιών. Ο ανταγωνισμός είναι πλέον εμφανής καθώς οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές κεφαλαιαγορές προσπαθούν να κερδίσουν μερίδιο αυτής της αγοράς. Οι μεγάλες εταιρείες του χρηματοπιστωτικού τομέα έχουν ήδη φροντίσει να μεταφέρουν τις σχετικές τους δραστηριότητες από το Λονδίνο σε χώρες όπως η Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία και η Ιρλανδία. Κυρίως, νομίζω ότι θα πρέπει να προσέξουμε ώστε να διασφαλιστεί η συστημική ευστάθεια του ευρωπαϊκού χρηματοπιστωτικού συστήματος που δεν θα πρέπει  εξαρτάται από εταιρίες και εποπτικές αρχές που βρίσκονται σε τρίτες χώρες – π.χ. πρέπει να εξετάσουμε πως μπορούμε να μειώσουμε την εξάρτησή μας στα βρετανικά CCPs, τώρα που το Ηνωμένο Βασίλειο είναι εκτός ΕΕ.

 - Τρίτον, μια αποτελεσματική Ένωση Κεφαλαιαγορών μπορεί να έχει ένα σημαντικό σταθεροποιητικό αποτέλεσμα βοηθώντας των ανάπτυξη. Θα ξεκλειδώσει τα τεράστια πλεονάσματα αποταμιεύσεων των κρατών μελών του Βορρά και θα τα μετατρέψει, μέσα από μια επαρκώς λειτουργούσα αγορά, σε παραγωγικές επενδύσεις, εκεί που χρειάζονται κυρίως στις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου. Αυτό θα βοηθούσε ιδιαίτερα στην επαύριον της κρίσης ώστε να αποφευχθεί η περαιτέρω απόκλιση μεταξύ οικονομιών Βορρά και Νότου που έχει οξυνθεί τόσο λόγω της χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2008-2009 όσο και της κρίσης του κορονοϊού. Μην ξεχνούμε ότι μια τέτοια διαδικασία βοηθάει και στον επιμερισμό των κινδύνων, εφόσον οι διασυνοριακές επενδύσεις σε μετοχές και ομόλογα αποτελούν σταθεροποιητικό παράγοντα και για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. 

 - Τέταρτον, η Ένωση των Κεφαλαιαγορών μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικότερα στην πράσινη ανάπτυξη, π.χ. μέσω της χρηματοδότηση μέσω των πράσινων ομολόγων.

 - Πέμπτον, στο βαθμό που η ΕΕ θέλει να επιτύχει ανάπτυξη και καινοτομία, θα πρέπει να προσφεύγει σε αγορές μετοχών που είναι αποτελεσματικότερες στην χρηματοδότηση της καινοτομίας και στην ανάπτυξη, παρά στην άντληση δανείων μέσω ομολόγων.

 - Έκτον, η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών θα ενισχύσει σημαντικά τον διεθνή ρόλο του Ευρώ ώστε να διαδραματίσει το ρόλο του στη διεθνή σκηνή.

          - Καταλαβαίνουμε ότι είναι σημαντικές οι θετικές επιπτώσεις μιας εύρυθμης κεφαλαιαγοράς, όμως μελετώντας κανείς τα επίσημα ευρωπαϊκά κείμενα διακρίνει μια έλλειψη καθαρών στόχων.

Έχετε δίκιο, η Ευρωπαϊκή Ένωση των κεφαλαιαγορών μοιάζει σαν ένα μεγάλο καλάθι όπου ο καθένας βάζει αυτό που εύχεται.

