Πρόστιμο 6,7 εκατ. ευρώ στον ξενοδοχειακό όμιλο Meliá από την Κομισιόν

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πρόστιμο 6,7 εκατ. ευρώ στον ξενοδοχειακό όμιλο Meliá από την Κομισιόν
Για διακρίσεις μεταξύ των πελατών της

Πρόστιμο ύψους 6.678.000 ευρώ επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στον ισπανικό ξενοδοχειακό όμιλο Meliá, διότι είχε συμπεριλάβει περιοριστικές ρήτρες στις συμβάσεις του με ταξιδιωτικούς πράκτορες. Οι εν λόγω ρήτρες εισήγαν διακρίσεις εις βάρος καταναλωτών εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) ανάλογα με τον τόπο διαμονής τους, κατά παράβαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ.

Ταυτόχρονα, η Επιτροπή περάτωσε τη διαδικασία που είχε κινήσει το 2017 κατά τεσσάρων τουριστικών πρακτόρων. Ειδικότερα, οι πάγιοι όροι και προϋποθέσεις των συμβάσεων της Meliá με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες περιείχαν ρήτρα σύμφωνα με την οποία οι συμβάσεις αυτές ίσχυαν μόνο για τους καταναλωτές που διέμεναν σε συγκεκριμένες χώρες. Οι συμβάσεις διαιρούσαν την ευρωπαϊκή ενιαία αγορά καθώς περιόριζαν τη δυνατότητα των τουριστικών πρακτόρων να πωλούν ξενοδοχειακά καταλύματα ελεύθερα σε όλες χώρες του ΕΟΧ και να ανταποκρίνονται σε απευθείας αιτήματα καταναλωτών που διέμεναν εκτός των καθορισμένων χωρών.

Ως εκ τούτου, οι καταναλωτές δεν μπορούσαν να δουν την πλήρη διαθεσιμότητα των ξενοδοχείων ή να κάνουν ξενοδοχειακές κρατήσεις στις καλύτερες τιμές μέσω τουριστικών πρακτόρων σε άλλα κράτη μέλη. Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι παράνομες πρακτικές της Meliá περιόριζαν τις επιλογές των Ευρωπαίων καταναλωτών και τη δυνατότητα να επιτυγχάνουν καλύτερες συμφωνίες στις αγορές τους.

«Κάθε χρόνο τέτοια εποχή, πολύς κόσμος κάνει κρατήσεις για τις καλοκαιρινές του διακοπές, αναζητώντας τις πιο συμφέρουσες προσφορές. Η Meliá δεν επέτρεπε στους ταξιδιωτικούς πράκτορες να προσφέρουν ξενοδοχειακά καταλύματα ελεύθερα, οπουδήποτε στην Ευρώπη. Έτσι, οι καταναλωτές, ανάλογα με την εθνικότητά τους, είχαν πρόσβαση σε διαφορετικές προσφορές και σε διαφορετικές τιμές. Σύμφωνα με τους αντιμονοπωλιακούς κανόνες, η πρακτική αυτή είναι παράνομη. Οι καταναλωτές θα πρέπει να μπορούν να αξιοποιούν πλήρως την ενιαία αγορά για να αναζητούν τις πλέον συμφέρουσες για αυτούς προσφορές» δήλωσε σχετικά εκτελεστική αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού, Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ.

Να υπενθυμίσουμε ότι η ισπανική ξενοδοχειακή αλυσίδα Meliá Hotels & Resorts δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα μέσω της διαχείρισης του 4άστερου Meliá Athens, στην οδό Χαλκοκονδύλη 14 και Πατησίων στο κέντρο της Αθήνας. Παρά τις φήμες για αποχώρησή της από την ελληνική αγορά το 2016, λόγω της κρίσης η οποία έφερε χαμηλότερα των αρχικών προσδοκιών αποτελέσματα η εταιρεία ανανέωσε την σύμβασή διαχείρισης με την Γ.Μ. Ξενοδοχειακές – Τουριστικές Επιχειρήσεις Α.Ε. Ο όμιλος Meliá, με ιστορία 60 ετών, διαθέτει επτά ξενοδοχειακά brands με πάνω από 350 ξενοδοχεία σε 35 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider