Σημαντικές επιπτώσεις είχε και στην αγορά των smartphones η πανδημία του κορονοϊού, με το α' εξάμηνο του 2020 να κλείνει με σημαντική πτώση, τόσο από πλευράς πωληθέντων συσκευών όσο και από πλευράς αξίας. 

Ειδικότερα, το πρώτο εξάμηνο του έτους στην ελληνική αγορά πουλήθηκαν 740 χιλιάδες smartphones, 18% λιγότερα σε σχέση με τις 900 χιλιάδες συσκευές που είχαν πουληθεί την αντίστοιχη περίοδο του 2019

Μόνο τον Μάρτιο και τον Απρίλιο η πτώση έφτασε στο -36% και -50% αντίστοιχα, εξαιτίας της καραντίνας που επιβλήθηκε και του κλεισίματος των φυσικών καταστημάτων των λιανοπωλητών. Όσο για τους λοιπούς μήνες του εξαμήνου, η πτώση κινήθηκε σε υψηλά μονοψήφια ποσοστά. 

Διαφοροποιητικό στοιχεία την εν λόγω περίοδο αποτέλεσε το γεγονός πως οι Έλληνες στράφηκαν σε λίγο πιο ακριβές συσκευές, αυξάνοντας την μέση τιμή πώλησης smartphones της αγοράς. Ωστόσο και η αξία των smartphones που πουλήθηκαν στο πρώτο εξάμηνο του έτους κατέγραψε πτώση λόγω της πανδημίας του κορονοϊού αφού άγγιξε τα 210 εκατ. ευρώ, 10% δηλαδή λιγότερο σε σχέση με πέρυσι. Ενώ τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, η πτώση ήταν μεγάλη, τους λοιπούς μήνες υπήρξε μια οριακή αύξηση, γεγονός που επιβεβαιώνει την αύξηση της μέσης τιμής των συσκευών που προτιμούν οι καταναλωτές. 

Η «χρυσή» πεντάδα των κατασκευαστών στην ελληνική αγορά

Όσον αφορά στους κυρίαρχους της αγοράς τώρα, η κατάταξη δεν παρουσίασε μεγάλες διαφοροποιήσεις σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, ωστόσο εντάθηκε η εικόνα του «ολιγοπωλίου» με τέσσερις κατασκευαστές να ελέγχουν το 90% και πλέον της αγοράς.

Λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των πωληθέντων συσκευών, στην πρώτη θέση παρέμεινε η Samsung με το μερίδιο αγοράς της να αγγίζει το 32%, ενισχυμένο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με πέρυσι. 

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε πλέον η κινεζική Xiaomi, εκτοπίζοντας την Huawei, η οποία όμως αποδεικνύεται αρκετά ανθεκτική παρά τη μεγάλη πίεση που δέχεται λόγω της «απαγόρευσης» να χρησιμοποιεί στα νέα μοντέλα της τις υπηρεσίες Google. 

Συγκεκριμένα η Xiaomi αύξησε το μερίδιο της στο 24% από το σχεδόν 15% που ήταν πριν από ένα χρόνο ενώ η Huawei είδε το μερίδιο της να μειώνεται στο 20,6% από 25,8% που ήταν πέρυσι. 

Καλύτερη εικόνα παρουσίασε και η Apple, με το iPhone 11 να κάνει την διαφορά στις πωλήσεις αυξάνοντας το μερίδιό της στο 8,6% από 6% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Στην πέμπτη θέση βρέθηκε η Honor με το μερίδιό της να φτάνει στο 4% (από 4,6% που ήταν πέρυσι) και η MLS το μερίδιο της οποίας διαμορφώθηκε εξίσου στο 4% καταγράφοντας όμως μεγάλη πτώση (πέρυσι ήταν στο 7,7%) λόγω των αρνητικών δημοσιευμάτων που κυκλοφορούν το τελευταίο διάστημα.

Όπως αποδεικνύεται, αθροιστικά και οι τέσσερις κατασκευαστές έχουν ένα συνολικό μερίδιο που ξεπερνά το 85%, ενώ μόνο δύο από τους λοιπούς κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά έχουν μερίδιο άνω του 2%. 

Η εικόνα της συγκέντρωσης της αγοράς γίνεται ακόμα πιο έντονη αν λάβει κανείς υπόψη του την αξία των συσκευών. Σε αυτή την περίπτωση το ποσοστό των τεσσάρων κατασκευαστών ξεπερνά το 93%.

Και σε αυτή την κατάταξη την πρωτιά έχει η Samsung με μερίδιο που φτάνει στο 36%. Ωστόσο το μερίδιό της μειώθηκε (2%) από το 38% που ήταν το α’  μισό του 2019. 

Στη δεύτερη θέση της συγκεκριμένης λίστας βρίσκεται η Apple, η αύξηση της οποίας δεδομένων των συνθηκών είναι εντυπωσιακή. Συγκεκριμένα το μερίδιό της κινήθηκε στο 26,5% από το 18,5% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. 

Ανοδικά κινήθηκε και η Xiaomi καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση. Το μερίδιό της έφτασε στο 15,7% από 9,9% που ήταν το προηγούμενο έτος.

Την πεντάδα κλείνει η Huawei και η Honor με το μερίδιο τους να φτάνει στο 15% (από 22,2%) και λίγο πάνω από το 2% αντίστοιχα. 

Διαβάστε επίσης: