Λιγότερα τέλη κυκλοφορίας το 2021 – Πόσο θα πληρώνουν τα 20 best seller της αγοράς (pics)

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Λιγότερα τέλη κυκλοφορίας το 2021 – Πόσο θα πληρώνουν τα 20 best seller της αγοράς (pics)
Τι αλλαγές φέρνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας του 2021, με βάση υπολογισμού το νέο πρότυπο ρύπων WLTP.

Σύμφωνα με σχετική ευρωπαϊκή οδηγία, από το 2021 οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) θα υπολογίζονται με βάση το νέο πρότυπο WLTP και όχι το NEDC που ισχύει για ταξινομήσεις έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020.

Το νέο πρότυπο μέτρησης κατανάλωσης και ρύπων WLTP βρίσκεται πιο κοντά στα πραγματικά δεδομένα, με αποτέλεσμα το CO2 ενός μοντέλου κατά το νέο τρόπο μέτρησης να είναι αυξημένο. Με στόχο λοιπόν να εξισωθούν κατά το δυνατόν τα τέλη κυκλοφορίας των ίδιων αυτοκινήτων, που το 2021 θα ταξινομηθούν με βάση τα νέα πρότυπα ρύπων, το υπουργείο Οικονομικών κατάθεσε στη βουλή σχέδιο νόμου, που διέπεται από έναν ίδιας λογικής αλλά με μειωμένες επιβαρύνσεις τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για τον επόμενο χρόνο, βάσει πάντα των εκπομπών CO2.

insider

Στο νέο τρόπο υπολογισμού παραμένουν οι 9 κλίμακες -σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί- και αφορά τα καινούρια αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν στη χώρα μας από την 1 Ιανουαρίου 2021, για τα τέλη που θα πληρωθούν το Δεκέμβριο του 2021. Για τα αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν έως την 31η Δεκεμβρίου 2020, ισχύουν όσα ήδη γνωρίζουμε και μπορείτε να δείτε εδώ.

Πίνακας υπολογισμού τελών κυκλοφορίας – Ταξινομήσεις από 1/1/2021

Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)WLTP

Κόστος ανά γραμμάριο εκπεμπόμενου CO2

Τέλη κυκλοφορίας (από - έως)

Έως 122

0

0

123-139

0,64 ευρώ

78,72 – 88,96 ευρώ

140-166

0,70 ευρώ

98,00 – 116,20 ευρώ

167-208

0,85 ευρώ

141,95 – 176,8 ευρώ

209 – 224

1,87 ευρώ

390,83 – 418,88 ευρώ

225 – 240

2,20 ευρώ

495,00 – 528,00 ευρώ

241 – 260

2,50 ευρώ

602,50 – 650,00 ευρώ

261 – 280

2,70 ευρώ

704,70 – 756,00 ευρώ

Άνω των 281

2,85 ευρώ

Πλέον των 800,50 ευρώ

 

Με βάση τον παραπάνω πίνακα διαπιστώνουμε ότι υπάρχει ένα σημαντικό «σκαλοπάτι» αύξησης μετά τα 209 γρ./100 χλμ., όπου η χρέωση ανά γραμμάριο υπερδιπλασιάζεται. Έτσι, ο νομοθέτης προφανώς δίνει κίνητρο για αγορά αυτοκινήτων έως αυτό το επίπεδο εκπομπής CO2 και «τιμωρεί» τους οδηγούς περισσότερο ρυπογόνων μοντέλων.