Προσωπικά θα διέκρινα τρεις βασικές προτεραιότητες:
 - Πρώτον, όπως χρειάζεται σε κάθε λειτουργούσα αγορά, πρέπει να υπάρχουν πρότυπα και εναρμονισμένοι  κανόνες και πρακτικές λειτουργίας, όπως και εναρμόνιση στις νομοθεσίες αφερεγγυότητας που διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των κρατών - μελών.
 - Δεύτερον, στο αμέσως επόμενο διάστημα εκτιμώ ότι η Ευρώπη θα πρέπει να κάνει ένα καθοριστικό βήμα για την ενίσχυση της Ευρωπαϊκής Αρχής για Κινητές Αξίες και Αγορές (ESMA), που είναι αναγκαία για την εμπέδωση της συστημικής σταθερότητας, της διαφάνειας και την αντιμετώπιση άνισων όρων ανταγωνισμού. Πιστεύω ότι δύσκολα μπορεί να υπάρξει μια Ένωση των Κεφαλαιαγορών χωρίς αυτήν την αναγκαία εποπτική υποδομή. Νομίζω ότι αυτό μπορεί να υλοποιηθεί σταδιακά βάσει του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου. Έχουμε ήδη το θεσμικό προηγούμενο του Single Resolution Board. Τώρα χρειάζεται η πολιτική βούληση των κρατών να ανοίξουν αυτή τη συζήτηση και κινηθούν χωρίς καθυστέρηση.
 - Τρίτον, σε  επίπεδο πολιτικών επιλογών, θα πρέπει να υπάρξει προσήλωση στα θέματα της ψηφιακής μετάβασης και της πράσινης χρηματοδότησης.

          - Και η Ελλάδα τι κάνει σχετικά;

Η Ελλάδα έχει δώσει πρώτη το παράδειγμα του πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί έξυπνα η κεφαλαιαγορά για να λύσει το μεγαλύτερο πρόβλημα των τραπεζών, δηλ. τα κόκκινα δάνεια, χωρίς να επιβαρυνθεί ο Έλληνας φορολογούμενος. Το πρόγραμμα «Ηρακλής» που είναι μια καινοτόμος λύση, βασίζεται κυριολεκτικά στις διεθνείς κεφαλαιαγορές για την άντληση ιδιωτικών κεφαλαίων, βοηθώντας τις τράπεζες να πωλήσουν τα δάνειά τους σε όλο και μεγαλύτερο φάσμα επενδυτών, βασιζόμενος στην διαφάνεια και στις τιμές των δανείων.
Παράλληλα, ετοιμαζόμαστε για την δημιουργία κανόνων για τα πράσινα ομόλογα. Θα εκσυγχρονίσουμε την εποπτεία της κεφαλαιαγοράς με ψηφιακούς μηχανισμούς και βέβαια σύντομα θα αρχίσουμε να σχεδιάζουμε μία στρατηγική χρηματοοικονομικής παιδείας.
Οι επερχόμενοι πόροι από το Ταμείο Ανθεκτικότητας & Ανάκαμψης θα απαιτήσουν βασικές υποδομές για το τραπεζικό σύστημα και την κεφαλαιαγορά, ώστε να κερδηθεί το στοίχημα της ορθής απορρόφησής τους από την οικονομία αλλά κυρίως του διπλού μετασχηματισμού που επείγει, δηλαδή εκείνου του παραγωγικού ιστού και του τραπεζικού συστήματος. 

          - Ποια βήματα έχει κάνει μέχρι στιγμής η ελληνική κυβέρνηση στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης και της ενδυνάμωσης της κεφαλαιαγοράς;

Όπως θα παρακολουθείτε, αποδείξαμε στην περίπτωση του μετασχηματισμού του τραπεζικού συστήματος ότι η κυβέρνηση έχει ένα συγκεκριμένο και ρεαλιστικό σχέδιο καθώς και την απαραίτητη αποφασιστικότητα προκειμένου να το υλοποιήσει. Το ίδιο συμβαίνει και με την κεφαλαιαγορά που ήδη έχουμε ξεκινήσει τις μεταρρυθμίσεις και πλέον ανεβάζουμε ταχύτητα.

  • Πρώτον, η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή τον Ιούνιο του 2020, τον νόμο για την εταιρική διακυβέρνηση και την κεφαλαιαγορά,  ο οποίος ψηφίστηκε από τέσσερα κόμματα, εδραιώνοντας ενισχυμένους κανόνες διαφάνειας για τις εισηγμένες εταιρίες.
  • Δεύτερον, συστήσαμε μία άτυπη Επιτροπή με την συμμετοχή όλων των φορέων της αγοράς, η οποία υπέβαλε τις προτάσεις της στο Υπουργείο Οικονομικών, με συγκεκριμένα κίνητρα και δράσεις που θα μπορούσαν να ανατάξουν την κεφαλαιαγορά.
  • Τρίτον, συστήσαμε Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή στο Υπουργείο Οικονομικών, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι του Υπουργείου, της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς καθώς και έμπειροι νομικοί με Ευρωπαϊκή εμπειρία,   η οποία θα υποβάλει προτάσεις για τη διαμόρφωση ενός νέου και ολοκληρωμένου πλαισίου για την εποπτεία της Επιτροπής  Κεφαλαιαγοράς.

