Πώς τα online σούπερ μάρκετ «κέρδισαν» τους Έλληνες καταναλωτές

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς τα online σούπερ μάρκετ «κέρδισαν» τους Έλληνες καταναλωτές

Ένας στους τέσσερις καταναλωτές, χρήστες του διαδικτύου, πραγματοποιεί πλέον αγορές από online σούπερ μάρκετ, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2019, έφτανε το 1-2%.

Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από έρευνα του ΙΕΛΚΑ και αποτυπώνει τη ραγδαία ανάπτυξη που κατέγραψε ο κλάδος την περίοδο της πανδημίας, με τις συνολικές πωλήσεις να ξεπερνούν, σύμφωνα με την Convert Group, τα 100 εκατ. ευρώ, υπερδιπλάσιες συγκριτικά με τα 46,7 εκατ. ευρώ του 2019.

Οι Έλληνες καταναλωτές έβαλαν ξαφνικά στην καθημερινότητα τους τις Online αγορές, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown του περασμένου Μαρτίου, σε μία περίοδο μάλιστα που ο κλάδος δεν ήταν έτοιμος να αντιμετωπίσει την απότομη έκρηξη των παραγγελιών. Υπενθυμίζεται άλλωστε, ότι το πρώτο διάστημα η αναμονή στις παραδόσεις έφτανε ακόμη και τον έναν μήνα και τα ηλεκτρονικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ «μπλόκαραν» αδυνατώντας να αντεπεξέλθουν στην αυξημένη ζήτηση.

Οι μεγάλες αλυσίδες έσπευσαν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες που φαινόταν ότι διαμορφώνονται στην αγορά και με επενδύσεις στα online καταστήματα τους αλλά και μέσω συνεργασιών με ηλεκτρονικές πλατφόρμες οι οποίες είχαν ήδη τις κατάλληλες υποδομές, να επιταχύνουν την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού τους καναλιού, η οποία εάν δεν υπήρχε η πανδημία θα είχε γίνει σαφώς με πιο αργούς ρυθμούς.

Στο δεύτερο lockdown πλέον, τα Online σούπερ μάρκετ λειτουργήσαν χωρίς προβλήματα, με την αντίδραση ωστόσο των καταναλωτών να είναι και πιο ήπια όσον αφορά στις αγορές τους, σε σχέση με λίγους μήνες νωρίτερα. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης στο Οnline κανάλι διατηρήθηκαν ακόμη και την περίοδο του καλοκαιριού που είχαν αρθεί τα περιοριστικά μέτρα.

Η πλειονότητα των καταναλωτών πάντως, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ δηλώνει ότι το σημαντικότερο πλεονέκτημα αυτή τη στιγμή για τις ηλεκτρονικές αγορές ειδών σούπερ μάρκετ είναι η ασφάλεια που τους παρέχουν από τον κορονοϊο, σε σχέση με τις αγορές σε φυσικό κατάστημα. Ένα σημαντικό ποσοστό (63% όσων έχουν ψωνίσει τις τελευταίες 15 μέρες), απαντά ότι τους προσφέρουν ευκολία στις αγορές. Το 41% επίσης σημειώνει ότι με αυτό τον τρόπο, κάνει πιο γρήγορες αγορές και το 24% ότι γίνεται πιο εύκολη η αναζήτηση των προσφορών.

insider

Ένας στους δύο καταναλωτές συνεχίζει να επιλέγει το e-shop της αλυσίδας που προτιμά και ως φυσικό κατάστημα, ενώ το 21% δείχνει να έχει εξοικειωθεί με τις πλατφόρμες (efood, box.gr, delivery.gr) με τις οποίες συνεργάζονται οι μεγάλες αλυσίδες, για να κάνει τις παραγγελίες του. Η επιλογή αυτή πιθανότατα έχει σχέση και με το γεγονός ότι μέσα από τις πλατφόρμες, η παραγγελία παραδίδεται αυθημερόν.

Σημειώνεται τέλος ότι με βάση προηγούμενη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, το ύψος των συνολικών επενδύσεων στις οποίες προχώρησαν τα σούπερ μάρκετ εντός του 2020 για τη δημιουργία ή την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων άγγιξε τα 8 εκατ. ευρώ. Επενδύσεις οι οποίες σύμφωνα με στελέχη του κλάδου θα συνεχιστούν και μέσα στο 2021, την ίδια στιγμή που τα στοιχεία δείχνουν ότι η συνήθεια που απέκτησαν εν μέσω πανδημίας οι Έλληνες καταναλωτές, ήρθε για να μείνει.

Διαβάστε επίσης:

Αλλάζει το τοπίο στα σούπερ μάρκετ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider