Περισσότερες από 11.000 «πολύ μικρές» εμπορικές επιχειρήσεις δρομολογούν τη δημιουργία e-shop

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Περισσότερες από 11.000 «πολύ μικρές» εμπορικές επιχειρήσεις δρομολογούν τη δημιουργία e-shop
Συνολικά 11.200 αιτήσεις κατατέθηκαν από πολύ μικρές επιχειρήσεις για συμμετοχή στη δράση e-λιανικό του υπουργείου Ανάπτυξης για τη δημιουργία e-shop, αριθμός που αποτελεί σχεδόν το 98% του συνόλου του αιτήσεων που υποβλήθηκαν. 

Συνολικά 11.200 αιτήσεις κατατέθηκαν από πολύ μικρές επιχειρήσεις για συμμετοχή στη δράση e-λιανικό του υπουργείου Ανάπτυξης για τη δημιουργία e-shop, αριθμός που αποτελεί σχεδόν το 98% του συνόλου του αιτήσεων που υποβλήθηκαν. Το γεγονός αυτό δείχνει το έντονο ενδιαφέρον των «μικρών» του λιανεμπορίου να αποκτήσουν πρόσβαση στο κανάλι των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε μία περίοδο που σχεδόν σε όλους τους κλάδους αυξάνονται εντυπωσιακά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΕΣΕΕ, μόλις το 17% των μικρών επιχειρήσεων διαθέτει αυτή τη στιγμή e-shop για διαδικτυακές πωλήσεις. Εν μέσω πανδημίας και με τα φυσικά καταστήματα να παραμένουν κλειστά για μεγάλες περιόδους, οι επιχειρήσεις αντιλήφθηκαν αφενός την ανάγκη να επιταχύνουν την πορεία προς τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό και αφετέρου το γεγονός ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί μία τάση που ήρθε για να μείνει.

Στην ανάγκη να προχωρήσει άμεσα και συστηματικά ο ψηφιακός μετασχηματισμός των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων αναφέρθηκε και ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας κατά την παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης Ελληνικού Εμπορίου. Όπως επισημαίνει «οι λίγοι έμποροι που είχαν προλάβει να συνδυάσουν το φυσικό κατάστημα με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις άντεξαν και αντέχουν περισσότερο στα πλήγματα που δημιουργούν τα συνεχόμενα lockdown. Το αποτέλεσμα είναι πως σήμερα χιλιάδες πολύ μικρές, ατομικές και οικογενειακές εμπορικές επιχειρήσεις προσπαθούν να γίνουν ψηφιακά ανταγωνιστικές, χωρίς όμως να διαθέτουν επαρκή εργαλεία και τεχνογνωσία».

Αναφερόμενος στην επόμενη μέρα για το λιανεμπόριο, σημειώνει μεταξύ άλλων ότι «πρέπει να ενισχυθούν η εμπειρία και η τεχνογνωσία των επιχειρηματιών και των εργαζομένων τους σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου, η γνώση σε θέματα διαχείρισης αποθεμάτων προϊόντων και αποστολών τους στον πελάτη και η εξοικείωση σε θέματα ψηφιακού μάρκετινγκ, η δυνατότητα δηλαδή ουσιαστικής ενσωμάτωσης της νέας τεχνολογίας στη στρατηγική αλλά και στην καθημερινή λειτουργία μιας μικρομεσαίας επιχείρησης».

Έρχεται νέος κύκλος e-λιανικό εντός Απριλίου

Στη δράση e-λιανικό για την ανάπτυξη, αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος μεσαίων, μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανικού εμπορίου που ολοκληρώθηκε την Τρίτη, υποβλήθηκαν συνολικά 11.503 αιτήσεις συνολικού προϋπολογισμού 53,6 εκατ. ευρώ. Εκτός από τις 11.200 πολύ μικρές, αίτηση υπέβαλαν 285 μικρές και 18 μεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις. Η επιχορήγηση ανά επιχείρηση που γίνεται μέσω ΕΣΠΑ, φτάνει έως και τα 5.000 ευρώ.

Το συνολικό ποσό της δράσης αγγίζει τα 80 εκατ. ευρώ και μετά τις παρατάσεις που είχαν δοθεί για την υποβολή αιτήσεων, το υπουργείο Ανάπτυξης προανήγγειλε ότι εντός Απριλίου και μετά την επεξεργασία των αιτήσεων που ήδη έχουν γίνει, θα προκηρυχθεί ο δεύτερος κύκλος προκειμένου να διατεθούν και τα υπόλοιπα 26,4 εκατ. του προϋπολογισμού.

Σημειώνεται ότι παρά το γεγονός ότι η δράση αφορούσε και σε επιχειρήσεις που διαθέτουν ήδη e-shop και επιθυμούν να προχωρήσουν στην αναβάθμισή του, με επιχορήγηση 1.500 ευρώ, από τα στοιχεία προκύπτει ότι το 95% περίπου των αιτήσεων ήταν από καταστήματα που δεν έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα και επιθυμούν να δημιουργήσουν.

Ενδιαφέρον τέλος παρουσιάζει και το γεγονός ότι οι δραστηριότητες του λιανικού εμπορίου που συγκέντρωσαν την μεγαλύτερη ζήτηση ήταν από τους κλάδους των ρούχων, υποδημάτων και κοσμημάτων. Οι παραπάνω κλάδοι και κυρίως η ένδυση ήταν εκείνοι που μέσα στην πανδημία δέχθηκαν τα ισχυρότερα πλήγματα στο σύνολο του λιανεμπορίου και όπως φαίνεται οι επιχειρηματίες στρέφοντας το βλέμμα προς την επόμενη μέρα, αναζητούν και τους εναλλακτικούς τρόπους διάθεσης των προϊόντων τους πέρα από το φυσικό κατάστημα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider