Μία ιδέα «αξίας» 11 εκατ. δολαρίων (προς το παρόν) είχαν δύο φοιτητές του Πανεπιστημίου Stanford.

Οι δύο φοιτητές κατάφεραν να «πουλήσουν» την ιδέα τους και να συγκεντρώσουν περί τα 8 εκατ. δολάρια από δωρεές, από εταιρείες όπως η Core Innovation Capital, η Pear VC, Avalon Ventures, η Ulu Ventures, η Nimble Ventures, η Stanford StartX Fund, η WTI και η Slow VC. Ενώ, αν υπολογίσει κανείς και τα 3 εκατ. δολάρια που συγκέντρωσαν ως επενδυτικά κεφάλαια, τότε η Pando, η εταιρεία των δύο φοιτητών με τους 15 υπαλλήλους, συγκέντρωσε συνολικά 11 εκατ. δολάρια, σε λιγότερο από τρία χρόνια.

Πώς λειτουργεί η Pando;

Σύμφωνα με το Forbes, οι δύο φοιτητές Τσάρλι Όλσον και Έρικ Λαξ προσέγγισαν μερικούς νεαρούς και όχι τόσο ακριβοπληρωμένους παίκτες του μπέιζμπολ, κατά τη διάρκεια της ανοιξιάτικης προπόνησης και τους ζήτησαν να «δωρίσουν» το 10% του μελλοντικού τους εισοδήματος στην «ομάδα» για να στηρίξουν τους παίκτες που δεν θα υπογράψουν συμβόλαια με πολλά μηδενικά.

Πρόκειται για την εταιρεία Pando, η οποία από την ίδρυση της το 2017 έχει εντάξει στις «ομάδες» της περισσότερους από 100 παίκτες και συνεχίζει να επεκτείνεται σε ακαδημίες του MBA, ανά τις ΗΠΑ.

Όπως αναφέρεται ως γενικός κανόνας, ένας παίκτης που «βγάζει» 1,6 εκατ. δολάρια συνεισφέρει περί το 10% του μισθού του στην ομάδα της Pando. Ενώ ένας παίκτης που βγάζει περί τα 200.000 δολάρια και πάνω, θα συνεισφέρει στη ομάδα με περίπου 7% του μισθού του.

Και οι δύο φοιτητές βρέθηκαν στη λίστα του Forbes, Sports 30 Under 30, το 2019.