Επιπλέον, ολοκληρώσαμε ένα νέο σχέδιο νόμου ο οποίος θα διέπει το Συνεγγυητικό Κεφάλαιο και το οποίο θα παρουσιάσουμε σύντομα.

          - Δεδομένων και των ευρωπαϊκών εξελίξεων, ποιο είναι το σχέδιο για την αναβάθμιση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς; Πού θα εστιάσει τις εργασίες της η νομοπαρασκευαστική επιτροπή;

Στόχος μας είναι η ενίσχυση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, δίνοντάς της νέες εξουσίες και θωρακίζοντάς την απέναντι στις προκλήσεις του μέλλοντος.

Οι κατευθύνσεις των εργασιών της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής εστιάζονται κυρίως στα εξής:

1.    Στη συνολική αναβάθμιση του θεσμού

2.  Στην ενίσχυση της αξιοπιστίας και της επενδυτικής εμπιστοσύνης μέσω έγκαιρου ελέγχου και αποτελεσματικής αξιοποίησης κρίσιμων πληροφοριών

3. Στον εκσυγχρονισμό όσον αφορά τις εξουσίες, την οργάνωση και την διοικητική λειτουργία της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.

           - Μιλώντας για συνολική αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό του θεσμού της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, τι εννοείτε ακριβώς;  Ποιο θα είναι το βασικό μέλημα της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής;

Βασικό μέλημα της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής θα πρέπει να είναι:

Πρώτον, ο εκσυγχρονισμός και ορθολογισμός του θεσμικού πλαισίου. Δηλαδή:

 - Αναδιοργάνωση και τρόπος λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. 
 - Συγκριτική μελέτη λειτουργίας των αντίστοιχων εποπτικών αρχών της ΕΕ, ώστε να εντοπιστεί το μοντέλο που αρμόζει για τα ελληνικά δεδομένα.

Δεύτερον, η ενίσχυση της ανεξαρτησίας της ΕΚ, με έμφαση στις Εξουσίες και τους Μηχανισμούς Ελέγχου.

Τρίτον, σαφείς κανόνες εταιρικής διακυβέρνησης της ΕΚ αναφορικά με την ανεξαρτησία των στελεχών της. Όλες οι παραπάνω μεταρρυθμίσεις αποσκοπούν στο να αποκτήσει η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ακόμη μεγαλύτερο κύρος και να μπορεί να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στις κρίσιμες ευρωπαϊκές εξελίξεις.

            - Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για τη μεταρρύθμιση της ελληνικής κεφαλαιαγοράς, αποβλέπει και σε έναν πιο διεθνοποιημένο της ρόλο;

Η ανάπτυξη της εγχώριας κεφαλαιαγοράς αποτελεί για την κυβέρνηση στόχο άρρηκτα συνδεδεμένο με την κοινωνική ευημερία και την ισόρροπη, μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Ωστόσο, δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι βρισκόμαστε σε μια  περίοδο κοσμογονικών ανακατατάξεων στις κεφαλαιαγορές. Γι’ αυτό και η διεθνοποίηση της ελληνικής κεφαλαιαγοράς έχει σημασία και θα πρέπει να συμβάλει ενεργά στην προσέλκυση επενδυτών που σηματοδοτούν οι εμπροσθοβαρείς μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης και οι επερχόμενοι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης.

Πρόκειται για σπάνια ευνοϊκή συγκυρία που βρίσκεται στα χέρια μας και εργαζόμαστε ώστε αυτή η ευκαιρία να μη χαθεί. Το Ελληνικό Χρηματιστήριο και η Κεφαλαιαγορά δεν μπορεί να μείνουν «καλαμιά στον κάμπο» την ώρα που άλλες ευρωπαϊκές κεφαλαιαγορές και χρηματιστήρια αξιολογούν τα νέα δεδομένα, κυρίως της τεχνολογίας και διερευνούν τις στρατηγικές τους συνέργειες προκειμένου να ανοιχθούν στις ευρωπαϊκές και διεθνείς κεφαλαιαγορές. Στόχος μας είναι με τις μεταρρυθμίσεις που δρομολογούμε να πάρουμε όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες που θα προσδώσουν στην ελληνική αγορά την περιφερειακή και διεθνή της εμβέλεια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.