Τα τέλη του 2021 στα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της αγοράς

Για να έχετε μια παραστατική εικόνα σχετικά με τα παρεπόμενα του νέου τρόπου υπολογισμού, συγκεντρώσαμε με βάση τα επίσημα στοιχεία ταξινομήσεων για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2020, τα 20 best seller μοντέλα της ελληνικής αγοράς. Στη συνέχεια παραθέτουμε τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουν σήμερα, με αυτά που θα κληθούν να πληρώσουν του χρόνου, βάσει το νέου τρόπου υπολογισμού. Έτσι μπορείτε με μια ματιά να διαπιστώσετε τις όποιες διαφορές.

insider

Παρότι κάθε μοντέλο αυτοκινήτου με τον ίδιο κινητήρα μπορεί να έχει διαφορετικό επίπεδο εκπομπής CO2 ανάλογα με τον εξοπλισμό και τα ελαστικά που διαθέτει, εμείς συγκρίνουμε τις εκδόσεις με τους χαμηλότερους ρύπους. Ταυτόχρονα, από τον πίνακα παραλείπουμε τις υβριδικές, τις επαναφορτιζόμενες υβριδικές ή τις ηλεκτρικές εκδόσεις των διαφόρων μοντέλων, οι οποίες δεν πλήρωναν ούτε θα πληρώσουν στο μέλλον τέλη κυκλοφορίας. Επίσης δεν αναφέρεται το Toyota C-HR, το οποίο παρότι βρίσκεται στη θέση 8 του top 20 των πωλήσεων στη χώρα μας, διατίθεται μόνο ως υβριδικό και δεν υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας.

Μάρκα

Μοντέλο

Τέλη 2020

Τέλη 2021

Toyota

Yaris 1.5 125Hp 6M/T

110,74 ευρώ

0 ευρώ

Peugeot

208 1.2 Puretech 100hp 6M/T

87,30 ευρώ

78,72 ευρώ

Nissan

Qashqai 1.3 140hp 6M/T

145,20 ευρώ

107,80 ευρώ

Opel

Corsa 1.2 100hp 6M/T

99,96 ευρώ

80,00 ευρώ

Renault

Clio 1.0 Tce 100 hp 5M/T

90,00 ευρώ

0 ευρώ

Volkswagen

Polo 1.0 TSi 95hp 5M/T

101,92 ευρώ

0 ευρώ

Citroen

C3 1.2 PureTech 110hp 6M/T

90 ευρώ

79,36

Toyota

Aygo 3d 1.0 VVT-i 72hp 5M/T

83,70 ευρώ

0 ευρώ

Hyundai

I10 1.0 67hp 5M/T

101,92

0 ευρώ

Mercedes

A Class 180 136hp 7A/T

145,2

85,12 ευρώ

Volkswagen

T-Roc 1.0 TSi 115hp 6M/T

115,64 ευρώ

87,68 ευρώ

Volkswagen

T-Cross 1.0 TSi 115hp 6M/T

109,76

83,84 ευρώ

Toyota

Corolla 5d 1.2 116hp 6M/T

116,62 ευρώ

84,48 ευρώ

Peugeot

3008 1.5 BlueHDi 130hp 8A/T

105,84 ευρώ

86,40 ευρώ

Peugeot

2008 1.2 PureTech 130hp 6M/T

100,94 ευρώ

79,36 ευρώ

Hyundai

Kona 1.0T 120hp, 6M/T

150,00 ευρώ

80,00 ευρώ

Hyundai

i20 1.0T 100hp 5M/T

101,92 ευρώ

0 ευρώ

Fiat

Panda 1.2 69hp 5M/T

150,00 ευρώ

84,48

Dacia

Duster 1.0 Tce 100hp 5M/Τ

146,4 ευρώ

88,32 ευρώ

Suzuki

Swift 1.2 83ps CVT

84,60 ευρώ

0 ευρώ

 

Όπως είναι εύκολα κατανοητό, ο νέος τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για το 2021 όχι μόνο αποσβήνει τις όποιες αυξήσεις θα μπορούσε να φέρει ο νέος τρόπος υπολογισμού της κατανάλωσης και των ρύπων κατά WLTP, αλλά στο σύνολο των παραδειγμάτων μας αποφέρει και σημαντική μείωση στα ετήσια τέλη.

insider

Οι διαφορές είναι μικρές, ωστόσο όχι αμελητέες, ειδικά στις περιπτώσεις των μοντέλων που αν ταξινομηθούν το 2021, περνούν σε καθεστώς ατέλειας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider