Σχέδιο αναδιάρθωσης που περιλαμβάνει χιλιάδες απολύσεις αλλά και την επανέναρξη της παραγωγής των αεροσκαφών 737 Max θέτει σε εφαρμογή η Boeing σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει την μεγάλη κρίση της αεροβιομηχανίας που ήρθε να προστεθεί στα προβλήματα με την παραγωγή του συγκεκριμένου αεροσκάφους που αντιμετώπιζε τον τελευταίο χρόνο η εταιρεία.

Όπως ανακοίνωσε η αμερικανική βιομηχανία παραγωγής αεροσκαφών ξεκινά και πάλι την παραγωγή του αεροσκάφους 737 Max παρότι η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) δεν έχει δώσει ακόμα το «πράσινο φως» για να ξεκινήσουν οι πτήσεις με τα συγκεκριμένα αεροσκάφη και παρότι η ζήτηση για αεροσκάφη γενικότερα έχει πέσει στο μισό εξαιτίας της κρίσης που έχει επιφέρει στις αεροπορικές εταιρείες και στην βιομηχανία του ταξιδιού ο κορονοϊός.

Να υπενθυμίσουμε ότι τα συγκεκριμένα αεροσκάφη (737 ΜΑΧ) καθηλώθηκαν το Μάρτιο του 2019 μετά από δύο τραγικά αεροπορικά δυστυχήματα που συνέβησαν με τέτοιου τύπου αεροσκάφος τα οποία κόστισαν στη ζωή σε 346 ανθρώπους. Παρά την καθήλωσή τους από τον Μάρτιο του προηγούμενου έτους η παραγωγή τους σταμάτησε μόλις τον Ιανουάριο του 2020, με την εταιρεία να έχει παράξει πάνω από 400 αεροπλάνα τα οποία δεν έχουν παραδοθεί μέχρι στιγμής. Παρότι η Boeing βρίσκεται εν αναμονή για την άδεια από την FAΑ, αποφάσισε να συνεχίσει την παραγωγή του πιο δημοφιλούς αεροσκάφους της προκειμένου να μην χρεοκοπήσουν οι προμηθευτές των εξαρτημάτων του. «Χωρίς την αλυσίδα εφοδιασμού δεν θα υπάρξει τρόπος να ανασυνταχθούμε οπότε οι αποφάσεις δεν είναι απλές» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Dave Calhoun, στην ετήσια συνάντηση επενδυτών τον Απρίλιο.

Αυτοί είναι ίσως και οι λόγοι που η παραγωγή του συγκεκριμένου τύπου αεροσκάφους ξεκίνησε με «χαμηλότερους ρυθμούς» από το συνηθισμένο. Να θυμίσουμε ότι σε προηγούμενη ανακοίνωσή της, η εταιρεία ανέφερε πως αναμένει την επανέναρξη των παραδόσεων του 737 ΜΑΧ το τρίτο τρίμηνο, με την παραγωγή να αρχίζει και πάλι με χαμηλούς ρυθμούς το δεύτερο τρίμηνο, πριν από τη σταδιακή αύξησή της σε 31 αεροσκάφη τον μήνα, το 2021.

Η ανακοίνωση της Boeing ήρθε λίγο αφότου ανακοίνωσε πως προχωρά σε απολύσεις περίπου 6.770 εργαζομένων , πέρα από τους 5.520 εργαζόμενους που έχουν υπογράψει εθελούσια έξοδο. Μάλιστα η κατάργηση των σχεδόν 12.200 θέσεων εργασίας στις ΗΠΑ μπορεί να συνοδευτεί κι από αρκετές χιλιάδες απολύσεις ακόμα, στην προσπάθεια της Boeing να αναδιοργανωθεί ενόψει και των συνεπειών από την πανδημία του κορονοϊού.

Από την έναρξη της πανδημίας Covid-19 που οδήγησε στην ματαίωση αμέτρητων αεροπορικών ταξιδιών, οι αερομεταφορείς και οι εταιρείες μίσθωσης αεροσκαφών έχουν ακυρώσει παραγγελίες για 299 αεροσκάφη 737 Max ενώ άλλες 240 παραγγελίες για τέτοιου τύπου αεροσκάφη έχουν αλλάξει status χωρίς να θεωρούνται σίγουρες από την αμερικανική εταιρεία. Επιπλέον, από τις 3800 και πλέον παραγγελίες για 737 Max που έχει η Boeing εγγεγραμμένες στα βιβλία της, πολλές έχουν αλλάξει ημερομηνία παράδοσης - ζητώντας τα αεροσκάφη να παραδοθούν σε μεταγενέστερη από την προσυμφωνηθείσα ημερομηνία - εξαιτίας της κρίσης που έχει προκαλέσει ο κορονοϊός στις αερομεταφορές.